DoCh na 2400 (z euro)
Re: DoCh na 2400 (z euro)
Biorac pod uwage ze na 2400pts oddzial ~28 plagusow + herald to jeden z dwoch duzych klockow do wystawienia, sadze iz kazdy przeciwnik rzucac bedzie pitke (shadow mimo wszystko popularniejszy od deatha) na 6 kosciach. 5/6 oddzialu znika.. i spooora szansa na to ze herald tez. Slonko orkow o ile dobrze pamietam, przynajmniej dopuszcza wardy/regenke wiec sporo wiecej sie uratuje.
BLOOD FOR THE BLOOD GOD! SKULLS FOR THE SKULL THRONE!
Szczerze: plagusy są lepszym wyborem od demonetek, nawet pomimo pitki. Na pitę, zawsze możesz wystawić plagusów w kresce, ale i tak przy light'cie zawsze możesz cisnąć speed of light i już masz 10 inki. Następny fakt: w drugiej/trzeciej turze blokujesz/zabijasz magów przeciwnika.
Wieszkto pisze:Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
- Cauliflower
- Ciśnieniowiec
- Posty: 7659
- Lokalizacja: Ordin, Warszawa, Polska, Świat
Szczerze: nie są
Ja mam cały oddział i grałem na nich kawałek czasu.
Ich plusy to to, że fajnie działają z lightem, który też dobrze działa na blodki.
Są twarde i całkiem długo znoszą i combat i ostrzał.
Ich minus jest taki, że są wolne jak na demony 4M to bardzo malutko. Demonetki mają 6, a to serio robi różnicę.
Inicjatywa do bani przez co często ginie herald zanim te zdążą uderzyć.
A jak uderzają to też bez pierdolnięcie 1 atak z siłą 4 i marnym ws to niestety mało.
Reasumując, IMO jest to bardzo fajny klocek na przetrzymanie kogoś i trzymanie czegoś w stylu magicznej icony np despair. Do walki trzeba to boostować i niestety klocek przez swoją prędkość nie jest najlepszy taktycznie.
W alternatywie mamy demonetki, które dla odmiany dobrze kombują się z shadowem i są szybkie. Dostają straszny wpierdziel od strzelania, ale po to mamy furię, żeby coverować, a jak strzelasz w demonetki to Ci nie starczy na blodki itd.
Dla mnie przesądzające było jednak wykorzystanie taktyczne oddziału. Plagusy jak już mówiłem twardo stoją i w zasadzie tyle. Demonetki mogą mieć syreniarza, który dobrze wykorzystany wygrywa bitwy oraz siren standard, które również jest taktyczną perełką. Do tego asf i 2 ataki robią z nich maszyny do ścianania elfów czy flagellantów, a z brzytwą nie boją się niczego.
tyle mojego
Ja mam cały oddział i grałem na nich kawałek czasu.
Ich plusy to to, że fajnie działają z lightem, który też dobrze działa na blodki.
Są twarde i całkiem długo znoszą i combat i ostrzał.
Ich minus jest taki, że są wolne jak na demony 4M to bardzo malutko. Demonetki mają 6, a to serio robi różnicę.
Inicjatywa do bani przez co często ginie herald zanim te zdążą uderzyć.
A jak uderzają to też bez pierdolnięcie 1 atak z siłą 4 i marnym ws to niestety mało.
Reasumując, IMO jest to bardzo fajny klocek na przetrzymanie kogoś i trzymanie czegoś w stylu magicznej icony np despair. Do walki trzeba to boostować i niestety klocek przez swoją prędkość nie jest najlepszy taktycznie.
W alternatywie mamy demonetki, które dla odmiany dobrze kombują się z shadowem i są szybkie. Dostają straszny wpierdziel od strzelania, ale po to mamy furię, żeby coverować, a jak strzelasz w demonetki to Ci nie starczy na blodki itd.
Dla mnie przesądzające było jednak wykorzystanie taktyczne oddziału. Plagusy jak już mówiłem twardo stoją i w zasadzie tyle. Demonetki mogą mieć syreniarza, który dobrze wykorzystany wygrywa bitwy oraz siren standard, które również jest taktyczną perełką. Do tego asf i 2 ataki robią z nich maszyny do ścianania elfów czy flagellantów, a z brzytwą nie boją się niczego.
tyle mojego
malfoj pisze:Ty to zawsze musisz kogos upokorzyc przy stole
Zgadzam się z tobą w każdym z punktów, który opisałeś, ale jest jeden podstawowy problem: bloodletterzy bez lighta są imo słabi, a z demonetkami lighta nie weźmiesz. Jeśli wyprowadzisz mnie z błędu, to będę się nawet cieszył, bo nie czeka mnie w takim wypadku konwersja, ale wtedy jest kolejny problem: nie mam w rozpisce ognistych ataków, bo herald khorna trzyma sztandar.
Edit:
Co myślicie, o grze na dwóch klocach bloodków? Jeden nie miałby wtedy herlaka, ale po to mam light. Widzę to wtedy tak:
Edit:
Co myślicie, o grze na dwóch klocach bloodków? Jeden nie miałby wtedy herlaka, ale po to mam light. Widzę to wtedy tak:
L&H:
Lord of Change @ 590 Pts
Level 4 Wizard; Lore of Light
Power Vortex; Master of Sorcery
Herald of Nurgle @ 215 Pts
BSB; Great Icon of Despair
Herald of Khorne @ 140 Pts
Firestorm Blade; Armour of Khorne
Core:
28 Plaguebearers of Nurgle @ 391 Pts
FCG; Standard of Seeping Decay
2x28 Bloodletters of Khorne @ 2x366 Pts
FCG
2x5 Chaos Furies @ 2x60 Pts
Rare:
6 Flamers of Tzeentch @ 210 Pts
Total army cost: 2398
Total models in army: 103
Wieszkto pisze:Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
- Cauliflower
- Ciśnieniowiec
- Posty: 7659
- Lokalizacja: Ordin, Warszawa, Polska, Świat
Mi też się nawet podoba Inna i może uderzyć Szkoda braku scrolla.
Zetnij 2 plagusów, ich nie musi być aż tyle i dorzuć sztandar.
Odpowiadając.
Nie prawda, że blodki bez lighta są słabe.
4 I jest wystarczające żeby z większością oddziałów walnąć symultanicznie, a przed wieloma jednak wcześniej. Czasem, żeby uderzyć wczęsniej wystarczy komuś zmniejszyć inicjatywę o 1.
Do tego po to mamy demonetki, żeby na oddział z większą inicjatywą wystawić właśnie je, a blodki po ewentualnie rzuconej a) miaśmie b) obniżaniu S
Do tego nie zapominaj, że chcesz grać na despair, a wtedy już dużo łatwiej uwalić feara i z ws 1 z blodkami już nie powalczysz.
Z doświadczenia zauważyłem, że jakikolwiek boost z magii rzucony na blodki daje im ostrego kopa, tylko trzeba tym dobrze pograć
Ale potestuj. Ja nie jestem broń boże przeciwnikiem lighta, imo świetny lore i oprócz boostów ma pociski, co jest bardzo przydatne
Zetnij 2 plagusów, ich nie musi być aż tyle i dorzuć sztandar.
Odpowiadając.
Nie prawda, że blodki bez lighta są słabe.
4 I jest wystarczające żeby z większością oddziałów walnąć symultanicznie, a przed wieloma jednak wcześniej. Czasem, żeby uderzyć wczęsniej wystarczy komuś zmniejszyć inicjatywę o 1.
Do tego po to mamy demonetki, żeby na oddział z większą inicjatywą wystawić właśnie je, a blodki po ewentualnie rzuconej a) miaśmie b) obniżaniu S
Do tego nie zapominaj, że chcesz grać na despair, a wtedy już dużo łatwiej uwalić feara i z ws 1 z blodkami już nie powalczysz.
Z doświadczenia zauważyłem, że jakikolwiek boost z magii rzucony na blodki daje im ostrego kopa, tylko trzeba tym dobrze pograć
Ale potestuj. Ja nie jestem broń boże przeciwnikiem lighta, imo świetny lore i oprócz boostów ma pociski, co jest bardzo przydatne
malfoj pisze:Ty to zawsze musisz kogos upokorzyc przy stole
IMO ta wrona za 600p to ma sens tylko z tzeench will + lore of death. niestety będzie miała tylko 3. poziom
plagusy nie dość że M4 to są najsłabsze w walce z całej demonicznej piechoty, a moim osobistym zdaniem najlepsze są demonetki
plagusy nie dość że M4 to są najsłabsze w walce z całej demonicznej piechoty, a moim osobistym zdaniem najlepsze są demonetki
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE
Nie będę zakładał osobnego tematu, więc rozpiski na Strategicon wrzucę tu:
Daemons of Chaos
L&H:
Herald of Tzeentch @ 165 Pts
General; Level 2 Wizard; Lore of Light
Master of Sorcery; Spell Breaker
Herald of Khorne @ 230 Pts
BSB; Great Icon of Despair
Collar of Khorne; Armour of Khorne
Core:
37 Bloodletters of Khorne @ 499 Pts
Full Command; Icon of Endless War
18 Pink Horrors of Tzeentch @ 234 Pts
Musician; Standard
2x5 Chaos Furies @ 2x60 Pts
Rare:
2x5 Flamers of Tzeentch @ 2x175 Pts
Total army cost: 1598
Total models in army: 77
Co myślicie?Vampire Counts
L&H:
Vampire @ 175 Pts
General; Level 1 Wizard; Lore of Vampires
The Arkayne: Forbidden Lore [35]
Helm of Commandment [30]
Charmed Shield [5]
Dragonbane Gem [5]
Wight King @ 225 Pts
Battle standard Bearer
The Drakenhoff Banner [125]
Core:
40 Crypt Ghouls @ 328 Pts
Champion
20 Crypt Ghouls @ 168 Pts
Champion
Special:
29 Grave Guard @ 452 Pts
Full Command; Great Weapon
Banner of the Barrows [45]
Rare:
5 Cairn Wraiths @ 250 Pts
Total army cost: 1598
Total models in army: 96
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2011, o 09:37 przez Shadar, łącznie zmieniany 3 razy.
Wieszkto pisze:Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
27*12+30+25 =/= 499
wywal 3 horrory i wrzuć 3 bloodlettery
na wight kingu drakenhoff jest z dupy bo w kombacie z boostem z lighta gwardia raczej zmiażdzy przeciwnika i odda ich moze 5 a większość strzelania jest ognistego wiec nic to nam nie daje. DAłbym warda na 4+ (flag of the blood keep), i dorzucił np. summon ghuls na vampira.
wraithy imo tylko 2+1 albo 3 bo to nie ma sensu bo jak komuś już wejdzie jakiś czar w nie to raczej czy to 6 czy 10 woundów i tak ściągniesz oddział... a w cholere pkt na to idzie.
szkielety do bani bo przypominam rozpe dimitra T3, a T4 robi różnice...
wywal 3 horrory i wrzuć 3 bloodlettery
na wight kingu drakenhoff jest z dupy bo w kombacie z boostem z lighta gwardia raczej zmiażdzy przeciwnika i odda ich moze 5 a większość strzelania jest ognistego wiec nic to nam nie daje. DAłbym warda na 4+ (flag of the blood keep), i dorzucił np. summon ghuls na vampira.
wraithy imo tylko 2+1 albo 3 bo to nie ma sensu bo jak komuś już wejdzie jakiś czar w nie to raczej czy to 6 czy 10 woundów i tak ściągniesz oddział... a w cholere pkt na to idzie.
szkielety do bani bo przypominam rozpe dimitra T3, a T4 robi różnice...
Sorry pomyliłem się przy bludkach. Ma ich być 37, ale już to poprawiłem. Szkiele są dlatego, że na strategu ma być Blood and Glory, a ten sztandar się tam przyda. Jeśli chcesz zmniejszyć wraciaki, to od biedy możemy wystawić dwie trójki, kosztem zmniejszenia szkieli.
Wieszkto pisze:Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Wyedytowałem Mam nadzieję, że już nie masz zastrzeżeń. Szkoda, że nie dałeś się namówić na wzięcie staff of damnation zamiast helm of commandment, mimo, że ja mam light, ale mówi się trudno. Na gieniu jest ostrze, bo zostało mi perfidne 7 pkt, a nie było gdzie ich upchać, więc dostał magiczną broń.
Wieszkto pisze:Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...