Ogrowe rozpiski

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Re: Ogrowe rozpiski

Post autor: BOGINS »

Zastanawiam się czy jest możliwość - i czasem nie optymalny pomysł - wziąć na DMP 3 śmieciarki?
Tak sobie wyobrażam moich przeciwników i właściwie prócz armii jak krasie czy imperium, to te trzy machinki zawsze by coś ugrały. Poza tym wykonują ruch i odwrót/napór co też swoje robi?

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

imho oczywiście - jezeli nie masz tego buildu ogranego na 100% (różne tury/armie/przeciwnicy ) to nie ryzykowałbym. aktualnie nawet statystycznie trafianie ze smieciarek nie jest gamebrakerem, a prawda jest taka ze wziecie ich x3 blokuje inne kluczowe unity.. i dla ogranego gracza nie jest to problem wyłączenia ich szybko z gry. Najlepiej- napisz sobie na kartce ilosc armii+ popularne buildy i porównaj z 2 efektywnymi turami strzelanie. Ja tak kiedyś zrobiłem , wyszło mi dość słabo.. ( ale ze w sumie mało gram, traktuj to jako luźne uwagi 8) )
pzdr,KG

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Hmm zgodzę się twoją wypowiedzią, że właściwie mamy te 2-3 hity.
Hmm 2x3=6 :arrow: [-o<
Wiadomo, że należy bać się takich dziwnych korsarzy, flegallantsów,skaveniuchów, vampirów itd. armie te maja duże, a czasem i mocne kostki piechoty. Z typowymi deathstarami, to szanse - jedynie szanse na wygranie ma główny unit z tyrantem.
Teorii spiskowej część dalszy.
Widzę (tak sądzę) potężne zastosowanie dla takiej rozpy.
Tylko jak to złożyć:
Tyrant, kuchmistrz,BSB....., drugi unit buls+gnoblary czy hunter+traperzy?
Opcja hunter+traperzy - zalety:
1.mam na to punkty - likwidując buczera którego mam w rozpie oraz dodatkowego herosa, mam ok 380 punktów, wystawiam za to huntera 245pkt (hmm?mastodont czy destyny?)+(traperków)54pkt zaoszczędzone punkty są już na poczet śmieciarek.
Co dalej?
Bulsi - obowiązkowo, Ironi - mus bo czymś klepać trzeba, jakieś gnoblary - wiadomo, dżordż by się przydał, (w mojej wersji ludojady to też mus)...
Z innej beczki - tak jak popatrzyłem na rozpy orków to sądzę, że o ile będą dobrze ruszać menglerem to jesteśmy w czarnej dupie.

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

hA! Theoryhammer, mój ulubiony 8)
z mojego punktu widzenia : masz 3 śmieciarki ( abstrahując już ze bardzo ciężko je utrzymać w bąbelku LD generała)
założę ze zaczynamy : 3 konkretne strzały : 1,5 hita .
przeciwnik podchodzi ( i zakładamy ze nie ściągnie żadnej scrapy)
twoja 2 tura : albo szarża prewencyjna albo 3 strzały ( jeżeli żadna menda nie pobiegnie sama) :2 hity
przeciwnik szarżuje.

overall, około 4 hitów, zanim nie będziesz musiał szarżować.
cons:
-LD buabble
-500p. (!)
-rhinoxy nie biją w bok. szarża śmieciem na rank scrapy ją pogrąża.
-słaba przebijalnośc ,nawet jak trafisz.
-feeeest losowe. na 3 sztrzały juz w 1 turze masz realną szanse misfire'a, które są nieżle z dupy.

pros:
-daje pewną szanse gry na dystans, ale tego nie widze.
-poniekąd elastyczne przy kombinowanych szarżach

I pod kątem DMP.
kogo by to miało karac- nie działą na :
Brete/VC/Demony/Krasie/lizzie/DE/Skav/OnG/Empire/Woch/WE
od razu powiem - skaveny i DE to po prostu zestrzelą, i tak to co przezyje to dojdzie i zabije.
moze zadziałac na
TK/HE/Beasty

Zeby nie było- lubie scrappy- ale przy drużynówkach lepiej ogranicza losowość do minimum.
i jakbym kminił pod tym kątem..

1 Tyrant
Crown of Command
Mawseeker
Trickster's Helm

1 Bruiser (eco)
Battle Standard

1 Hunter
Longstrider
Potion of Toughness
Dragonbane Gem

1 Hunter +2 Tusks
Fencer's Blades
Charmed Shield
Mawseeker

31 Gnoblars
8 Gnoblar Trappers
8 Gnoblar Trappers

2 Leadbelchers/ Musician
2 Leadbelchers/ Musician

1 Scraplauncha
1 Scraplauncha
1 Scraplauncha

7 Ironguts
FCG
Runemaw Banner

3 Ogre Bulls /2ndWeapon; Musician
3 Ogre Bulls /2ndWeapon; Musician

1 Gorger
1 Gorger


ale jest to słaba opcja.

Majestic
Falubaz
Posty: 1263

Post autor: Majestic »

Wracając jeszcze do problemu Manglerów który wyłożył Bogins, z powodu tych paskud (i paru innych rzeczy, ale teraz to nieważne) wystawiam Leadbelchersów w ilości 2x2. Jak ogrów z armatami nie lubię, tak nie mamy niczego innego do straszenia fastów czy manglerów właśnie.
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

manglery można próbować na cufa trappersami w skaucie załatwić, ale to już sytuacyjne zagranie..

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

tak w skrócie :)

- 3 złomiary ? kto ma tyle modeli, i po kiego komu tyle ?Nawet bez teoretyzowania są one bardzo srednio grywalne w takiej ilości. A panowie nie wiem czy wyszły do tego faki i inne pierdoły, ale o ile sie nie myle ona moze jeździć i strzelać, więc ustawic ją jako machine do wjazdu na flanke i strzelac po hordzie :)
- gra defa ogra MOŻE miała sens w 7 edycji gdy robiło się po 5 ołowiomiotaczy i kazdy bał się podejść :)
- 2 razy trapery #-o
- łowca ? to nie było, nie jest i prawdopodobnie nie będzie grywalne z niczym innym jak mastdoncik jako zbroja, ale to moje zdanie :)
-3 x ogry jako faściki piękna sprawa i to polecam jako jedyne uzytkowe zasosowanie na wymagane 3 bulle :)
-gorger jeden styka, przynajmniej ja nigdy nie odczuwalem braku drugiego, no chyba, że naszła mnie ochota grania skargiem
-i czemu nikt z was nie korzysta z hell harata ?

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Hmm teoryhammer ta?:P
Ja rozpocząłem prace nad konwersją 3 śmieciarek. Do tego wymalować jeszcze ok 70gnoblarków.
Co do zastosowania.
Mówisz KG że scrapy nie działają na: Brete/VC/Demony/Krasie/lizzie/DE/Skav/OnG/Empire/Woch/WE
Ale Imo popatrz:
1.bretka pancerz, szybcy koniarze...nie pamiętam jak pegazy, ale nawet jeden KB na placek to jakaś straty, jak trafi w pedzie to qool.
2. na VC gorzej bo wracają, ale na odległość nie mamy co zrobić im, jednyna szansa to takie ghule 30 sztuk, walnąc dwoma plackami a potem wpaść rhinoksami i zmielić.
3.Demony - trafiając w psy/flejmery mamy szanse nawet ubić z KB model. na pozostałą piechotę.. jest w miarę też dobrze. W końcu to tak jakbny 5+ save czyli nie tak strasznie? Z punktu widzenia dwóch placków na bloodkach czy horrorach jest imo very funy...
4. Z krasiami tak samo jak z imperium jest ogólnie do kitu.
5. Lizzie. Em tu się z tobą w ogóle nie zgodzę! horda 100 skinków plujących po ironach to pomijając krasie i imperium najgorszy koszmar chyba ogrów. Strzał ze śmieciarki w taki niefajny unit= połowa albo i więcej do piachu. Jak wróg ma saurusy to też przynajmniej robimy straty.
6. DE - ta armia gra głównie na magii - shadow i mindrazorach na piechocie + jakaś pitka +wsparcie w postaci hydry. Więc ewentualny atak w postaci spadajacych placków na piechotę dark elfów to świetna sprawa. Wykańczasz potem tylko szarżą bo tam wszystko ma t3. Tylko jakaś maga trzeba upierniczyć :P no i hydrę zatrzymać.
7.Skaveny hmm to jest też ciężki przeciwnik, głównie z powodu abomki, bo jako tako to w walce sobie ironi poradzą z dowolną ich piechotą (czasem furmanka narobi problemów). No ale połączenie piorunów i działa... cóż. rhinoksy sobie poradzą lepiej, gdyż jeden rhinoks zatrzymuje klocek slejwów. W zasięgu generała i przy bsb nie ucieknie (jednak te 3 ataki s hmm 5 gnoblarków jakoś będzie sobie radziło, a zwrotne maja małą siłę).
8.Orki - tak tu jest problem - mangler.
9. Woch - z wochem jakoś idzie. Bardzo ważne by zatrzymać im główny kloc - właśnie takich 25+warriorów i coś wykombinować z heleną. Dżordż, rhionksy? Sam nie wiem.
10. WE - imo przeciwnik podobny do lizaków - mogą posiadać bardzo skuteczny zasięgowy ostrzał - w dużej liczbie - a także ciekawą fazę walki wręcz. Szarża na driady - musi byś wykonana przez większy kloc ironów, inaczej wrogie ataki na inicjatywie 6 i ws4 s4 = ok 14ataków/10 hitów/5ran. jak przyfarci i wejdzie 6 - to skutecznie niszczy psychicznie bullsów, ironi w liczbie 6 sztuk = po śmierci 2, zostaje 4=12 ataków, 6 trafionych, 5 zranionych, 3 zabitych...+impakty +1 - to w gorszym rozliczeniu 4 rany+1bonus za szarżę+1za sztandar i wygrywamy muzolem chyba że z impaktów zabijemy driadę. Może przedstawiam i gorsze przeliczenie, ale chociaż i tak wygrywamy to jednak mamy tu do walki oddział za ok 355 vs ok 120.
A nie mówię o wcześniejszej salwie czy też niesmacznym hajlu :). Imo scrapa by sobie poradziła lepiej. Przede wszystkim by nie panikowała. A strzały przez jej t5 oraz 4+save nie tak łatwo by wchodziły. Z naszej strony mamy najpierw możliwy hit na łucznikach (a jak pamiętam durne elfy chodzą w klockach 16 osobowych z flejmem, więc średnio to 5-7 trupów będzie). Szarża scrapy daje d6impakciorów, ataki rhinoksa i gnobków dają nam ok2-3 rany, w odpowiedzi driady wywalą ok: 12ataków=8hit,3 do save, 2 rany , więc wraz z szarżą mamy szanse pogonić, a przynajmniej zatrzymać driady.

TK nie wiem co potrafią...
Bestie... tam duże stwory byłyby groźne... na nie nie mamy rady scrapami. Jedynie na zwykłą piechotę pociśniemy.

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

Jeśli chodzi o manglera, to nie wiem, czy to jest aż taki problem. On ma jakieś save? BoH na tyranie plus BSB powinno w 2 tury dać radę wklepać te 3 rany.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Twój przelicznik jest bardzo naciągany :).
Tyrant 4/2/1
BSB 4/1-2/0-1
To już prędzej hunter to może strzelić :D 4+/3+/k3ran
Na turbofarcie traperzy, albo tak jak mówi majestic - ołowiomiotacze, ale przy naprawdę dużym farcie.

Wracając do kwestii śmieciar. Póki co - dochodzę do wniosku że może to być bardzo silna opcja - przede wszystkim jako dobierania ogra to armii armii o słabym pancerzu ale nie posiadającym dużego pancerza idącego w piechotę o małej sile :)????????????
Na starcie idą tu we/de, potem HE(bo mają white lionsów odporniejszych), orki bo wiadomo, skaveniuchy, bestyje moze też, no i zaczyna być coraz gorzej - czyli wampiry, woch. Doch wydają się nie aż tak silni - oni tutaj głównie by flejmerami przeszkadzali + magią...no i lordem :)

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

Oh yes, ninja style theory battle!
@Bogis:
-Bretka - śmieciarki są na tą armie chyba najsłabsze (chociaż zawsze zaczynasz) - hit obejmuje 9 chłopa, masz 2x6, i jedną worduje (qrde zawsze..) kłopot- tych lanc jest zazwyczaj 3 + grale. ni hoyya im nie zaszkodzisz, zwłaszcza ze już na początku masz problem z pegazami. btw na nie chyba KB nie działą? MonstrousCav?
-VC-2x gwardia 2x Ghule. nawet 1 oddziału nie społowisz (bo zeżre cie magią której nie masz) , a będą do ciebie szybko iść.
-Demony - flamerów jest około 6 w oddziale? strzelanie w to słaby deal.. na psy KB nie działa , bloodków w hordzie może ściągniesz z 3 na strzał i tyle.. tylko co zrobisz z resztą?
-Lizzie-nie rozumiem co to jest horda 100 skinków? zazwyczaj to jest 2xxhamki 3x10 plujek i może jaweliny. przez to ze są to małe unity strzelanie jest mega nieefektywne..
-DE - akurat tutaj faktycznie można coś popróbować, tylko pytanie czy ogarniesz wszystko - 1xBG, 1Xwitchki,1xKorsarze i kusze. braknie cie po prostu.
-Skaveny- miałam kiedyś bitwy na śmieciarkach z nimi.. wale placek , 1/4 oddziału spada ok. tylko ze on potrzebował ok.2 tur na wystrzelanie mi kluczowych jednostek i było już niespecjalnie. I nie chwytam tego rozumowania- to raczej klocek slavów zatrzymuje rhinoxa :D zdajesz sobie sprawę ze to dla przeciwnika najlepsza opcja bo może spokojnie po tym strzelać ( i to już bez randomizacji..)
-Orki to wogóle czoko anal intruder- sztrzelanie/charioty/40 SOBun z5 warda.. i nic ci te śmieciarki nie pomogą, niestety.
-Woch- osobiście uważam za najgorszy paring dla ogrów - zwłaszcza ta rozpa na 2xwarriors i1xchosen. nie do przegryzienia. jedyna szansa utopic chosenów w gnoblarach i omotać resztę, ale tylko w CC
-WElfy- mniej więcej tak jak piszesz, ale więcej niz remis nie ugrasz, niestety. Orły to zmora, dobrze ulokowani Wildzi tez.

Overall - 3 śmieciarki to nie jest zły deal, tylko fakt ze zamiast nich musisz rezygnować z porządnego CC i magii. Pewnie da sie tym coś ugrac, ale powierzasz bardzo duzo kościom.
aha , i ciągle twierdze ze rhinoxy to hooyowy oddział za milion punktów.
ale sie uciesze jak weźmiesz tą rozpe, poczytam sobie potem twój syty raport :D

@Kubencjusz
ja mam 3 Śmieciary 8) i są w pytke.
2 x taperrsi - zayebioza, szkoda ze trzeba do tego huntera.
Hellhart jest super tylko nie bardzo jest go gdzie dac, lepsze buildy są i się nie mieści.

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Król Goblinów pisze:na psy KB nie działa
działa, psy to WB.

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

a kij i ja cosik na euro wrzucę :)

Tyran + tristers shard + pielgrzym trzewi + talisman of endurance+ warrior bane + + heavy armor + żelazna pięśc = 313
Pięściarz + BSB + runa trzewi= 175
Oprawca + hell hart + krwawy tasak+ gnoblar ząb + naszyjnik z kamienia fatum = 300
Byki x7 = 245
Gnoblary x 24 = 48
Iron guts x6 + m = 298
Iron guts x6 + m = 298
Iron guts x 5 = 240
Gnoblary traperzy x8 = 48
Olbrzym = 175
2x ołowiomiotacze= 110
2x ołowiomiotacze= 110
Wyrzutnia złomu = 165
Gorger = 75


Wiem, że budowa tej rozpy zaprzecza moim wcześniejszym twierdzeniom, ale ja tak czasem mam :)
Tyran w bykach, oprawca jedni ironsi, bsb drudzy ironsi, ołowiomiotacze jako odginaczki i niszczyciele fastów, gnoblary pod klocek z ironami z bsb, 5 ironsow osłania złomiarkę a dżordż, olbrzym i traperzy na zadania specjalne :)

Tyran ma za zadania siedzieć w klocku, a jak zajdzie potrzeba to ma wlecieć w coś typu HE pikinierzy i to skroić, na mięsko z siłą 3,4 jest 100% pancerny. idealny na eteryki :)
Oprawca( I co ?! Wcisnąłem HellHarta !) podobnie jak tyran tylko on musi sobie wrzucić czar dający +1 do wt i stubborna, aby kroić wszystek z dużą skutecznością :)
Ogólnie bohaterowie są nastawieni na przeżywalność nie mordowanie :)

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

O ile skład armii - jednostek - bardzo ciekawy o tyle uzbrojenie bohaterów jakieś kosmiczne.
Móiwsz o wyporności a ja jej tu kompletnie nie widzę. Tzn widzę do pewnego stopnia.
tyrant ma chyba 4+/5+ sejwy...pielgrzym trzewi to co to było? odzyskiwanie ran z pancerzy? i niby czemu dobry na eteryki? bo ma warrior bane?
Bsb z t6 to jeszcze nie 100% pewność że przeżyje, ja mu daje 5+warda jeszcze, przydałby się mu catahyan albo sword of might,
Oprawca owszem ma tego 5+warda i odzyskiwanie ranek, ale to też nie jest full wyporny. Ale owszem biorąc pod uwagę branie HH... to moze to byc optymalne złożenie.

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

BOGINS pisze:pielgrzym trzewi to co to było? odzyskiwanie ran z pancerzy?
+1T
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

No ok. T6 to imo standard :D
Walka z włócznikami helfów to w wykonaniu samotnego tyranta najmniejszy problem - ale i tak nie jest różowo:
szarża tyranta: 1zabity z impakta, 5ataków=3hity,3woundy, możliwy parry save,
stomp - martwy elf
łącznie 4bonusy+szarża.
Elfy mają np. static 4.
Ale uderzą najpierw = 12ataków=6+reroll=9/1-2ranione/możliwa rana.
Jeśli rana wpadnie przegrywasz muzolem.

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

dlatego ja daję thundermace, jak się nie poszczęści rezultat gorszy jak przedstawia bogins , słaby, jak się poszczęści to mamy dużo martwych elfiaków.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Majestic
Falubaz
Posty: 1263

Post autor: Majestic »

Samotny tyrant nie zadaje impactów.
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu. :mrgreen:

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Tyran:
tafnes 6, konieczność przerzutów zranień, save na 3+ word na 5+ jak dla mnie to sporo.
Czemu dobry na eteryki ?? zawsze mają t3, i albo małą siłkę, albo GW czyli koniec konców, albo trochę ich ubędzie, albo niewiele mi zrobią :)
Bez jajec logiczne , że nie będe się wklepywać idealnie na papę ciuchci pikinierów ...

BSB ma tylko runkę na sztandarze, wersja ekologiczna

A mój kucharzyk naprawdę daje sobie świetnie radę, jeśli chodzi o walkę z normalnym odziałem przeciwnika. Nawet jesli będzie go standardowo biło 12 krasnoludów(tyle może bic max na raz) z great weaponami to :
trafia 6 => rani 3 => worduje 1 => dostaje 2 rany a mój kucharz trafia 2 razy, rani raz czyli zostaje mu jedna rana, nie jestem pewien czy mieczyk w tedy działa, ale i ze stompa może odzyskać ranę :?:

Nie wiem czy ja pisze nie wyraźnie rozpiskę czy co ? :P

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Rozpa na 3 śmieciarkach - z głowy to co miałem w AB:
1. Tyrant+preservation+maw+dragonhelm+greyback/healingpotion+dwurak+heavy+lucky,
2. Oprawca+endurance,siegebreaker,dispel i chyba dałem mu rerollwarda+lucky+2*ząbek,
3. BSb+might+maw+wyrdstone+heavy+lucky+lookout,
4. 2*3bulle+Muzol,
5. 2*21gnoblarków+ch,
6. 9traperków+ch,
7. 3śmieciarki,
8. 2*Rhinoks+muzol (jako osobne unity do flankowania).
9. 6Ironów +maw+look+muzol. siedzą tu BSB i mag lord
10. 2ludojadów z dwurakami - siedzi w nich tyrant

2600pkt.

łącznie13 wystawień, z czego 4-5(bule i gnoblarki) jest małowartościowych i będą wystawiani wiadomo jako pierwsi. potem ścmieciarki - gdyż ich zasięg jest ogólnie duży i nie ma do końca znaczenia gdzie będą - chyba że postanowie trzymać je razem blisko generała. Wtedy jako kolejne rozstawienia rhinoksy - flankujące. Na sam koniec ludojady i ironsi.

ODPOWIEDZ