TK 2250
TK 2250
Proponuje tak ((jest to rozpiska preferowana przeze mnie na elfy))
#Tomb King +170 Generał ==311pts==
-Great weapon +6
-chariot +45
-collar of shapehs +25
-golden ankhara +45
-chariot of fire +25
Liche priest +115 hierophant ==135pts==
cloack of the dunes +20
liche prest +115 ==123pts==
skeletal steed +8
liche priest +115 ==148pts==
skeletal steed +8
dispel scrol +25
2 x 10 skeleton warrior ==80pts==
-bow
7 skeleton lihgt horsemen ==98pts==
3 chariot ==120pts==
2 x 5 skeleton heavy horsemen (2 regimenty po pieciu) ==140pts==
tomb scorpion ==85==
tomb scorpion ==85==
15 tomb guard ==180pts==
10 carrion ==240==
2 screaming scoul catapult +180 ==220pts==
-skulls of for +40
20skeleton warrior 160 ==215pts==
-spear and shield +20
-standard +10
-Banner of undying legion +25pts
nie wiem czy pisanie swej strategi to dobry pomysł ale chce byście zrozumieli o co mi chodziło gdy brałem każde jednostki... ((mam nadzieje ze kumpel tego nie zobaczy ))
Wizje mam taka skorpiony na tyłach sie załatwiają niedobitkami i tymi gównami... 10 carrionów ściągą... łuczników SSC ostry ostrzał... 20 warriorów walczy z 2 szeregów i sie wskrzesza bannerem... 2x10 bowmen idą do przodu jak przeżyją to strzelaj... heavy horsemeni blok tomb guardzi sie zajmują driadami bo ward nie działa u driad wtedy... 7 lajcików pomaga z jeźdźcami roluje ich innymi słowy... 3x chariot podążają w regimencie z królem ((skeleton light horsemen lub warriorsi blisko króla)) król ma warda na 4+ jak sie ni uda daje obrażenia na lajcików lub warriorów których se można wskrzesić..... liczki popychacze wskrzeszacze dopalacze...
Wszystko było by ok ... ale wykonanie i .... wiec wyszło tak .... nie mogłem rolować jezdzców lajtami bo lasy mnie blokły... kumpel mi powystrzelał wszystkie bowmeny... warriory nie doszły i se stały i do tego bił je ent z tych korzeni z lasu... warriorski i lajciki odciagnieci od króla.... ssc nie może strzelać bo lasy zasłaniają i już wszyscy walczą... wiec lajt zaszarzowane przez driady dochodzą TG z pomocą i dochodzą wtedy jeźdźcy elfów i rozwalają mi tg od flanki.... carriony lecąc zostały przyszarzowane od flanki przez driady(w lesie nie zauważyłem driad) i padły łucznicy cali... jedni heavy wchodzą do lasu i tak kończy sie ich przygoda a jedni szarżują na łuczników i zostają po wystrzeliwani w stać i strzelać -.- innymi słowy zostało mi regiment warriorów i king pomiędzy lasami z rydwanami które sa w takiej pozycji ze nie mogą se nic porobić ;/... nie mogłem rzucać czarów bo ma za mocnego dispela wiec żem se nie podopalał i nie po wskrzeszał... poradźcie co mogę i jak to rozegrać wziac by skończyło to sie lepiej
#Tomb King +170 Generał ==311pts==
-Great weapon +6
-chariot +45
-collar of shapehs +25
-golden ankhara +45
-chariot of fire +25
Liche priest +115 hierophant ==135pts==
cloack of the dunes +20
liche prest +115 ==123pts==
skeletal steed +8
liche priest +115 ==148pts==
skeletal steed +8
dispel scrol +25
2 x 10 skeleton warrior ==80pts==
-bow
7 skeleton lihgt horsemen ==98pts==
3 chariot ==120pts==
2 x 5 skeleton heavy horsemen (2 regimenty po pieciu) ==140pts==
tomb scorpion ==85==
tomb scorpion ==85==
15 tomb guard ==180pts==
10 carrion ==240==
2 screaming scoul catapult +180 ==220pts==
-skulls of for +40
20skeleton warrior 160 ==215pts==
-spear and shield +20
-standard +10
-Banner of undying legion +25pts
nie wiem czy pisanie swej strategi to dobry pomysł ale chce byście zrozumieli o co mi chodziło gdy brałem każde jednostki... ((mam nadzieje ze kumpel tego nie zobaczy ))
Wizje mam taka skorpiony na tyłach sie załatwiają niedobitkami i tymi gównami... 10 carrionów ściągą... łuczników SSC ostry ostrzał... 20 warriorów walczy z 2 szeregów i sie wskrzesza bannerem... 2x10 bowmen idą do przodu jak przeżyją to strzelaj... heavy horsemeni blok tomb guardzi sie zajmują driadami bo ward nie działa u driad wtedy... 7 lajcików pomaga z jeźdźcami roluje ich innymi słowy... 3x chariot podążają w regimencie z królem ((skeleton light horsemen lub warriorsi blisko króla)) król ma warda na 4+ jak sie ni uda daje obrażenia na lajcików lub warriorów których se można wskrzesić..... liczki popychacze wskrzeszacze dopalacze...
Wszystko było by ok ... ale wykonanie i .... wiec wyszło tak .... nie mogłem rolować jezdzców lajtami bo lasy mnie blokły... kumpel mi powystrzelał wszystkie bowmeny... warriory nie doszły i se stały i do tego bił je ent z tych korzeni z lasu... warriorski i lajciki odciagnieci od króla.... ssc nie może strzelać bo lasy zasłaniają i już wszyscy walczą... wiec lajt zaszarzowane przez driady dochodzą TG z pomocą i dochodzą wtedy jeźdźcy elfów i rozwalają mi tg od flanki.... carriony lecąc zostały przyszarzowane od flanki przez driady(w lesie nie zauważyłem driad) i padły łucznicy cali... jedni heavy wchodzą do lasu i tak kończy sie ich przygoda a jedni szarżują na łuczników i zostają po wystrzeliwani w stać i strzelać -.- innymi słowy zostało mi regiment warriorów i king pomiędzy lasami z rydwanami które sa w takiej pozycji ze nie mogą se nic porobić ;/... nie mogłem rzucać czarów bo ma za mocnego dispela wiec żem se nie podopalał i nie po wskrzeszał... poradźcie co mogę i jak to rozegrać wziac by skończyło to sie lepiej
Ostatnio zmieniony 21 cze 2008, o 00:50 przez Stach697, łącznie zmieniany 1 raz.
Przede wszystkim na WE trzeba się ustawić defensywnie bo konnicą i chariotami nie poszalejesz przy tej ilości lasów, są wręcz przeszkodą. Solidny kolcek TG, łucznicy i wykopki to podstawa. Szczególnie łucznicy bo trafianie na 4+ działa świetnie przy tylu skirmiszach siedzących dodatkowo w lesie.W moich kilku bitwach przeciw WE nieźle sprawdził się też casket of souls, mimo wysokiego ld elfów, omija np warda leśnych duchów.
No tak tez chciałem wziac Casketa ale lasy przysłaniają mu widzenie i szkoda mi tej katapulty za slot rare ;/ maja wysokie ld jak wypomniałeś wiec na czystą logikę trudno im NIE zdać a nie po to sobie zajmuje rare i 165pts żeby może coś tam zrobić heh ;] warda omijają tg ich klocek to obowiązek na WE tu sie zgodzę ze wiem ze chariotami nie przykampie ale konnica tez nic nie zdziała??? pomimo wszystko to 4 cale w trawie a lajciki to chyba nie za fajny pomysł nie ??
Króla nie ma co wsadzać na rydwan bo po lesie nim nie pojeździsz. Szkoda marnować jego potencjał. Lepiej zrobić go latającego np. flail of skulls + collar+cloak of dunes lub ankhra+cloak+armour of ages+great weapon albo na piechotę i wtedy destroyer of eternities+collar i wsadzamy go do Tomb Guardów. Tomb Guardów za mało. Powinno być 20-25 z FCG i obowiązkowo z Icon of rakaph. To bardzo użyteczny sztandar. Można z nim cuda robić. łuczników za mało. lepiej wystawiać po 15,20. w razie czego reorganizacja i masz klocek z szeregami. a jak chcesz mieć po 10 to dodaj championa. Przydaje się. Szkielety z undying legion lepiej zrobić z hand weapon. Speary są kiepskie. Zamieniłbym też carriony na trzeciego scorpiona. No i masz słabą ochronę magiczną. 1 scroll to za mało. O kawalerii nic nie napiszę bo jej osobiście nie używam. Niestety nigdy mi się nie sprawdza.
Po kolei:
- Król na rydwanie jest spoko, nawet na wood elfy, daj go tylko do regimentu 3 chariotów z magicznym sztandarem (wskrzeszanie albo miraż)
- Wskrzeszanie na szkielach to zły pomysł daj im banner +1, z woodami wszystko co dojdzie z nimi do combatu będzie je niszczy szybciej niż ty wskrzeszasz
- Gwardie dopakuj do 20 i daj im ikon of rakaph
- Wywal zupełnie cariony i daj za nie 3 skorpa - na woody carriony są fatalne
- Liczce na koniu daj staff of ravening a hierofancie daj hieratic jara
Reasumując
staff +45 pts
jar +20 pts
skorp +85 pts
+5 gwardii 60 pts
FCG do gwardii +30 pts
icon of rakaph +40 pts
baner +1 na szkielach zamiast wskrzeszania, wskrzeszanie na rydwany +25 pts
sztandarowy na rydwan +20 pts
Razem 325 punktów, więc wywalasz:
10 carrion ==240==
5 skeleton heavy horsemen ==70pts==
i zmniejszasz lekką jazdę o 1 -14pts
zostaje jeden punkt, nie napisałeś czy dokładnie wyczerpałeś limit punktów w bazowej rozpie
i nie kop tych skorpionów, może jednego, to w zasadzie jedyna rzecz w twojej armii która kosi driady, 2 skorpy zawsze przepchną driady, jeden może utknąć
pozdrawiam
- Król na rydwanie jest spoko, nawet na wood elfy, daj go tylko do regimentu 3 chariotów z magicznym sztandarem (wskrzeszanie albo miraż)
- Wskrzeszanie na szkielach to zły pomysł daj im banner +1, z woodami wszystko co dojdzie z nimi do combatu będzie je niszczy szybciej niż ty wskrzeszasz
- Gwardie dopakuj do 20 i daj im ikon of rakaph
- Wywal zupełnie cariony i daj za nie 3 skorpa - na woody carriony są fatalne
- Liczce na koniu daj staff of ravening a hierofancie daj hieratic jara
Reasumując
staff +45 pts
jar +20 pts
skorp +85 pts
+5 gwardii 60 pts
FCG do gwardii +30 pts
icon of rakaph +40 pts
baner +1 na szkielach zamiast wskrzeszania, wskrzeszanie na rydwany +25 pts
sztandarowy na rydwan +20 pts
Razem 325 punktów, więc wywalasz:
10 carrion ==240==
5 skeleton heavy horsemen ==70pts==
i zmniejszasz lekką jazdę o 1 -14pts
zostaje jeden punkt, nie napisałeś czy dokładnie wyczerpałeś limit punktów w bazowej rozpie
i nie kop tych skorpionów, może jednego, to w zasadzie jedyna rzecz w twojej armii która kosi driady, 2 skorpy zawsze przepchną driady, jeden może utknąć
pozdrawiam
skorp jako jedyna rzecz jaka kosi driady?? a TG?? poza tym liczki 2 są na koniu a hierofantowi lepiej dac cloack jak ktoś podejdzie by mógł ziuu i se uciec ;]. król jest w rydwanach regimencie ale TOTALNIE NIE ROZUMIEM po co dawać rydwanom ten sztandar?? one na WE zawsze padają tylko impet coś robi wiec to tylko +20 za standard dla wroga i 100 za sztandar ;/
nie rozumiem jednego dlaczego wszystkie szkielety są takie słabe...
nie rozumiem jednego dlaczego wszystkie szkielety są takie słabe...
a nie sadzicie ze lepiej by było uchronic warriory przed ostrzałem i dac icon bearerowi banner of hidden dead i schować se warriorów z tarczami a potem ziuu na łuczników jak podejdzie driadami to ziuu rydwanami((które mi rozwala driady jak znam życie)) a potem ziuu kingiem a jak coś to nie płaca sie brać magów na elfy.... maja 6 dispela se nie poczaruje i 10 mocy se nie rozproszę nie lepiej 2x TP i IB ??? ((Przynajmniej mój kumpel ma tyle dispeli i mocy))
tak przy okazji itemy z tej samej kategorii mogą sie powtarzać??
tak przy okazji itemy z tej samej kategorii mogą sie powtarzać??
Podsumuje... niech ktoś odpowie na pytanie
*czy opłaca sie wziac kaszkieta???
**Jakich brać bohaterów ((bo lord to wiadomo ze TK))
***itemy z tej samej kategorii mogą sie powtarzać??
****co z heavy horsemenami??
***** co lepszego w hand weaponie niby od spearów??
******co wam sie w ziuu nie podoba??
*czy opłaca sie wziac kaszkieta???
**Jakich brać bohaterów ((bo lord to wiadomo ze TK))
***itemy z tej samej kategorii mogą sie powtarzać??
****co z heavy horsemenami??
***** co lepszego w hand weaponie niby od spearów??
******co wam sie w ziuu nie podoba??
nic, jest czaderskie seStach697 pisze: ******co wam sie w ziuu nie podoba??
Jeśli warto to tylko z powodu -1 do casta dla przeciwników. Kaszkiet ma 1 strzał na turę (niepewny), który zawsze załapie się na jakiś MR. Katapa to przynajmiej 1 pewny strzał.*czy opłaca sie wziac kaszkieta???
3xliczka, niekiedy widuje kombinacje 2xliczka + 1xtomb prince, icon bearer to egzotyka na stołach turniejowych.**Jakich brać bohaterów ((bo lord to wiadomo ze TK))
nie, oprócz dispel scroli i power stonów***itemy z tej samej kategorii mogą sie powtarzać??
hand weapon + shiled daje w walce +1 do ASv jeżeli walczysz od frontu***** co lepszego w hand weaponie niby od spearów??
nic, poza tym że nikt ci nie zakwestionował tego że dałeś cloak of the dunes na hiero******co wam sie w ziuu nie podoba??
pozdro i ziuu
powiem tak... szkielety.... pisze ze mogę łuki zastąpić tarczami za free ;] wiec wg mnie to dziwne ze coś za free lepsze niż coś za 1 pts ;p ale chwila z spearami tarcza w base contact od fronta daje tylko 1+ as a nie 2+???..... i o kategoriach .... ech ciągle nie rozumiem do końca... na przykład jeżeli dam kingowi jakis talizman (np golden akhara) a liczce (collar of shapesh ) to nie może tak być?? czy jeden np king nie może mieć 2x talisman na raz?? jak to jest ??
Czy lepsze, rzecz względna, IMO zawsze jeden oddział łuczników jest niezbędny np. do zdejmowania fasta. Jeden woli zmiękczyć kogoś na odległość inny w CC, zalezy jaki styl gry preferujesz.Stach697 pisze:powiem tak... szkielety.... pisze ze mogę łuki zastąpić tarczami za free ;] wiec wg mnie to dziwne ze coś za free lepsze niż coś za 1 ptsp
Tu Ciebie kompletnie nie rozumiem.Stach697 pisze:ale chwila z spearami tarcza w base contact od fronta daje tylko 1+ as a nie 2+
-Tarcza + broń ręczna daje +1 armour save w CC od frontu, czyli taki szkielet z lekkim pancerzem ma 4+ sava w walce z jednostką z str 3.
-Spear+ tarcza daje możliwość walki drugiemu rzędowi, jeżeli nie szarżowali, nie daje nic do armour save'a. Masz 5+ z lekkim pancerzem. Jak ktoś w Ciebie wpada wypłacasz 10 ataków + czempion.
IMO lepszy jest zestaw tarcza/broń ręczna niż włócznia/tarcza. Więcej szczegółów znajdziesz w Rulebook'u, polecam.
Tak. Nie możesz powtarzać tych samych przedmiotów w armii np. golden akhara na Kingu i na Liczce (chyba że np. DS). I ogólnie zasada jest taka, bohater nie może posiadać dwóch magicznych broni, pancerzy, arcanów, enchantów, talizmanów.Stach697 pisze:a przykład jeżeli dam kingowi jakis talizman (np golden akhara) a liczce (collar of shapesh ) to nie może tak być
- Die for Emperor
- Mudżahedin
- Posty: 263
- Lokalizacja: CLANE, Co.Kildare, EIRE
Ehh.. rulebook, rulebook, rulebook... Naprawdę warto go przeczytać
...Róże miłości najchętniej przyjmują się na grobach...
'Nikt nie wymaga od was samych zwyciestw.
Czasem i przegrać przychodzi. Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustepliwej walki.
Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania reki.'
'Nikt nie wymaga od was samych zwyciestw.
Czasem i przegrać przychodzi. Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustepliwej walki.
Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania reki.'