Orki 2250 na zasadach BP 1.5

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Priam
Wałkarz
Posty: 91

Orki 2250 na zasadach BP 1.5

Post autor: Priam »

Taka pierwsza przymiarka, jutro planuje nią zagrać, Któregoś muzyka muszę jeszcze wywalić. Co sądzicie?

2250 Pts - Orcs & Goblins Army

1 Doom Diver @ 80 Pts

7 Mengil Manhide's Manflayers @ 325 Pts
1 Mengil Manhide @ [192] Pts

1 Trolls @ 40 Pts

1 Rock Lobber @ 75 Pts
Bully

2 Spear Chukka @ 80 Pts
Bully

2 Spear Chukka @ 80 Pts
Bully

2 Spear Chukka @ 80 Pts
Bully

3 Squig Herd @ 30 Pts

3 Squig Herd @ 30 Pts

1 Black Orc Warboss @ 440 Pts
General
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
Ulag's Akk'rit Axe [25]
Shino [30]
Xet [10]
1 Wyvern @ [200] Pts

1 Orc Shaman @ 145 Pts
Magic Level 2; Big Waagh; Choppa
Nibbla's Itty Ring [20]
Dispel Scroll [25]

1 Goblin Shaman @ 140 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Pipes of Doom [35]
Jankiel [15]

21 Night Goblins @ 135 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
1 Fanatic @ [25] Pts

21 Night Goblins @ 135 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
1 Fanatic @ [25] Pts

10 Savage Boyz @ 95 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Musician

10 Orc Arrer Boyz @ 65 Pts
Choppa; Normal Bow; Light Armour; Musician

5 Goblin Wolf Riders @ 71 Pts
Spear; Light Armour; Musician

5 Goblin Wolf Riders @ 71 Pts
Spear; Light Armour; Musician

Casting Pool: 8 + ring
Dispel Pool: 5 + grzyb
Models in Army: 136
Total Army Cost: 2252
Ostatnio zmieniony 1 sty 2010, o 17:14 przez Priam, łącznie zmieniany 1 raz.

Marcins
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Marcins »

za mało mengili :mrgreen:

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

do mnie nie przemawia; wymien szamana na NG->masz 5 pkty wolne

ale daj znac wyniku playtestu

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Do mnie też. Wywal tego trolla i dopakuj mengili.

Awatar użytkownika
Wojtuś
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3830
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Wojtuś »

6 czak to chyba za dużo, ja już na 4 bym się nie wystawiał
po co ci arrer boyzi??
pojedyńcze herdy są wystrzelane jeszcze w twoim deploymencie...
chyba, że to są po trzy herdy, ale wtedy koszt się nie zgadza...
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!

Priam
Wałkarz
Posty: 91

Post autor: Priam »

Herdy jako śmieciowe wystawienie, straszak (zawsze jest szansa, że jeden model przeżyje by wybuchnąć).
Troll podobnie, tanie wystawienie, ponadto 1) żal mi było czegoś na ten slot nie dać, 2) będzie przeznaczony do misji samobójczych, typu szarża na oddział z magiem. Mankamentem jest oczywiście głupota, ale jeżeli sytuacja pozwoli, aż do szarży będzie pozostawał w generalskim LD. Ponadto ustrzelenie go nie jest wbrew pozorom takie łatwe, tzn 10 łuczników raczej nie da mu rady w turę, a strzelając w niego oszczędzą coś innego.Czy się sprawdzi nie wiem, w sprzyjających warunkach może się zwrócić połowiąc charaktera.
Czaki aż 6 ponieważ katapulcie nie ufam (jeżeli coś mi może wybuchnąć na stole to raczej to zrobi:).
Ogólnie robiąc rozpiskę myślałem o tym, żeby popróbować nowych możliwości, jutro/pojutrze wrzucę krótką relację z bitew tą rozpiską.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Emilianek pisze:Do mnie też. Wywal tego trolla i dopakuj mengili.
Raczej: "wywal tych mengili i dopakuj trolle i herdy".
Obrazek

Priam
Wałkarz
Posty: 91

Post autor: Priam »

bless pisze:
Emilianek pisze:Do mnie też. Wywal tego trolla i dopakuj mengili.
Raczej: "wywal tych mengili i dopakuj trolle i herdy".
Zielony sposób myślenia =D>

Awatar użytkownika
Dasieq
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 151
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Dasieq »

Nie bo Mengile mają robić dla orków ubranka z wrogiej skóry xP
Nie no...też myślę że lepszym wyjściem jest dopakowanie herdów.
Arrer Boyz są do trzymania ćwiartek? Ostatnio odważyłem się wystawić taką dziesiątkę na turnieju. Boscy są xP Ultra Klimat!
Za tych Mengili wstawił byś doom divera. Zamiast 2 balist jedną katapultę. Zawsze pozostają te 4 a to już i tak dość sporo.
Albo może boarów sobie spraw. Jednostka z fajnym zastosowaniem,nie taka droga, więc strata nie boli aż tak bardzo a kopa ma.
"Kobieta powinna być na tyle wykształcona, żeby przyciągnąć głupich mężczyzn i na tyle wulgarna, by kusić inteligentnych"

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

bless pisze:
Emilianek pisze:Do mnie też. Wywal tego trolla i dopakuj mengili.
Raczej: "wywal tych mengili i dopakuj trolle i herdy".
No nie wiem, gieńka ma na wronie więc głupota trolli będzie za bardzo przeszkadzać jak na mnie. Co do herdów to spojrzałem na tą trójkę z przodu #-o (to dopakuj :D ).

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

ważne że są Mengile - Orczy honor uratowany :lol2: a swoją drogą więcej takich rozp i BP-R z pewnością zostanie uznany za zbędny - mentalności graczy się nie zmieni :( to takie same orki jak uprzednio... [-X

a tak BTW po co Ci pipe-sy ? armie z panikującą kavą można policzyć na palcach jednej ręki - DE, ew. Lizzi + kilka "starych armii"

pzdr,
Ż.

Priam
Wałkarz
Posty: 91

Post autor: Priam »

Zagrałem dziś tym pierwszą bitwę, z krasiami niestety, więc wiele eksperymentów nie było. Z tego też powodu nie będzie pełnego raportu tylko skrótowo.

Przeciwnik [mniej więcej]:

Runelord; 3xDS; coś tam
MI; coś tam
MI; pistolety; coś tam
chyba nie miał 4 herosa, przynajmniej go nie kojarze

20 wojowników Sztandar muzyk
20 wojowników sztandar muzyk
10 strzelców
10 strzelców
10 kuszników
10 kuszników

Katapulta z czymś tam
Katapulta z czymś tam
Działo z jakimiś tam runami
20(!) minersów na wypasie

Organki
Organki

Teren: 2 lasy 2 góry murek. górki obie po przekątnej od siebie, w całości w strefie rozstawiania, po jednej stronie las połowicznie w strefie rozstawiania, po drugiej (po przekątnej od 1 lasu) zaraz przed strefą rozstawiania.

Gra: Przeciwnik wybiera stronę [tę z lasem poza strefą rozstawiania]. Ma jakoś 8 wystawień, ja 14 chyba. Ogólnie obstawia górkę i środek. Moje fasty naprzeciw jego lasu, wrona podobnie, maszyny porozrzucane wszędzie, herdy 13 cali od siebie naprzeciw jego górki, reszta mojej armii skampiona.
Żeby nie stać 6 tur i tylko strzelać [zmarnowany czas mój, przeciwnika, widzów] idę flanką fastami i oddziałem NG z orczym magiem, na tej samej flance wiwerna chowa się za lasem. Środkiem idą herdy. Fasty są 6" od czarnucha. Tak do siebie strzelamy, co ważne herdy zgarniają łącznie 4 albo 5 ostrzałów od różnych oddziałów (raz nawet od organków :D ) zanim bohatersko spadają na środku stołu bez ka-buum. W mojej drugiej turze wylatuje odważnie/głupio wroną tak, ze tylko organki x 2 mnie widzą, fastami ustawiam się na flance przeciwnika. Dalej do siebie strzelamy, jeden mój mag dostaje frenzy + głupotę ale że skitrany w lesie nic mu nie grozi, drugi rzuca dużą stopę, zabijając z jednym przeskokiem 2 modele bodajże. Ogólnie z magii do końca gry rzucę jeszcze raz IFa na dużej stopie zabijając dwa razy po 3 gromowładnych.
Terror od wrony przeraził kostkę wojowników, ci uciekając przez całą górkę wzbudzają 5 panik, i w efekcie uciekają razem z nimi załoganci od canona (już się nie zbiorą w przeciwieństwie od wojowników ). Potem organiki [nie udało się ubić żadnych, w jednych został 1 obsługant] strzelają we wronę, 14 hitów łącznie, wrona spada, koleś nie traci ani jednego wounda (łącznie 3 hity tylko zebrał + upadek).
Minerzy wykopali się w moim rogu w drugiej turze, uciekłem maszyną, ale jak się okazało minimetry za mało, szarża w maszynę, overrun u dzikie orki, na bok minerów wbijają mengile. po 2 turach zjadam minerów.
Pierwszy fast szarżuje organiki z jednym obsługantem, który przetrzyma ich przez 2 CC do końca bitwy.
W tak zwanym międzyczasie 2 fast szarżuje na 10 kuszników w 2 szeregach, minimetry ratują go od s&s, ramis -> muzyk-> szczęście, wpadam w maszynę jakąś, spieszony gienek kroi inną maszynę i turę później wpada do walki fasta. Na koniec szarżuje tam kostka z runelordem, krasnoludzki lord odmawia pojedynku i w ostatnim szeregu zaczyna już farbować owłosienie na czerwono, mój gienek przegrywa na 2 i zdaje LD, ostatnia tura, 14:6 dla mnie.
ważne że są Mengile - Orczy honor uratowany :lol2: a swoją drogą więcej takich rozp i BP-R z pewnością zostanie uznany za zbędny - mentalności graczy się nie zmieni :( to takie same orki jak uprzednio... [-X
Pierwszy raz grając na mengilach jestem z nich zadowolony. Założyłem sobie defens z lordem do walki, nie mam modeli jazdy, o co biega? BP powstał żeby przerobić O&G na hula hop i do przodu?
Żaba pisze:a tak BTW po co Ci pipe-sy ?
Przedmiot lubię, a gram niemal wyłącznie z grupką znajomych gdzie mamy bretke, lizaki, szczury, DE, WE, 2x TK i wampiry. Tak więc w 5 wypadkach na 8 do czegoś się może przydać. Ale fakt, tak patrząc z perspektywy ostatnich bitew, jest to dużo słabszy przedmiot, niz z początku myślałem.

P.S.: Przepraszam za chaotyczną formę, ale nie robiłem notatek i teraz odtwarzałem bitwę z pamięci.
P.S.2: Czy obsługa maszyny która się poruszyła może się ustawiać dookoła tejże maszyny w fazie strzelania/przejść więcej niż 4"?

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

nie chcę umniejszać Twojego zwycięstwa, ale Twój przeciwnik miał najdziwniejszą rozpę na świecie.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Żaba pisze:ważne że są Mengile - Orczy honor uratowany :lol2: a swoją drogą więcej takich rozp i BP-R z pewnością zostanie uznany za zbędny - mentalności graczy się nie zmieni :( to takie same orki jak uprzednio... [-X

a tak BTW po co Ci pipe-sy ? armie z panikującą kavą można policzyć na palcach jednej ręki - DE, ew. Lizzi + kilka "starych armii"

pzdr,
Ż.
osobiscie uzylem ich w 2 bitwach:
1)DE; slaba opcja
2)WE opcja wsmienita (wystrzelac WE to prawdziwa gratka)
ale nie zamierzam inwestowac w zakup pelnego oddzialu-> choc potencjal maja wole grac pure-army.

a wracajac do meritum-> ogolnie DoW jest bleah (chyba ze ktos czuje wene i gra sama armia DoW); po BP mozna potestowac wiele oddzialow , odnosze wrazenie ze na czesc z nich moze sie calkiem dobrze spisywac

BTW,pipesy nie bardzo dzialaly juz na poczatku 7ed. teraz maja jeszcze mniej celow. IMO b.slaba inwestycja

Priam
Wałkarz
Posty: 91

Post autor: Priam »

Nowa rozpiska, do tego garść wrażeń z bitew.

1 Black Orc Warboss @ 420 Pts
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
Martog's Best Basha [15]
Shino [30]
1 Wyvern @ [200] Pts

1 Black Orc Big Boss @ 180 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Morks Spirit Totem [50]
1 Boar @ [0] Pts

1 Night Goblin Shaman @ 100 Pts
Magic Level 1; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

1 Night Goblin Shaman @ 100 Pts
Magic Level 1; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Jankiel [15]
Xet [10]

5 Goblin Spider Riders @ 65 Pts
Spear; Shield

5 Goblin Wolf Riders @ 65 Pts
Spear; Light Armour

22 Night Goblins @ 163 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
2 Fanatic @ [50] Pts

22 Night Goblins @ 163 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
2 Fanatic @ [50] Pts

12 Squig Herd @ 120 Pts
8 Night Goblin Herders @ [0] Pts

4 Wolf Chariot @ 264 Pts
4 Goblin Crew, dodatkowy wilk
Spear; Short Bow

4 Spear Chukka @ 160 Pts
Bully

1 Giant @ 205 Pts
1 Giant @ 205 Pts

1 Trolls @ 40 Pts

Casting Pool: 4
Dispel Pool: 4 (4+2+1+2+2+1 = 12)
Models in Army: 108
Total Army Cost: 2250

Grałem tą rozpiską dwie bitwy w ostatnią sobotę.
Pierwsza ze szczurami.Przeciwnik miał dużego maga na dzwonku, dwie abominacje, oddział canserów, oddział jezzaili, priesta, elektryka - wyrzutnie dla deathrocketa, priesta na furmance,dwa razy slavesów i coś tam jeszcze. Pech rozłożył się mniej więcej równomiernie (przeciwnikowi wybuchł dzwonek, dwa goblińskie rydwany zaszarżowały na oddział niewolników, żeby przejechać dalej, ale zostały na nim przez 4 CC). Bolce trafiły raz w abominacje (2 rany), gigant heard i rydwan w kombinowanej boczno przedniej szarży odbili się grupowo od regimentu z furmanką, abominacja w drugiej turze rzuca 16 na ruch i zjada generała. Po strzale z mortara praktycznie znika oddział NG (17 zabitych). Coś tam pozabijałem: bohatera, niewolników, jezzaile. Po 4 turze zakończyliśmy bez liczenia. Zbroja choć nie ocaliła generała od śmierci b. mi się podoba, za to o grzybku mogę dużo dobrego powiedzieć, gdyż do końca udało mi się zachować jednego DS-a, tyle DD daje radę.

Druga bitwa: krasnoludy. Przeciwnik miał runelorda, bohatera zabójce, 2 MI, 3x10 strzelców, 2 kostki wojowników, kostkę zabójców, 2 katapulty, działo, organki, hotpota.
Szczęśliwie bolce zniszczyły organki w pierwszej turze, w drugiej wrona wyleciała z waaagh na pozycje do szarży, ale oblałem ld (jakaś runa) i zamiast tego wleciałem na tyły wroga. Rydwany, jeden gigant i wrona radośnie szarżowały, drugi gigant i pająki goniły sobie dookoła zabójców. Oba oddziały goblinów spanikowały, ale szczęśliwie oba się zebrały, w ostatniej turze rozstrzygnęła się walka regimentu wojowników z lordem. Z przodu dostali wcześniej szarże 2 rydwanów i giganta. W drugiej turze walki rydwany uciekły, ale gigant został, potem wrona zaszarżowała na tył krasnoludów łamiąc klocek i dając mi 16:4.

Będe wdzięczny za opinie o rozpisce i [konstruktywną] krytykę.
P.S.: nie wiem czy nie powinienem założyć nowego tematu, w końcu nowa rozpiska... Jeżeli tak to nie krzyczeć mi tu [-X

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Gobliny wystawiane na wypasie musza byc w liczbie okolo 30. One maja mało przegrywac majac pelny static.
Jak jest ich wiecej dluzej utrzymja szeregi co ma znaczenie jak biegnie z nimi bsbek z totemem.
Jednego skrola mozna spokojnie przyciąć imo

ODPOWIEDZ