ETC 2015 | Army Restrictions - finalne, pierwszy post
Moderator: swieta_barbara
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Re: ETC 2015 | Army Restrictions
Pozwoliłem sobie zmienić nazwę tematu, 1szy post będzie aktualizowany w miarę wypuszczania kolejnych draftów.
Fajnie mieć swojego człowieka na robocie
Fajnie mieć swojego człowieka na robocie
Przeczytałem dzisiaj ten temat jeszcze raz (w końcu to rodzinne święta i można w nocy do kompa usiąść).
Tak wiemy, że jest dużo bubli, ale ustaliliśmy, że zgadzamy się wpuścić takie rzeczy jak 2 smoki w DE, 3 klepaczy w VC wiedząc że mogą oni zrobić sporo syfu (bardziej te 3 wampiry moim zdaniem). Powodowane to było prostą logiką, jak od razu to wywalimy to wytniemy olbrzymie ilości takich złożeń w ciemno. Nie chcieliśmy tego.
@limit 50% na hero/lord. Prawdopodobnie rozwiążemy ten problem w taki sposób, że branie więcej niż X% w łącznym lord+hero slocie będzie zajmować wybory. To spowoduje, że dojdziemy prawdopodobnie w okolice tego pomysł że 50% max, ale jak ktoś bardzo będzie chciał to będzie mógł to naruszyć wydając multum punktów kompozycji.
@bzdury. Tak nie liczenie DP nurgla do epidemiusa to beton i zostanie poprawiony w wordingu. Tak strzałki z handbowów w DE to lipa. Tak kowboje lizakowi powinni być compowani tylko na cold one'ach. Większość takich rzeczy zostanie poprawiona w najbliższej aktualce na początku roku.
@Mocno pocięci specjale. Zasadę przyjęliśmy prostą, jeżeli chociaż jeden z nas uważał że jakiś specjal jest gięty dostawał punkt o ile nie udało się go przekonać. Przyznam że nie pamiętam, co stało za blue scribesami, bo one nie są warte tego punktu. Będziemy na tym kiminić na następnej konfie. Tak samo Ci specjale slanowi z lizaków.
Tak wiemy, że jest dużo bubli, ale ustaliliśmy, że zgadzamy się wpuścić takie rzeczy jak 2 smoki w DE, 3 klepaczy w VC wiedząc że mogą oni zrobić sporo syfu (bardziej te 3 wampiry moim zdaniem). Powodowane to było prostą logiką, jak od razu to wywalimy to wytniemy olbrzymie ilości takich złożeń w ciemno. Nie chcieliśmy tego.
@limit 50% na hero/lord. Prawdopodobnie rozwiążemy ten problem w taki sposób, że branie więcej niż X% w łącznym lord+hero slocie będzie zajmować wybory. To spowoduje, że dojdziemy prawdopodobnie w okolice tego pomysł że 50% max, ale jak ktoś bardzo będzie chciał to będzie mógł to naruszyć wydając multum punktów kompozycji.
@bzdury. Tak nie liczenie DP nurgla do epidemiusa to beton i zostanie poprawiony w wordingu. Tak strzałki z handbowów w DE to lipa. Tak kowboje lizakowi powinni być compowani tylko na cold one'ach. Większość takich rzeczy zostanie poprawiona w najbliższej aktualce na początku roku.
@Mocno pocięci specjale. Zasadę przyjęliśmy prostą, jeżeli chociaż jeden z nas uważał że jakiś specjal jest gięty dostawał punkt o ile nie udało się go przekonać. Przyznam że nie pamiętam, co stało za blue scribesami, bo one nie są warte tego punktu. Będziemy na tym kiminić na następnej konfie. Tak samo Ci specjale slanowi z lizaków.
Dobry pomysł.@limit 50% na hero/lord. Prawdopodobnie rozwiążemy ten problem w taki sposób, że branie więcej niż X% w łącznym lord+hero slocie będzie zajmować wybory. To spowoduje, że dojdziemy prawdopodobnie w okolice tego pomysł że 50% max, ale jak ktoś bardzo będzie chciał to będzie mógł to naruszyć wydając multum punktów kompozycji.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
Osobiście zastanowilbym sie, czy system z jedna pulą wielokrotnego wyboru sprawdzi sie dobrze przy ograniczeniach kazdej armii, bo to coś wiecej niż zmiana formy zapisu.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Urban pisze:Czy to ważne? Istotne że babol zostanie naprawionyShino pisze:to ciekawe. Wg. Briana byl to celowy zabieg.Tak nie liczenie DP nurgla do epidemiusa to beton i zostanie poprawiony w wordingu.
no wlasnie patrzac co napisal inny czlonek ar-u to jest o tyle wazne, ze nie wszyscy tam mysla, ze to babol.ubertechie pisze:1: Characters do not count for epidemius pool so your example would be 2 not 3psYchosis pisze:Two questions concerning the DoC pool:
1) Epidemius - 1 choice + 1 choice per unit of demons of nurgle.
If I take Epidemius, a nurgle BSB and ~30 Plaguebearers, is that 2/4 or 3/4 of the pool?
2) Kairos Fateweaver - 4 choices
I assume that Kairos right head cant choose spells from Lore of Death because of
Lore of Death present in the army – 2 choices
Is that correct?
Thanks in advance!
2: We will tidy wording but he may take lore of death as is included in his 4 choices cost
Czy to istotne, ze nie wszyscy tak mysla? coz. Odpowiedz na to sobie sam.
Skąd wiesz, co obecnie tam myślą? Kudłaty napisał, że zmienią to i chyba lepiej się orientuje. Początkiem stycznie będzie draft, zobaczymy.
@wizard hat. Pomineliśmy ten przedmiot. Naszą intencją nie było go ograniczać. Na dzisiejszy dzień blokuje on niestety dyscyplinę.
@shino. Brian napisał to samo co ja. Ten wording nie wlicza herosów. Ja poszerzyłem tą wypowiedź o to, że to bubel, bo epidemius, hordy plagusów i zgraja DP-ków nurgla to bardzo jednowymairowa aczkolwiek mocna rozpa tym bardziej na drużynówkę.
@shino. Brian napisał to samo co ja. Ten wording nie wlicza herosów. Ja poszerzyłem tą wypowiedź o to, że to bubel, bo epidemius, hordy plagusów i zgraja DP-ków nurgla to bardzo jednowymairowa aczkolwiek mocna rozpa tym bardziej na drużynówkę.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
To nie tłumaczy, dlaczego np. awystawialny shadowblade (i sporo innych podobnych rzeczy) jest wart jeden choice.kudłaty pisze:Przeczytałem dzisiaj ten temat jeszcze raz (w końcu to rodzinne święta i można w nocy do kompa usiąść).
Tak wiemy, że jest dużo bubli, ale ustaliliśmy, że zgadzamy się wpuścić takie rzeczy jak 2 smoki w DE, 3 klepaczy w VC wiedząc że mogą oni zrobić sporo syfu (bardziej te 3 wampiry moim zdaniem). Powodowane to było prostą logiką, jak od razu to wywalimy to wytniemy olbrzymie ilości takich złożeń w ciemno. Nie chcieliśmy tego.
Aktualnie jest to kupa na poziomie szczegółów. Boję się ponadto, że sama koncepcja jednego wspólnego poola dla armii jest po prostu błędna i nienaprawialna.
Generalnie ograniczenia są zawsze kompromisem między balansem a skomplikowaniem. Autorzy szwedzkiego kompa od dawna powtarzają, że nie da się wydać dobrych ograniczeń na mniej niż 20 stronach i wydają co wydają.Barbarossa pisze:To nie tłumaczy, dlaczego np. awystawialny shadowblade (i sporo innych podobnych rzeczy) jest wart jeden choice.kudłaty pisze:Przeczytałem dzisiaj ten temat jeszcze raz (w końcu to rodzinne święta i można w nocy do kompa usiąść).
Tak wiemy, że jest dużo bubli, ale ustaliliśmy, że zgadzamy się wpuścić takie rzeczy jak 2 smoki w DE, 3 klepaczy w VC wiedząc że mogą oni zrobić sporo syfu (bardziej te 3 wampiry moim zdaniem). Powodowane to było prostą logiką, jak od razu to wywalimy to wytniemy olbrzymie ilości takich złożeń w ciemno. Nie chcieliśmy tego.
Aktualnie jest to kupa na poziomie szczegółów. Boję się ponadto, że sama koncepcja jednego wspólnego poola dla armii jest po prostu błędna i nienaprawialna.
Co do shadowblade'a mieliśmy ciężkie głosowanie w zanadrzu od El Reya na TWF. Nie wiedzieliśmy dokładnie jak mamy mocne poparcie dla specjali, stąd przy ograniczeniach wyszło trochę bardziej defensywnie niż powinno. Mniejszym problemem w drafcie jest za mocno pocięty model, wtedy trudno nie pogra, niż wygięta rzecz bo to zryje całą grę. Po 4 stycznia (kolejna iteracja draftu najprawdopodobniej) posprzątamy takie rzeczy.
Obecnie najbardziej nas boli to jak rozwiązać problem scenariuszy.
Nom, bo masterzy na coldonach za jeden wybor z jednym gietem itemem z armybooka, faktycznie powinni zajmowac 1 slot. To samo uber przerabani herosi na jeszcze straszliwszych mantikorach. Zanim zaczniecie ogarniac shadowblade'a, moze skupcie sie na bardziej oczywistych babolach.
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".