Dziewiąto Haja!
Kto w końcu wygroł?!?!
czyli wiosenne treningi przed nowym, ciężkim i (oby!) przełomowym sezonem ligowym.
Punkty standardowe, ze systemem Szmyta coby usprawnić wybór i starcia kontrolne przed DMŚ i DMP.
Patronat medialny: Forum Border Princes
Kiedy?
8 maja 2010r.
Rozpoczęcie bitew o godz. 10:00, jednak osoby biorące udział w turnieju prosi się o dotarcie na godz. 9:30.
Gdzie?
Hala sportowa MOSiR Knurów osiedle Szczygłowice ul. Sztygarska
Opis dojazdu zamieszczam na końcu posta.
Jaki format turnieju?
2350pkt.
Zgłoszenia:
Termin zgłoszeń i wysłania rozpisek (jako text summary, html lub PDF jako wydruk z AB) upływa 7 maja, godz. 12:00 na adres: haja.na.grubie@gmail.com
Zgłoszenia podawane w postach lub bez wysłanej rozpiski mogą zostać zignorowane.
Możliwość wcześniejszego zamknięcia listy zgłoszonych.
Zgłoszenie powinno zawierać: imię (ew. ksywę) oraz nazwisko. Dodatkowo pożądane jest wpisanie klubu i miejscowości oraz numeru do szybszego kontaktu (gg lub kom). Numeru Gracza (ID) ze strony Polskiej Ligi WFB nie wymagam. Wszystkie zgłoszenia zostaną potwierdzone mailowo.
Limit miejsc:
36 graczy.
Wstęp:
Za udział w turnieju pobierane jest od gracza 10zł.
Widzowie również są mile widziani - dla nich wstęp wolny.
Nagrody:
Trofea za miejsca I-III sponsoruje MOSiR Knurów.
Za wygrany turniej przewiadziany upominek w formie boxa z modelami WFB a wśród wszystkich uczestników zostaną rozlosowane inne nagrody.
Zasady turnieju:
Turniej klasy lokalnej, single. Zasady turnieju zgodne z Balancing Patch v1.6. Dodatkowo obowiązują aktualne FAQ i polskie uściślenia sędziowskie.
Dopuszczone listy armii:
- wszystkie aktualne AB
- Errantry War
- Chaos Dwarves - te z 'Ravening Hordes'; jednostki zielonoskórych z księgi armii 'Orcs & Goblins'; można brać jednostki DoW jako rare.
- Dogs of War wg Warhammer Chronicles 2004 jako samodzielna armia
- oddziały Dogs of War, wg. pdf'ów ze strony GW, a także zasad umieszczonych w kodeksie Ogre Kingdoms
- Kiselv wg Warhammer Chronicles 2004 jako sojusznicy
- Ogre Kingdoms Rhinox Raiders wg White Dwarfa UK 309
- Goblin Ecology.
Stoły i makiety:
Gramy na stołach 72x48 cali.
Progi punktowe:
Co 200pkt.
Bonusy:
100 pkt za zabicie generała oraz zdobycie sztandaru armii. Zajęcie ćwiartki, sztandary - również 100 pkt.
Scenariusze:
Są i obowiązują w 1 i 2 bitwie.
Sztuk jest 6 i są one przypisane do każdego stołu. Znaczy to, że gracz po doborze przeciwnika kierowany jest na stół na którym znajduje się karteczka informująca o zasadach scenariusza.
Krywałd, Bojków, Nieborowice.
Stół podzielony jest na 4 części wzdłuż dłuższej krawędzi co 12". Zajęcie tych części pod koniec bitwy zastępuje normalne ćwiartki. Część najbliżej krawędzi stołu przy własnej strefie rozstawienia warta jest 50VP, dwie części środkowe warte po 100VP i część która znajduje się w strefie rozstawienia przeciwnika za 150VP. Ogólnie jest 400pkt do zdobycia.
Szczygłowice, Gierałtowice, Książenice.
W strefie rozstawienia graczy znajdować będzie się budynek. Za jego utrzymanie gracz otrzymuje 150VP. Za zdobycie budynku przeciwnika 250VP. Bez ćwiartek. Ogólnie jest 400pkt do zdobycia.
Przyszowice, Ornontowice, Leboszowice.
Po rozstawieniu armii a przed rozpoczęciem bitwy 2 oddziały z każdej armii mogą przemieścić się o D6 cali w każdą stronę. Nie wykonują żadnych normalnych ruchów ani manewrów a jedynie oddział zostaje przemieszczony w dowolną stronę mierząc od środka oddziału. Wykonane przemieszczenia wykluczają możliwość szarżowania w 1szej turze nawet jeśli odległość jest zachowana. Kolejność wykonywania przemieszczeń jest losowana jak przy rzucie na rozpoczęcie (wygrany decyduje kto zaczyna roszady). Ćwiartki normalnie.
Wilcza, Żernica, Kuźnia Nieborowska.
Gracz wyznacza w armii przeciwnika bohatera który jest tajnym agentem / zdrajcą. Za jego zabicie gracz otrzymuje dodatkowe 200VP. Za niedopuszczenie do zabicia bohatera wyznaczonego przez przeciwnika przyznaje się 200VP. Wyznaczenie bohatera przed rozstawniem. Ćwiartek nie ma. Ogólnie 400VP do zdobycia.
Pilchowice, Chudów, Łuże.
Gracz wyznacza sztandar w swojej armii, który działa jak pojedyncze rzucenie czaru Second Sign of Amul (nr 2 z Heaven które daje D3 przerzuty na trafienie, rany, zbroje, wardy) które działa przez całą bitwę i nie może być dispelowane. Sztandar jest warty 100VP więcej dla przeciwnika. Ćwiartki po 75VP. Ogólnie 400VP do zdobycia.
Stanica, Wilcze Gardło, Smolnica.
Elitarny oddział [rules in progress]
Rozpoczynanie: Na początku bitwy gracze wykonują rzut kostką D6- wygrywający wybiera zaczynanie bądź stronę. Gracz który wygrał rzut kością wystawia jako pierwszy.
Zasady doboru przeciwników:
Według metody Szmyta z widełkami, czyli: przed rozpoczęciem turnieju zgłoszeni gracze utworzą listę wg. pozycji w Polskiej Lidze WFB. Przy czym kolejność zostanie odwrócona - osoba najniżej w rankingu będzie pierwsza na liście.
Po oficjalnym przywitaniu, osoby z utworzonej wcześniej listy kolejno będą wybierać sobie przeciwnika z którym stoczą pierwszą bitwę. Wybierający będzie miał do dyspozycji listę ze zgłoszonymi i obecnymi graczami.
Po pierwszej bitwie zostanie utworzona lista wg. liczby punktów w systemie 20:0 zdobytych w pierwszej bitwie w której osoba z najniższą liczbą punktów znajdzie się na początku listy i tym samym ona zacznie wybór kolejnego przeciwnika. Gracz wybierający będzie mógł wyzwać na bitwę osobę która ma maksymalnie 10pkt więcej od niego. Rewanżów nie gramy.
Sytuacja zostanie powtórzona przed trzecią bitwą.
W każdym wypadku i przed każdą bitwą osoba wybierająca będzie miała nieprzekraczalną granicę 1,5-rej minuty na wybór przeciwnika. W innym wypadku zostanie pominięta i otrzyma 2 ujemne punkty.
Ilość bitew:
Gramy 3 bitwy, każda 6 tur.
Plan bitew:
9:30 - 10:00 zapisy, przywitanie i dobór graczy
10:00 - 13:00 I bitwa
13:15 - 16:00 II bitwa
16:15 - 19:00 III bitwa
19:15 - ogłoszenie wyników.
Inne punkty:
- malowanie: 0 - 2 pkt (1 pkt - 50% armii pomalowanej; 2 pkt - 100% armii lub 100% bez pojedynczych modeli nie będących bohaterami, maks. 5 x US1 / 2 x US2 / 1 x US3)
- estetyka: 0 - 2 pkt (1 pkt - modele pomalowane więcej niż 3 kolorami z widocznymi cieniami oraz pomalowanymi wszystkimi większymi detalami; 2 pkt - modele ładnie pomalowane z wszystkimi detalami oraz tworzące zgraną całość w armii)
- konwersje: 0 - 2 pkt
- podstawki: 0 - 1 pkt
- holy shit! (ogólne, bardzo pozytywne wrażenie całej armii lub kilka modeli zapierających dech w piersiach): 1 pkt
- komplet: kostki, armybook (brak w sytuacjach spornych będzie powodował rozstrzygnięcie kwestii na korzyść przeciwnika), znaczniki i miarki, dodatkowy las dla WE: 0 - 2 pkt
Punkty ujemne:
- worst play - za przeciąganie bitew, wykłócanie się, chamskie odzywki i złośliwe overguessy a także inne, niegodne Gracza zachowania. Przy przeciąganiu bitew należy takiego gracza zgłosić najpóżniej 30min przed planowanym zakończeniem bitwy- wykłócanie się 5min przed końcem i zakończenie bitwy po wyznaczonym czasie będzie skutkowało minusowymi punktami dla obu graczy ( patrz również: uściślenia (strona 12) ): do -3pkt
- modele nie przypominające tych używanych w bitwach (tzw. 'proxy'): do -2 pkt
Dodatkowe informacje:
- na terenie MOSiR obowiązuje zakaz spożywania alkoholu (palić można przed wejściem),
- przy zapisach każdy gracz dostanie swoją rozpiskę - można więc przyjechać bez,
- automaty z napojami i batonami znajdują się tuż obok miejsca w którym rozgrywany będzie turniej- do sklepu czy jakiegoś bufetu trzeba się ok. 150-200m pofatygować
- spodziewamy się że w czasie trwania turnieju przechodzić będą tamtędy zaciekawieni ludzie, więc już proszę o wyrozumiałość,
- turniej zgłoszony do Polskiej Ligi WFB,
- pojawią się ogólnodostępne ulotki z lokalnych pizzerii
- w wypadku nieparzystej liczby graczy, przed rozpoczęciem wybierania przeciwników metodą Szmyta zostanie przeprowadzone losowanie gracza który będzie pauzował - w kolejnych bitwach będzie to gracz z najmniejszą zdobytą ilością punktów; 'baje' za 16, 14, 12, w kolejnych bitwach
- żeby otrzymać punkty za estetyke, należy posiadać co najmniej 1pkt za malowanie
- organizator postara się dotrzymanych godzin trwania bitew i planowanego zakończenia - proszę o nie spóźnianie się i o współpracę
- scenariusze nie będą w znaczący sposób wpływać na rozgrywkę - ot, takie tam 50 albo 100 pkt za wypełnienie. Podane zostaną w niedalekiej przyszłości.
Edit:
8.25 25.04.2010
Dodano scenariusze.
[ edit - się zobaczy ]
Organizator zastrzega sobie prawo do ostatecznej interpretacji powyższego regulaminu, oraz do jego zmiany w dniu turnieju.
Na możliwe pytania będę czekał na gg: 2873006 lub kierować na haja.na.grubie@gmail.com
Zapraszamy!
Dojazd:
Możliwy w dwojaki sposób:
- samochodem, według podanych niżej map. O ile do Knurowa trafić raczej prosto to ze znalezieniem osiedla Szczygłowice i tamtejszej hali sportowej z basenem mogą być problemy to proszę zajrzeć na poniższe mapy.
- autobusem, linie:
194 start z: 'Gliwice plac Piastów', najlepiej o 7.59 lub 8.59, czas jazdy 36min, UWAGA! należy wysiąść na przystanku Szczygłowice Skrzyżowanie i kierować się w stronę kopalni KWK Szczygłowice- wg. google to spacer o długości 1.4km, gdyż autobus jedzie dalej (nie jedzie pod kopalnię więc proszę nie zaspać)
710 start z: 'Gliwice plac Piastów', najlepiej o 8.31, czas jazdy 39min do przystanku 'Szczygłowice Kopalnia', jest to koniec trasy
47 start z: 'Zabrze Goethego', najlepiej o 8.37, czas jazdy 59min do przystanku 'Szczygłowice Kopalnia', jest to koniec trasy
Powyższe dane oparłem na stronie KZK GOP. Autobus linii 120 z Katowic w soboty niestety już nie kursuje.


