Garść pytań

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Garść pytań

Post autor: Husiat »

1. Mam sytucaje gdy Chaosowy heros na wężu (podstawka jak do ogra) i furie wpadają mi w ogry ( trzech irongutów) Piorą się piorą, ja od boku wjeżdzam w furie kolejną trójką irongutów.
Ci od boku zabili dwie furie, czyli odłączają się od combata. Ale ich kille liczą się do CR jaki będzie. A teraz pytanie:
Czy jeżeli nie są już w comabcie, to dołączają swój US do wyniku walki tak jak rany, które zadali? :roll:

2. Czy jeżeli ktoś mi skanapkuje pikmenów (od przodu i od tyłu) to mogę walić z pik do przodu mimo to, że ktoś mnie wjechał od tyłu? A jeżeli tak, to czy wale pierwszy? Tzn. najpierw piki DO PRZODU, potem od tyłu i na koniec ci od przodu? :roll:

3. Czy jeżeli wygrałem combata, to mam obowiązek maksymalizacji z oddziałem wroga (dwa moje oddziały walczą z oddziałem wroga, wcześniej nie mogłem się maksymalizować) czy mam tylko do tego prawo?

4. Czy mogę brać Pike of Remas na pegaza? Wiem że ktoś już wystawiał w rozpie taką opcje i nie było żadnych argumentów wspratych książką, że nie można...
A i czy jeżeli ktoś ma mi wpaść w POJEDYŃCZEGO kolesia z Pike of Remas, to nie może w niego wpaść tylko od przodu, czy w ogóle nie może się z nim stykać?
Pike of Remas, 25 points (Magic Weapon)
Counts as a Tilean pike. Bearer has +1 Strenght.
Mounted enemies (horse, chariot or monster) cannot voluntarily charge if they would contact in Base to Base the bearer of the Pike
Count as pike, a piki działają tylko of frontu...
Z kolei base to base nie można, co samo sobie zaprzecza :roll:

5. Czy jeżeli mam Pike of Remas, to mogę ją chować i jeżeli ktoś do mnie strzela trzymać Enchated Shield? :roll:
Z góry dzięki :)
Bum...!

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

1 pierwsza sprawa wąż ma podstawkę 50/50mm. Co do tych ogrow to z walki wypadasz pod koniec "combatu" wszelkie bonusy typu atak z flanki, outnumber, sztandar itp. liczą sie dow yniku tej walki, mozesz nawet gonic tym oddzialem goscia na wezu, jezeli zostal zlamany, a przeciwnik nadal ucieka od tych odlaczonych od walki ogrow, jezeli mieli najwiekszy unit strange sposrod twoich oddzialow.

2 bonus za piki masz tylko w walce od przodu

3 po walce zdejmujac zabite modele nadal masz obowiazek maksymalizowac modele z wrogiem.

4 nie mam pojęcia :D

5 mozesz uzywac tarczy.

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

Mam sytucaje gdy Chaosowy heros na wężu (podstawka jak do ogra) i
jesli to demonic mount to ma większą podstawke niż ogr (taka dygresja)

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

Oczywiście moje zdanie, wszystko IMO;),
1.Oni się odłaczaja od combatu, kiedy jest on juz podliczony, czyli na koniec tury.
2. Speary/piki walą tylko do przodu, na str.54 RB nie ma wzmianki o tym, że jesli zostają skanapkowani to piki całkowicie nie działają
3.EDIT: źle przeczytałem, musisz maxymalizować
4.wg mnie nie, ponieważ w RB są oddzielnie zasay dla spear w cavie, oraz dla spear w piechocie. Pike jest tylko piechotna więc nie sądzę zeby mozna tak było brać na pegaza kolesia z tą piką.
5.to tak jakbys miał dwuraka i tarcze- na ostrzał masz save lepszy niż w CC -> ofc ze mozna
Ostatnio zmieniony 10 mar 2007, o 17:04 przez Jagal, łącznie zmieniany 2 razy.
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Husiat pisze:1. Mam sytucaje gdy Chaosowy heros na wężu (podstawka jak do ogra) i furie wpadają mi w ogry ( trzech irongutów) Piorą się piorą, ja od boku wjeżdzam w furie kolejną trójką irongutów.
Ci od boku zabili dwie furie, czyli odłączają się od combata. Ale ich kille liczą się do CR jaki będzie. A teraz pytanie:
Czy jeżeli nie są już w comabcie, to dołączają swój US do wyniku walki tak jak rany, które zadali? :roll:
tak... tylko by niezdawali breaka jak by przegrali (sie odlaczaja od combatu) i nie moga gonic
2. Czy jeżeli ktoś mi skanapkuje pikmenów (od przodu i od tyłu) to mogę walić z pik do przodu mimo to, że ktoś mnie wjechał od tyłu? A jeżeli tak, to czy wale pierwszy? Tzn. najpierw piki DO PRZODU, potem od tyłu i na koniec ci od przodu? :roll:
tak maja ten swoj asf do przodu
3. Czy jeżeli wygrałem combata, to mam obowiązek maksymalizacji z oddziałem wroga (dwa moje oddziały walczą z oddziałem wroga, wcześniej nie mogłem się maksymalizować) czy mam tylko do tego prawo?
nie musisz przesuwac calego oddzialu tak zeby sie zmaksymalizowac... ale nie mozesz tak zdjac modeli zabitych zeby mniej walczylo w nastepnych turach walki niz jest to mozliwe
4. Czy mogę brać Pike of Remas na pegaza? Wiem że ktoś już wystawiał w rozpie taką opcje i nie było żadnych argumentów wspratych książką, że nie można...
A i czy jeżeli ktoś ma mi wpaść w POJEDYŃCZEGO kolesia z Pike of Remas, to nie może w niego wpaść tylko od przodu, czy w ogóle nie może się z nim stykać?
Pike of Remas, 25 points (Magic Weapon)
Counts as a Tilean pike. Bearer has +1 Strenght.
Mounted enemies (horse, chariot or monster) cannot voluntarily charge if they would contact in Base to Base the bearer of the Pike
Count as pike, a piki działają tylko of frontu...
Z kolei base to base nie można, co samo sobie zaprzecza :roll:
mozesz.. przy broni nie masz takich restrykcji ja przy zbroi. Wogole nie moze sie z nim stykac... Oczywiscie akcje na ktore gracz nie ma wplywu (oblana glupota itp. wymuszone szarze) nie wliczaja sie do piki
5. Czy jeżeli mam Pike of Remas, to mogę ją chować i jeżeli ktoś do mnie strzela trzymać Enchated Shield? :roll:
Z góry dzięki :)
tak moze.. nie moze jej uzywac w combacie.

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

shinio imo nie masz racji w 1 punkcie, przerabialismy te kwestie bardzo dokladnie na strategikonie, oddzial obowiazuja wszystkie normalne zasady brejkow, gonienia itp. po walce dopiero odlaczaja sie od "combata"

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

Husiat pisze:3. Czy jeżeli wygrałem combata, to mam obowiązek maksymalizacji z oddziałem wroga (dwa moje oddziały walczą z oddziałem wroga, wcześniej nie mogłem się maksymalizować) czy mam tylko do tego prawo?
Miałem podobna sytuację. Walczą moje dwa kloce konnicy z Hamerersami. Jeden kloc spada. Więc w takiej sytuacji co się dzieje? Mój jeden z klocków, który tylko w połowie walczy z krasnoludami przesuwa się w prawo aby wszyscy bili? Musi/może czy nie musi/nie może?

Oraz czy jeśli chcę wywalić kolesi z mojego tylnego szeregu do przodu, a tam mam tylko 1 to czy mogę też wywalić do przodu chłopków z przedostatniego szeregu? I jeśli tak to ile ten manewr kosztuje czasu?

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

po wygranej walce mozesz dostawiac do 1 szeregu bodajze 5 modeli, jest to narysowane w rullbook-u

Awatar użytkownika
Crom
Chuck Norris
Posty: 430
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Crom »

Dokładniej zainteresowałem się sprawą Piką of Remas i doszedłem do wniosku, że zgodnie z zasadami 7 edycji żaden hero DoW nie może jej posiadać. Czemu?
Istnieje zasada, ze heros nie moze posiadać magicznego ekwipunku, jeżeli nie ma mozliwości wykupienia jego niemagicznej wersji, tak? W zasadach Pike of Remas istnieje zapis: counts as Tilean pike. A niestety kapitan ani zaden inny heros nie ma mozliwosci wykupienia zwykłej piki...
Jeżeli się mylę to wyprowadzcie mnie z błędu :)

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

mylisz sie... pika nie jest elementem zbroi lecz bronia... nie slkyszales o bsb z lukami :roll: itp.

na nastepny raz proponuje sie upewnic czy dany cytat w rb istnieje ;)

Awatar użytkownika
Kendo
Wałkarz
Posty: 61

Post autor: Kendo »

co do pytania nr 1

poczytaj ten temat

http://wfb-pol.org/forum/viewtopic.php?t=1883

czyli wliczasz do kombatu wszystko i nie mozesz gonic tymi którzy odłączyli sie od kombatu.

Pozdro

Awatar użytkownika
Crom
Chuck Norris
Posty: 430
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Crom »

aaa, no tak, mea culpa :? zapomniałem o tym bsb

Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Husiat »

Co się dzieje gdy lece pegazem i gdy jestem nad lasem, oddział NG wypuszcza fanatyków, o jestem od niego 8 cali, jednak nadal nad lasem i w locie?
Czy mogę w ogóle wykonać taki ruch? :roll:
Bum...!

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

IMO nie mozesz wykonac takiego ruchu pegazami.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

a w czym problem?fanatyk rozwala sie o lasek
a pegaziki leca dalej

Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Husiat »

Ale z tego co wiem to pegaz musi wtedy wylądować... W lesie? I tu jest problem. Chyba że nie musi lądować :roll:
Bum...!

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Taki ruch pegazów jest napewno niemożliwy.

"bla bla .. The moving unit stops immediately (fliers land) ....bla bla"
cytat z AB :)

8) co można fajnie wykorzystywac

ODPOWIEDZ