Zabójcze maszyny ze złomu

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Zabójcze maszyny ze złomu

Post autor: Murmandamus »

Zielonkawe posiadają kilka zabójczych maszynek.

Rock Lobber
Bolt Thrower
Snotling Pump Wagon
Doom Diver
Rydwany

Czego używacie?
Bardzo mi się poda Rock Lobba , taki charakterystyczny z dawien dawna w 5ed glazocisk. Prosta katapulta a jednak katapulta. Karzelki maja swoja i orkasy swoją. Wiadomo ta ciut gorsza ale jest.

No i ciekawy pump wagon teraz 2x1 slot rare. Alternatywa dla giganta choc czy ja wiem.... Pewnie gigant i tak bedzie sie wieksza populatnoscia liczyl. Ale zabawne male stworki na swojej maszynie to zabawny widok. Niby bez unbreakabla no ale wjedzie to 2k6 z sila 4 nie do pogardzenia jest.

Z rydwanami juz nie mozna przegiac jak kiedys i jesli rydwany beda wystawiane to orkowe raczej. A jakie zastosowanie dla goblinskich widzicie czy w ogle beda sie pojawiac na stolach?
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Impaler
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 121

Post autor: Impaler »

Ja dziś testuję combo małe,bo 2x chariot orkowy w specialu+genio big boss czarny w chariocie,w akompaniamencie masy piechoty,8 squig hoopersów i 4 trolli :twisted: zobaczymy co wyjdzie :wink:

Awatar użytkownika
5zyCh4
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 101
Lokalizacja: Ożarów Maz.

Post autor: 5zyCh4 »

Katapulty użyłem chyba w maks. 2 bitwach. Ogółem kojarzy mi się ona z defensem, a takowego nie preferuję :roll: . Muszę jednak przyznać, że w 90% moich rozpisek pojawiają się Spear Chukki. W prawie każdej bitwie mi się spłacają kilkakrotnie. Zawsze uszczuplą jakąś kawę lub ubiją jakiegoś większego stworka :wink: .

Sniotling Pump Wagony? 2 na slot super sprawa. U mnie zawitają w każdej rozpisce na Border Patrol. W bitwach na większe punkty jakoś mi się nie widzą.

Rydwany goblińskie na pewno będą się pojawiać raz na jakiś czas w rozpiskach. Chociażby z tego powodu, że mają daleki zasięg szarży.
.

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Po kolei:

Rock lobber - jak najbardziej na tak. IMO oko mam naprawde dobre (praktycznie kazda deklaracja jest tam gdzie byc powinna), na hita mam te 34% albo na zniesienie nieduze.. a jak trafic dobrze to klocki rozkreca az milo. Zdecydowanie lepsze od spear chukk.

Speary - niezle w niektorych celach (snajperzenie pegazow wychodzi idealnie, i large targety rzecz jasna). Splacaja sie prawie zawsze - ale co to za problem splacic sie przy koszcie 35pkt? Niski BS goblinow jednak je mocno ogranicza, ogolnie szkoda slota raczej.. katapka lepsiejsza.

pump wagony - zdecydowanie lepszy pomysl od giganta. Immune na psyche, 2k6 impactow, daja rade - przeciwnik jesli zignoruje, to pozaluje. Jesli nie zignoruje - musi troche magii/strzal poswiecic. I niski koszt jest tu wielka zaleta

Doom diver - cudo nie machina. Przy dobrym oku, i celowniku +k3 cale w dowolna strone nie zdarza sie praktycznie pudlo (chyba ze rozrzut wynosi ponad 6 cali w jakas strone ppustkowi.. ale to zadko na szczescie). K6zS5noAS konkretnie rozkreca kazda kawalerie, skirmish, pojedyncze modele, rydwany itd. Z klockami piechoty gorzej (za duzo ich zeby takie k6 zmienilo sporo) - ale rowniez szereg umie zdjac latajacy gobas

Rydwany:
Szkoda slotow special IMO. Za to wrecz stworzone dla herosow
Czarny hero na rydwanie - darmowy ruch z waaagh. Savage orc - frenzy na obsludze i swiniach.
Goblinski hero z kasowaniem wardow/k6 hitow z S6 gdy zginie + itemem -3AS na rydwanie - idealny morderca bretonskich lanc
Sam jeden goblinski zakupil na allegro ostatnio - i niedlugo na testy pojdzie : )

Swoja droga, zwroccie uwage ze rydwany sie polepszyly (nieznacznie) - staff na obslugantach itd mamy za free teraz. I np na rydwanskim chariocie za 3pkt kupujemy dodatkowego goblina ktory ma wlocznie i krotki luk.. zdecydowanie dobra inwestycja ; )


Reasumujac: Jesli gramy na defencie (magia, night gobbo z fanolami, squigi) - maszyny konieczne.
Jesli nie - i tak wskazane. Mozna niewygodnych wrogow ladnie zmiekczac przed walka
Jedyne co - nie wskazane przy great szamanie ktory ma w planach rzucic waaagh.. wtedy na 2 tury machina jest wylaczona z zabawy. I smutno.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9573
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

NO to ja też dorzucę coś od siebie:

Balisty - są super. Jeśli nie planujemy walić waaagh! to są bardzo dobrym wyborem. Idealne na large targety. Dobre do kasowania kawalerii. No samotnych herosów (zwłaszcza nie na piechotę) też warto brac na celownik :)

Katapulta - mam 3, nie używam żadnej. Po prostu balisty są lepsze i tyle. Co z tego że katapka lepiej kosi piechotę, skoro piechota akurat nas najmniej boli :/ Kiedyś napisałem dość długi wywód na ten temat, ale w tej chwili nie chce mi sie powtarzać :)

Doom diver - genialna sprawa. Miażdży kawę jak cholera. Zresztą można we wszystko nawalać. Zajebiście celny i morderczy. POLECAM!

Rydwany orkowe - dobra i solidna inwestycja. Często biorę jeden. Heros na rydwanie (BO) też fajna rzecz.

Wolf chariot - przy orkowym wymięka. Ale daję jeden i wsadzam na niego szamana goblińskiego z trinketem i scrollem, jeśli gram na magii.

Pump wagony - jeszcze ich nie wyprowadzałem na razie z garażu w 7 edycji, wiec sie nie wypowiem.

Awatar użytkownika
badyl
Chuck Norris
Posty: 373
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: badyl »

balisty - potrafie miec kilka bitew z rzedu ze nawet jak trafia to SAME 1 na wounda, ale potem przychodzi taka 1 bitwa, ze skosza chaos knightsow i lorda, slowem robia czasem duze aua, poza tym swietny efekt psychologiczny... 2 raczej obowiazkowo

klopy - mialem, ale obecnie nie mam zadnej, korci zeby kupic, ale w specjalach ciasno, moze kiedys, na piechote i wieksze oddzialy kawy super, ale nie zawsze takie cos jest, balisty raczej bardziej uniwersalne

rydwany - nie widze zastosowanie jakos special, przegrywaja konkurencje ze squigami, mam 2 oddzialy, a poza tym cos do postrzelania potrzeba, za to dla bohatera super, ostatnio tak goblinski chariot uzywam

punpy - moja ulubiona maszynka z Vedycji, ale dawno nie testowalem

doom diver - konkretny, s-klasa, nadaje sie, na kawe, skirmish, potworki... goraco polecam;]

Awatar użytkownika
szczurek
Niszczyciel Światów
Posty: 4212
Lokalizacja: W-wa

Post autor: szczurek »

Pump wagony bardzo fajne :D moje TK charioty maja tylko 3xd3 sila 4 a tu 2d6 :D
Malowanie figurek ---> szczurek1903@wp.pl
Coolminiornot ---> LINK

Awatar użytkownika
badyl
Chuck Norris
Posty: 373
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: badyl »

szczurek pisze:Pump wagony bardzo fajne :D moje TK charioty maja tylko 3xd3 sila 4 a tu 2d6 :D
jest pewnie tak jak wyliczyles, ale porownanie takie nie specjalnie na miejscu...
tak samo moge powiedziec screaming scull catapult lepsza od rock lobby;]

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Chukki to mus dla mnie. 35 punktów, a potrafi ściągnąć tak wiele...

Rock Lobba: może być, ale brakuje mi slotów... Wolę 4 Chukki :)

Rydwany: biorę 1 pod magiem ze Scrollami, i tak mag zginie prędzej, czy później, niech chociaż wypoci te Impacty z raz, czy 2.

Doom Diver: jedzie z Allegro, niedługo pierwsza próba. Ładnie kosi kawę i inne pakerne ustrojstwa, celny bardzo i śmieszny w konstrukji. Dobry wybór

Pompa: chyba przekonuję się do nich bardziej niż do Gigsona. Mam 2 cele dla łuczników / kuszników, w które albo będą strzelać, albo wypocę 2d6 Impactów. Jak wypocę Impacty pewnie się spłacą, jak zaczną strzelać, nie będą strzelać do czegoś innego :D Tak źle i tak dobrze. A to tylko 40 punktów...

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Witam,

W 6 ed. moim standarcikiem były 2 chukki, lobba i doom - spisywało mi się fajnie i byłem bardzo zadowolony.

W tej edycji jeszcze mało grałem ale staram się wrzucać tą samą kombinacje do rozpisek na 2k+

Ponieważ Zieloni są armią hordową to moim zdaniem trza pamiętać o rozstawieniu oraz przestrzeni ostrzału. Optymalna ilość maszyn dla mnie to 3-4 więcej już chyba tylko na totalny defens - ale czegoś takiego nie widzę za bardzo.

Chukki - 2 sztuki bo są niezłym straszakiem no i na duże stworki są przydatne. Ich przydatność spada znacznie jak się na defensy np krasnali czy skirmishowe armie.

Z tego powodu do wsparcia tych bolców mam lobbe co ma kruszyć krasnoludzkie klocki, rozwalać smoki, rydwany - jak dla mnie 33% na hita to całkiem niezła celność. I nie muszę liczyć na BS gobasów a jedynie na swoje oko:)

Z tego samego powodu "doom" - tylko że przedewszystkim do zmiękczania kawalerii oraz ostrzału wrogich maszyn - tak przynajmniej w poprzedniej edycji - teraz trochę się boje o te d3 cale zamiast przerzutu ale może nie będzie źle.


Tutaj właśnie mam pytanie która wersja dooma była lepsza: 6ed czy 7ed?

- 6ed - przeżut znacznie poprawiał celność jeśli chodzi o bezpośrednie hitowanie
- 7ed - teraz marne d3 ale łatwiej ubijać skirmisha i tego typu tałatajstwo, ale już rzadziej bezpośredni hit

Jakie wy widzicie plusy i minusy w nowej wyrzutni męczenników;)

DaBoss
Chuck Norris
Posty: 604
Lokalizacja: rezydent Zadu Trolla w Trójmieście

Post autor: DaBoss »

Jakoś nie mogę się przekonać do lobberów (mimo, że sam posiadam 2). Spear chukki za to są super wynalazkiem. Za 35 pkt dostajemy doskonałego straszaka na large i kawalerię. Oczywiście też im się zdaża nic nie robić (np. 12 strzałów do stegadona i ani jednej rany) ale w ogolnym rozrachunku mają duży +. Na 2000 zawsze mam 4. Rydwany są teraz raczej plewne chyba, że na małe pkt może da się coś z nimi zrobić. Reszty maszynek jeszcze nie próbowałem to się nie wypowiadam

Awatar użytkownika
Lunn
Masakrator
Posty: 2066
Lokalizacja: W-w

Post autor: Lunn »

Ja uzywam 2 sperczak, ale chyba bedę potrzebował wystrugać jeszcze 2 :). Rock lobbę miałem, ale sprzedałem, bo i tak jej nie używam. Myślę nad DD ;)

Awatar użytkownika
r0m
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Twierdza Alkarin-Leszno

Post autor: r0m »

ulubione:
doom diver-cudo nie maszyna, zawsze trafia i duzo zabija.
rydwany orkowe-dochodza do przeciwnika a to juz cos 8)
speary-pomagaja z trudnymi dla orkow rzeczami takimi jak smoki

słabe:
pumpy-nikt tego nie lekcewazy w mych stronach i schodza bardzo szybko
rock lobber-czesto nie trafia a jak trafi to nic nie zabije
rydwany gobo-jak sa 1 na slot to oczywiscie przegrywaja z orkowymi

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Moj wybor na 2k+ to zazwyczaj:

:arrow: 2 chucki - ten sam powod co napisal DaBossa
:arrow: 1 lobba - ten sam powod co napisal DaBossa + ostrzał parku maszyn
:arrow: DoW cannon , malo klimatyczny u zielonych ale sie przydaje zawsze to siła 10 i d3 obrazenia,

Do pompek jakos nie mam pzrekonania , wole trolle ;]. A rydwany to tylko pod bohaterami, przynajmniej nie zzerają wtedy cennego slota special :)

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

5zyCh4 pisze:
Sniotling Pump Wagony? 2 na slot super sprawa. U mnie zawitają w każdej rozpisce na Border Patrol. W bitwach na większe punkty jakoś mi się nie widzą.
Wałkarz, W BP charioty i war machines sa 0-1 a nie 0-1 slot ;]

DaBoss
Chuck Norris
Posty: 604
Lokalizacja: rezydent Zadu Trolla w Trójmieście

Post autor: DaBoss »

Charki pisze: :arrow: DoW cannon , malo klimatyczny u zielonych ale sie przydaje zawsze to siła 10 i d3 obrazenia,
Czy w tej edycji można używac działa DoW??

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »


quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

dobra to ja cos dorzuce z wlasnej wioski:
rydwan(choc to nie maszyna)...fajne na herosach...przy odpowiednim rozsterze nawet brane ze special choice robia duze ziaziu;teraz gram piechotnym walcem i po pierwsze nie mam na nie miejsca...po drugie rydwan bardzo czesto sie lamie lub tez musi dawac flee->a wtedy na bank 1-2 moje jednostki zbiora impacty
dopoki nie zmienie konceptu kluczyki do samochodzikow zostaja w worku warbossa

pump wagon-wydaje sie calkiem niezly(tzn 2),w chwili obecnej nie mam figurek...ale moze do konca roku wyprodukuje 2 to sie wypowiem

doom diver-o to moje odkrycie...chyba jako jeden z pierwszych glosilem ze teraz ta maszynka jest o klase lepsza(tylko bullego zal :cry: ) nowa zasada trafiania sprawia ze nie ma bitwy w ktorych jest bezuzyteczna(a to jakis ironik,a to tancerzyk...a to rycerzyk-dla kazdego cos milego)
wymogi-umiejetnosc dania dobrego guess'a

chukki->mam mieszane uczucia...powiedzmy ze jak maja dobry dzien(a ja przyfarce rzutem) to robia rzeznie...wchodza na 2k jako slot nr4 w ramach walki psychologicznej z wrogiem
a nuz zmiekcze smoka/giganta czy klepne z 1-2 rany w drzewca

rock lobba-> dla mnie pierwsza klasa...dlugo nie moglem sie przekonac,a ze znosi,a ze wybucha...ze chukki lepsze
powiem wam ze gowno prawda-jak sie ladnie przyceluje(kwestia wprawy) to tak naprawde trafia sie w cel na 5+ (czyli jak chukka)...juz udawalo mi sie sciagac smoka,maszyny wroga,9grave guardow czy 4 knightly order
rekord->13 pikemens(podrecznikowe przylozenie template na klocek piechoty praktycznie wylacza go z gry)
w moich rozpach pojawia sie obowiazkowo

a ze maszyna moze wybuchnac?ryzyko zawodowe...imperialistow to nie zniecheca do brania hebla,cannonow

i chyba powoli meczy mnie podzial na defens/ofens...teraz na 2k sprawdza mi sie uklad 2xhopperzy,2x chukka,DD,lobba...maszyn troche jest ale nawet w rozpie naporowej duzo latwiej przebija sie przez wroga ktory ma -1Ld,i na starcie wygrywamy o kilka CR

Awatar użytkownika
kis1
Mudżahedin
Posty: 258
Lokalizacja: Bastion HypolytówCity

Post autor: kis1 »

Skromnie od siebie dodam tak :

Pump wagony - użyłem w dwóch bitwach i będę używał 4 sztuk. Za 40 pkt z fastami tworzą mega fajne przeszkadzajki :)

Spear Chukki - 4 i nic więcej komentować nie trzeba :P

Rock Lobber - przydatne jakby chciał zasadzić w piechotkę przywalić :)

Polecam opcję z 4 pump wagonami, według mnie naprawde przydaje się i jak wiadomo im więcej rzeczy po 35-40 pkt tym lepiej :P

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

kis1:
No spoko. Ale w klasycznej armii OnG, nagle przy 4 pump wagonach moze sie zdarzyc ze nie masz czym zdejmowac kawalerii wrogiej.
A tu przeciwnik Ci 10 dragon princow czy cos takiego wystawi. I smutno - a dwa strzaly z doom divera moga uratowac tylek ; >

Pumpa jest przeszkadzajka uniwersalna, i swietnym pomyslem na elfy wszelakie - ale na armie mocno pancerne sie nie sprawdza.

ODPOWIEDZ