HE 2900 Caledor idzie na wojnę

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

HE 2900 Caledor idzie na wojnę

Post autor: Jab »

Lord: 608 ptk.

Prince
150+12<GW>+18<elven steed>+25<Armor of caledor>+55<Vambraces of defence>+15<AoL>= 275 ptk.

Archmage - SHADOW
225+35< 2nd. lv.>+40<Golden crown of altazar>+15<JotD>+18<steed>= 333 ptk.

Heroes: 611 ptk.

Noble <BSB>
85+25+16<bard. steed>+4<lance>+6<dragon armour>+10<enchanted shield>+30<sacred incense>+5<pot of foolhardines>=181 ptk.

Dragon mage - FIRE
350+35<2nd>+45<4+ ward>= 430 ptk.

Core:

77 Spearelf +FCG + banner of swiftness= 725 ptk.

Special:

19 Dragonprinces + FCG + Banner of ellyrion + ironcurse icon = 635 ptk.

10 PG + banner of sorc + SB = 212 ptk.

Rare:

2 Eagle 100

Total: 2891 ptk.

Nie wiem czy trzeba tu wiele mówić, ponieważ taktyka tej rozpiski skomplikowana nie jest :wink:
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

rozpa oczywiście do kitu, za mało oddziałów..
tymi dwoma co posiadasz będziesz uganiał się za śmieciem albo zabijesz nimi jakies 300-400 pkt.
Dragonmage pewnie zejdzie w jakis banalnych okolicznościach.

jedyne co mi się w miarę podoba to ten oddział DP :)
ale od jego kosztu dostaje gorączki :P
poza tym, dopakuj jakoś championa DP...

pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Może i mało, ale jakie! :D

A uganiać się za niczym nie będę również, ponieważ o ile nie masz całej armii z fly rule to jak sobie wyobrażasz wyminięcie 77 spear elfów ?! Masz pojęcie ile to miejsca zajmuje? W dodatku przemyśl Sobie tych DP... jak rzucisz na niego brzytwę to jest to 25 ataków z siłą 10 <albo flaming sword of ruin> :lol2: Czymś takim rozkręcasz deathstary... a jak brzytwę rzucisz na spearelfy... przemyśl to. Spearelfy bym ustawiałbym 20 w szeregu. Nie do ominięcia. A jak coś w to złapie to na pewno w tym utknie a jak utknie to natychmiast podlatuje oddział DP czy smok jak już się rozprawi z maszynami.

Myślę że potestuje to trochę :wink:
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Dobra... widzę że wszystkich zatkało jak zobaczyli coś tak... niekonwencjonalnego. Może więc trochę przybliżę temat :wink:

Cały pic tej rozpiski polega na tym że mamy dwa nieśmiertelne oddziały, <przynajmniej w założeniu> które bardzo szybko dochodzą do CC, w którym są relatywnie bezpieczne. Jedyne co może położyć cały oddział spearelfów to dwellersi, ale na to nie wiele można poradzić, jedynie można wejść w combat. Oczywiście kolejnym problemem jest manewrowość tak wielkim oddziałem, ale sądzę że dzięki darmowemu reformowi dam Sobie z tym radę. Także puszczam ich środkiem a straty mnie w ogóle nie obchodzą i rozszerzam linię jak najbardziej w taki sposób by wbić się w jak największą ilość unitów. Spokojnie można ich ustawić w 30 w szeregu. Wtedy nie będzie możliwości ich wymanewrować. Oczywiście na ich boku jest oddział DP, którzy osłaniają ich jeden bok a następnie wchodzą od boku jako pancerna pięść. Oczywiście orły i smok zajmują się w tym czasie maszynami. Wymaxowana ilość PD w tej rozpisce jest głownie po to aby buffować/debuffować oddziały.
Wszystkich <możliwych> herosów wsadzamy do DP, i ustawiamy ich na początku w dwuszeregu <aby mniej obrywać od maszyn> a potem w 5, dzięki temu arcymag ląduje w drugim szeregu, i nie można w niego atakować. <w pierwszym szeregu są: FCG+Prince+Noble, w dodatku cały shadow nie potrzebuje LoSa więc może spokojnie sobie rzucać stamtąd czary. Pewnym również jest że przeciwnik będzie próbował zabić upierdliwego arcymaga i dragon mage`a, ale oni są chronieni w najlepszy dostępny sposób jaki jest.
Rozpiska jest szybka. A dzięki takiemu układowi magów robi mi się strasznie dużo PD. Dragon mage dokłada kości przy swoich castach, dzięki czemu arcymag ma więcej kostek dla Siebie.
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Jab pisze:<przynajmniej w założeniu>
I chyba przy tym założeniu to zostanie...
Ilość =! nieśmiertelność

Po pierwsze liczba wystawień jest tak niska jak na tą ilość punktów, że przeciwnik może sobie wyrobić idealną kontrę w samym deploymencie.

Po drugie spearmeni nieśmiertelni nie są, a i sposoby na ich pozbycie, wprowadzenie w stan nieużyteczności również jest wiele:
1. Szerokość oddziału nie załatwia sprawy zagrożenia na flankach i tyłach - spearmeni są strasznie odsłonięci, a reform z muzyka nic tu nie da. Poza tym są wykopywaczki i oddziały wychodzące zza planszy, a dla nich to jest piękny cel na atak z boku czy też z tyłu.
2. Szarża z flank, tyłów niweluje cały bonus jaki Ci dają włócznie i bonus za szeregi,
3. Szarża łączona na flankę/rear/przód + przód/flanka/rear w jakiejkolwiek kombinacji niweluje wszystko poza steadfastem dla tego oddziału. A dla takiego rozwiązania nie potrzeba tak wielkich środków jakie zostały wpakowane w stworzenie oddziału 77 spearmenów.
4. Blokowanie na flankach i uniemożliwianie wykonania manewrów, poza "iść na przód".
5. Z łatwością da się zablokować ten oddział tak by musiał szarżować na kogoś, a wtedy mamy idealną sytuacje by wyciągnąć ten oddział na odsłonięte pozycje.

Całą rozpiskę można pięknie skontrować, bo masz tu tylko dwa oddziały. Jeśli Dragon Prince są kontrą, to i na nich będzie wyprowadzona kontra - na flankę lub na tyły.

Po trzecie magię da się skontrować, a sam nie masz zbyt wysokiej antymagii. Wraży atak magiczny niszczy Twoje jednostki, których za wiele nie masz. To samo robi wraży skupiony ostrzał, który ścina Dragon Prince'ów w 2-3 tury. I ani smok, ani orły nie pomogą - jeśli wyślesz je od razu do walki zginą z kontry przeciwnika lub samego początkowego ostrzału. Potem to już kwestia wyrżnięcia oddziału DP (co trudne nie jest, bo przeciwnik będzie miał znacznie więcej do rzucenia na nich niż Ty), bo spearmenów można wodzić za nos jak się chce.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Mac pisze: 1)I chyba przy tym założeniu to zostanie...
Ilość =! nieśmiertelność
2)Po pierwsze liczba wystawień jest tak niska jak na tą ilość punktów, że przeciwnik może sobie wyrobić idealną kontrę w samym deploymencie.
Ad.1)To zdecydowanie są bezpieczne punkty. Z resztą Po co mi wiele oddziałów włóczników, które łatwo padają od czegokolwiek? Chyba lepiej je złączyć w jeden oddział i lecieć na pałę do przodu. W dodatku pamiętaj że Oni idą bardzo szybko do combatu, a przy okazji lecą jeszcze orły + smok a zaraz za nimi cały kloc DP, więc w 2 turze masz już problem. Spearelfy dochodzą w 3 osłaniając DP. Mój core nie jest tutaj siłą przebijającą lecz DP.

Ad.2)Liczba wystawiań może być niska, mniej roboty :wink: A tak na poważnie. A jaką masz tą "idealną kontrę"? Ja tam nie bardzo widzę co mogłoby jakoś szczególnie zaboleć tą rozpiskę, ponieważ jej taktyka jest tak uboga jak to tylko możliwe.
Mac pisze:1)Po drugie spearmeni nieśmiertelni nie są, a i sposoby na ich pozbycie, wprowadzenie w stan nieużyteczności również jest wiele:

2)1. Szerokość oddziału nie załatwia sprawy zagrożenia na flankach i tyłach - spearmeni są strasznie odsłonięci, a reform z muzyka nic tu nie da. Poza tym są wykopywaczki i oddziały wychodzące zza planszy, a dla nich to jest piękny cel na atak z boku czy też z tyłu.

3)2. Szarża z flank, tyłów niweluje cały bonus jaki Ci dają włócznie i bonus za szeregi

4)3. Szarża łączona na flankę/rear/przód + przód/flanka/rear w jakiejkolwiek kombinacji niweluje wszystko poza steadfastem dla tego oddziału. A dla takiego rozwiązania nie potrzeba tak wielkich środków jakie zostały wpakowane w stworzenie oddziału 77 spearmenów.

Ad.1)Nie są, ale nie zaijesz wszystkiego w 3 tury, a potem przez 6 rund combatu naprawdę cieżko będzie Ci ich wybić. Nie ważne w co się wbiją, ważne że się wbiją, a jak się wbiją to są bezpieczniejsi.

Ad.2)Licz człowieku, ile oni idą a ile reszta armii :roll: Oni dojdą już jak DP najpewniej wbiją się w jakiś combat, więc jak napisałem wyżej. SE nie są tutaj siłą uderzeniową tylko DP.

Ad.3)Ok zaszarżowałeś mnie od boku... cudowanie mam staborna na 10 z przerzutem. Co dalej?

Ad.4)Mogę zamienić SE na LSG i wtedy wywalać jeszcze co turę masę strzelania :lol2: A steadfast to właśnie jest to po co został stworzony tak wielki kloc. Czyli mam 725 ptk. zamrożonych, które aby zdjąć będziesz musiał się bardzo wysilić od początku. A W tym czasie reszta armii Ci się przejeżdża po flankach i tyłach. Gratuluje rozwiązania.
Mac pisze:4. Blokowanie na flankach i uniemożliwianie wykonania manewrów, poza "iść na przód".
W ogóle manewrowanie tak wielkim oddziałem to debilny pomysł :lol2: Wyorażasz Sobie że mały wheel 30 SE to praktycznie cały ich ruch? Dlatego manewrowanie tym oddziałem to raczej nie najlepszy pomysł :wink:
Mac pisze:5. Z łatwością da się zablokować ten oddział tak by musiał szarżować na kogoś, a wtedy mamy idealną sytuacje by wyciągnąć ten oddział na odsłonięte pozycje.
Dalej nie rozumiem czemuś się tak przyczepił od oddziału corów, który powstał tylko dlatego bo musisz mieć ptk w corach #-o Proszę Cię, przemyśl najpierw jak będzie wyglądała sytuacja na polu bitwy. Gdzie będą spearelfy a gdzie smoki orły i DP :wink:
Mac pisze:Całą rozpiskę można pięknie skontrować, bo masz tu tylko dwa oddziały. Jeśli Dragon Prince są kontrą, to i na nich będzie wyprowadzona kontra - na flankę lub na tyły.
Jeżeli 30 ataków z siłą 10, albo obniżonym T przeciwnika to dla Ciebie pestka no to chyba nie mamy o czym rozmawiać.
Mac pisze:Po trzecie magię da się skontrować, a sam nie masz zbyt wysokiej antymagii. Wraży atak magiczny niszczy Twoje jednostki, których za wiele nie masz.
Faktycznie nie mam :lol2: A o którym oddziale teraz mówisz? Mam nadzieje że nie o spearelfach. A na magowanie masz 2-4 tur. Zdecydowanie ciężko tu mówić w co orły i smok by leciały, ale na pewno poleciałyby tak żeby najbardziej cię bolało.
Mac pisze:To samo robi wraży skupiony ostrzał, który ścina Dragon Prince'ów w 2-3 tury. I ani smok, ani orły nie pomogą - jeśli wyślesz je od razu do walki zginą z kontry przeciwnika lub samego początkowego ostrzału.
Jak strzelasz w 2 orły i smoka to na pewno nie zabijesz DP, ani spearelfów tym bardziej. Musisz się zdecydować w co walisz a czasu masz bardzo mało.
Mac pisze:Potem to już kwestia wyrżnięcia oddziału DP (co trudne nie jest, bo przeciwnik będzie miał znacznie więcej do rzucenia na nich niż Ty), bo spearmenów można wodzić za nos jak się chce.
A jak chcesz ich wodzić za nos gdy masz przekierowanie szarży? Z resztą twoje epicko ruchliwe krasnoludy z pewnością będą wodzić za nos ten oddział :lol2: <dobry joke> Pytanie mam tylko czym chcesz rozkręcić ten oddział DP. Oczywiście teraz jak spojrzysz na rozpiski to narobiło się bardzo dużo:
Thunderstompów, na który kawaleria jest niewrażliwa.
Flaming ataków na który DP są odporni.
Strzelania z dopuszczonym AS, który DP mają największy ze wszystkich jednostek elfów, a w dodatku dałem SI aby ciężej się do nich strzelało. Ponad to Ja mam mocną magię. Dragon mage dodający kostki, BoS i JotD. Z pewnością zawsze znajdzie się coś miłego na każdą okazję.

A teraz moje pytanie. Czy Dragon mage może mieć sygnaturkę? Czyli "0" w lore of fire :-k
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

mała liczba wystawień..

zanim ja skończę wystawiać orły ty już będziesz miał te oddziały na stole.. dzięki temu moja armia może ustawić się najdalej jak się da od tych oddziałów.. i będziesz do nich długo szedł, a co dwie tury będziesz szarżował na jakiegoś orła który będzie Cię w jakiś obelisk kierował (a kolejna turę ty będziesz z niego wychodził bo celu do szarży już nie będzie...)

przemyśl jeszcze raz tą taktykę. IMO jest słaba.
Obrazek

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3145
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Jab, pomyśl co się stanie jeśli przypadkiem dostaniesz w główny oddział piechoty skaveńską plagę ;-) Ma też szansę przeskoczyć na DP, ale to już pomińmy, bo trzeba kulnąć to 5 albo i 6 na kości.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Widzę że nie czujcie klimatu HE armii. 8)

Pogram tym trochę i zobaczę Co mi się sprawdzi. Głównie chodzi mi o przetestowanie dwóch rzeczy. Dragon mage`a i dragon princów. Reszta to niech Sobie ginie. Moje pytanie po prostu brzmi czy 20 DP jest w stanie rozkręcać deathstary i potwory, ponieważ resztę armii można kompozycyjnie zmienić. Chociażby wywalić dragon mage`a zostawić tylko arcy na shadow, dać mu BoH i siekać spellami jak nienormalny. A za pozostałe ptk. dać w orły. Spear elfy zamienić na dwa mniejsze oddziały LSG i dać jeden oddział łuczników. No i zyskujmy na manewrowości i całkiem sporo strzelania się robi. Jednek to nie o to chodzi :wink:

Także trochę pogram tą rozpiską, ponieważ nikt z was nie grał jeszcze ani na DP ani na mega klocku Spearelfów ani na dragon mage`u. Zamierzam się potem podzielić wrażeniami :wink:

@Asassello
Twoich orłów wcale nie muszę gonić, ani szarżować. A jeżeli już staniesz obok mnie tym orłem to w przypadku DP z pewnością będę miał zasięg na szarżę czegoś innego, zaś w przypadku spearelfów... nie sądzę by to był twój największy problem gdy smoki DP i orły wlecą Ci na chatę :lol2: A w dodatku to od kiedy stoły są aż tak bardzo pokryte terenami :wink:

Ja ta na razie się bawię nową edycją. Na żyłowanie przyjdzie jeszcze czas :lol2:
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
olo1
Mudżahedin
Posty: 260

Post autor: olo1 »

Co masz zamiar zrobić z imperium na 3 mortarach i 2 hellstormach?

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

olo1 pisze:Co masz zamiar zrobić z imperium na 3 mortarach i 2 hellstormach?

Pojadę do przodu, nie przejmując się nimi zbytnio. A co innego mógłbym zrobić? :lol2:
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
olo1
Mudżahedin
Posty: 260

Post autor: olo1 »

Zmienić rozpe na bardziej uniwersalną :wink: .
Ostatnio zmieniony 17 sie 2010, o 21:19 przez olo1, łącznie zmieniany 1 raz.

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

albo ustawi sie w jednym szeregu.
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

To jest bardzo uniwersalna rozpa :lol2: NA kogokolwiek nie trafisz to i ak jedziesz wszystkim do przodu. A co twoje maszyny zrobią jak dolecą do nich orły i smok?
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
olo1
Mudżahedin
Posty: 260

Post autor: olo1 »

Smoka sie nie boje(próbuje zestrzelić z cannonów , lub złapać czymkolwiek a orły musze próbować ustrzelic.
Dużo zależy od kości , taka edycja :) .

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Brak BotWD to bardzo poważny błąd. Obniżanie siły o d3 z BoH, a potem 6 z lifa z power scrola i jest po bitwie, a na pewno po DP z princem i BSB.
Albo lizaki ze slanem na lifie. Albo WE z duża na lifie.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

Oreł równie dobrze może przegrać CC w walce z maszyna i zwiac :P

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Na kostkologię to naprawdę już nie da się nic zrobić :lol2:
Paskudny uśmiech power gamera

ODPOWIEDZ