Polska vs Dania w kwestii turniei

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pingus
Oszukista
Posty: 878
Lokalizacja: W-wski Kult

Post autor: pingus »

Cyel pisze:PS: Miał byćturniej w Paradoxie,i nawet z koleżanką zastanawialiśmy się czy sie nie wybrać. 2x800pts, max 4 bohaterów.
Zaproponowałem lekkie ograniczenia magii, żeby trochę pograć a nie poprzerzucać sie tylko kostkami.
Od razu odezwały się głosy "nie,nie ograniczać magii!" których organizatorzy posłuchali.
Powiedz mi, karlee -jakiemu graczowi robi różnice, czy zagra tym razem trzema magami zamiast czterech.
Dobremu ?
Zapytałem co proponujesz, nie odpowiedziałeś. Ograniczenia są bardzo leciutkie (zawsze w sumie byłem za cięciem magii - to zbyt losowy aspekt tej gry) - 3 magów max.

Ja powiem szczerze w battlu przez to, że nie ma zadania, jest straszne kunktatorstwo, ostatnio pogrywałem trochę w niewinną gierkę Pirates of [...] i tam liczy się tylko objectiv naprawdę mina przeciwnika po tym jak na "ostatnim woundzie" realizujesz zadanie i wygrywasz jest bezcenna. Do tego przestarzała skala 0-20, bo nie da się wprowadzić 0-1, bo by było jeszcze większe kunktatorstwo... da się wypełnienie zadania lub nie. Zamierzam kiedyś spróbować (najpierw 0-10 + 0-10 za zadanie), bo bardzo mi się pomysł spodobał. Kiedy? Niestety nie wiem.

I jeszcze o przyzwyczajeniach do piczy, ktoś już wspomniał, że to nie strach przed tym, że będę słaby, tylko strach przed nieznanym ewidentnie ludzka cecha.
Obrazek
Obrazek

grzech76
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: grzech76 »

takie coś, co zwało się compscore o ile dobrze pamiętam, coś co punktowało jednostki takie jakimi powinna cechować się dana armia a uwalała te jakie powinny występować żadko, a de facto pojawiają się w ogromnych ilościach.

był to pewien sposób na różnorodne rozpiski, choć na moje wypociny nigdy raczej nie wpływały.

Czy to było dobre rozwiązanie? nie wiem. ale napewno urozmaicało rozpiskę

ja się zastanawiam, czy ludzie przypadkiem tak nie protestują, bo po prostu nie mają armii, by wystawić coś innego. armii pomalowanej, armii jako takiej. może to też zniechęcać, bo odbierają to jako konieczność nowych zakupów.

nie wiem czy to to, ale może...

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

pingus pisze: Zapytałem co proponujesz, nie odpowiedziałeś. Ograniczenia są bardzo leciutkie (zawsze w sumie byłem za cięciem magii - to zbyt losowy aspekt tej gry) - 3 magów max.
Wybacz pingusie :) Po prostu jak następnym razem jak zajrzałem do tego tematu była informacja,że turnieju nie będzie;)

Gra na objectivy to całkiem fajna sprawa, parę tematów w dół jest moja prosta koncepcja takiej gry (w ogóle bez liczenia Vps, jak misje Alpha w wh40k)
Od tamtego czasu wypróbowałem to w grze -i sprawdziło się świetnie. Wymaga dopracowania w kilku miejscach, ale sprawiło że grało się ciekawie -np przez moje zagapienie przeciwnik ostro przegrywający w Vps wywalczył remis realizując swoje cele w ostatniej misji.

Inna sprawa,że nijak to wpływa na armie- może i zmusza do zrezygnowania z hardkorowego defensu ale inne nadużywane set-upy ( full cavalry, full-skirmish, heavy magic, smoki ) nie tracą swojej siły niszczącej.

Jeśli scenariusze faktycznie miałyby zachęcać do zmiany stylu gry powinny raczej uderzać w nadużywanie jednostek a nie ich wystawianie jako takie.
Przykłady to np już stosowane ograniczenie wykorzystanych PD na turę, albo np "niedobór amunicji" - armia majaca ponad 3 maszyny bojowe dla każdej następnej rzuca czy ta moze w danej turze strzelać, albo "mało treściwa pasza" - trzecia i każda następna jednostka kawalerii/rydwanów w armii ma zmniejszony Mv z powodu niedożywienia ...

No ok, przykłady absurdalne,ale pokazują co mam na myśli (mam nadzieję;))
To na swój sposób zamaskowane ograniczenia oczywiście... ale nie uniemożliwiają całkowicie brania maksymalnie nastawionych na dany typ jednostek armii.
Tylko sprowadzają takie armie nbliżej poziomu równych szans z bardziej różnorodnie zaprojektowanymi.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Widzisz, z ograniczeniami to jest tak ze jeszcze nikomu nie udalo sie ulozyc jakis fajnych ograniczen ktore by po rowno wplynely na wszystkie armie. Co raz jakis turniej jakiestam ograniczenia ma (np. teraz strategicon). Jednak zadne z nich sie jeszcze nie przyjely. GW tez pewnie chcialo stworzyc wszystkie armie i jednostki zbalansowane, jednak gracze i tak szybko wyczaja co sie sprawdza a co nie. Zrobisz jedne ograniczenia, to sprytniejsi szybko wyczaja jaka armia/kombinacja jest najmocniejsza na te ograniczenia. Nastepnie reszta ich skopiuje. I znow beda armie-klony.

A wracajac do danii, to ciekaw jestem jak tam wyglada liga (jesli jest cos takiego). Czy aby nie jest tak ze jest paru liderow-powergamerow, a reszta daleko hen hen za nimi ?

A co do grania na objectives to w 40k to sie sprawdza bo jednak armie sa duzo podobniejsze do siebie, i z zalozenia gra jest tak ustawiona ze nalezy armie przygotowac na rozne misje. Tego w WFB nie ma. Bo jak tu wymagac od krasi np. przejscia do strefy wroga, czy tez kontroli wzgorza na srodku.

A czemu wolalbym jezdzic na turnieje gdzie gram piczke niz jakies udziwnienia ? Otoz wkurzylbym sie jakby z maski ktora zalozylem na duzo slabszym przeciwniku zrobila sie nagle przegrana bo np. byl scenariusz zlikwidowania generala wroga, a on mi np. sie zmiscastowal albo uciekl za stol. I inne tego typu akcje. Scenariusze zbyt ingerujace sa po prostu niesprawiedliwe.

Awatar użytkownika
pingus
Oszukista
Posty: 878
Lokalizacja: W-wski Kult

Post autor: pingus »

Cyel: dla mnie ograniczenia nie powinny być takie żeby coś ciąć, ale żeby skutecznie grać czymś innym. Niestety WFB ma bardzo słabą dynamikę są armie skirmishowe, armie szybkie i armie przeraźliwie wolne chociaż krasiami też można wparować do wroga w ostatniej turze. ;)
Obrazek
Obrazek

lith
Oszukista
Posty: 872

Post autor: lith »

Ok, nastepny po Kultowo Druzynowo turniej Kultu bedzie z cieciami. Jak wyjdzie to postaramy sie, zeby co 3ci nasz turniej mial compa/scenariusze wplywajace na dobor rozpisek.

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

karlee pisze:Nie wroze im powodzenia, tak jak warzywnej inkwizycji.
Dopiero teraz rzuciło mi się w oczy:)

Z tego co pamietam Warzywna Inkwizycja swego czasu biła frekwencją na głowę wszystkie turnieje wówczas organizowane w Polsce, włącznie z Masterami.
Był to chyba w tym okresie najliczniej obsadzony turniej w historii poslkiego WFB ;)

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

lith pisze:Ok, nastepny po Kultowo Druzynowo turniej Kultu bedzie z cieciami.

Podoba mi sie ten pomysl ! :)
Na Bazyliszku byly Bazyliszki a na tym bedą ciecie. Juz wiadomo jakie staty będzie miał taki cieć? :wink:
Obrazek

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

bless pisze:
lith pisze:Ok, nastepny po Kultowo Druzynowo turniej Kultu bedzie z cieciami.

Podoba mi sie ten pomysl ! :)
Na Bazyliszku byly Bazyliszki a na tym bedą ciecie. Juz wiadomo jakie staty będzie miał taki cieć? :wink:
Wietrze tutaj sylvanskie nadzieje na pociecie magii :wink:
podpis nieregulaminowy - administracja

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Malal pisze: Wietrze tutaj sylvanskie nadzieje na pociecie magii :wink:

Chyba raczej na "zciecienie" magii.... szczegolnie tej przeciwnika. :lol2:
Obrazek

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

ta to co powiecie na scenariusz za zabitych wrogów nie ma vp za to za każdą ćwiartke masz 5 Dużych pkt :) , go go dwarfs go !

ja myśle tak jak karlee :) nie ma co przeginać scenariuszy , można za to obciąć magie i strzelanie jak dla mnie (nawet całkowicie) :wink:

grzech76
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: grzech76 »

karlee pisze: Otoz wkurzylbym sie jakby z maski ktora zalozylem na duzo slabszym przeciwniku zrobila sie nagle przegrana bo np. byl scenariusz zlikwidowania generala wroga, a on mi np. sie zmiscastowal albo uciekl za stol. I inne tego typu akcje. Scenariusze zbyt ingerujace sa po prostu niesprawiedliwe.
ale zmiscastowany czy ucieknięty generał to równocześnie generał zlikwidowany. nie widzę powodów do niepokoju.

Awatar użytkownika
Stachu
Kradziej
Posty: 929

Post autor: Stachu »

lith pisze:Ok, nastepny po Kultowo Druzynowo turniej Kultu bedzie z cieciami. Jak wyjdzie to postaramy sie, zeby co 3ci nasz turniej mial compa/scenariusze wplywajace na dobor rozpisek.
ok. to jest świetny pomysł.
Tylko zadbajcie żeby compscore nie wyglądał tak, że skaveny mogą na 2250 wystawić 2x clanraty, bo bedę musiał dopychać rozpę na siłę, a bretka nagle gra na errantry war, czy latającym cyrku i spełnia wszystkie wymogi ograniczeń, bo już bywało tak na turniejach...
Najlepiej zrobić osobne ograniczenia dla poszczególnych armii
chyba raczej na "zciecienie" magii.... szczegolnie tej przeciwnika.
Czyżby niemiłe doświadczenia po ostatniej grze ze mną?? :wink: :twisted:

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

spokojnie.. juz cos wymyslimy.. z cięciem wszystkiego czego pojawia sie za duzo na stołach :)
od magii, przez strzelanie, po ciężką kawalerie :)
Obrazek

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

robienie ograniczen na kazda armie to dopiero zabawa bedzie ;p

na slasku kiedys sie bawilismy w bodaj gre bez large targetow, magicznych itemow, z max 4 lvlami magii.
na 2+ - i gralo sie super. do tego minimalnie obciac sloty i mysle ze calkiem grywalny format wychodzi

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

1999pts - obcina arcymagów, smoki ,przepakowanych lordów oraz mozliwość dublowania przegietych Rarów (Treeman, Steam Tank, Salamandry etc)
Alternatywnie jeśli chcemy większe punkty , obcinamy Rare do 1, i dajemy sloty bohaterów Lord+Heros lub 3x Heros ...jeśli ktoś chce latać na smoku to będzie jedynym bohaterem w armii...
Spacial - nie wolno brać wiecej niż dwóch takich samych slotów Special.

Core myślę,że wymagają jednak indywidualnego podejścia do każdej armii. Special być moze również, nieco wypadłem z obiegu turniejowego, napewno lepiej wiecie co jest najczęstszym obiektem przegięć (all-skirmish, all-cav, all-shooting itp)

A najlepiej oczywiscie dla każdej armii dobrać indywidualne ograniczenia we wszystkich przeginanych aspektach -ale to najmozolniejsza robota;)

Awatar użytkownika
pingus
Oszukista
Posty: 878
Lokalizacja: W-wski Kult

Post autor: pingus »

Ja tam jestem ogólnie przeciwko cięciom, a za zmianą podejścia do gry. ;)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Artein
Masakrator
Posty: 2284

Post autor: Artein »

cięcia są bez sensu, nie po to GW wydaje podręczniki żeby je zmieniać. Co dalej? Zmiana statystyk? Kasowanie przegiętych zasad specjalnych? Zakazanie określonych jednostek?
Trzeba wprowadzić wysokopunktowane scenariusze, ocenę malowania, klimat, konwersje, oryginalność

By grało się lepiej. Wszystkim.

Piotr3K
Kretozord
Posty: 1681
Lokalizacja: SNOT Gdańsk

Post autor: Piotr3K »

Też mi się wydaje że cięcia są trochę nie fair.
Czemu niby często obcinana jest magia?
Nie rozumiem tego..
Jak ktoś lubi grać na magii, chce tak grać i akurat magia, której używa jest całkiem dobra to dlaczego nie miałby tak grać?
Rozumiem że innym (przeciwnikowi) może się gorzej grać jak mu wszystko wybije magią, ale chyba o to chodzi w grze nie?
Idąc dalej, takim obcinaniem, to trzeba byłoby obciąć wszystko w końcu, bo to za mocne, bo tego za dużo na stołach, bo to niewyważone, bo to nieodpowiednie w stosunku koszt pktowy/jakość.. w końcu nie będzie niczego :P

Awatar użytkownika
Mike
Mudżahedin
Posty: 343
Lokalizacja: Bastion

Post autor: Mike »

Zostaną wtedy DE bez smoka i bolców oraz ogry : P

ODPOWIEDZ