Squig Herdy

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Squig Herdy

Post autor: Kołata »

No właśnie. Squig herd to jednostka na którą więszkość graczy długo nie zwracała uwagi zafascynowana hoppersami. Jednak powoli coraz więcej osób zaczyna dostrzegać jej zalety. A jest ich niewątpliwie dużo.

1. Śmiesznie niski koszt oddziału. Wydaje mi się że najlepiej dać 4-5 herdów, co daje nam 120-150 pts. Czyli mało jak na nowe O&G. Oddział ten kosztuje mniej więcej tyle co oddział boyzów.

2. Immune to psychology. W O&G to zajebista zasada, zwłaszcza w takich rozpach jak ja gram, gdzie ld jest max8 i to zazwyczaj skitrane. Dzięki temu można ich spokojnie puszczać samopas, np na flankę w rozpie ofensywnej, albo na front przeciwnika gdy gramy defensem.

3. Zajebista siła w ataku. Każdą śmieciową jednostkę kroi na kawałaki. Zresztą z s5 to i twardsze cele może próbować pogryźć.

4. Dowolność formacji. Gdy ktoś nam wpadnie byle gównem na flankę, to można się bardzo mocno odgryźć.

5. Squig bombs. Daje to super możliwości - czasem naprawdę warto wtopić tego brejka ;]

6. W mojej rozpisce na dużej ilości maszyn daje mi to dodatkowy kloc (wstawiłem herda za dwa z sześciu bolców i coś tam) oraz dodatkową jednostkę przy wystawianiu.

7. Klimaaaaaaat! ;)

Jak ten oddział wypada w porównaniu z hoppersami? Ja w defensie wolę herda. Hoppersi są zbyt nieprzewidywalni, by być odpowiednią kontrą bądź zaporą. Koszt oddziałów w zasadzie ten sam, ale ilość ran 2,5 razy większa na korzyść herda. D6S4 wpuścić w squigi? Boli. W herda? Nie ma problemu :)

Na razie zagrałem nimi dopiero 3 bitwy. Oddział 20 modeli w formacji 7,7,6.
W pierwszej z HE zostali wystrzelani do nogi.
W rewanżu w szarży zabili 9 swordmasterów. Potem pokroił ich lord HE w walce, wybuchli i zadali mu ranę.
Najlepiej spisali mi się w bitwie trzeciej - z chaosem. Puściłem ich na chama do przodu (pomogła animozja +4 cale) w sam środek armii przeciwnika. Dostali minosy z jednej flanki a spawna z drugiej. Wtopili o 1 :D Wybuchli na 11 cali :shock: Zdjęli 2 spawny slanesha, 1 minosa, dobili oddział knihgtów khorna (2 sztuki) i 5 psów :D I 2 wolf ridersów, ale zdałem panikę ;)

To chyba tyle na razie ode mnie. Jakie są wasze doświadczenia i opinie?

Pozdr!

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Nie gralem jeszcze tym oddzialem ale moje przemyslenia są takie:

idealnie nadają sie do defensów, do ofensów imo średnio (tu lepsze hoppery ale sa zabardzo nie przewidywalne)

odpornośc na psycho dużo daje , a w przeciwieństwie do hopperów nie można na ich taktycznie zaszarżować a jak wybuchna to tez moga cos zrobic

kiedys nawet myslalem zeby na male punkty ( <1200) wystawiac 2 herdy po 30 punktow ( dwa oddzialy po 5ciu) i do przodu zeby wybuchly ;] ale nie przetestowalem


A co do hoppersów - na początku sie na nich rzucilem, skirmish, szarze przez las i wogole ale .... pierwsze zauroczenie minelo i praktycznie juz ich nie stosuje

Awatar użytkownika
badyl
Chuck Norris
Posty: 373
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: badyl »

raz wystawilem kloca herderow na porno HE, nic nie doszlo, bo przeciwnik byl mocno posrany na mysl ze moga wybuchnac przy jego liniach gdzie biegali luzni magowie
potem ich przerobilem na mocno reklamowanych hopperow, ktorzy generalnie mi sie sprawdzaja, czasem nie zrobia nic poza absorbowaniem uwagi, ale czasem robia przeciwnikowi z dupy jesien sredniowiecza:)
zastanawiam sie nie raz coby znowu herda moze wystawic, ale nie gram proxami wiec odpada poki ci, a do tego w specjalach ciasno...

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Uzywalem herda od samego poczatku 7 edycji i bede uzywal az do je konca.
W defensach nie ma lepszego slotu special
W ofensach - tez genialni ale musza miec generala i bsb w zasiegu, zeby nie wybuchali wsrod naszych idacych do przodu oddzialow.

Squig herdy na zawsze! (;

A odnosnie formacji. 5 squig herd w formie 7;7;6 to optimum.
Jak mamy wiecej pkt mozna sie pokusic o 6 squigherd w formacji 7;7;7;7;2 - jak nikt nie strzeli porzadnie z 3 szeregami dobiegamy

Alternatywnie jak czujemy nieuchronny wybuch warto zamiast szarzowac zmienic sobie formacje na ilosc modeli x1 w szeregu.
Wtedy strefa wybuchu robi sie imponujaca ;)

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Alternatywnie jak czujemy nieuchronny wybuch warto zamiast szarzowac zmienic sobie formacje na ilosc modeli x1 w szeregu.
Wtedy strefa wybuchu robi sie imponujaca
Dokładnie :twisted: Mam zamiar to przetestować, jak tylko nadaży się odpowiednia okazja. Zresztą można sobie naprawdę niezłe jaja robić grając tym oddziałem :D

Awatar użytkownika
badyl
Chuck Norris
Posty: 373
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: badyl »

Kołata pisze:
Alternatywnie jak czujemy nieuchronny wybuch warto zamiast szarzowac zmienic sobie formacje na ilosc modeli x1 w szeregu.
Wtedy strefa wybuchu robi sie imponujaca
Dokładnie :twisted: Mam zamiar to przetestować, jak tylko nadaży się odpowiednia okazja. Zresztą można sobie naprawdę niezłe jaja robić grając tym oddziałem :D
ten manewr zaiste mnie inspiruje;]

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Również uważam że ten oddział jest super. Brakuje nam broni w stylu " Odpal i zapomnij":)

Zastanawiało mnie właśnie czemu nie mówi się na forum o tym czymś, silne to, ma ranki, niczego się nie boji. A od ciężkej kawalerii to i może ginąć:)

Niestety nie mam figurek tego czegoś bo bywały by częściej na polu bitwy.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

zle podejscie-ten oddzial jest ok do walki
jak sie ma generala i bsb to potrafi sporo namieszac

w ofensach jest ok-> zatrzymuje kazdy oddzial przeciwnika-rzecz wrecz bezcenna!
w defensach-patrz wyzej + dobra kontra

maja kilka wad->niestety ostrzal wypada na niekorzysc squigow...ze tez nocniki nie chca sie podkladac :wink:
odp na psychologie...ja tam lubie dawac flee

no i co najwazniejsze-zabieraja special

w zasadzie chce przetestowac herd+hoppers+maszyny(2+1) i rare juz w zaleznosci od konceptu

Paku
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Paku »

I tera jest dylematl sqig herdy czy hoppersi?

Herdy to porządny oddział myśle o 6 drużynach ale to po wakacjach, brak kaski.

Osobiście stawiać będę bo jednej flance ich, a po drugiej n.gobliny napakowane fanolami. A po środku masa orków :D

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Quas: to co chcesz testowac, umnie w rozpiskach goscilo juz ponad pol roku temu (; i moge zapewnic ze sie sprawdza.

Paku: zalezy od rozpiski. W szybkiej armii ofensywnej hoppersi sa lepsi.
W defensywnej squig herd.
W standardowym ofensie - porownywalnie (choc nie do tych samych zadan) - ale ja i tak bardziej squig herdowi ufam (na ostatnim turnieju nam najtrudniejsza bitwe uratowal ;) ).

Awatar użytkownika
Maggot
Wałkarz
Posty: 50
Lokalizacja: z ....ho ho....

Post autor: Maggot »

Bardzo lubię ten oddział bo stanowi on jako taką pomoc w mojej goblinskiej armii, ale.... jak atakować to tylko samymi....raz zaatakowalem nimi i gigantem na-coś-tam i owszem wybuchli -ale przecwinikowi sprzedali jedna ranę a gigantowi 5 :shock: nie muszę mówić jak byłem poirytowany....od tej pory trzymam ich z dala od moich oddziałów.. :roll:

dagome
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 114

Post autor: dagome »

Ja osobisice uzywam hopperow, ale gram na samych savagach i ardzo mi pasuja pod klimat dzikusow i odpornosci na psychologie na cala armie. Fajnie sie czyms takim zdejmuje jezdzcow z potworow. CHocby nie wiem jaki mial ward save jeszcze sie nie zdazyl taki ktory by sie nie spocil. A na WE dragona z 3+ wardem to jak znalazl.
Trzeba bedzie znalezc chyba miejsce na herdy zamiast giganta.

nabot23
Wałkarz
Posty: 59

Post autor: nabot23 »

IMO pro oddział. tyko trzeba nim dobrze zagrać. Nie grałem nim tak często jak np. Tupek, ale po waszych wypowiedziach chyba zwiększę częstotliwość :wink: .

BTW takie pytanko (może oczywiste, ale nie zaszkodzi zapytać :) ): squigi idą oczywiście do pierwszych szeregów,a poganiacze na tyły, tak? Czy można poganiaczy okrążyć squigami w razie szarż od boku?

Awatar użytkownika
Elefenzis
Wałkarz
Posty: 51
Lokalizacja: Waaagh

Post autor: Elefenzis »

Formacja u squigów jest dowolna możesz ich składać jak chcesz. :)

oczopek
Mudżahedin
Posty: 334

Post autor: oczopek »

Elefenzis pisze:Formacja u squigów jest dowolna możesz ich składać jak chcesz. :)
jestem na wakacjach i nie mam dostepu do podrecznika i nieco zgłupiałem... jak to jest z ich atakami, pierwszy szereg atakuje, czy jak?

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Skoro harcownicy to dostawiasz jak najwięcej i tyle. To co się nie zmieści w pierwszym szeregu nie atakuje.

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Dostawiasz jak najwięcej i tyle. To co się nie zmieści w pierwszym szeregu nie atakuje. :wink:

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

chyba sie monus herd z hoppersami doopnol

Awatar użytkownika
Maggot
Wałkarz
Posty: 50
Lokalizacja: z ....ho ho....

Post autor: Maggot »

squigi idą oczywiście do pierwszych szeregów,a poganiacze na tyły, tak? Czy można poganiaczy okrążyć squigami w razie szarż od boku?
Chyba sami autorzy ksiazki nie wiedza, badz nie chca niczego sugerowac. Nic nie napisali jak ich fromowac ani nie ma zdjecia żądnego (!) w ksiazce jak gdzies sobie ida itp. Dla mnie wydaje sie oczywiste ze suigi na poczatek a herdery na tył.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

a niby czemu?
mozesz sobie front oddzialu zrobic nawet z samych gobosow
twoj wlasny nieprzymuszony wybor

ODPOWIEDZ