Pytania o DL - kwestie do uściślenia

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kensiorek
Chuck Norris
Posty: 497

Post autor: Kensiorek »

Scimitar pisze:Nie szukajcie dziury w całym - dla mnie, jeżeli nie ma specyfikacji, że coś może się powtarzać lub, że można brać kilka (jak np. stare gifty u demonów), to traktuje się to jak itemy każde inne. To że się inaczej nazywa, to nic.

BTW - ten pancerz co daje 3+ sava to rozumiem, że nie może się kumulować z np. savem od juggera ?? no bo nie dopisali, że may be combined ... ?? wiec koles na juggerze uzywa lepszego sava, czyli 3+, zamiast 4+ ??
dlaczego ciagle powtarzasz bledny i niepotwierdzony poglad ze to magiczne przedmioty skor jasno widac ze nimi nie sa. Moze dasz mi jakis cytat albo cos ? Bo nikt tutaj nie neguje faktu ze magicznych sztandarow normalnie nie mozna powtarzac :) Poprostu twierdze ze ikona to nie magicznyn sztandar. No chyba ze inkantacje muminkow to tez czary po nie napisali czarno na bialym ze to cos innego.

BTW A ten pancerz co daje na 3+ sava to nie pancerz tylko gift ktory daje takiego AS + specjalne zasady wiec oczywiscie ze sie sumuje bo czemu by nie wkoncu to nie zbroja :)

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

The Standard Bearer may have one
of the following Daemonic Icons:
- to dla miłośników łączenia paru ikonek

The Battle Standard Bearer and some unit standard bearers can carry a Daemonic Icon at an additional cost, as indicated in their army
list entry. A Standard Bearer may only carry a single Daemonic Icon
i jeszcze inne

The Obsidian Armour grants a 3+ armour save =/= Scaly Skin save increased by +1 To taka subtelna różnica. To drugie to opis Quetzla u Lizaków
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Kensiorek pisze:No chyba ze inkantacje muminkow to tez czary po nie napisali czarno na bialym ze to cos innego.
problem w tym, ze napisali u mnie w ab, ze sa to bound spelle o losowej trudnosci...

Koszu
Chuck Norris
Posty: 592
Lokalizacja: Wrocław, SB

Post autor: Koszu »

owszem, można dawać tylko po jednej ikonie danemu oddziałowi.
ale nic nie stoi na przeszkodzie abym miał w armii 4 oddziały demonetek, każdy z siren banerem, ponieważ według zasad jest to upgrade do oddziału.

Awatar użytkownika
Kensiorek
Chuck Norris
Posty: 497

Post autor: Kensiorek »

Scimitar pisze:The Standard Bearer may have one
of the following Daemonic Icons:
- to dla miłośników łączenia paru ikonek

The Battle Standard Bearer and some unit standard bearers can carry a Daemonic Icon at an additional cost, as indicated in their army
list entry. A Standard Bearer may only carry a single Daemonic Icon
i jeszcze inne
dlaczego piszesz o laczeniu ikonek kiedy nikt tego nie chce? Chodzi o to zeby kilka oddzialow mialo takie same ikony. Inny cytat tym razem na temat :)

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

To źle zrozumiałem :) Powtarzać oczywiście w świetle tego można - zresztą konstrukcja tego co Thurion przedstawił, to wyraźnie sugeruje.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Scimitar pisze:Nie szukajcie dziury w całym - dla mnie, jeżeli nie ma specyfikacji, że coś może się powtarzać lub, że można brać kilka (jak np. stare gifty u demonów), to traktuje się to jak itemy każde inne. To że się inaczej nazywa, to nic.
chyba ocipiales :)
Scimitar pisze: BTW - ten pancerz co daje 3+ sava to rozumiem, że nie może się kumulować z np. savem od juggera ?? no bo nie dopisali, że may be combined ... ?? wiec koles na juggerze uzywa lepszego sava, czyli 3+, zamiast 4+ ??
chyba ocipiales 2 :)
btw. zeby tylko jugger :) w swietle zasad mozesz laczyc armour of khorne z bazowym h.armour Bloodthirstera zeby miec 1+ save, nie udowodnisz mi ze nie w zaden sposob...

pzdr :wink: :wink:

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

thurion pisze:
Scimitar pisze: BTW - ten pancerz co daje 3+ sava to rozumiem, że nie może się kumulować z np. savem od juggera ?? no bo nie dopisali, że may be combined ... ?? wiec koles na juggerze uzywa lepszego sava, czyli 3+, zamiast 4+ ??
chyba ocipiales 2 :)
btw. zeby tylko jugger :) w swietle zasad mozesz laczyc armour of khorne z bazowym h.armour Bloodthirstera zeby miec 1+ save, nie udowodnisz mi ze nie w zaden sposob...

pzdr :wink: :wink:
poczytaj opis - masz podane - grants armour save 3+, a więc na takiej samej zasadzie jak np armour of caledor, czy flyed hauberk - aby łączyć z innym pancerzem to musi być napisane
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

A czy wymienione dwa przedmioty nie mają przypadkiem w opisie "it can't be improved by any means"?

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Izo pisze:A czy wymienione dwa przedmioty nie mają przypadkiem w opisie "it can't be improved by any means"?
dokladnie...

oj Scimi wiem ze byc chcial zeby tak nie bylo, ale tak jest :P z Bloodziem to nawet ja bym tez chcial zeby tak nie bylo... :P

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

thurion pisze:
Izo pisze:A czy wymienione dwa przedmioty nie mają przypadkiem w opisie "it can't be improved by any means"?
dokladnie...

oj Scimi wiem ze byc chcial zeby tak nie bylo, ale tak jest :P z Bloodziem to nawet ja bym tez chcial zeby tak nie bylo... :P
może zły przykład - ale dla kontrastu mamy np. Chaos Armour w armii Bestii Chaosu, który ma w opisie podobnie brzmiące do GRANTS - GIVES i po tym dopisek, że może być łączony i z czym. Tak więc nie ma żadnych wyjątków:
- jeśli można łączyć, to piszą to
- jeśli nie można łączyć podwyższać, to piszą to

Tak więc skoro nie piszą NIC, to znaczy, że nie można tego łączyć - ot co.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

tak samo mozna powiedziec ze armour of meteoric iron ma napisane ze nie moze niczym podbity a ten tak nie ma wiec moze byc, argument srednio udany...

IMO laczyc z juggerem mozna na 100% z h.a. raczej tez, choc juz tak na 70% ;)

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Ja nie widzę wielkiego kontrastu w tym przykładzie. Przy chaos armour jest gives/grants analogicznie przy obsidian armour ten sam dopisek - oba można łączyć. Nie możnaby było łączyć w wypadku gdyby w zasadach znalazł się zapisek taki jak przy np. armour of caledor. Troszkę to nie jasne, ale cóż.

Inna sprawa, że to idiotyzm - zbroja za 15 pts, która daje 3+ as i jeszcze można ją łączyć z normalnym pancerzem. Poczekam z oceną na premierę książki, ale to może być podobna bzdura jak z "kolczugą" walacha u VC ^^

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Scimi ma rację, specyfika j. angielskiego w tym momencie się odzywa, że podobnie brzmiące słówka, czy sformułowania znaczą zupełnie coś innego.

A szczerze to i tak kwestia nie jest jednoznaczna. Niby można ulepszać tego save'a, ale też nie ma na to argumentów
Ostatnio zmieniony 9 kwie 2008, o 15:12 przez Morrok, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Scimitar pisze:
thurion pisze:
Izo pisze:A czy wymienione dwa przedmioty nie mają przypadkiem w opisie "it can't be improved by any means"?
dokladnie...

oj Scimi wiem ze byc chcial zeby tak nie bylo, ale tak jest :P z Bloodziem to nawet ja bym tez chcial zeby tak nie bylo... :P
może zły przykład - ale dla kontrastu mamy np. Chaos Armour w armii Bestii Chaosu, który ma w opisie podobnie brzmiące do GRANTS - GIVES i po tym dopisek, że może być łączony i z czym. Tak więc nie ma żadnych wyjątków:
- jeśli można łączyć, to piszą to
- jeśli nie można łączyć podwyższać, to piszą to

Tak więc skoro nie piszą NIC, to znaczy, że nie można tego łączyć - ot co.
Scimi, Chaos Armour jest magic itemem z sekcji Magic Armour
Armour of khorne jest giftem
Myślę, ze niezależnie co tam jest napisane, kiepski przykład.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

BTW A ten pancerz co daje na 3+ sava to nie pancerz tylko gift ktory daje takiego AS + specjalne zasady wiec oczywiscie ze sie sumuje bo czemu by nie wkoncu to nie zbroja
To już na siłę bardzo.
W poprzedniej edycji uściśliliśmy, że można łączyć gifty z magicznymi przedmiotami (albo efektami czarów). Nie widzę powodów, by to zmieniać.
Mimo, że to bardzo mocna kombinacja, to nie widzę przeciwskazań, by nie móc łaczyć armour of khorne z juggernautem czy heavy armour.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Fedek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Zielona Góra/Gorzów Wlkp.

Post autor: Fedek »

Morrok pisze:specyfika j. angielskiego w tym momencie się odzywa, że podobnie brzmiące słówka, czy sformułowania znaczą zupełnie coś innego.
Szczerze wątpię, żeby autor podręcznika z pełną świadomością tak zawoalował prawdę o tej zasadzie, że tylko wytrawny znawca j. ang mógł pokusić się o jasną interpretację. Szczególnie, że czasem przy niektórych jasnych jak słońce zasadach znajdują się tłumaczenia i przykłady, które może zrozumieć średnio rozgarnięta opona.

Po prostu babol i dopatrywanie się interpretacji na takim poziomie jest imo tak trafne jak rzut na 4+. Bez męskiej decyzji ze strony LS się chyba nie obędzie.

Swoją drogą w niedziele jestem na conflict scotland i już się boję jak będą mi kazali rzucać na 4+ czy mogę mieć walacha i zbroje, albo ile ruszają się BK... :?

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Analogicznie do Hauberka zrobiłbym tak, że Giftowe armoury łączą się tylko z juggerem (ew magicznym stuffem bez 'armour' w nazwie, biorąc na logikę)

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

trikk pisze:Analogicznie do Hauberka zrobiłbym tak, że Giftowe armoury łączą się tylko z juggerem (ew magicznym stuffem bez 'armour' w nazwie, biorąc na logikę)
zgadzam sie

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Tylko o to się rozchodzi ^^ Zresztą czy zapis jest pewny? Kilka rzeczy też się zmieniło odnoście booka wampirów, a plotek na kilka dni przed. Może nie będzie trzeba nic uściślać...

ODPOWIEDZ