O'n'G

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Szypul
Mudżahedin
Posty: 282

O'n'G

Post autor: Szypul »

Taki pomysł mnie ostatnio naszedł:

1 Orc Great Shaman @ 515 Pts
General;
Magic Level 4; Big Waagh; Choppa
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
Nibbla's Itty Ring [20]
Wyvern @ [200] Pts

1 Black Orc Big Boss @ 191 Pts
Heavy Armour; Shield
Martog's Best Basha [15]
Collar of Zorga [5]
Boar Chariot @ [80] Pts

1 Black Orc Big Boss @ 194 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Boar Chariot

1 Goblin Shaman @ 152 Pts
Magic Level 2;
Dispel Scroll [25]
Triksy Trinket [25]
Wolf

5 Goblin Wolf Riders @ 65 Pts
Spear;
5 Goblin Wolf Riders @ 65 Pts
Spear;
15 Orc Arrer Boyz @ 90 Pts
15 Orc Arrer Boyz @ 90 Pts
22 Savage Boyz @ 228 Pts
fcg, spear
21 Savage Boyz @ 219 Pts
fcg, spear

1 Wolf Chariot @ 60 Pts
1 Wolf Chariot @ 60 Pts
2 Spear Chukka @ 80 Pts
Bully
2 Spear Chukka @ 80 Pts
Bully

1 Doom Diver @ 80 Pts
1 Doom Diver @ 80 Pts

Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 119
Total Army Cost: 2249

Generalnie pomysł jest taki żeby w 2 rundzie mieć jak najwiecej jednostek mogących szarżować + na tyle dużo ostrzału, żeby zmiekczyć to co trzeba w odpowiednim momencie. przy wykorzystaniu waaagh czarnuchy na rydwanach jadą z automatu, goblińskie rydwany to zapierdalaki no i jest oczywiście jeszcze wrona.klocki idą na 3+ i 4+ i mają zadanie doczłapać się w nastepnej rundzie i łamać CRem, albo savage sprzedają milion ataków . oprócz tego jest trochę magii. Patent z czarnuchami na rydwanach głupi nie jest, bo wszystkiego sie z dział nie ustrzeli, a pozatym jak spadną to można ich wrzucic do oddziałów i dalej są groźni.
Wątpliwości to:
-kto ma być generałem? (kolo na rydwanie ma tendencję do wyjeżdżania daleko, wronę trzeba kryć ale ma 20" zasięgu i na normalnych stołach można się nią sensownie ustawic i dawać liderkę, no i korzystamy nią z popchnięcia)
-czy nie uciąć po szeregu łucznikom i niie wrzucić trzciego fasta
-zastanawiają mnie squig hoppersi tylko nie wiem za co miałbym ich wrzucić:/ bo rydwany IMHO sa potrzebne (czemu GW zabrało nam 2 na slot? :? )

Awatar użytkownika
qlpin
Chuck Norris
Posty: 425

Post autor: qlpin »

to jak masz szybko szarżować, i zapewne zamiar rzucać waaagh to po co ci tyle maszyn???

ja rozumie 2 bolty co by smoczek/demon/whatever łba nie wystawiał...

sam kiedyś zagrałem taką rozpą:
mag na wronie
2x bo na dzikach (1 generał, 2 bsb)
1x caddy na rydwanie
2x rydwan gobliński
squig hoppers
doom diver
3x trole
jakieś 3x fasty
savage na piechote big uns spear'y
i chyba jakieś orki i ng tam były
i o dziwo 9 miejsce pocisnąłem na 2 dniowym lokalu w Poznaniu(36 lub 35 osób było)

za to na następnym z identyczną rozpą 4 od końca byłem także nie ma reguły...

Glemigobles
Wałkarz
Posty: 78

Post autor: Glemigobles »

pomysl nie najgorszy, ale - po co Ci psiarze z dzidami? nie zdjemiesz nimi rank bo sa przecie fast cav, jesli koniecznie (a tego nie polecam) chcesz - o zgrozo - zrobic z nich wojownikow to daj im tarcze zeby przestali byc FC to bedzie mialo wiecej sensu. W takim ustawieniu nie wiem po prostu po co Ci psiarze, do czego maja sluzyc...i to jeszcze w takich paseczkach po 5..wywalil bym tez arrerow, raz bo trudno dostac figsy, dwa bo sa drogie, a trzy bo sa do dupy. Wywal to, dostaw wiecej psow z lukami, a z savage'ow zrob big'uns'ow i daj im dwa czopki..to wszystko?...a nie! nie dawawj szamanowi tego pierdzionka bo jak wywalisz 1 to szaman dostanie wieksze baty od warbossa przecie, glupio dostac wounda w taki sposob ;) generalnie rozpiska ciekawa

Awatar użytkownika
qlpin
Chuck Norris
Posty: 425

Post autor: qlpin »

przecież fast'y ściągają ranki zarówno jak dostają +1/2 za flanke tył

Szypul
Mudżahedin
Posty: 282

Post autor: Szypul »

fasty ściągają ranki, są do robienia bait'ów i wogle wogle. arrer boyzi są po to żeby radzić sobie z fastami przeciwnika. największym wrogiem O'n'G są szybkie jednostki wroga. qlpin dlatego u orków trzeba do minimum ograniczyć losowość, dlatego w końcu nie wstawiłem nie wiadomo ile idących squigów i głupich trolli. wszystkie machiny kosztują mnie 320 pkt, one sie mają spłacić w pierwszych rundach i zmusić przeciwnika do podejscia, potem mogą sobie sunąć z waaagh, jak załoganci zdążą do końca bitwy wrócić to dobrze, jak nie - życie.
arrer boyzi są spoko, nie wiem tylko własnie czy zdjąć im po szeregu i nie dodac fasta

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Co do Arrer Boyz'ów to ja bym jeden podpakował do 20 a drugi wywalil. Zawsze na fasty masz jeszcze 2 gleby w razie czego :wink: . Też ostatnio wymyśliłem sobie rozpę z arrer boyz'ami. Moim zdaniem zawsze się przydadzą.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

chyla lepiej 2x12 niz 1x20
20 ciezko wystawic zeby strzelali...a jednak musza miec przede wszystkim mozliwosc strzelania nix ranki

Awatar użytkownika
qlpin
Chuck Norris
Posty: 425

Post autor: qlpin »

jedynie ten szeroki front 10 cali, jak wy to wszystko mieścicie?

Szypul
Mudżahedin
Posty: 282

Post autor: Szypul »

ranki są potrzebne do krzyknięcia waaagh, dlatego te 15 w ustawieniu 5x3 no i chłopaki biegna na jakąś górkę. ale chyba w końcu dodam trzeciego fasta

ODPOWIEDZ