Pytania ogólne v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: Pytania ogólne v 2.0

Post autor: Fisch »

1) Nie dla pojedyńczych
2) Nie i Tak
3) NIE!!! i Nie
4) Nie
Ostatnio zmieniony 25 lut 2013, o 14:48 przez Fisch, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Loke
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 190
Lokalizacja: Bristol/Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: Loke »

Czy oddział, który w szarży na gnoblarskich traperów przechodzi jeszcze po dangerous terrain zdaje testy 2 razy? - od terenu, a potem od traperów?
o.b-one pisze:
Barbarossa pisze:(..) co przynosi mieszaninę ulgi, że turlanina skończyła się, oraz niesmaku, że imba.
Podobne uczucia towarzyszą mi po czytaniu tych wszystkich żali. Pod koniec każdego takiego posta pozostaje niesmak i jednocześnie ulga, że to już koniec... :wink:

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

oddział zdaje testy niebezpiecznego terenu za każdym razem jak zachodzi taki warunek.

na upartego mógłbyś zdawać test i 5x podczas szarży np:
- szarżujesz przes las, ruiny i murek oraz otwarty teren,
- masz wrzuconą klątwę z Beasta,
- szarżujesz na traperów.

i może nawet ktoś by dobiegł do wroga

:)
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Knight
Wodzirej
Posty: 724
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: Knight »

Fisch pisze:1) Nie dla pojedyńczych
2) Nie i Tak
3) NIE!!! i Nie
4) Nie

1) Czyli nie można wyciągać konkretnych modeli z walki nawet jeżeli ilość walczących się nie zmienia?
2) Skoro mierzymy drogę każdego modelu i nie możemy przejść dalej niż dwa razy move no to jaki jest efektywny zasięg 5 hexwrights, które muszą dojechać do oddziału zrobić na oddziale reform (jaki reform - w kreskę?) i odjechać przynajmniej cal.
Chodzi mi o to, że mierzenie darmowych reform fastów i skirmiszów to jakiś koszmar.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Hexy mają 2xM zasięg
model który ma taki zasięg do przeciwnika może zadać obrażenia z zasady specjalnej i stanąć 1" mu pod nosem
było tu jakiś czas temu


wg faq reformy są darmowe fastów, po prostu przestawiasz oddział w dowolne miejsce w zasięgu

Ktoś ma jakąś opinię o tych maszynach co pytałem na poprzedniej stronie?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Jaką wysokość ma domek na VLOS, na potrzeby strzelania z niego? - Furion jest o pytanie do LS bo nie uściśliliście tego w opisie VLOS.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

misha pisze:1. jeśli np kula armatnia albo centrala tempatki trafi na podstawkę ale nie na samą maszynę to normalnie rozlicza się hit?

2. piwotowanie maszyn
teraz jeśli maszyna na podstawce wchodzi w 1"apart innego oddziału to nie może tego zrobić, więc część celów odpada zgodnie z usciśleniem
np bolce i katapy piwotują w fazie ruchu jak rozumiem, a armaty w shootingu po FAQ? uściślenie mówi "przed strzałem" ale czy to ma zmieniać zasady RB czy nie?

3. czy postawienie maszyny na krawędzi stołu ogranicza jej ruch - nie może zrobić piwota bo wychodzi za stół? uściślenie mówi o legalnej pozycji, czyli jak ktoś tak wystawi to nie może tego zrobić?
1) przyjmuje sie podstawki pod maszyny z wszystkimi zwiazanymi z tym konsekwencjami.
przy takich strzalach wystarczy trafic tylko podstawke by trafic.

2. wszystkie maszyny obracaja sie w strone wroga przed strzalem.
jesli piwotuja w fazie ruchu to sa traktowane jak by sie ruszaly.

3. wydaje mi sie, ze tak. po to luszie w LS glosowali nad podstawkami by przy piwotowaniu nie bylo teleportow w bok.
jedynym wyjsciem bylo by przejscie kawalek od krawedzi.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Kilka pytanek:

1)
Z podforum O&G http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 8#p1040198
Chodzi o:
crazygandalf pisze:A skoro o manglerach mowa to mam inne pytanie. Co się dzieje kiedy magler bounce'uje poza wrogą jednostkę, która stoi koło budynku i nie ma miejsca aby ustawić tam manglera?
2)
Czy jednostka, walcząca z pojedynczym modelem (chariot, smok, abominacja, itd itp), będzie Steadfast mając 1 szereg 5 modeli? Tak mi wychodzi z zasad.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Czy jednostka, walcząca z pojedynczym modelem (chariot, smok, abominacja, itd itp), będzie Steadfast mając 1 szereg 5 modeli? Tak mi wychodzi z zasad.
I nie wyjdzie ci inaczej, bo tak jest :mrgreen: .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Czy jak mag zamieni się w Smoka lub jakąś Chimerę z 6. czaru Bestii, to traktujemy go jak herosa, czy jak monstera? Czyli np. czy można go wyzywać na pojedynki?

Awatar użytkownika
oczko
Falubaz
Posty: 1407
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: oczko »

oczko pisze:
oczko pisze:
oczko pisze:szybkie pytanko - jak przelatuje orłem nad oddzialem i w tym momencie wchodzę w 8"od night goblinów, to teoretycznie powinienem wylądować, ale nie mogę - co się wtedy dzieje?
podbijam swoje wcześniejsze pytanie
ponownie podbijam, proszę o odpowiedź
Obrazek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Jest w uściśleniach, chyba przeoczyłeś. Sekcja O&G, Fanatycy. :)

Bretonnian
Falubaz
Posty: 1152

Post autor: Bretonnian »

Chcę się upewnić -> Sytuacja - np. wampir siedzi w kresce zombich zwróconej ku lewej krawędzi stołu, po reformie w stronę prawej krawędzi tego oddziału, wampir przechodzi drugiej kreski zombich zwróconej ku prawej krawędzi stołu (dokładnie dochodzi do ostatniego modelu tej kreski), jak rozumiem wampir może legalnie w ten sposób pokonać nawet koło 30 cali?

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Nie, uściślenia sędziowskie.
Ruch bohaterów w oddziałach
Po każdym manewrze „reform” bohaterowie muszą znajdowad się w pierwszym szeregu, jeśli jest to możliwe. Jeśli bohater znajduje się w drugim szeregu oddziału i zwalnia się miejsce w pierwszym szeregu, przemieszcza się on automatycznie, od razu na wolne miejsce.

Dołączanie bohaterów do oddziałów
Aby dołączyd do oddziału heros musi dojśd do dowolnego punktu oddziału. Heros powinien zająd w oddziale miejsce w odległości do 2*M. Jeżeli takowego miejsca nie ma, heros stawiany jest w najbliższym (od strony wejściowej) legalnym miejscu.

Czy po wykonaniu swift reform można wyjśd bohaterem z oddziału?
Nie, nie można.
zwlaszcza to ostatnie przeczytaj.

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

Maciek P. pisze:Czy jak mag zamieni się w Smoka lub jakąś Chimerę z 6. czaru Bestii, to traktujemy go jak herosa, czy jak monstera? Czyli np. czy można go wyzywać na pojedynki?
Było ciekawe kombinowanie w tym temacie ostatnio (zwłaszcza czy przestaje być magiem, więc np. czy dotyczy go efekt potencjalnego miscasta jeżeli transformacja weszła na IF-ce). Wg mnie dalej jest bohaterem, bo czar mówi tylko o zmianie statystyk, unit type'u, że nie można czarować i działają przedmioty, choć skillsy tak, ale nie wyłącza właściwości "hero" (nie mogę wskazać źródła innego niż opis czaru).
Ostatnio zmieniony 27 lut 2013, o 13:26 przez wokrze, łącznie zmieniany 1 raz.

Szypul
Mudżahedin
Posty: 282

Post autor: Szypul »

Bohater wychodzi z oddziału r&f i wmaszerowuje do oddziału ze skirmishem. Może strzelać?

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Szypul pisze:Bohater wychodzi z oddziału r&f i wmaszerowuje do oddziału ze skirmishem. Może strzelać?
tak, źródło: zasady bohaterów.

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Mogę prosić o odpowiedz.
Dydu pisze:Jaką wysokość ma domek na VLOS, na potrzeby strzelania z niego? - Furion jest o pytanie do LS bo nie uściśliliście tego w opisie VLOS.

Awatar użytkownika
cichy
Oszukista
Posty: 827

Post autor: cichy »

Jak porusza się Iron demon? Wyszła niedawno erata do ChD która IMO nic nie zmienia i nie możemy dojść na forum chadecji do tego jak on jeździ.

Wersja I: po szarżach pivot w miejscu+dopałka 2d6+move i patrzymy czy w coś wjechał.
Wersja II: nie można pivotować, jedzie tak jak stał na początku tury (dlaczego? cytat?) dopałka itd. pivot tylko używając normalnego ruchu.
Profesjonalne usuwanie wgnieceń z karoserii samochodowych i skutków gradobicia.

Bretonnian
Falubaz
Posty: 1152

Post autor: Bretonnian »

Damn, chodziło mi o sytuacje jak wampir dołącza do zrefkowanego oddziału, do jego koncówki, to czy legalnie teleportuje sie do powiedzmy 3 miejsca od przodu w kresce jednoosobowej (2 pierwsze modele to CG). Jakby nie patrzec wyraznie przekracza wtedy double movement :wink:

Zablokowany