Postac na mouncie a dolaczanie sei do maszyny

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jasif
Masakrator
Posty: 2978

Postac na mouncie a dolaczanie sei do maszyny

Post autor: Jasif »

Siema
Pytanie niby proste, jednak zostalem od 2 osob zasypany sprzecznymi argumentami.
Z jednej strony :
Torkil pisze: str. 84(mały RB) "machina i jej obsługa poruszają się tak jak jednostka harcowników"
co za tym idzie.
str. 65 "Piesza Postać wielkości człowieka(20/25mm) ma prawo przyłączyć się do jednostki harcowników. żadna inna Postać nie może przyłączyć się do jednostki harcowników."

Także żadne konie, smoki, teradony, świnie bojowe i innego typu ewenementy, dosiadane przez bohaterów.
Z drugiej :
Gniewko pisze:Po dokładnej lekturze podręcznika nie znalazłem ŻADNYCH zasad zabraniających postaci o jakimkolwiek US dołączenia się do maszyny wraz z obsługą. Oto moje argumenty:

- zasady maszyn podają, że do obsługi może dołączyć postać, tak, jakby dołączała do innego oddziału (o ile zasady tej postaci jej na to pozwalają lub zasady samej maszyny na to pozwalają - tutaj precyzuje AB danej armii)
- zasady mówią, że maszyna wraz z obsługą NIE jest skirmishem (jest to wprost powiedziane w podręczniku głównym, dokładnie strona 85, prawa kolumna, podrozdział o strzelaniu do maszyn, zdanie "War machines don't count as skirmishing")
Kto ma racje? Najchetniej zobaczylbym wypowiedz kogos z LS, poparta cytatem, bo ja osobiscie sam juz nie wiem :)
z gory dziekuje
pzdr
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.

Awatar użytkownika
ataman
Chuck Norris
Posty: 474

Post autor: ataman »

nie mam etykietki LS na czole, ale...
załoga po porzuceniu maszyny z takich czy innych względów, staje sie jednostka harcownikow. Wczesniej tylko poruszaja sie jak harcownicy, ale nimi nie sa. Ponadto zasady maszyny mowia ze bohater swobodnie moze sie do machiny przylaczyc.
Podsumowujac 2 cytat podany przez Ciebie jest prawdziwy, a cala argumentacja opiera sie na RB str 84-86.
.:prawdziwy mężczyzna nie je miodu tylko żuje pszczoły:.

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

przed zniszczeniem maszyny konni i inni mogą się dołączać (nie są skirmischem), po zniszczeniu maszyny załoga staje się skirmischującą jednostką ze wszystkimi tego konsekwencjami - 1- to hita, nie dołączanie konnych erosów itd.

Ż.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

To co? dolaczysz jezdzca do maszyny. Zaloga panikuje i ucieka razem z hero. Zaraz potem hero wypada z odzialu i nalezy traktowac ich jako dwa osobne, uciekajace oddzialy?

No i najwiekszy cyrk, stegadon w maszynie? :D

WTF :?:

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Lidder pisze:No i najwiekszy cyrk, stegadon w maszynie? :D
Ale lizaki nie mają maszyn :wink: (po za działami DoW, ale tam mogę dolączyć się tylko bohaterowie DoW?)
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

a poszukajcie w RB czy bohaterowie na monsterach moga sie dolaczac do jakichkolwiek oddzialow panowie =)

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

I znajdziecie, że mogą. Jedynie latające nie mogą.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

I starczy =) ile jest monsterow bohaterow ktore maja mozliwosc dolaczenia do maszyny. Wszystkie uzywane wielkie straszydla sa latajace, a jak nie sa latajace(jak stedzio) to albo nie ma maszyn, albo nie moga dolaczyc.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Tak, wiem, ale swiadomosc tego ze ma mozliwosc boli :lol2:

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Już spotkałem się ze stedziem w maszynie, wystarczy że lizaki dokupią działo z DoW.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
Dastor
Masakrator
Posty: 2637
Lokalizacja: Warszawa- Cobra Kai

Post autor: Dastor »

Ciekawe :mrgreen: .



Szkoda, tylko, że ktoś Cię zwałował [-X
Obrazek

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

To ja jeszcze przy okazji zapytam: Jaki US ma maszyna??

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Sama maszyna nie ma zwykle US. Wg reguł jej US wynosi tyle, ile aktualna liczba załogantów, lecz są od tego wyjątki (Steam Tank między innymi, do tego chyba Skaveńskie machiny i kowadło).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Chodzi mi o to , czy zwykły bohater , konno czy pieszo zwiększa maszynie US. Jeżeli Us maszyny zależy od liczby obsługantów, to nie zwiększają oni US maszyny, gdyż nie są członkami obsługi, mimo że są częścią jednostki.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

A co się dzieje kiedy bohater dołącza do zwykłej jednostki czy to pieszej czy konnej? Przecież nie jest członkiem tej jednostki - nie jest elfickim spearmenem, knightem chaosu, nie jest częścią załogi rydwanu itd. ale jednak zwiększa US tej jednostki. Maszyna i jej załoga jest tak jak każda inna jednostka i dołączając do niej bohater US jednostki odpowiednio się zwiększa.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Grichalk pisze:Chodzi mi o to , czy zwykły bohater , konno czy pieszo zwiększa maszynie US. Jeżeli Us maszyny zależy od liczby obsługantów, to nie zwiększają oni US maszyny, gdyż nie są członkami obsługi, mimo że są częścią jednostki.

Zwiększa

ODPOWIEDZ