Hammerzy vs Ironi

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sir_Ling
Wałkarz
Posty: 59

Hammerzy vs Ironi

Post autor: Sir_Ling »

Ostatnio zastanawiam się który klocek jest lepszy. Wydają się podobni, ale mają też różnice. Wiem, że hamaki lepsze jak jest postać z królewską krwią ale co jak jej niema. Liczę na szczere odpowiedzi.
"Jak kobieta o czymś nie mówi, to nie znaczy, że tego nie chce. Zdarza się też, że kobieta mówi coś, a ma na myśli coś zupełnie innego.,, - Zoltan Chivay - gra Wiedźmin

keen
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 107

Post autor: keen »

No więc sprawa wygląda tak:

Ironbreaker save +3, a nawet 2+ w close combacie niestety nie ma można im dać wielkiej broni co ogranicza ich zdolność koszenia.

Hammerer save 5+ (można dać tarcze będzie 4+) mają stubborn, do tego wielką broń co przy ataku z mała inicjatywą (która mają krasie) jest wskazane, walą z siłą 6 i WS 5 czyli mogą zdjąć nawet jakąś jazdę czego ironi nie zrobią z siłą 4.

Awatar użytkownika
DawiZharr
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Opole

Post autor: DawiZharr »

za hamkami imo przemawia głównie stubborn, a jeśli mam bsb to nawet nie używam zwykle GW bo wtedy mają tylko ustać i jak najmniej ginąć(co z ASv 3+ w walce jest łatwiejsze niż z 5+) i w następnej turze wpadam w to co trzymają od boku warriorami :) chociaż w dzisiejszych czasach tyle się namnożyło oddziałów z jakąś kosmiczną siłą i już nie zawsze opłaca się używać tarcz w walce...

co do ironów to jakby ich potanili/dali im RoStone na pancerze to by byli dla mnie równie atrakcyjni co Hamki, narazie z nimi przegrywają

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Oddział do wygrywania combatów - ironi
Oddział do przegrywania combatów - hamki


Oba oddziały mają inne zadanie

Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

Ja choc od nie dawna gram dwarfami to jakos bardziej przekonalem sie do ironow

Zazwyczaj wystawiam ich ze sztandarem z R of Battle i R of Stoicismy fear our number jakos nie straszny i prawie zawsze +2 do combata

Awatar użytkownika
cobra651
Wodzirej
Posty: 738
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle, Varangian Guard

Post autor: cobra651 »

Gogol pisze:Oddział do wygrywania combatów - ironi
Oddział do przegrywania combatów - hamki


Oba oddziały mają inne zadanie
100% racji, jak do tej pory na kilka gier w których obie formacje walczyły po mojej stronie, to ironi w których siedział generał byli jak pancerny kloc od których się odbijała jazda HE, podczas gdy w tym samy czasie hamki miały problemy z ukatrupieniem sporego oddziału WD.

Awatar użytkownika
Sir_Ling
Wałkarz
Posty: 59

Post autor: Sir_Ling »

Moim zdaniem to ironi są lepsi bo przy porównywalnym koszcie (jakoś zawsze biorę jak już hamaki z tarczami co się przydaje gdyż w 90% przypadków gram z HE na łucznikach) nie są jacyś słabi a z własnego doświadczenia wiem, że umieją spokojnie rozwalić Sword Masterów. Hammerów biorę jak gram na dużą ilość punktów i wtedy chronią mi króla na tarczy (nic tego nie powstrzyma:D).
"Jak kobieta o czymś nie mówi, to nie znaczy, że tego nie chce. Zdarza się też, że kobieta mówi coś, a ma na myśli coś zupełnie innego.,, - Zoltan Chivay - gra Wiedźmin

Awatar użytkownika
Niko
Oszukista
Posty: 794
Lokalizacja: Warszawa, Yelonki "GAMONIE"

Post autor: Niko »

hammererzy i tylko oni :D

tak naprawde jezeli chodzi o sava to roznia sie tylko o 1... bo jak chcemy cos ustac hammererami to bierzemy tarcze i handweapony i mamy save na 3+ (a ironi maja na 2+) ale hammererzy do tego maja stubborna... moim zdanie sa lepsi...

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

hammererzy - stubborn, odporność na fear i terror jeśli mają króla, As 4+/3+
ironi - As 3+/2+

dla mnie to porównanie mówi samo za siebie.
Obrazek

keen
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 107

Post autor: keen »

Chociaż w sumie jakby grać na 2 mocne klocki

1 hammerers z królem

2 ironbreakers z BSB i ze standard of courage

to masz 2 bardzo mocne klocki ktore trudno zdjac w sumie jak ustoja szarze to potem juz cie nic nie ruszy po za smokiem.. :)

Awatar użytkownika
Arqueek
Chuck Norris
Posty: 380

Post autor: Arqueek »

@Gogol
Jak pociskasz ironami, ze wygrywasz nimi kombaty? Zdradzisz jakis sekret, lub chociaz mala podpowiedz? :)

Dźwiedź
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: Dźwiedź »

Jeśli idzie o wygrywanie kombatów to zwykła statystyka... Większy sejw równa się mniejsze straty, co za tym idzie lepszy wynik walki... To jednak nie zmienia faktu, że lepiej prawie na pewno ustać szarże hammersami(przegrywając walkę) niż liczyć na wątpliwe zwycięstwo ironami.

ps.
Swoją drogą nigdy nie zapomnę jak 2 treemeny wpakowały się w moich ironów z kamykiem po czym 1 z nich się odbił (w 6 turze) :lol2:

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Prawda jest taka że nie używam ani ironow ani hamków (oba te oddziały zjadają specjala którego zawsze przeznaczam na 2 katapulty i slayerów oraz minerów jeśli są pkty). Z elitarnej piechoty używam longów - bo są Core.

Co do tego co jest lepsze a co nie. To tak jak napisać czy zdrowsza jest witamina A czy C.

Ironi są po prostu inni od hamków.


Gra ironami - ładujemy w klocek ile wlezie statika i pilnujemy maszyn. Dajemy do nich herosa z czelendzem (najlepiej ze sporym sv) i wciągamy w nich najgroźniejszą rzecz przeciwnika np smoka. Jak to coś wpadnie i samo nie ma stubborna to prawie na bank się odbije (nawet jeśli w 1 turze walki zabije naszego bohatera) to ma jeszcze kilka podejść w których musi nieźle sie napocić aby nie przegrać combatu oraz ustać brejka.


Hamki natomiast są oddziałem który bez lorda jest gorszy do tego zadania (fakt ustoją większość brejków ale zadanie brzmi - zbrejkujcie smoka/chaos knightów/wysypcie oddział BK itp a nie ... nie ustójcie brejka) . Natomiast z Lordem można nim wbiec niemal w środek armii wroga (zakładając że to nie środek armii demonów czy innego badziewia z kazylionem ataków z siłą 5 czy 5k3 impactami s6). Tak czy owak w walce klocek ten bedzie raczej przegrywał combat aż znajdujący sie w nim bohaterowie (preferowalnie Lord + BsB ) zmiękczą lub wytną oddziały przeciwnika.

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Doradziłem raz znajomemu, żeby wziął Ironów zamiast Hammerów na bitwę z Chaosem (czasy 6 edycji). Był tam kolo na tarczy z chalengem i wbił się w ten klocek lord na smoku z masą ataków i coś tam jeszcze miał mocnego. Lord się odbił i bodajże za planszę wyleciał.

Innym razem jak jeszcze grałem chaosem wbiłem się Dragon Ogrami i Ogrami w klocek Hamków z BSB armii...fakt, zdawali testy Ld ale robiłem z nimi co chciałem aż wyrżnąłem wszystkich a BSB uciekł od FO. Nikt im nie pomógł bo reszta armii miała też niewesoło (sam też miałem nieciekawie w tej bitwie bo od klocka warriorów odbili się warriorzy a potem ogry i oba oddziały zostały przez tych warriorów........dogonione #-o )

Tak jak napisał Gogol - oba oddziały mają swoje zalety ale i wady i mają inne role.

A i tak Longbeards są najlepsi :wink:
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.

Awatar użytkownika
cobra651
Wodzirej
Posty: 738
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle, Varangian Guard

Post autor: cobra651 »

Grand Admiral Thrawn pisze:Doradziłem raz znajomemu, żeby wziął Ironów zamiast Hammerów na bitwę z Chaosem (czasy 6 edycji). Był tam kolo na tarczy z chalengem i wbił się w ten klocek lord na smoku z masą ataków i coś tam jeszcze miał mocnego. Lord się odbił i bodajże za planszę wyleciał.
I za to właśnie kocham ta jednostkę :) Z lordem i odpowiednim sztandarem potrafią wiele ustać. Co prawda taka kombinacja jest bardzo droga i zajmuje speciala, ale ja jeszcze jakoś przekonany nie jestem do parku maszynowego. W najbliższym czasie będziemy testować Ironów w walce z moją chadecją, zobaczymy jakie będą wyniki i który z oddziałów z wymienionych w tej dyskusji sprawdzi się lepiej.

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

W dużych bitwach biorę to i to.
Tylko że wtedy w ironach siedzi lord z master rune of kingship

lith
Oszukista
Posty: 872

Post autor: lith »

Ten temat jest najlepszym przykładem, jak rzeczywistość forumowa różni się od turniejowej. ;)

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

nie pękaj. w nowym kodeksie pewnie ostro dokręcą ironów.
uzasadnienie fluffowe i dopał prosty:

save w walce wręcz na 1+ i wbudowany oathstone. i mamy taką metalową cegłę. a w końcu tym są ironi.

Awatar użytkownika
pakerson
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 109
Lokalizacja: Twierdza Alkarin Leszno

Post autor: pakerson »

zapomniałeś jeszcze o tym że będą mieli na pewno jeszcze po 2 ataki z siła 5 bo to nowa edycja przecież;/
chetnie kupie katapulte dwarficką :) z 6 albo i jeszcze starszej edycji w rozsądnej cenie :)

ODPOWIEDZ