
Chaos vs Dwarfy
Moderator: JarekK
Chaos vs Dwarfy
Wczoraj pogralem na nowych zasadach na 2k. Moj towarzysz wystawil (niestety) 2x cannon, katapulte i organki. W efekcie wybil mi 70% armii zanim doszedlem do combata. Wczesniej byly furie i to one w drugiej turze zajmowaly sie armatkami wiec moglem bezpiecznie dojsc i pociapac na kawalki cale klocki krasiow (chosen khorne knights
). Teraz jednak furii nie ma wiec jedyne na co moge polegac to zaciecie sie dzialek. Chcialbym, wiec uzyskac porade bardziej doswiadczonych kolegow jak zaradzic problemowi przebicia sie do krasow.

Ostatnio zmieniony 7 cze 2009, o 14:43 przez Hanabishi, łącznie zmieniany 1 raz.
- Silesian_Heretic
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 158
- Kontakt:
No własnie, mam takiego jednego u siebie co Krasiami gra, pornogejmer jeden. Marudy z flejlami to tak fifty fifty, jak dobrze rzucę to luz ale jak średnio to posprzątane w koljnej turze. Własnie chyba najbardziej realnym zagrożeniem jest gościu na dysku/sprężynie. Gdyby tak forsejkeni byli w skirmiszu 

- Szrederator
- Chuck Norris
- Posty: 646
- Lokalizacja: Gdańsk-SNOT
jakiś mag na dysku który ma warda na strzelanie?? najpierw zaczaruje potem zaatakuje i wylatuje w inne działko lub za mapkę. Można też się zastanowić nad slaneshowym na na tym szybkim gównie.
Niedługo czeka mnie mała randka z Krasiami na 1500 pkt.
Co sadzicie o takiej rozpie??
226pkt.-sorcerer-l.2-TZENTCH-steed-POWER STONE,BLOODCURDLING ROAR
194pkt.-exalted hero-bsb-flails-disc of tzentch-mark of TZENTCH,GOLDEN EYE OF TZENTCH
230pkt.-5 chaos knights-KHOR.
220pkt.-5 chaos knights-stnd. b.,
277pkt.-12 chaos warriors-stnd. b.,-shields,hal.,-TZENTCH-BLASTED STANDARD
96pkt.-5 marauder horsemen- stnd. b., champ.,-flails, l. arm.
96pkt.-5 marauder horsemen- stnd. b., champ.,-thr. ax., l. arm.
101pkt.-15 marauders-shields, flails,l.arm- stnd. b.
30pkt.-5 warhounds
30pkt.-5 warhounds
wszelakie uwagi mile widziane
Co sadzicie o takiej rozpie??
226pkt.-sorcerer-l.2-TZENTCH-steed-POWER STONE,BLOODCURDLING ROAR
194pkt.-exalted hero-bsb-flails-disc of tzentch-mark of TZENTCH,GOLDEN EYE OF TZENTCH
230pkt.-5 chaos knights-KHOR.
220pkt.-5 chaos knights-stnd. b.,
277pkt.-12 chaos warriors-stnd. b.,-shields,hal.,-TZENTCH-BLASTED STANDARD
96pkt.-5 marauder horsemen- stnd. b., champ.,-flails, l. arm.
96pkt.-5 marauder horsemen- stnd. b., champ.,-thr. ax., l. arm.
101pkt.-15 marauders-shields, flails,l.arm- stnd. b.
30pkt.-5 warhounds
30pkt.-5 warhounds
wszelakie uwagi mile widziane

Ostatnio zmieniony 5 mar 2009, o 23:45 przez conejito, łącznie zmieniany 7 razy.
1 Przede wszystkim nie możesz miec 2xRoar w armii.
2 BSB wrzuć na steed saanesha lub dysk - szybciej dojedziesz
3 Na krasie to piechota nie jest najlepszą opcją - proponuję raczej coś szybkiego - prócz knightów dragon ogry, czy nawet zwykłe ogry.
4 Warhoundy rozbij na 2x5 (najlepiej jakoby było ich 3x5) i zasłaniaj nimi cele maszyn krasi.
5 Powodzenia
2 BSB wrzuć na steed saanesha lub dysk - szybciej dojedziesz
3 Na krasie to piechota nie jest najlepszą opcją - proponuję raczej coś szybkiego - prócz knightów dragon ogry, czy nawet zwykłe ogry.
4 Warhoundy rozbij na 2x5 (najlepiej jakoby było ich 3x5) i zasłaniaj nimi cele maszyn krasi.
5 Powodzenia

ok, pozmienialem;) zdjalem roara, wyrzucilem jednych maruderów, odjalem troche dodatkow i wcisnalem rydwan, na chaos ogry nie starczylo juz miejsca, jakis sensowny oddzial kosztuje 180pkt (3xOgr mark khorna, chaos armour i great weapons), albo 230 ( to samo, tylko marka nurgla i 4 Ogrów), warriorów z Chinu Ludowe nie wyrzuce, koniecznie chce nimi zagrac;)nie jestem pewien tego chariota....
1. chariotem na krasie bym nie wyjezdzal
za wolno jedzie i spada od jednej kuli.
2. wydaje sie, ze jednym magiem nic nie zdzialasz, uzylbym raczej bohatera walczacego na dysku - idealny na maszyny.
3. jeszcze wiecej oddzialow psow (po 5 sztuk) i/lub lekkeij kawalerii - bez nich od pierwszej tury bedziesz tracil z armii to co najwazniejsze czyli knightow i warriorow (btw: 10 psow jest warte 60 pkt, nie 30
)
4. pokaz im!!

2. wydaje sie, ze jednym magiem nic nie zdzialasz, uzylbym raczej bohatera walczacego na dysku - idealny na maszyny.
3. jeszcze wiecej oddzialow psow (po 5 sztuk) i/lub lekkeij kawalerii - bez nich od pierwszej tury bedziesz tracil z armii to co najwazniejsze czyli knightow i warriorow (btw: 10 psow jest warte 60 pkt, nie 30

4. pokaz im!!

Moim zdaniem psy to podstawa przeciwko każdej armiii strzelającej. A co do artylerii na górce...no cóż, zazwyczaj miejsca na niej jest niewiele i gracze krasnoludzcy skupiają na nim 2+ maszyn, a to już świetny cel dla helenki. Maszyny na górkach są też świetnym celem dla wszelkich magic misslów...
A ja i tak bym stawiał na psy
A ja i tak bym stawiał na psy

Hmm no już jest dużo lepiej, ale jeżeli nie chcesz się pozbyc piechoty, to proponuję całkowicie zrezygnowac z magii, ponieważ nie mamy lataczy i potrzebujesz czegoś szybkiego na maszyny np. taki układ:
Exalted Hero - 194 pts
General, Mark of Tzeentch, Halberd, Shield, Golden Eye of Tzeentch, Bloodcurdling Roar,
;Disc of Tzeentch
Exalted hero - 200/205 pts
Mark of Slaanesh, BSB, SoM, E. Shield + ewentualnie Favour of the gods,
;Steed of Slaanesh
Spokojnie dobiegniesz/dolecisz i zbijesz każdą maszynkę, czy kuszników/thundererów. Dlaczego obaj nie na dyskach? Bo masz tylko jeden golden eye, a steedem możesz spokojnie wyszarżować z oddziału knightów.
Exalted Hero - 194 pts
General, Mark of Tzeentch, Halberd, Shield, Golden Eye of Tzeentch, Bloodcurdling Roar,
;Disc of Tzeentch
Exalted hero - 200/205 pts
Mark of Slaanesh, BSB, SoM, E. Shield + ewentualnie Favour of the gods,
;Steed of Slaanesh
Spokojnie dobiegniesz/dolecisz i zbijesz każdą maszynkę, czy kuszników/thundererów. Dlaczego obaj nie na dyskach? Bo masz tylko jeden golden eye, a steedem możesz spokojnie wyszarżować z oddziału knightów.
Imho właśnie na kraśki piechota z wardem na strzelanie z halabardami sa bardzo dobrą opcją na rozmontownanie klocków dwarfickich. Kawy jest za mało i szybko pospada.Izo pisze:3 Na krasie to piechota nie jest najlepszą opcją - proponuję raczej coś szybkiego - prócz knightów dragon ogry, czy nawet zwykłe ogry.
Mariusz 'Marios' Krakowczyk
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
trikk pisze:Z głupotą można żyć.
IMO dalej za wolno. Owszem dojdą, nawet nietknięci, ale wtedy może być już po bitwieMarios pisze:Imho właśnie na kraśki piechota z wardem na strzelanie z halabardami sa bardzo dobrą opcją na rozmontownanie klocków dwarfickich. Kawy jest za mało i szybko pospada.Izo pisze:3 Na krasie to piechota nie jest najlepszą opcją - proponuję raczej coś szybkiego - prócz knightów dragon ogry, czy nawet zwykłe ogry.

Wywal sztandarowych z konnych maruderów, za dużo punktów przeciwnik dostaje gdy ich złamie - zamiast nich marki slaanesha lub dodatkowe psy lub więcej marud w pieszym klocku.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
Od 4 tury zaczynają szarżować jeśli gracz dwarficki ustawił sie defensywnie. Jeśli poszedł do zwary jak na porządnego gracza krasnoludzkiego przystało to od 2-3 tury są w walce.Izo pisze:IMO dalej za wolno. Owszem dojdą, nawet nietknięci, ale wtedy może być już po bitwieMarios pisze:Imho właśnie na kraśki piechota z wardem na strzelanie z halabardami sa bardzo dobrą opcją na rozmontownanie klocków dwarfickich. Kawy jest za mało i szybko pospada.Izo pisze:3 Na krasie to piechota nie jest najlepszą opcją - proponuję raczej coś szybkiego - prócz knightów dragon ogry, czy nawet zwykłe ogry.Zresztą nie ma co kombinować, na małe punkty jeszcze ani razu nie przegrałem chaosem z krasiami, a jest mi trudniej bo gram na magii.
Warriorzy w połączeniu z psami/marauderami konnymi szarżującymi w bok łamią bez problemu klocki krasnoudzkie(te bez stubbornów i niełamliwe).
Mariusz 'Marios' Krakowczyk
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
trikk pisze:Z głupotą można żyć.
- Khuman
- Ciśnieniowiec
- Posty: 7116
- Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>
wczoraj grałem na 700pkt z ogrami .. pomijajac fakt ze gram pierwsza bitwe od poczatków 6 edycji (nawyki z 5 dramat) ... wystawimeł sie nurglem mag 5xmaruderow 12xwarrior 6xchosen armia pełen klimat wszystko nurgla nawet marudeży ale bylo go 2xwięcej masakra ... no fakt wtrafiają na 5+ ale gdyby nie to że chosen uciekli od feara i pojechł po nich gdy zjadł maruderów. wogóle zapomiałem o tabelce na wybrańcach i magu, po tej całej grze wydaje mi sie że chaos powinien gac tak piechotam warrior rydwany 1knigth albo chosen niewiem jak rare ale wystawil bym ołtarz i maródeży na koniach aha full magia ...co wy na to ? (niewiedzialem gdzie to napisac a niechcialem twozyc nowy temat) pozdrawiam 
