O&G 2500

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9570
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

O&G 2500

Post autor: Kołata »

Tak sobie układam coś pod format GT (choć nie wiem czy pojadę). Na razie stworzyłem rozpiskę nieco dziwną, ale wydaje mi się, że dość ciekawą i uniwersalną.

Black Orc Big Boss - GENERAL
Martog, E.Shield, HA, Boar, Itty Ring

Gościu od dawania liderki, tłumienia animozji, krzyczenia waagh!, rzucania bounda i klepania.

Goblin Great Shaman
Horn, 2DS, Collar, Wolf

Night Goblin Shaman
Pipes, Magic Mushroom

Night Goblin Shaman
Mad Cap Mushroom, DS

3 magów do nawalania pocisków, popychania i dispellowania. Dużemu eksperymentalnie daję wilka, co by się mógł szybko ewakuować w razie potrzeby. Co do pipesów mam mieszane uczucia, ale niech już będą. Pozatym średnio co więcej mógłbym dać shamanowi poza kolejnymi gadżetami do dispella. No i jeden mały ma żarcie dla fanoli - to eksperyment, ale wydaje mi się że warto spróbować przy 6 fanolach :D.

5 Wolf Riders
Muzyk, Włócznie
5 Wolf Riders
Muzyk, Włócznie
5 Wolf Riders
Muzyk, Włócznie
24 Orc Big Uns
Banner, Muzyk, Spirit Totem
14 Savage Orcs Big Uns
Speary, Muzyk
25 Night Goblins
Banner, Muzyk, 2 Fanatyków
25 Night Goblins
Banner, Muzyk, 2 Fanatyków
25 Night Goblins
Short Bowy, Muzyk, 2 Fanatyków

Fasty i nocniki bez komentarza bo standardzik. Big unsi - główny kloc no i 3DD dają. 14 savage big unsów - liczba dziwna, ale na więcej pts nie starcza :P A biorę ich bo lubię i mam fajne figurki :) Pozatym mają mega kopa w walce.

9 Squig Hoppers
14 Black Orcs
Banner, Muzyk, Waagh! Banner
2 Spear Chukkas
2 Spear Chukkas

Black orki wstawiłem, bo dawno już nimi nie grałem, a też mam fajne modele :) 14 bo na więcej pts nie starcza. Będą służyć do trzymania magów lub jako kontra. 8 + 2d6 w szarży to jak kawaleria. A woundów sporo więcej ;)

2 Doom Divers

Rozpa wydaje się całkiem sympatyczna, nieprawdaż? :)

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

calkiem przyzwoite
choc ja wole oddzial 12 savage z 2 bronmi,muzykiem i bossem (ale ja mam takie fogsy a nie ze spearami)

a jak zamierzasz dzielic PD?bo z 2PD w zasadzie cos sensownego mozna rzucac tylko z big waaagh
d6S2 to marny pocisk...i rzadko sie przydaje(zwlaszcza przy 18" zasiegu)

ja juz wiem ze nie pojade na GT wiec nie produkuje rozp pod ten format :wink:

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9570
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Quas chyba nie doczytałeś dokładnie jakich mam bohaterów ;) PD oczywiście dzielę następująco: duży mag wali czar z 4 kości, a mali po 3. W ten sposb idealnie się rozdysponowuje PD. Zazwyczaj mamy 3 mocne czary na turę + 2 boundy.

A co do savage, to ja po prostu ich strasznie lubię i już :) Właśnie a takiej konfiguracji. Modeli z 2 broniami nie posiadam, bo w 6 edycji się nie opłacały. Mam 26 ze spearami i 26 z HW+shield (którzy byli z kolei nieźli w 5 edycji :D)

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

podobnie mozna rzucac czary przy 4+2lvl...
a sa pkty na BSB


ale to juz kto co woli

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

no o 1/3 mniej Lukaszu, to nie koniecznie takie 'podobnie' (;

Awatar użytkownika
Astragoth
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Astragoth »

wiesz, tak drogo troszke pewne oddziały wychodzą,
ale mi się ogólnie podoba, choc brakuje mi 1 oddziału orków :wink:

te 14-stki..
tniemy 2 BO, 2 SO bigunsów, 1 zwykły biguns to razem 65pkt.... a to można ciekawie spożytkować nie tracąć dużo z siły uderzeniowej.. chyba:)
TruePunk pisze: Kazdy gra jak lubi; ale czesc pomyslow nawet matka statystyka powinna z glowy wybijac;p

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9570
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Zgadzam się :) Idealnie wchodzi oddział error boyzów z muzykiem których też mam ładne figurki :D Całkiem słuszna opcja.

To się nazywa konstruktywny komentarz :)
Dzięki i pozdr! :)

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2434
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Kołata jeśli jedziesz na GT to modlę się by na Ciebie nie trafić.

Zupełnie nie wiem jak ugryźć ta armię.

Magią mogę się nie przebić.

Liczebnością tez nie za bardzo.

Ty masz fasty ja nie.

Hmmmm....mocna rozpiska.

Wszystko co mocne jest w dużych i drogich klocach a śmieszne punkty które zabijają mi zazwyczaj 75% armii są trudne do złapania do jest tego mało i szybko się porusza po stole.

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

a może wywalić short bowy na nocnikach i dopakować o kilku savage?

ale rozpa IMO bardzo uniwersalna, 6 machin bez sava i moja bretka trzęsie portkami ;)
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9570
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

@ Reyki

Oj tam, nie narzekaj :) Każdy (prawie) lubi grać przeciwko O&G. To taka sympatyczna i nie przegięta armia :)

A z ciekawości to co wystawiasz?

@ Jagal

Bretka to mój najczęstszy przeciwnik i wydaje mi się, że odpowiednio złożone O&G to jeden z najcięższych przeciwników dla Twojej armii.

Co do zmian, to short bowy są za darmo więc nie za bardzo da się je uciąć. A wystawiam je z dwóch powodów. Po pierwsze są super na large targety, a po drugie nie mam ochoty na razie malować 3 kloca gobbosów z HW+shield :D

Do tego idąc za radą Astragotha wywalam 2 savage, 2 BO i 1 big una i wstawiam 10 error boyzów. Zawsze to kolejny oddział, a tani i potrafiący zaskakująco wiele zdziałać (oczywiście w kombacie :D).

Pozdr!

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

moze zamiast 2 spearow byc lobbe dal? na klocki piechotne jak znalazl.. na large targety jak przycelowac tez.

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2434
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Hmm ja wystawiam:

Mag lord 4 lvl doomfire ring,DS,luckstone,sigil of sigmar
Mag 2 lvl 2x DS
Mag 2 lvl Rod of powre,ring of volans
Capitan barded warhorse,enchanted shield,van horstmann

10 kuszników

2x 24 swordsmanów FCG z detechmantam 10 hundgunnerów

6x KO z banner of arcane warding ,FCG
6x KO z banner of demonslafer ,FCG
6x KOiC z warbannerem ,FCG

3 x Armata

2x helka

Taki sofcik do zabawy.Banery na kawalerii jeszcze nie są ostateczna wersją.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9570
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Ciekawa rozpa :) Zdecydowanie najbardziej bolą mnie maszynki, ale na całe szczęście nie mam rydwanów ani gigantów, więc te cannony AŻ tak by nie bolały. A hellki są losowe i w tym nadzieja Twoich wrogów :D Natomiast masz całkiem sporo woja, więc niełatwo byłoby się dobrać do magów i maszyn. Napewno byłoby ciekawie i klimatycznie :) Myślę, że potencjał naszych armii jest zbliżony i bitwa byłaby krwawa i wyrównana, a to jest w battlu najpiękniejsze :)

@ TruePunk

Lobbom mówię stanowcze "raczej nie" :D Wg mnie chukki są duuużo lepsze, ale nie będę się na ten temat po raz n-ty rozwodził :)

Awatar użytkownika
Shakin' Dudi
Masakrator
Posty: 2632
Lokalizacja: Moria - Lublin

Post autor: Shakin' Dudi »

no to moze troche krytyki ;)

Jezeli masz 3 DS to o jeden za malo aby miec totalny looz (wiem ze masz duzo DD ale ja bym wolał 4 czary zdispelowac za pomocą DS niz ryzykowac dispelowanie np 15 na 6 kostkach ;)- zawsze szansa na 2x1...juz za duzo razy tak rzucilem :P , sam mam looz psychiczny gdy mam 5DS :P chodz często się te pkt marnuję xD bo najczęsciej gram z krasnalami xD , ale jak juz trafie na Skaveny lub HE na magii to full relaks ;) )

Collar rozumiem nie miesci sie na generale? Bo branie go na maga dziwnie mi wygląda....

Czemu gobliny są w ilosci 25 kiedy orki po 14 sztuk? Nie lepiej odiąć po pare goblinów i dodac brakujące orki? I tak te gobliny jak mają spanikowac to spanikują ;) . A czy ich bedzie 22 czy 25 to naprawde nie wielka różnica.

Super kmin z tym magiem na wilku ;) sam teraz sobie nowe figsy robie aby liczki na koniakch posadzic ;)

Dobry kmin z BO (chodz jeszcze opcja z buthery mi sie podoba)

No i ktos wystawia te przegiete Doom Divery :( shit! :P

Awatar użytkownika
Astragoth
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Astragoth »

@Shakin' Dudi
1. nie ma 14 tylko 12... patrz pare postów wyżej
2. 9DD i 2 DS, i gra hordówką...

collar to mała i tania ochrona dla maga, a możliwość ruchu na 18cali to fajna sprawa

@Kołata
jak ktoś szybko Ci po maszynkach pojedzie to biedny bedziesz, po za tym namęczysz sie by mieć jakiś sensowny LOS... a nie każdy ma LT...
TruePunk pisze: Kazdy gra jak lubi; ale czesc pomyslow nawet matka statystyka powinna z glowy wybijac;p

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Te Big'Uny bez tarcz to błąd jakiś? Bo płacenie 9 pkt za Big'Una 50 punktów za totem i poskąpienie punkciku na tarczę to mi się dziwne wydaje.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9570
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Nie chce mi się spać, to odpiszę jeszcze ;)

@ Dudi

Na takie TK jak Ty masz, to chyba lepiej mieć więcej DD niż np jednego więcej scrolla :) Raz grałem z TK mając 11DD, +1 do dispella i tylko jednego scrolla. Scroll poszedł na Jara, a przez całą bitwę weszły tylko 2 inkantacje gdy akurat moi magowie uciekali i mnie DD miałem ;) No i jak napisał Astragoth - mam sporo ścierwa i niektóre czary mogę wpuszczać.

Pozatym co za dużo, to niezdrowo. Trafię na armię bez magii i mocno stracę na scrollach tak jak Ty tracisz z krasiami ;)
Co do Collara, to się zastanawiam. W sumie na generale faktycznie byłby lepszy. Zamiast martogsa dałbym SoM i by było ok. Tak chyba zrobię, słuszna uwaga.

Orków wystawiam po 12. Chyba nie ma co wystawiać mega kloców elitarnej piechoty. Jak mają zginąć to zginą tak czy siak. Jest to podobna sytuacja jak z kawalerią. Bazuje się na atakach, a nie dodatkowych rankach za kilkadziesiąt pts. Jeszcze coprawda nie testowałem takiego wariantu, ale sprawdzę i napiszę co i jak :) Na papierze wygląda to ok.

@ Astragoth

Maszyn mam 6 - nie łatwo będzie je wszystkie od razu zniszczyć. Pozatym mam sporo rzeczy do niszczenia wykopywaczy i lataczy. Dokładniej mówiąc, to mogę wejść jakimś oddziałem na marker lub postawić w jego okolicy nocniki z fanolami. A latacze też muszą przechodzić przez fanoli, fasty i magię. Nie powinno być tragicznie :) Pozatym te maszyny to zaledwie 300 pts :D Za dwie dwarfickie klopy mam tyle samo pts ;)

Co do LoS, to myślę, że mam spore szanse na jakąś górkę w deploymencie. Zresztą zazwyczaj mam sporo maszyn i jakoś nie mam z nimi większych problemów (raczej ma je przeciwnik :D ;) )

@ B_sk

Oczywiście tarcze są :) Ty zawsze wypatrzysz jakieś drobiazgi w moich rozpach i dzięki Ci za to ;)

POPRAWIONA WERSJA:

Black Orc Big Boss - GENERAL
SoM, E.Shield, HA, Boar, Itty Ring, Collar

Goblin Great Shaman
Horn, 2DS, Wolf

Night Goblin Shaman
Pipes, Magic Mushroom

Night Goblin Shaman
Mad Cap Mushroom, DS


5 Wolf Riders
Muzyk, Włócznie
5 Wolf Riders
Muzyk, Włócznie
5 Wolf Riders
Muzyk, Włócznie
10 Error Boyz
Muzyk
23 Orc Big Uns
Banner, Muzyk, Tarcze, Spirit Totem
12 Savage Orcs Big Uns
Speary, Muzyk
25 Night Goblins
Banner, Muzyk, 2 Fanatyków
25 Night Goblins
Banner, Muzyk, 2 Fanatyków
25 Night Goblins
Short Bowy, Muzyk, 2 Fanatyków


9 Squig Hoppers
12 Black Orcs
Banner, Muzyk, Waagh! Banner
2 Spear Chukkas
2 Spear Chukkas


2 Doom Divers


Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Całkiem przyjemne, co prawda niespecjalnie w moim stylu, ale to jest najlepsze w O&G, że nie ma jedynej słusznej koncepcji. To co mi tylko nie leży to te Big'Uny z totemem (mimo tego, że tarcze jednak mają :wink: ) jakoś tak wydaje mi się, że strasznie szybko będą tracić szeregi, a mnie to by najpewniej by uciekli za stół w pierwszej turze. :)
Chociaż z drugiej strony sam ich nigdy nie próbowałem i bazuję raczej na moim uprzedzeniu co do tego oddziału, niż na testach.
A dyskusji o wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia, czyli Boyz vs. NG to zaczynał nie będę. Chociaż ja i tak swoje wiem. :P
A licky boom boom down!!!

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

a ja juz dlugo gram na totemie na big uns
spisuje sie calkiem dobrze

jezeli wiem ze beda mi sie baaaardzo przydawac DD to trzymam oddzial raczej w obwodach,jako kontre a nie na przyjmowanie kafarkowego oddzialu na twarz( co o ile kafarkowy oddzial nie ma akurat 4WS nie ma znaczenia...wtedy rownie dobrzy sa boyzi)

co do elity-chyba masz racje...pare razy wystawialem 20-23BO...oddzial ekstra,wchodzi jak w maslo...tylko ma klopoty ze splaceniem sie
biorac pod uwage ze piechota wejdzie gora 2x w HtH w bitwie(popychania nie wliczam-nie lubie ustawiac taktyki pod konkretny czar)

ja stosuje 12savage z 2 bronmi,boss(bo ma duzo lepsze staty i muzyk...i chlopaki naprawde sie staraja
oddzial samobiezny-4T sprawia ze w miare ciezko ich wystrzelac,sporo atakow,nie panikuja...
czesto wysylam w boj i niech przeciwnik si emartwi zeby nie weszli w jakis lzejszy oddzial :twisted:


ja mam tylko mieszane uczucia wzgledem horna
jego problem jest taki ze obejmuje caly stol...
wystarczy ze przeciwnik ma w dowolnym miejscu MR i jego uzytecznosc mocno spada
choc z drugiej strony-to jest zawsze bound,zawsze jakas kostke moze zabrac

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2434
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Rozpiskę złożyłem z nastawieniem na dobra zabawe a nie masakrowanie za wszelką cenę.

ODPOWIEDZ