Ogrowe rozpiski
Moderator: Afro
Re: Ogrowe rozpiski
Musisz Hero dać true chaos żeby mogli wchodzić. Lust hero do oddziału True Chaos nie wejdzie.
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
1 Lord: Great Khan Hellfist @ 290.0 Pts
Hellfist; General; True Chaos
Dusk Stone [30.0]
Mithril Mail [30.0]
1 Lord: Great Shaman of Lust @ 425.0 Pts
Lore of Great Maw; Lore of Great Maw; Lore of Great Maw; Lore of Great
Maw; Mark Lust; Magic Level 4
Talisman of Supreme Shielding [50.0]
Book of Arcane Power [50.0]
1 Hero: Khan @ 175.0 Pts
True Chaos; Heavy Armour; Battle Standard
Stalker's Standard [40.0]
Razor Blade [5.0]
8 Bruisers of Lust @ 460.0 Pts
Mark Lust; Great Weapon; Heavy Armour; Scrapling Lookout; Veteran Magic
Standard; Musician
Skull of Qunghet [20.0]
1 Champion @ [10.0] Pts
3 Tribesmen @ 85.0 Pts
True Chaos; 2ndWeapon; Light Armour
3 Tribesmen @ 85.0 Pts
True Chaos; 2ndWeapon; Light Armour
3 Tusker Cavalry @ 234.0 Pts
True Chaos; Light Armour; Iron Fist
3 Tusker Cavalry @ 234.0 Pts
True Chaos; Light Armour; Iron Fist
1 Rock Aurochs of Pestilence @ 270.0 Pts
Mark Pestilence; Frenzy; Crossbow; Lance
4 Mercenary Veterans of Lust @ 240.0 Pts
Vanguard; Swiftstride; Mark Lust; Heavy Armour; Iron Fist
Models in Army: 29
Total Army Cost: 2498.0
Rozpa na zasadzie szarżuję w 1 turze, skorygowana o błędy.
Hellfist; General; True Chaos
Dusk Stone [30.0]
Mithril Mail [30.0]
1 Lord: Great Shaman of Lust @ 425.0 Pts
Lore of Great Maw; Lore of Great Maw; Lore of Great Maw; Lore of Great
Maw; Mark Lust; Magic Level 4
Talisman of Supreme Shielding [50.0]
Book of Arcane Power [50.0]
1 Hero: Khan @ 175.0 Pts
True Chaos; Heavy Armour; Battle Standard
Stalker's Standard [40.0]
Razor Blade [5.0]
8 Bruisers of Lust @ 460.0 Pts
Mark Lust; Great Weapon; Heavy Armour; Scrapling Lookout; Veteran Magic
Standard; Musician
Skull of Qunghet [20.0]
1 Champion @ [10.0] Pts
3 Tribesmen @ 85.0 Pts
True Chaos; 2ndWeapon; Light Armour
3 Tribesmen @ 85.0 Pts
True Chaos; 2ndWeapon; Light Armour
3 Tusker Cavalry @ 234.0 Pts
True Chaos; Light Armour; Iron Fist
3 Tusker Cavalry @ 234.0 Pts
True Chaos; Light Armour; Iron Fist
1 Rock Aurochs of Pestilence @ 270.0 Pts
Mark Pestilence; Frenzy; Crossbow; Lance
4 Mercenary Veterans of Lust @ 240.0 Pts
Vanguard; Swiftstride; Mark Lust; Heavy Armour; Iron Fist
Models in Army: 29
Total Army Cost: 2498.0
Rozpa na zasadzie szarżuję w 1 turze, skorygowana o błędy.
skoro mają szarżować w 1 turze to zrobiłbym tak:
tyrant - brakuje mu potka siły
bsb - daj mu tarcze z 5+ save i imię z plate armorem - chyba, że chcesz go z tyłu trzymać ale w szarży wg mnie lepiej się przyda wpłacając D3 impakty z większą siłą
ironi - skoro jest w nich tyrant to lepiej dac im Ld banner/Mv banner - ma on fear z bazy
tuskery / stonehorn - lust mark chyba lepszy skoro chcesz szarżować
mercenary - thunderous charge chyba lepsze niż vanguard - bez pistoletów.
tyrant - brakuje mu potka siły
bsb - daj mu tarcze z 5+ save i imię z plate armorem - chyba, że chcesz go z tyłu trzymać ale w szarży wg mnie lepiej się przyda wpłacając D3 impakty z większą siłą
ironi - skoro jest w nich tyrant to lepiej dac im Ld banner/Mv banner - ma on fear z bazy
tuskery / stonehorn - lust mark chyba lepszy skoro chcesz szarżować
mercenary - thunderous charge chyba lepsze niż vanguard - bez pistoletów.

- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
O cenne rady, skorzystam 

- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Rozpa do słaba nie polecam. Realnie użyteczny czar to 1 i 6. Brak sztandarów, odginaczek, zmarnowane punkty w markach. Na stonehornie akurat miodna sprawa, na meneaterach też się przydał. Pomysłu jednak nie porzucam i będę się z nim ogrywać w ramach urozmaicenia od standardowych rozpisek, które w 8 jak i teraz w 9 wydają mi się praktycznie jednakowe 

Zgodnie z aktualnymi zasadami Stonehorn nie może brać marków
Ale OK Army Support pisał, że ten błąd jest do poprawki.
Czy 6x Ironguts (FCG) + 6x Bulls (armor na max, FCG) + 3x Bulls (armor na max, muzyk) sprawdzi się w takim ustawieniu jako core? Czy też zrezygnować z 3-jki i dobić Ironów i Bulli to 8/9 modeli?

Czy 6x Ironguts (FCG) + 6x Bulls (armor na max, FCG) + 3x Bulls (armor na max, muzyk) sprawdzi się w takim ustawieniu jako core? Czy też zrezygnować z 3-jki i dobić Ironów i Bulli to 8/9 modeli?
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
a nie zgodzę się. Na ograch da się grać takie msu typu 3x3 mourny 2x 6 ironów 2x6 manów i 2 stonehorny. O dziwo nawet bangla.
Unnamed2500 Pts - Ogre Khans Army
1 Hero: Mammoth Hunter the Wildheart @ 220.0 Pts
Wildheart; General; Great Weapon; Ogre Crossbow; Scout;
Mithril Mail [25.0]
Talisman of Greater Shielding [25.0]
1 * Hero: Mammoth Hunter @ 420.0 Pts
Lance; Ogre Crossbow; Light Armour; Battle Standard; Rock Aurochs;
Lucky Shield [5.0]
Gemstone Amulet [15.0]
War Banner [15.0]
Divine Icon [15.0]
1 Rock Aurochs
1 Hero: Shaman @ 196.0 Pts
Fire Blessing; Magic Level 2; Path of Fire; Great Weapon;
Dispel Scroll [35.0]
1 Hero: Shaman Rottenjaw @ 206.0 Pts
Rottenjaw; Magic Level 2; Path of Wilderness; Great Weapon;
Gem of Fortune [25.0]
Demon Heart [25.0]
2 Yetis @ 80.0 Pts
Paired Weapons
1 Sabretooth Tigers @ 40.0 Pts
9 Tribesmen @ 394.0 Pts
Iron Fist; Heavy Armour; Scrapling Lookout; Veteran Magic Standard;
Musician
Skull of Qunghet [10.0]
1 Champion @ [10.0] Pts
24 Scraplings @ 113.0 Pts
Short Bow; Standard; Musician
1 Scrapling Foreman @ [23.0] Pts
Great Weapon
2 Yetis @ 80.0 Pts
Paired Weapons
5 Scrapling Trappers @ 40.0 Pts
Throwing Weapon
1 Sabretooth Tigers @ 40.0 Pts
3 Tusker Cavalry @ 390.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
Dragonskin Banner [40.0]
1 Champion
1 Scratapult @ 130.0 Pts
1 Scratapult @ 130.0 Pts
Total Army Cost: 2479.0
Co myślicie? Jeszcze wolne 20pkt
1 Hero: Mammoth Hunter the Wildheart @ 220.0 Pts
Wildheart; General; Great Weapon; Ogre Crossbow; Scout;
Mithril Mail [25.0]
Talisman of Greater Shielding [25.0]
1 * Hero: Mammoth Hunter @ 420.0 Pts
Lance; Ogre Crossbow; Light Armour; Battle Standard; Rock Aurochs;
Lucky Shield [5.0]
Gemstone Amulet [15.0]
War Banner [15.0]
Divine Icon [15.0]
1 Rock Aurochs
1 Hero: Shaman @ 196.0 Pts
Fire Blessing; Magic Level 2; Path of Fire; Great Weapon;
Dispel Scroll [35.0]
1 Hero: Shaman Rottenjaw @ 206.0 Pts
Rottenjaw; Magic Level 2; Path of Wilderness; Great Weapon;
Gem of Fortune [25.0]
Demon Heart [25.0]
2 Yetis @ 80.0 Pts
Paired Weapons
1 Sabretooth Tigers @ 40.0 Pts
9 Tribesmen @ 394.0 Pts
Iron Fist; Heavy Armour; Scrapling Lookout; Veteran Magic Standard;
Musician
Skull of Qunghet [10.0]
1 Champion @ [10.0] Pts
24 Scraplings @ 113.0 Pts
Short Bow; Standard; Musician
1 Scrapling Foreman @ [23.0] Pts
Great Weapon
2 Yetis @ 80.0 Pts
Paired Weapons
5 Scrapling Trappers @ 40.0 Pts
Throwing Weapon
1 Sabretooth Tigers @ 40.0 Pts
3 Tusker Cavalry @ 390.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
Dragonskin Banner [40.0]
1 Champion
1 Scratapult @ 130.0 Pts
1 Scratapult @ 130.0 Pts
Total Army Cost: 2479.0
Co myślicie? Jeszcze wolne 20pkt

Ostatnio na turnieju bardzo dobrze sprawdzili mi się Maneaterzy z Iron Fist, Holy Icon, Swiftstride/Thunderous Charge. Teraz mam zamiar testować krowę w obstawie kilku dużych kotów.
Wierzę w Wolny Rynek, Niewidzialną Jego Rękę, kuców obcowanie, Unii rozwiązanie, lewaków zaoranie, Wolną Polskę. Amen.
Ogólnie chce testować tego WildHeart więc cory muszą mniej więcej tak wyglądać jak teraz. Wcześniej grałem na 7 ograch + 2 magów ale zazwyczaj brakowało po czasie modeli i oddawali pkt. Rozmyślałem nad tylko piątką + jeden duży mag i wtedy więcej yeti i kotów.
Chciałbym spróbować jak najefektywniej wykorzystać tego Wild Heart:
Przerzut z BSB na 18" chyba lepszy niż generalska 9LD. Najgorsze jest to, że tego imię gdzieś trzeba upchać. Średnio wiem jak to ugryźć. Tyle, że tak jak Stan zauważyłeś nie ma gdzie ten łowca się chować, lecz moich ostatnich grach nie było za dużo artylerii po drugiej stronie, więc może dla tego się nie sparzyłem nim.
W większości mi te Mournfangi z GW robią gre. Osobiście wolę ich zamiast Maneaterów.
Silvestro z tych Maneaterów zrobiłeś takie upośledzone Mournfangi - wolniejsze, wymagają udanej szarzy, mniejszy save, mniejszy T, jedynie więcej woundów i biją szybciej ( więc kwestia paringu czy wyjdą lepiej ). Też nie wstawisz do nich bohatera bo tracą swifstride.
Co myślicie o kotach w większej liczbie jako obstawa dla Łowcy by miał się gdzie schować w razie czego?
Na ilu scoring unitach gracie? Zastanawiam się czy nie robić podejścia do dwóch tylko.
Chciałbym spróbować jak najefektywniej wykorzystać tego Wild Heart:
Przerzut z BSB na 18" chyba lepszy niż generalska 9LD. Najgorsze jest to, że tego imię gdzieś trzeba upchać. Średnio wiem jak to ugryźć. Tyle, że tak jak Stan zauważyłeś nie ma gdzie ten łowca się chować, lecz moich ostatnich grach nie było za dużo artylerii po drugiej stronie, więc może dla tego się nie sparzyłem nim.
W większości mi te Mournfangi z GW robią gre. Osobiście wolę ich zamiast Maneaterów.
Silvestro z tych Maneaterów zrobiłeś takie upośledzone Mournfangi - wolniejsze, wymagają udanej szarzy, mniejszy save, mniejszy T, jedynie więcej woundów i biją szybciej ( więc kwestia paringu czy wyjdą lepiej ). Też nie wstawisz do nich bohatera bo tracą swifstride.
Co myślicie o kotach w większej liczbie jako obstawa dla Łowcy by miał się gdzie schować w razie czego?
Na ilu scoring unitach gracie? Zastanawiam się czy nie robić podejścia do dwóch tylko.

Grałem dwa mecze z Dwarfami i jeden z Imperium strzeleckim. Z imperium była kicha, natomiast z Dwarfami większa inicjatywa i przerzut Wardów był bardzo miły
Najbardziej się bałem o brak stubborna (byłem nauczony gry na koronie) dlatego wziąłem dużego kucharza z 5 czarami, ale i tak znakomitą opcją jest rzucanie Hate na przeciwnika
Całą poprzednią edycję przegrałem na 2 x 2 mournfangów, deklasowały maneaterów z powodu Save, teraz wydaje mi się, że Maneaterzy mogą z nimi konkurować (wiadomo, że większy Asv i T przemawia na korzyść kociaków, ale inicjatywa, WS, ilość wypłacanych ataków, elastyczność - w końcu myślę o tym aby ich wystawiać). Poza tym Mournfangi zawsze traktowałem jako odginaczkę, jednostkę do flankowania - max 3 w oddziale.


Wierzę w Wolny Rynek, Niewidzialną Jego Rękę, kuców obcowanie, Unii rozwiązanie, lewaków zaoranie, Wolną Polskę. Amen.
Ja za to często gram z Wochem, Lizakami, Vampirami, Leśnymi Elfami - tam nie ma dużo lub całkowicie brak strzelania z Ordance więc mi się sprawdza kawaleria lepiej.
Jeśli chodzi o Ludojadów fajne te zmiany zrobili - szczególnie, że dali halabardę (wg mnie najlepsza opcja teraz)
U mnie największym problemem zawsze jest moja faza magii. Nie mogę jej efektywnie wykorzystać.
Próbowałem brać domene z niskimi castingami i maga z 3+ do casta. W teorii mam rzucać dużo czarów to w trakcie gry wychodzi, że muszę rzucić jakiś inny z w powiększonej wersji i plan się sypie lub pierwszy rzut wychodzi słabo i trace Focus
Teraz próbuje ogarniać rzucanie mniejszej ilości czarów z wyższymi castingami ale nie wiem czy się do tego dobrze zabieram.
Jeśli chodzi o Ludojadów fajne te zmiany zrobili - szczególnie, że dali halabardę (wg mnie najlepsza opcja teraz)
U mnie największym problemem zawsze jest moja faza magii. Nie mogę jej efektywnie wykorzystać.
Próbowałem brać domene z niskimi castingami i maga z 3+ do casta. W teorii mam rzucać dużo czarów to w trakcie gry wychodzi, że muszę rzucić jakiś inny z w powiększonej wersji i plan się sypie lub pierwszy rzut wychodzi słabo i trace Focus

Teraz próbuje ogarniać rzucanie mniejszej ilości czarów z wyższymi castingami ale nie wiem czy się do tego dobrze zabieram.

co powiecie o takiej rozkminie:
Unnamed2500 Pts - Ogre Khans Army
1 Lord: Great Khan
General; Heavy Armour;
Khagadai's Maul
Bluffer's Helm
Divine Icon
1 Hero: Shaman
Magic Level 2; Path of Butchery; Iron Fist;
Dispel Scroll
Talisman of Shielding
1 Hero: Khan
Heavy Armour; Battle Standard;
Skull of Qunghet
Dragonscale Helm
1 Hero: Mammoth Hunter
Ogre Crossbow; Light Armour
Heart-Ripper
Lucky Charm
Potion of Swiftness
Rock Aurochs
9 Bruisers
Musician, Champion
Banner of Speed
6 Tribesmen
Iron Fist; Heavy Armour
1 Kin-Eater
1 Sabretooth Tigers
1 Sabretooth Tigers
3 Tusker Cavalry
Iron Fist; Light Armour
Dragonskin Banner
6 Mercenary Veterans
Poisoned Attacks; +1 BS; Brace of Ogre Pistols; Heavy Armour
Chciałem trochę pokombinować z Mammoth Hunterem na StoneHornie. Lubie grać MH a wrzucenie go na świnię zaoszczędzi trochę punktów niż wystawienie dwóch modeli osobno. Dałem mu potionkę +3 do Inicjatywy, żeby to zdążył wypłacić chleby, zanim jakiś klepacz uwali go w CC. 5 ataków na 3+ s5 nie jest chyba najgorsze. Niestety niski save jest przerażający:/
Duży Khan w standardowym (ostatnimi czasy) buildzie siedzi w Bruiserach, razem z małym Khanem - bsb. Jako, że Feara w klocku już nikt nie budzi, to dałem banner z Fearem. Dodatkowo +1 do Movementu, żeby cały klocek był bardziej mobilny.
Shaman siedzi w Bullach i trzyma się blisko dużego kloca, żeby wspierać magią Siłe, Wytrzymałość, okazjonalnie regenkę dopalić itp. Kotki lecą odginać, Kin-eater wychodzi na tyłach, Mourny z bannerem na przerzuty lecą gdzie się da, a ludożercy strzelają poisonami na 4+.
W piątek prawdopodobnie będę testował tą rozpę, chyba, że pojawi się zalewająca fala krytyki i okaże się, że całość nadaje się na kibel:/
Proszę o Wasze opinie zatem
Unnamed2500 Pts - Ogre Khans Army
1 Lord: Great Khan
General; Heavy Armour;
Khagadai's Maul
Bluffer's Helm
Divine Icon
1 Hero: Shaman
Magic Level 2; Path of Butchery; Iron Fist;
Dispel Scroll
Talisman of Shielding
1 Hero: Khan
Heavy Armour; Battle Standard;
Skull of Qunghet
Dragonscale Helm
1 Hero: Mammoth Hunter
Ogre Crossbow; Light Armour
Heart-Ripper
Lucky Charm
Potion of Swiftness
Rock Aurochs
9 Bruisers
Musician, Champion
Banner of Speed
6 Tribesmen
Iron Fist; Heavy Armour
1 Kin-Eater
1 Sabretooth Tigers
1 Sabretooth Tigers
3 Tusker Cavalry
Iron Fist; Light Armour
Dragonskin Banner
6 Mercenary Veterans
Poisoned Attacks; +1 BS; Brace of Ogre Pistols; Heavy Armour
Chciałem trochę pokombinować z Mammoth Hunterem na StoneHornie. Lubie grać MH a wrzucenie go na świnię zaoszczędzi trochę punktów niż wystawienie dwóch modeli osobno. Dałem mu potionkę +3 do Inicjatywy, żeby to zdążył wypłacić chleby, zanim jakiś klepacz uwali go w CC. 5 ataków na 3+ s5 nie jest chyba najgorsze. Niestety niski save jest przerażający:/
Duży Khan w standardowym (ostatnimi czasy) buildzie siedzi w Bruiserach, razem z małym Khanem - bsb. Jako, że Feara w klocku już nikt nie budzi, to dałem banner z Fearem. Dodatkowo +1 do Movementu, żeby cały klocek był bardziej mobilny.
Shaman siedzi w Bullach i trzyma się blisko dużego kloca, żeby wspierać magią Siłe, Wytrzymałość, okazjonalnie regenkę dopalić itp. Kotki lecą odginać, Kin-eater wychodzi na tyłach, Mourny z bannerem na przerzuty lecą gdzie się da, a ludożercy strzelają poisonami na 4+.
W piątek prawdopodobnie będę testował tą rozpę, chyba, że pojawi się zalewająca fala krytyki i okaże się, że całość nadaje się na kibel:/
Proszę o Wasze opinie zatem

Jakoś tego nie widzę, ale z doświadczenia wiem, ze czasem takie rozpiski potrafią zaskoczyć. Spróbuj dać GW BSB. Próbuj, próbuj
Daj znać jak poszło.

Wierzę w Wolny Rynek, Niewidzialną Jego Rękę, kuców obcowanie, Unii rozwiązanie, lewaków zaoranie, Wolną Polskę. Amen.
Moje osobiste odczucia:D Nie sugeruj się nimi bo nie jestem graczem pierwszych lotów ale ostatnio coraz więcej mi wychodzi w lokalnym środowisku 
Khan - brak jakiegokolwiek imienia.
Trolleater - regene 5+ to zawsze 1/3 woundów mniej ale jak wpadnie killer to może Ci go zabić zanim uderzysz ( problemem jest głupota i to, że docelowo chcesz wrzucić regenę właśnie na ten oddział więc się zmarnuje )
Headhunter - jesteś w stanie się podleczyć chyba że coś Cię zabije:D
hoardmaster - podniesie ci save do 3+ ale przeciwko innej mocnej postaci to i tak kupa
niby masz bluffers helm i to wystarczy przeciwko R&F modelom nawet z S6 ale wpadnie heros z 7S i kupa
BSB -
jeśli ma stać z tyłu to wywal mu hełm i daj Flesh Rendera ( magiczne GW )
jeśli ma stać z przodu to warto dać ward 5++ za 25pts bo i tak masz 30pkt wolnych
Hunter -
Lucky charm - przerzut 4+ save to nie przerzut
Heart Ripper - tu marnuje się save z ironfista
ja swojego składam tak:
lucky shield ( odbicie pierwszego hita ) 5pts
talizman xx nie pamietam nazwy ( ward od pierwszej rany ) 15pts
zostają wolne 30pkt - ja lubię blessed sword lub divine ikone + miecz dający +1Str
Tuskery - osobiście preferuje 2-3 osobowe oddziały tylko z muzykiem a jak dawać ten drogi baner to na oddział składający się z 4 modeli
Tribsmen - nie masz tam command grupy? muzyk czasem naprawdę się przydaje - swift reform
Mercenary Veterans - j.w.

Khan - brak jakiegokolwiek imienia.
Trolleater - regene 5+ to zawsze 1/3 woundów mniej ale jak wpadnie killer to może Ci go zabić zanim uderzysz ( problemem jest głupota i to, że docelowo chcesz wrzucić regenę właśnie na ten oddział więc się zmarnuje )
Headhunter - jesteś w stanie się podleczyć chyba że coś Cię zabije:D
hoardmaster - podniesie ci save do 3+ ale przeciwko innej mocnej postaci to i tak kupa

niby masz bluffers helm i to wystarczy przeciwko R&F modelom nawet z S6 ale wpadnie heros z 7S i kupa
BSB -
jeśli ma stać z tyłu to wywal mu hełm i daj Flesh Rendera ( magiczne GW )
jeśli ma stać z przodu to warto dać ward 5++ za 25pts bo i tak masz 30pkt wolnych
Hunter -
Lucky charm - przerzut 4+ save to nie przerzut

Heart Ripper - tu marnuje się save z ironfista
ja swojego składam tak:
lucky shield ( odbicie pierwszego hita ) 5pts
talizman xx nie pamietam nazwy ( ward od pierwszej rany ) 15pts
zostają wolne 30pkt - ja lubię blessed sword lub divine ikone + miecz dający +1Str
Tuskery - osobiście preferuje 2-3 osobowe oddziały tylko z muzykiem a jak dawać ten drogi baner to na oddział składający się z 4 modeli
Tribsmen - nie masz tam command grupy? muzyk czasem naprawdę się przydaje - swift reform
Mercenary Veterans - j.w.

- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
pełna zgoda od kiedy mamy nowego booka wszystko może być fajne, ba nawet w cyferkach nie ma pewności czy coś jest must have, a to dobrze wróży 
