Idzie nowe...

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
nindza77
Wodzirej
Posty: 770
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Re: Idzie nowe...

Post autor: nindza77 »

nie ma, ale szóstka z małego ła, jest MEGA :D Szczególnie ulepszona wersja ;)
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Zwykle jestem optymistą, ale te ploty wprawiaja mnie w ponury nastroj.

Animozja - mialem cicha nadzieje, ze ta zasada zniknie, albo przynajmniej stanie sie mniej dokuczliwa. Badz co badz orkasy nie sa tansze przez to, ze sa inwalidami wojennymi i podczas gdy wszyscy inni walcza przez 6 tur bitwy, one walcza srednio przez 5, bo jedna (losowo wybrana) stoja w miejscu. Przepraszam, staly w miejscu. Teraz moga sobie jeszcze dac po razie. Albo nawet po dwa razy. Wspaniala wiadomosc dla malych jednostek typu 5-ka fasta. Zenada. Dalej, jak to kiedys powiedział Kołata, orkasy bedą bohatersko walczyły z problemami... których inne armie po prostu nie znają.

Choppa, fear elves, size matters, Biguns. Brak zmian, a nawet jesli sa, to malo znaczace. Waaagh - duzo gorsze! Mniej herosow moze go uzyc (tylko warbossowie), w szczegolnych okolicznosciach (w szarzy) a na dodatek bonus jest turbo slaby. Punkcik do CR nie ma praktycznie zadnego znaczenia w starciach, gdzie wyrzyna sie po kilka/naście modeli...

Zmiany w jednostkach mozna opisac tak: brak zmian w jednostkach.
Lekkie wahniecie punkta w jedna albo w drugą nie jest szczegolną innowacją....

Boys - tacy sami.
Boar Boyz - nieco tansi, ale i tak warzywni.
Orc Chariot - bez zmian
Black Orcs - wciaz za drodzy. A z tym ITP spoznili sie o edycje. Teraz juz BO jej nie potrzebują, kiedy maja generala z Ld9 z BSB.
Savage Orcs - bigstika to chyba jakis zart... reszta bez zmian.
Savage Boar Boys - to nie jest edycja kawalerii. Dotyczy to takze SOBB.
Goblins - nic godnego uwagi a te ninjas to jeszcze bardziej zalosny zart niz duzy nóż savagy.
Goblin Wolfriders - bez zmian
Goblin Chariots - bez zmian
Rock Lobba - bez zmian
Spear Chukka - gorsza!
Doom Divers - bez zmian
Arachnarok Spider - zapowiada sie na badziewie klasy giganta. 8Woundowy potworek bez warda i regenki zginie szyciej niz zdazysz wymowic jego nazwe.
Fanatics - wow, fanole maja soft cover! :|
Squigs - takie same
Squig Hopper - tacy sami (bez jaj z tym triplem na 6 i smiesznym impaktem)
Squig fanatics - za 65 pkt ? :shock: Spoko, poprosze 5.
Trolls: takie same
Snotlings: lepsze. Mamy lepsze snotlingi!!!!! :lol2:
snotling chariot - taki sam, bo upgrady sa za drogie, by bylo warto je kupowac (juz lepiej kupic zwykly Boar Chariot)

Magia - gorsza. Czary sa po prostu slabsze i ciezsze do rzucenia.

Mam nadzieje, ze ta fala niusow to najslabsza czesc boooka, bo jak nie, to orkasy maja problem.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2011, o 22:57 przez bless, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

AwangardowyKaloryfer
Wałkarz
Posty: 88
Lokalizacja: Dęblin woj. Lubelskie

Post autor: AwangardowyKaloryfer »

maciom pisze:http://www.games-workshop.com/gws/conte ... d=6800024a

tylko gdzie w czarach jest WAAAGH :(
Nie ma waaaagh, to był taki fajny, klimatyczny czar... No i te zwykle orkasy to teraz niezła plewa będzie według mnie, a szkoda bo zawsze ich lubiłem. Z tego co tu piszą to arresrsi mają 4 bs, całkiem fajne. Snotlingi strzelając autohitami bez AS? WtF?
http://www.demland.info/dem/
Potężna dawka całkiem sporych ilości psów naraz (to wcale nie reklama)

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

AwangardowyKaloryfer pisze:Z tego co tu piszą to arresrsi mają 4 bs, całkiem fajne.
Chodzi chyba tylko o championa a nie caly oddzial.
Obrazek

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

wierzyc sie nie chce. jeszcze sie łudzę ze będa jakies dodatkowe zasady ktorych tu nie opisano (dzik 2 ataki u savage ??)

co z trolami w spec i po 35 pkt?

dd daje rade, wreszcie sie przyda (kto nie zgubil lotnika?)

6 z duzej i malej ła dająrade imo.

dalej nie ma przepisu na czołg.

co z dodatkowym atakiem u blackow?

nic nie dali herdom..

czuka mnie powaliła :shock:

a generalskie łaaa to juz tyra gałe na maxa.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4288
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

Jakieś jaja sobie zrobili. Myślą, ze wydadzą dobrze wyglądające pajączki, odświeżą figsy armii i dzieki temu będzie zajebiście. Żenua!!

Gratuluje temu co wymyślił animozję. 1ka rozpierdziela małe oddziały. Zdejmuje cenne szeregi oddzialom etc. Jeszcze od całkowitej katastrofy tej zasady ratuje ją to, ze nie powoduje paniki ale to szukanie smaku w gównie.

Gdyby pajączek miał jakąś scaly skin na 4+ i warda na 6+ to coś móglby małego wytrzymać :roll: Ratuje go ten atak robiący d6 ran.

Katastrofa jest z chukką. To była zawsze atut orków ze takie 2 chukki mozna bylo wsadzić do rozpy praktycznie zawsze, czasami coś robiły, czasami nie ale zajmowały przeciwnika, no i potrafily miec spektakularne akcje. A teraz z misfire to czasami az strach strzelic do kogoś w lasku.

Strasznie się zawiodłem. Orki będą imo nadal armią niszową. Niektóre armie są po prostu dla nich nie do przeskoczenia. I nadal będą.

pzdr!
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

bless pisze:Choppa, fear elves, size matters, Biguns. Brak zmian, a nawet jesli sa, to malo znaczace.
Choppa - działa na wszystkie bronie orków, również magiczne. Daje to szansę na niezłe lanie po gębie w pierwszej turze walki, większe niż dotychczas.
Fear Elves - większa ilość goblinów nie niweluje działania tej zasady.
Size matters - rzeczywiście brak zmian.
Biguns - kosztują teraz 2 punkty więcej, a nie 4.
bless pisze:Waaagh - duzo gorsze! Mniej herosow moze go uzyc (tylko warbossowie), w szczegolnych okolicznosciach (w szarzy) a na dodatek bonus jest turbo slaby. Punkcik do CR nie ma praktycznie zadnego znaczenia w starciach, gdzie wyrzyna sie po kilka/naście modeli...
Prostując - mogą go użyć tylko orkowi warbossowie - wszystkie oddziały orków szarżujące w tej turze otrzymują +1 do CR, a oddział warbossa otrzymuje D3 do CR.
bless pisze:Goblin Chariots - bez zmian
Mogą być wystawiani w oddziałach 1-3.
bless pisze:Rock Lobba - bez zmian
Jest teraz Rare choicem.
bless pisze:Spear Chukka - gorsza!
Są tańsze niż tu podane
bless pisze:Trolls: takie same
W specialach i za 35 punktów (tylko kamienne i rzeczne za 45 punktów i w rare'ach)
bless pisze:snotling chariot - taki sam, bo upgrady sa za drogie, by bylo warto je kupowac (juz lepiej kupic zwykly Boar Chariot)
Ale można wykupić wszystkie z upgrade'ów.
bless pisze:Goblins - nic godnego uwagi a te ninjas to jeszcze bardziej zalosny zart niz duzy nóż savagy.
3 gobliny na oddział za 30 pkt. razem dają Ci 6 ataków z KB w turze ujawnienia.
bless pisze:Doom Divers - bez zmian
Scatterują D6".
bless pisze:Magia - gorsza. Czary sa po prostu slabsze i ciezsze do rzucenia.
Nieznane są jeszcze casting value, a ostatni czar z małego Waaagh wydaje się niezły do niszczenia dużych oddziałów. Do tego kontrola nad jednostkami za pomocą czaru Itching i Gorks Hand wydaje się ciekawą opcją.

Gigant za 20 pkt. może wykupić tatuaże dające 6+ warda - razem kosztuje wtedy 220pkt.
A co do pająka:
- The new giant spider monster has 8 wounds and the crew cannot be killed. 4+ Armor save, stubborn ( 99% sure on that), poison attacks, and one of its attacks is poisoned and does d6 wounds. It can be upgraded to have a STR1 (3) stone thrower that gives any enemy unit it touches the always strike last special rule. Or if a goblin great shaman is mounted on it, it can have some sort of upgrade that gives all friendly casters +2 on their channel attempts and gives the goblin the loremaster ability.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2011, o 00:09 przez Mac, łącznie zmieniany 2 razy.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

MeanGreen
Wałkarz
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MeanGreen »

Wow ale smutne klimaty :)

Mi się podoba! Co z tego, że nie przegięte, imho fajne usprawnienia. Ja tam zawsze wolę grać underdogami - większa frajda z wygranej.

Wraca stara animozja, znowu orki będą ze sobą walczyły a nie jakieś pipu pipu - jak dla mnie to jest własnie klimat tej armii, nie raz mnie to rozwaliło, ale co kto woli -są inne armie bez tego, mnie to zawsze śmieszy i cieszy :), a powrót tych emocji, że może jednak za jedynką wyjdzie 6 i wykonam coś co wydaje się niemożliwe... :) Ja tam jestem podekscytowany.

Fajne czary i fajne zasady :). I w ogóle zielony klimat.

Nareszcie sobie wstawię dużego squiga do oddziału na flance i common goblinów też już mam chętkę wystawić, niech się wrodzy herosi boją tych KB.

Od razu mówię - nie jeżdżę na turnieje tylko sobie pyknę raz na jakiś czas dla funu bez ciśnienia i wystawiam różne dziwadła bo taką mam frajdę, więc mam trochę inną perspektywę.

Ale chociaż się nie znam to na pewno jacyś PG podejmą próby złożenia jakiegoś monstrum rozpiskowego i kto wie może im się uda, moim zdaniem te wieści wcale tego nie wykluczają...

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Zajebioza normalnie... Klękajcie narody... :twisted: Będę wszystkich impaktował mega kamienną włócznią. -.- Aż się odechciewa komentować te plotki.

Marzę o tym, że jak wyjdzie book to będę miło zaskoczony.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

Awatar użytkownika
omadan
Warzywo
Posty: 15
Lokalizacja: wrocław

Post autor: omadan »

Jako wierny gracz O&G mam na razie mieszane uczucia. Widze,ze taktyka armii z "huuuuura waaaagh i do przodu" (dodatkowo ze wsparciem popychaczkowych czarow) zmieni sie teraz. Czary zamiast popychac moge oddalac i ciac ruch przeciwnikowi (az dwa czary na takie zagranie) Ciesze sie natomiast z obszarówek , pod tym wzgledem magia Waaagh rowna sie z innymi lorami. Ciekawe jaka bedzie trudnosc odpalenie tych czarow. Co do 8 przedmiotow to faktycznie troche skapo. Licze przynajmniej na ich przydatnosc. Szkoda tez balist. Ciekawe czy to bedzie nowa tendencja u wszystkich czy tylko goblinskie wynalazki sie psuja.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Mac, przeczytaj jeszcze raz swoje sprostowania do moich opisow. Tak wlasnie wygladaja zmiany bez znaczenia i/lub na gorsze.
Obrazek

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

bless pisze:Mac, przeczytaj jeszcze raz swoje sprostowania do moich opisow. Tak wlasnie wygladaja zmiany bez znaczenia i/lub na gorsze.
Właściwie to szczególnie wyeksponowałeś zdanie: "brak zmian", a nie "bez znaczenia i/lub na gorsze" :D Zmiany są i na gorsze i na lepsze, a niektóre wcale nie wydają się takie bez znaczenia np.
- goblińskie rydwany w oddziałach; trolle i bigunsy za mniejszą ilość punktów;
- D3 CR daje lepsze rokowanie niż 1CR z zasady Waaagh i prawdopodobnie te efekty kumulują się jeżeli oddziały szarżują na ten sam oddział wroga;
- domyślam się również, że Rock Lobba będąca w rare'ach zmienia trochę sytuację
- KB ze Skulkersów nie jest drogą, a dającą dodatkowe możliwości opcją w dobrej ilości. To samo Big Stabba w Savage Orkach - daje tym oddziałom dodatkowe ułatwienia wobec konkretnych przeciwników
- Do tego określasz, że czary będą cięższe do rzucenia, choć jeszcze nieznany jest ich casting value. Rozumiem, że ich słabość polega również na tym, że nie ma totalnej rzezi, a kontrola nad polem bitwy jest meh. :|
- Same potwory mają niewielką ochronę, ale lepsze to niż brak, a +2 do channelingów i Lore Master znacznie wspomaga magię. Raczej nie będziecie narzekać na brak Power Dice'ów i brak potrzebnych czarów.

I żeby nie spamować:
Snottling pump wagons are 45 points and have several upgrades. 15 for +1S and another 15 points on top of that to ignore armor saves. They can have "wings" for 5 points which means they only take dangerous terrain test if they end their turn in difficult terrain. They can also take a 10 point upgrade that lets them move an extra d6.
Te ulepszenia do pumpów są wcale niczego sobie.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2011, o 04:25 przez Mac, łącznie zmieniany 2 razy.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

O ile gigant to faktycznie padaka jakaś( ale co zrobić, musieli by się w końcu wkurzyć i zmienić giganta wszystkim armią to pająk jest fajny(średnio 3 strzały z maszyny by go zabić).
Co nie zmienia faktu że szału nie ma (dodatkowe 200 na euro)
Fakt faktem że jedyne ci dawało mega boosta czyli waa zniknęło i to na pewno boli(chodzi o czar jak i o zdolność).

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3445
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Ten cały arachnozord to papierowy kolega. Łatwo będzie schodził od ostrzału, albo czarów zwłaszcza tych wymagających zdawania inicjatywy. No i nie umie wstać, a abominacja to potrafi i jeszcze regenkę ma. I co z tego, że może na nim jeździć szaman? Na dzwonku taki skavus sobie jeździ po knajpach, z furmaną jest podobnie i ma lepsze ataki.Tak se jeszcze pomyślałem, że w ogóle to ten arachnocośtam wygląda jak coś w tym stylu:
Obrazek

Duży squig w oddziałach to jest po prostu korekta błędu drukarskiego.
Czary mogą być, ale gościu się ograniczał. Poza stopą i księżycem raczej masakry nie zrobią.
Chukka to jakaś pomyłka. Misfiry - żałosne...
Snotlingi w specjalach? Ale nie szkodzi, i tak nie widzę sensu, żeby je brać.
Quell animosity - bez komentarza.
Animozja w ogóle powinna być taka, jak w BP.
Skulkersi są do bani. KB tylko w 1 turze? Widzę, że się ograniczył Vetock.
Gobosy są za drogie. Powinny chodzić po 1 pkt./model (slavy są po 0,5 i zamiast animozji mają cornered rats).
Widzę, że choppa wreszcie różni się czymś od flaila! =D>

And the winner is...

Pleeewaaagh! =D> #-o

Waaagh! tylko u warbossów (i to orkowych) z pożałowania godnym efektem sprawiło, że teraz to najwyżej poprowadzę prawdziwe WAAAGH!!!... Eltharion. A zobaczycie! Jeszcze wydadzą nowe HE w środku edycji i będą tak przegięte, że będziecie się pocić nadmiernie na samą myśl o elfach, jak prawdziwe gobliny z resztą :P .

Żeby tego brakowało, nowa okładka od AB wygląda tak, jakby ktoś ją narysował na kolanie w przerwie na kawę. I do tego jeszcze jest twarda. Ciężkie pieroństwo. Ponieważ zawartość jest kolorowa, pewnie będzie więcej kosztować. Dla mnie mogłaby nie mieć oprawy graficznej w ogóle, byle zasady pozwalały z marszu wgniatać w ziemię każdego. Każda nowa armia GW jest przegięta, jaaasne.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Klafuti pisze:Ten cały arachnozord to papierowy kolega. Łatwo będzie schodził od ostrzału
Ale na tym obrazku do którego porównałeś arachnozorda, wszystkie kule i pociski odbijają się od modliszki :D

Ogólnie komentując posta - może GW nie zamierza już wydawać przegiętych AB. Półtorej roku temu skończyli z tym na skavenach, a od czasu bestii i teraz O&G nie widać po wydawcy by tworzył przegiętości niszczące system. Jeśli tylko taki trend się utrzyma...
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

mam mieszane uczucia.
z plotek-ciesze sie ze armie pchnolem jak byla nadzieja na "dopakowanie" nadchodzacym AB. bo tak to nie wyglada.
z drugiej strony- do zielonych bede mial pewnie dozywotni sentyment...a wyglada na to ze kolejny raz tworca AB nie wstrzelil sie w edycje.

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2170
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

Rozumiem, że ich słabość polega również na tym, że nie ma totalnej rzezi, a kontrola nad polem bitwy jest meh. :|
czar waaaaagh był lepszy niż cała ta nowa magia. nie zmienili statów, a to znaczy że orkowie nadal bija się z inicjatywą 0,0000000000000000001, kiepskim ws-em i siłą. bez boostów są do niczego. przerzut hitów i armour piercing z nowego lora nie budzą mojego zaufania.

i jeszcze podrożyli boyzów

podjarałem się 16pkt za bboyów i mam nadzieję że dostana jakis boost i nie będą warzywni jak to widzi Bless.

cieszy mnie natomiast fakt że savage big un będzie za 11 punktów a nie za 14. fajnie

no nic, trzeba czekać na booka

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9566
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Mam podobne odczucia jak bless. CZEMU TAK MAŁO ZMIAN?! W zasadzie mamy to co mieliśmy.
Jak tak patrzę, to nie wiem czy moja rozpa się zmieni choć trochę...
Nadal fajne będą maszynki, trolle, squigi, klocek big uns (choć raczej zmienię na savage, bo potanieli o 3 pkty), jakiś klocek nocników, rydwan i tyle.
Jazda, boyzi, errorzy, commony, gigant, hoppersi, black orki, herosi goblińscy, pump wagony - kurr... zostają w warzywniaku #-o
W/w jednostki są albo plewne, albo słabsze od konkurencji. Żeby nimi pograć, musiałyby być w corach (BO i jazda). A tak to lepiej wystawić hordę savage big unsów + śmieci...
Dochodzi pająk, którego trzeba będzie potestować. Potencjał raczej ma, ale jest strasznie drogi.

Nie ma jeszcze podanych itemów, ale jesli będą klimatyczne (-> kiepskie) to jeszcze nasi herosi staną się słabsi.
Marnie wygląda magia. Stara była zajebista, a ta prezentuje się dużo słabiej. Wychodzi na to że nadal będę grał na 1 dużym magu, z tym że nie wiem czy ork czy goblin, ale chyba goblin, bo pół orkowego lora to żal (chociaż stopa jest mega mocna).

Dziś pewnie podadzą itemy.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9566
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

The attila the hun goblin is a hero choice and must join a unit of wolf riders. He has a 3+ armor save total. And a bow with quick to fire and x3 shots. His unit of wolf riders gets +1 BS and quick to fire for free. I think he was about 115 points. His unit also gets to reroll their flee and pursuit rolls.

The Savage Shaman is a level 4. He has a unique spell that I think is an 8+, and roll a d6 for each enemy wizard within 12 inches. On a roll of a 6 they turn into a squiq no saves. Each person turned into a squiq lets him store an extra power/dispel die. He starts off only able to store one die. He has a 5+ ward save and couple extra rules I don't remember.

Gorbad is now pretty awesome. He's ~375 points. His weapon does 1d3 wounds and ignores armor. He's still the general bsb and his leadership effect is 18in. and doesn't decrease if he takes a wound. Also if any unit squables they get to add gorbads current wound number to their animosity chart roll.

Azhag is a little over 500 points. He's not a level 3 wizard of death and all units that fail animosity have to reroll it.

Grom is mostly the same but is able to call a waaagh.

The only arcane item is 50 points and can only be taken by a savage orc shaman. It increases the tatoo ward save for him and the unit he's in by 1.

The skull wand is an enchanted item in think. ~75 points and its one model in base to base has to make a leadership test on unmodified leadership or die, no saves.

The chained squiqs are 65 points, work move 3d6 inches until they get run into an enemey and then more around like a fantatic. Its 6S and always counts as having light cover and no longer dies because of hills. Its also 2d6 hits. Normal fanatics also get light cover and don't die from hills.

Snottlings are 30 points a base, and are swarms. They have a thrown weapon attack that auto hits at 2S and ignores armor.

Snottling pump wagons are 45 points and have several upgrades. 15 for +1S and another 15 points on top of that to ignore armor saves. They can have "wings" for 5 points which means they only take dangerous terrain test if they end their turn in difficult terrain. They can also take a 10 point upgrade that lets them move an extra d6.

If you take a great goblin shaman on an arach. you can take 40 point upgrade on it that gives the goblin lore master. Also all of your wizards within 12in get +2 to channel.

Wolf riders are 10 points a model and their upgrades are one point each, spear, shield, short bow. They still remain fast cav if they take shields.

Squiq hoppers are 12 points now and a character on a giant squiq can join the unit. If they do so they can reroll their random move distance.

Squiq herds are the same price but you buy the squiqs and herders seperately. 8 points for a squiq and 3 for a herder. You have to have atleast 1 herder for every 3 squiqs.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9566
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Spider riders have a special rule allowing them to assault buildings with their mounts, meaning the spiders get to attack also. However they can't occupy a building.

The SC goblin rider, don't remember his name gob spitter or something like that. Must join a unit of spider riders, and only character who can join that unit. He has a one use javalin that's poisonous and does 1d3 wounds. His magical weapon is also poisonous and does 1d3 wounds. He gives the unit he joins ambush and devestating charge. He's about 110 points.

Each command upgrade for each unit is 10 points, just about across the book. Also the skulkers are 10 points each which makes you wonder why you would take a big bos in a unit of common goblins if you haven't maxes skulkers. Skulkers are up to 3 per unit and have WS 2 S 3 and 2 attacks base, but 3 attacks with two combat weapons and I2.

Black orcs, savage boar riders, and orc boar riders can take magic banners worth up to 50 points. The only core unit that can take a magic banner is a unit of orc big'uns. Note that from what I saw savage orc big'uns can't take a magic banner.

The magic armor adds 1d3 toughness, roll each round and is 100 points. It also has another affect that I can't remember.

Fairly confident on these numbers Savage orc warboss is 150 points and a normal orc warboss is 115.

Goblin and night goblin great shamans went down 10 points. Normal goblin and night goblin shaman stayed the same price.

The bolt thrower is still 35 points and you can have up to 6 in a normal army 12 in a grand army. On a roll of a 1 to hit though, the bolt thrower suffers a misfire, you roll on the stone thrower misfire chart.

Orc chariots went up 5 points.

Oh yes, normal orcs are S3. They just went up a point, save for orc arrer boyz, they went up a point also.

I'll just confirm that night goblins get a shield standard. And my take a spear for free or exchange their shield for a short bow for free.

Common goblins get a hand weapon and light armor. Shields, spears and bows are each 1/2 point and you could take all 3 upgrades. Making each goblin 4.5 points.

Looking over the book I got the idea that the more optimal choices now would be savage orcs > normal orcs. Night goblins and common goblins are about equal. Wolf riders > spider riders. And wolf chariots, yes, all of them.

For savage boars, they come with a choppa and a boar. Its 2 points for a shield, 2 points for a spear and 2 points for a second choppa. If you take a second choppa you fail dangerous terrain tests on a 1 or 2. For normal boar boyz their gear upgrades are 2 points each also.

Night goblin warbosses are 30 points, goblin warbosses are 35 points.

Skarsnik is now infantry. Same stats from what I could tell. I just glanced at his special rules so not 100% sure about this part. Keeps the rule that messes with your opponents deployment. The bound item he has gets better if he's in a horde formation. I night goblins, maybe common goblins and orcs also, when they flee a charge, assuming they escape, if they rally they may more as normal. like with fast cav.

ODPOWIEDZ