Alternatywne zasady do Warhammera

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
grahnar
Chuck Norris
Posty: 435
Lokalizacja: Karkonoska Frakcja Fantastyki - Jelenia Góra
Kontakt:

Alternatywne zasady do Warhammera

Post autor: grahnar »

Mam takie pytanie, chcieliśmy z chłopakami z klubu wypróbować inne zasady do bitewniaków w skali figsów do młotka czy znacie może jakieś dobre zasady, które nie rządzą się tak wielką losowością?

P.S. Nie zjedzcie mnie za ten temat nie mam "nic" do warmłota w końcu w niego gram ale chcieliśmy trochę odejść od rutynowych zasad :)

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

spróbujcie pograć w Warmłotka ancient, mam podręcznik i Starożytne armie, dość skomplikowany system z fajnymi opcjami, a co ciekawe występują tam tylko dwa rodzaje postaci 1. Generał i 2. BSB, i nie należą do najmocniejszych i nieśmiertelnych postaci...
ciekawe zasady (kontrolowane wycofanie się po przegranym starciu/zepchnięcie przeciwnika, kontrszarża, słonie bojowe, lekka kawaleria w skirmishu)

Awatar użytkownika
Romendakil
Mudżahedin
Posty: 251
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Romendakil »

Polecam poniższe linki:

Zbiór wielu autorskich zasad, nie tylko do systemów fantasy:
http://www.freewargamesrules.co.uk/inde ... in/Fantasy

Wśród nich 2 moje osobiste faworyty:
1.
http://www.mirliton.it/fantasy-warriors-rules.php
Bardzo podobny do Warhammer'a z nastawieniem na dowodzenie.

2.
http://wargamesunlimited.net/noquarter/index.html

Na pierwszy rzut oka tragiczny, ale posiadający ukryty potencjał w postaci łatwości dostosowania i elastyczności.
Bardzo łatwy do przekształcenia w system z pełną jednoczesnością działań (Gdyby Ktoś był zainteresowany moimi przemyśleniami w tej kwestii, proszę pisać).

Gdyby były problemy ze ściągnięciem jakiś plików też proszę pisać (może akurat mam).

Awatar użytkownika
grahnar
Chuck Norris
Posty: 435
Lokalizacja: Karkonoska Frakcja Fantastyki - Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: grahnar »

dzięki przejrzymy :)

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

O tych bohaterów w WAB ie jest więcej, np. u barbarzyńców są szamani :) sam kiedyś grałem w WABA, daje radę, bitwy epickie np. rzym vs macedonia, ale w przeciwieństwie do battla jest zwykle mniej ofiar, bo staty głównie takie same.... ale jak wystawiłem onager (taki rzymski stone thrower) było ostro :)

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Romendakil pisze:2.
http://wargamesunlimited.net/noquarter/index.html

Na pierwszy rzut oka tragiczny, ale posiadający ukryty potencjał w postaci łatwości dostosowania i elastyczności.
Bardzo łatwy do przekształcenia w system z pełną jednoczesnością działań (Gdyby Ktoś był zainteresowany moimi przemyśleniami w tej kwestii, proszę pisać).
przeczytałem z 3/4 zasad.. i widze w tym potencjał. Oczywiscie ma sporo dziur (PG mieli by co naginac), ale do gier towarzyskich (zarówno małych jak i duzych) wydaje sie odpowiedni :)
mozna grac na proste zasady juz od samego poczatku, a nastepnie wprowadzac wszelkie urozmaicenia (jak tworzenie własnych profili u zolnierzy)

przy okazji przekonałem się ze system D10 moze byc fajny :)

a checia wysłucham przemyslen :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Romendakil
Mudżahedin
Posty: 251
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Romendakil »

Przemyślenia są troszkę nieuczesane jakby co to liczę na jakieś uwagi.

Wysłałem Ci na maila

Polecam też przejrzeć
http://wargamesunlimited.net/nolimits/index.html

Ta sama mechanika tylko w klimatach SF. Niektóre rzeczy można spokojnie przenieść (np. moce psioniczne).

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

Nijlor pisze:O tych bohaterów w WAB ie jest więcej, np. u barbarzyńców są szamani :) sam kiedyś grałem w WABA, daje radę, bitwy epickie np. rzym vs macedonia, ale w przeciwieństwie do battla jest zwykle mniej ofiar, bo staty głównie takie same.... ale jak wystawiłem onager (taki rzymski stone thrower) było ostro :)
z tym szamanem to rzeczywiście racja, ale tak to tylko tych dwóch masz, poza tym rzymianie są dla pg, zagraj Kartaginą lub podobną armią, wtedy się dzieje; może ofiar mało ale masz nacisk głównie na taktykę, nie zaatakujesz falangi od przodu kawalerią, która jest droga i dobra ale nie złamie klocków, słonie też są fajne ale nie przeciwko lekkozbrojnym (peltaści, łucznicy, itp.), to nie stegadony tego systemu :wink:

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

gięte to są armie w Age of Chivalry, takie puszki imperialne na koniach :) Pograłbym, bo jest pełno modeli 1:72 średniow./starożytnych, moi Rzymianie się gdzieś w pudle zamknęli...

ODPOWIEDZ