VC Euro 2400 Draft 5

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

VC Euro 2400 Draft 5

Post autor: gerald_tarrant »

Wersja po zmianach Euro:

Unnamed2400 Pts - Vampire Counts Army

1 Vampire Lord @ 435.0 Pts
General; Magic Level 3; Necromancy
The Arkayne: Forbidden Lore [35.0]
The Arkayne: Dark Acolyte [30.0]
The Master: Summon Ghouls [15.0]
Crown of the Damned [35.0]
Charmed Shield [5.0]
Helm of Commandment [30.0]
Dispel Scroll [25.0]
Warrior Bane [5]

1 * Wight King @ 235.0 Pts
Battle Standard Bearer; Great Weapon; Heavy armour; Shield
The Drakenhof Banner [125.0]

1 Vampire @ 185.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Shadow
The Arkayne: Forbidden Lore [35.0]
Power Stone [20]
Talisman of Endurance [30]

39 Crypt Ghouls @ 328.0 Pts
1 Ghast @ [8.0] Pts

19 Crypt Ghouls @ 168.0 Pts
1 Ghast @ [8.0] Pts

14 Skeleton Warriors @ 136.0 Pts
Light Armour; Shield; Standard
1 Skeleton Captain @ [8.0] Pts

29 Grave Guard @ 435.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of the Barrows [45.0]
1 Seneschal @ [12.0] Pts

3 Spirit Hosts @ 195.0 Pts

4 Cairn Wraiths @ 275.0 Pts
Great Weapon
1 Banshee @ [25.0] Pts

Models in Army: 109
Total Army Cost: 2396.0

duży wamp z hełmem i brzytwą dla Gwardii standardowo w szkielach
mały wamp do mniejszych ghuli [na wszelki wypadek lore vampów, channel, dodatkowy mag, jak lordowi nie uda się wskrzeszenie z 1 kości :P]

co sądzicie?
Ostatnio zmieniony 10 lut 2011, o 19:22 przez gerald_tarrant, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Dastor
Masakrator
Posty: 2637
Lokalizacja: Warszawa- Cobra Kai

Post autor: Dastor »

Po co te szkielety?
Obrazek

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

żeby trzymać w nich vampa?

Awatar użytkownika
August
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: August »

Moim zdaniem VC bez nekromancji na dużym magu i popychaczek z 2 kości zanadto tracą na mobilności aby dawać radę.. Ponadto ciskanie brzytwy z lorda podnosi ryzyko ifek i bolesnych eksplozji z wysadzeniem się włącznie (co mi przy zaklęciach z 2 kości przydarza się nader często).
Pozamieniałbym więc lory - shadow na małym magu (+power stone) powinny w kluczowym momencie starczyć na rzucenie brzytwy - i nie na gwardię ale na ghoule (tych dałbym 2x30 zamiat 40 i 20).
Gwardia bez GW przestaje być oddziałem, ktrego boi się każdy - ja bym rezygnował z regenki a nie z GW. S4 zagrozi najwyżej elfom a musisz mieć oddział, który może kroić gdy zawiedzie rzucenie brzytwy.
Szkielety trzeba by zmienić na ghoule, też trzymają wampira a są lepsze.

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

niezły pomysł z tą zamianą lorów :idea:

a co do rezygnacji z drakenhoffa, to myślałem o tym, ale jednak pomysł z brzytwą przeważył:)

Rozpa zedytowana

Awatar użytkownika
Dastor
Masakrator
Posty: 2637
Lokalizacja: Warszawa- Cobra Kai

Post autor: Dastor »

gerald_tarrant pisze:żeby trzymać w nich vampa?
=D>

PS. Ghule są do tego lepsze.
Obrazek

Awatar użytkownika
August
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: August »

Zamieniłeś lory ale musisz pamiętać, że mały wampir ma niebotyczne +1 do casta i dość ciężko może być mu rzucić brzytwę gdy przeciwnik ma +4 do dispella. Jeżeli nie wypadnie ifka to jest w czarnej d***, dlatego imo musi być power stone - zwiększa szansę na ifkę oraz niweluje słaby bonus do castinga.

Regenka na oddziale, który ma tylk s4 jest zbędna. Zresztą gwardia z hw+sh i tak ma parry save co ją w pewnym sesnie chroni.

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

ten power stone to może być dobry pomysł
wsadzam zamiast księgi

co do ghuli, to nie chcę ich wsadzać z dwóch powodów: po pierwsze muzyk i darmowy reform mogą się przydać, po drugie nie mam aż tylu modeli ghuli, a nie chcę proxować :p

Kozioł
Chuck Norris
Posty: 484

Post autor: Kozioł »

gerald_tarrant pisze:ten power stone to może być dobry pomysł
Oczywiście wiesz że nic Ci nie da ? Znasz 2 lory = nie możesz generować kostek ponad wiatry+chanel

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

no i idea się załamała trochę:p

muszę pokminić nad Gwardią bez Drakenhoffa

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Ustawienie ghouli 40/20 ma jakiś ukryty sens? Nie lepiej dać 30/30?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

nie ma, jakos tak mi się zawsze dobrze grało, z jednym oddziałem już gotyowym, dokrzeszam wtedy tylko drugi :)

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Tylko że w takim wypadku istnieje ryzyku wystrzelania/wymagowania mniejszego oddziału, a to by się kiepsko skończyło :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

Unnamed2400 Pts - Vampire Counts Army

1 Vampire Lord @ 435.0 Pts
General; Magic Level 3; Necromancy
The Arkayne: Forbidden Lore [35.0]
The Arkayne: Dark Acolyte [30.0]
The Master: Summon Ghouls [15.0]
Warrior Bane [5.0]
Crown of the Damned [35.0]
Charmed Shield [5.0]
Helm of Commandment [30.0]
Dispel Scroll [25.0]

1 * Wight King @ 235.0 Pts
Battle Standard Bearer; Great Weapon; Heavy armour; Shield
The Drakenhof Banner [125.0]

1 Vampire @ 180.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Beasts
The Arkayne: Forbidden Lore [35.0]
Talisman of Endurance [30.0]
Black Periapt [15.0]

29 Crypt Ghouls @ 248.0 Pts
1 Ghast @ [8.0] Pts

29 Crypt Ghouls @ 248.0 Pts
1 Ghast @ [8.0] Pts

29 Grave Guard @ 435.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of the Barrows [45.0]
1 Seneschal @ [12.0] Pts

15 Skeleton Warriors @ 148.0 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Skeleton Captain @ [8.0] Pts

3 Spirit Hosts @ 195.0 Pts

4 Cairn Wraiths @ 275.0 Pts
Great Weapon
1 Banshee @ [25.0] Pts

Models in Army: 109
Total Army Cost: 2399.0

druga wersja, tym razem wzmacnianie gwardii następuje dzięki beastowi i popychaczce
co myślicie?

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Myślę, że GG są lepsi z GW :)
Czary nie zawsze Ci wejdą, a jak grasz z HE z vortexem to w ogóle kanał. Niby mają większą przeżywalność, ale...
Nie lepiej zamiast wraithów dać varga albo rydwan?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Dastor
Masakrator
Posty: 2637
Lokalizacja: Warszawa- Cobra Kai

Post autor: Dastor »

Nie.
Obrazek

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

Dastor pisze:Nie.
też tak uważam

szkiele jak już mówiłem są tylko dla wyswigu
ghule po przemyśleniu zmieniłem zgodnie z radami

a co do gwardii z GW, bez Drakenhoffa, jeszcze będę ofc testował w przyszłości
na razie wersja z Drakenhoffem

jeszcze jakieś uwagi?

Awatar użytkownika
August
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: August »

Gwardia bez GW nie zabija. Owszem wytrzyma więcej, jednak bez wight lordw z GW nie ma co liczyć na jej skuteczność i jeżeli nie wypadnie kb to bardzo średnio jej idzie mordowanie modeli z t4+. Tymczasem VC potrzebują czegoś co jest w stanie walczyć i z twardszymi jednostkami albo z takimi z wysokim T. Gwardia bez regenki jest bardziej wrażliwa jednak nadal od przodu nabija dostatecznie wiele ran by przynajmniej ustawać kombat jeżeli nie wygrywać (dalej się ją podleczy). Z hełmem jeszcze bardziej wzrasta jej "wygrywalność".

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

po testach faktycznie skłąniam się do Gwardii z GW, hełmem, +1 do hita

chyba będę w nich trzymać Kinga BSB z KB 5+, ikoną i jednorazowym wardem na 4+

pokminię nad koncepcją i za jakiś czas wrzucę nową rozpę...

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

GG bez regenki i GW to:

WL + BL + Warrior + chosen + knight + SM + minoski + lance bretońskie ... dużo innych tego typu jednostek kroi ich zanim oddadzą a potem... lipa li :P

ale jak uważacie... przynajmniej wywalę ten banner z FA na BSB :lol2:

ODPOWIEDZ