8th ed. STRIKES BACK-EUROKultowo 04.12.10!!!

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Re: 8th ed. STRIKES BACK-EUROKultowo 2400pts Wawa

Post autor: Lazur »

Characters will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12 effect. Normal requirements for lookout sir apply.

Jak zda lookouta a cały regiment z 13-tki pójdzie do piachu to żyje czy nie? Powstają clanraty? Jeśli powstają clanraty a heros żyję to są w combacie?
Obrazek

Bartys
Kradziej
Posty: 967
Lokalizacja: KULT

Post autor: Bartys »

sprawdzimy jak ta kwestia będzie sędziowana na ETC i damy dokładnie tak samo. Jesli nie mają rozstrzygnięcią zadam pytanie LS

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Jak zda lookouta, to żyje OFC :) Zamiast niego jakiś szeregowy trooper umiera dwukrotnie.

W przeciwnym wypadku ten zapisek odnośnie skaveńskiej 13tki nie miałby jakiegokolwiek sensu.

Jak character przeżyje, jest traktowany tak, jakby był modelem, na który czar nie miał wpływu (np. konnym) w regimencie piechoty.

Co z tajnymi rozpami?

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

Ciekawe jak na te punkty sprawdzi się mój pornosek;)
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Dajcie datę turnieju w temacie, pewnie dobrze wpłynie na frekwencje. Co z tajnymi rozpami?
Możecie mnie dopisać, będę. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Barbarossa pisze:Jak zda lookouta, to żyje OFC :) Zamiast niego jakiś szeregowy trooper umiera dwukrotnie.
W przeciwnym wypadku ten zapisek odnośnie skaveńskiej 13tki nie miałby jakiegokolwiek sensu.
Jak character przeżyje, jest traktowany tak, jakby był modelem, na który czar nie miał wpływu (np. konnym) w regimencie piechoty.
A co z clanratami? Rozumiem, że jak magiczka zda lookouta to zostaje sama i zarzyna 19 clanratów :D W sumie tą dyskusje trzeba by kontynuować nie w temacie turnieju ale zasady Euro są rzadko gdziekolwiek szerzej omawiane.
Obrazek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

GW FAQ

Q. How are casualties from The Curse of the Horned Rat
distributed? What if there are characters that are not Infantry or who
are mounted on a steed or monster? (p79)
A. The casualties are distributed as hits from shooting.
Characters in the unit that are not infantry are not affected by
the spell. If the unit is destroyed by the spell, the player
controlling the characters must place them 1" away from the
newly formed Clanrats, facing in any direction.

Bartys
Kradziej
Posty: 967
Lokalizacja: KULT

Post autor: Bartys »

dzięki;)

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

High Elves: Book of Hoeth counts as generating +2PD and +2 DD; Shard and Crystal as +1DD/phase
Co to za przedmiot Shard and Cristal? Nie znajduje tego w AB HE...
Czy goblinski Staff of Sneaky Stealing jest liczony jako generating PD/DD? Zakladam, że nie, ale wole sie upewnic.
Obrazek

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

bless pisze:
High Elves: Book of Hoeth counts as generating +2PD and +2 DD; Shard and Crystal as +1DD/phase
Co to za przedmiot Shard and Cristal? Nie znajduje tego w AB HE...
Czy goblinski Staff of Sneaky Stealing jest liczony jako generating PD/DD? Zakladam, że nie, ale wole sie upewnic.
Vortex Shard 75 pts - kończy automatycznie turę magii przeciwnika. One use only.
Annulian Crystal 40 pts - kradzież jednej kostki z PD przeciwnika do DD HE.

O&G nie maja żadnych restrykcji poza tymi ogólnymi :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Czy goblinski Staff of Sneaky Stealing jest liczony jako generating PD/DD? Zakladam, że nie, ale wole sie upewnic.
Cóż za fatalne, niezrozumiałe i błedne załozenie. [-X :wink:
Jest liczony bless, jak każdy przedmiot, który generuje kostkę ze zródła innego niz wiatry magii i channeling.
Niezła proba boostowania gówniaków, ale nie ma lekko.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Dębek pisze:
Czy goblinski Staff of Sneaky Stealing jest liczony jako generating PD/DD? Zakladam, że nie, ale wole sie upewnic.
Cóż za fatalne, niezrozumiałe i błedne załozenie. [-X :wink:
Jest liczony bless, jak każdy przedmiot, który generuje kostkę ze zródła innego niz wiatry magii i channeling.
Niezła proba boostowania gówniaków, ale nie ma lekko.

Alez Debku, sadze, ze tym razem nie masz racji.
Po pierwsze, Staff of sneaky stealing nie generuje kostki (nie sprawia, ze liczba kostek zwieksza sie ponad to, co wynika z rzutu na wiatry magii), ale zmienia wlasciciela kostki wygenerowanej. To zupelnie inny zapis niz przy takich przedmiotach, jak Mork's spirit Totem, Staff of Sorcery, kostka dispela ze spita w WE, czy przedmiotu w DE.
Co potwierdza slusznosc mojego wywodu to fakt, ze HElficki przedmiot - Annulian Crystal (który działa dokladnie jak Staff of Sneaky Stealing) został wymieniony w ograniczeniach dodatkowych przy armii HE. Nie wydaje mi sie, by przedmiot ten byl liczony do ograniczenia kosci podwójnie (z zasad ogolnych jako "generujący" kość DD i ograniczenia armijnego HE jako przedmiot). Zakladajac, ze autorzy AR wiedzieli co piszą, to ograniczenia ogolne nie dotycza przedmiotów ktore przenoszą kosci miedzy czarujacym a dispelujacym i dlatego przy helfickim przedmocie ograniczenie zostalo dodane. Natomiast najwrazniej gowniaki zostaly potraktowane ulgowo i ich przedmiot na kare nie zasługuje. To wynika RAW z zasad i tego sie zamierzam trzymać. :)
Obrazek

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Moim zdaniem Dębek ma rację. Dowodem jest właśnie umieszczenie takiego samego przedmiotu u HE jako zabierającego kostkę. Wynika to dokładnie z tego co napisał Dębek, tak samo nie trzeba pisać przy Bistmenach, że ich obelisk zajmuje +XPD, zajmuje dokładnie tyle ile dodatkowych kostek wygeneruje do max 2, kolejne kostki się marnują. Rzuty na wiatry magii nie określają jednej wartości, tylko dwie PD i DD, staf zamieniając właściciela jednej z tych kości, zmienia wartość DD które masz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Myslę, że mam rację.
Masz kostkkę do dispela więcej - masz.
Masz ją z witrów magii - nie.
Masz ją z chanelowania - nie.
To nie filozuj bo te wszystkie twoje wnioski i wywody latwo odwrócić w drugą stronę. :P
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Kalesoner pisze:Moim zdaniem Dębek ma rację. Dowodem jest właśnie umieszczenie takiego samego przedmiotu u HE jako zabierającego kostkę. .
Masz ją z witrów magii - nie.
To dlaczego przedmiot HE zostal wymieniony (i czy jest za niego podwójna kara?) a goblinski nie?
IMHO Wy nie macie racji i nic Waszego stanowiska nie potwierdza. Staff nie generuje zadnej kości (tak, mam ja z wiatrów magii) i nie jest wymieniony (przynajmniej narazie) w ograniczeniach szczegolowych do armii O&G.
Obrazek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Wszystkie kostki dodane do poola za wyjątkiem channelingów się liczą, bez względu na to, czy są wygenerowane, przeniesione, ukradzione czy cokolwiek.

Crystal tą błąd Garda, w gruncie rzeczy nie powinno go tam być (bo zmniejsza ilość kości na zwykłych zasadach). Przypominam, że zasady ETC są w wersji "beta" - wszystkie te rzeczy będą dopisywane w kolejnych comiesięcznych odsłonach, następna planowana na 6 grudnia. Ruleslawyerowanie wskazane, ale w celach korekcyjnych, a nie przemycania sneaky staffa na turniej :D
Ostatnio zmieniony 23 lis 2010, o 10:59 przez Barbarossa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Barbarossa pisze:Wszystkie kostki dodane do poola za wyjątkiem channelingów się liczą, bez względu na to, czy są wygenerowane, przeniesione, ukradzione czy cokolwiek.

Crystal tą błąd Garda, w gruncie rzeczy nie powinno go tam być. Przypominam, że zasady ETC są w wersji "beta" - wszystkie te rzeczy będą dopisywane w kolejnych comiesięcznych odsłonach, następna planowana na 6 grudnia.
Mozesz wiec odpowiedziec na moj powyzszy post? Za przedmiot he dostaja podwójna karę? Dlaczego Staff nie został ujety w ograniczeniach armijnych?

EDIT: Po Twoim editcie i mój edit. Rozumiem, błąd/nieprecyzyjnosc zasad. Jesli to zostanie doprecyzowane, to ok. Nie chodzi o przemycania. Byc moze taki byl zamsl autorów AR, zeby Staff nie byl ograncizony. Skad mam to wiedziec?
Ostatnio zmieniony 23 lis 2010, o 11:00 przez bless, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Spox, tłumaczę, a przy okazji zbieram rzeczy do korekty.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Jezu Chryste zajebe go.
Paru gosci mialo chwilę by na szybko przygotować wstepny draft. Na szybko przelecieć kilkanascie kodeksów, wypunktować przegiecia. Wymyslili zasade ogólną, że jest limit dodadkowych kostek. Tak samo było rok temu i dwa lata temu. 9PD/10DD - niezaleznie od zródła. Kazda kostka, którą trzymałes w lapce wliczała się do tego limitu. Niezależnie od jej zrodła.
Teraz zrobili limit 2DD/2PD bez wiatrów i chanelowania, który poza tym, ze kiedys kostki pochodziły z leveli magicznych - ich ilosc byla stala, działa dokładnie w identyczny sposób.
Nie wiem czemu wpisali przedmiot HE do ograniczeń tej armii, może chcieli podkreslic, ze nie zajmuje 2DD z limitu, bo jak się dobrze zastanowić takie jest realne działnie tego przedmiotu tzn nie dosć, ze mi dodaje to przeciwnikowi odejmuje. Nie można go zatem wprost porównać z Dark Elfickim Sealem czy WE Spitem.
Dlaczego nie uwzglednili tego przy orkach też nie wiem, ale to nie ma wiekszego znaczenia bo jest zasada ogólna z której jasno wynika ile możesz mieć dodatkowych kostek.
Czy takie uzasadnienie Cię satysfakcjonuje? :wink:
Skad mam to wiedziec?
Bo Ci tłumaczę jak komu dobremu. Przyjmij zatem, ze Sneaki Stealin zabiera kostke z limitu na zasadach ogólnych.
Mozesz mieć zatem jeszcze np. Dispel Scrolla i wszystko w tym temacie.
Ostatnio zmieniony 23 lis 2010, o 11:08 przez Dębek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Dębek pisze:Jezu Chryste zajebe go.
Sobie zajeb. ;)
Zasady byly nieprecyzyjne, Barb napisal, ze je doprecyzują. OK. Dla mnie koniec tematu.
Obrazek

ODPOWIEDZ