Amulet Ochronny [45] [Ward4+, z pietnem 3+],
łaska bogów [5],
zakleta tarcza [5],
ostrze sporu [40],
Dary chasou: strumień deprawacji [20] razem:355p
Krathok, Lord Khorna na Molochu
Przedmioty: kamień Switu [25] [przerzut pancerza]
Miecz antybohaterów [30],
zbroja potepienia [45]
Koszt: 375
Greg Nowicjusz:, czarownik chaosu z ksiega tajemmnic [25] i z chowańcem czarownikiem [15] Razem 125p
Greg Niezwiązany Jak wyżej, ma dodatkowo konia w kropieżu [16] i tarcze uroku [5] oraz 2 poziom magii [35] razem:181p
Greg Arcymag Tzeentha: jak wyzej, ale z pietnem tzeentha [20] koszt 201p
Balaar, czarownik Nurgla poziomu 2 z piekielna marionetką [35]
i Obsydian Trinket [15] [na 4000 smoczy hełm i szczęśliwy kamień]
razem: 190
bir-ik, mag tzeentha 2 poziomu z chowańcem mocy i obrożą khorna] [190]
Na 500p: Bohaterowie Greg Nowicjusz [125] w oddziale wojowników tzeentha
Podstawowe: 11 wojowników Chaosu Tzeentha z tarczami z chorążym i dowódcą z gorejącym sztandarem [260]
10 grasantów z tarczami w lekkich zbrojach z muzykiem [64]
10 grasantów z tzrczami [50]
razem 499
1000p: Greg niezwiazany [181] w oddziale rycerzy Tzeentha.
Podstawowe: 1] 15 wojowników Tzeentha z gr. dowodzenia, tarczami, gorejacym sztandarem [334]
2] 15 grasantów z tarczami w lekkich zbrojach z dowódca [68]
specjalne 1]8 rycerzy Tzeentha z gr dowóddcą i chorażym z proporcem wściekłości [szał] [495]
Razem: 998p
1500p:
Bohaterowie: 1] Greg niezwiązany [181] z rycerzami Tzeentha
2] Festus, Pan Pijawek [ 185] z wojownikami Nurgla
Podstawowe
1] 15 wojowników Tzeentha z gr. dowodzenia, tarczami, gorejacym sztandarem [334]
2] 20 grasantów w lekkich zbrojach z tarczami, tzeentha [140]
3] 11 wojowników Nurgla z wielkimi broniami, dowódca i muzykiem [235]
specjalne: 1] 8 rycerzy tzeentha z gr dowodzenia, sztandarem szału [505]
Razem 1500p
2000p: Różnice wzgledem 1500: oddział wojowników tzeentha z tarczami traci muzyka
[-6p]
Lordowie: Drago Mir [355]
Rzadkie: Ołtarz chaosu Tzeentha [150]
Drago generał armii jeździ z Gregiem w oddziale rycerzy tzeentha.
Razem 1999p
2500p: Lordowie: Drago Mir [355] w oddziale rycerzy tzeentha, względnie do ataku na tyły
Bohaterowie: 1]Greg, Arcymag Tzeentha [201]w oddziale rycerzy tzeentha
2] Festus, Pan pijawek [185] w oddziale wojowników nurgla
3] Balaar [190] w oddziale wojowników tzeentha
Jednostki Specjalne: 1] 8 rycerzy tzeentha z chorążym i proporcem wściekłości [395]
2] 5 rycerzy Khorna [230]
rzadkie: 1] 2] Ołtarz Chaosu Tzeentha [300]
Podstawowe: 1] 12 wojowników chaosu Tzeentha z dowódca i sztandarowym z Gorejacym sztandarem. Maja tarcze [275]
2] 20 grasantów z tarczami i lekkimi zbrojami tzeentha [140]
3] 11 wojowników nurgla z dowódca i wielkimi broniami [229]
Razem równo 2500p
3000p: Tak, jak na 2500, różnice; Lordowie: 2] Krathok [375p]
Podstwowe: 1] 18, zamiast 12 [96]
3] 12, zamiast 11, dodatkowo ze sztandarowym [17 + 12=29]
Razem 500p. 2500 + 500=3000p
3500p:
Lordowie: 1] Drago Mir [355] z Rycerzami tzeentha względnie do ataku na tyły
2] Krathok [375] Z ryczerzami Khorna
Bohaterowie: 1] Greg, Arcymag Tzeentha [201p]z Rycerzami tzeentha
2] festus, Pan Pijawek [185p] z wojownikami Nurgla
3] Balaar [190] z tzeenthowcami
4] Throgg, Król Trolli [175] z trollami
Podstawowe:
1] 3 trolle [135] [dzieki Throggowi]
2] 18 wojowników chaosu Tzeentha z tarczami, dowódcą, chorążym, gorejącym sztandarem. [371]
3] 20 grasantów tzeentha z tarczami w lekkich zbrojach [140]
4] 12 wojowników Nurgla z Wielkimi Broniami, dowódcą i chorążym [268]
speciale:
1] 8 rycerzy chaosu tzeentha z Proporcem wściekłości chorążym i muzykiem [445]
2] 6 rycerzy chaosu khorna [230]
Rzadkie:
1] 2] Ołtarz choaosu Tzeentha [300]
3] Ołtarz chaosu [130]
Razem 3500
4000p:
Lordowie: 1] Drago Mir [355] z Rycerzami tzeentha względnie do ataku na tyły
2] Krathok [375] Z ryczerzami Khorna
Bohaterowie: 1] Greg, Arcymag Tzeentha [201p]z Rycerzami tzeentha
2] festus, Pan Pijawek [185p] z wojownikami Nurgla
3] Balaar [190] z tzeenthowcami
4] Throgg, Król Trolli [175] z trollami
5] Bir-ik [190] z tzeenthowcami i z Balaarem
Podstawowe:
1] 5 trolle [225] [dzieki Throggowi]
2] 18 wojowników chaosu Tzeentha z tarczami, dowódcą, chorążym, gorejącym sztandarem. [371]
3] 20 grasantów tzeentha z tarczami w lekkich zbrojach [140]
4] 15 wojowników Nurgla z Wielkimi Broniami, dowódcą i chorążym [319]
speciale:
1] 8 rycerzy chaosu tzeentha z Proporcem wściekłości chorążym i muzykiem [445]
2] 6 rycerzy chaosu khorna [230]
Rzadkie:
1] 2] 3] 4] Ołtarz choaosu Tzeentha [600]
Ps. Wszystkie ołtarze ulepszają rycerzy chaosu Tzeentha z bedącymi w tej jednostce herosami i Lordami [Drago i Greg]
Drago jest dowódcą armii, chorążych nie ma. 2 głównymi magami są Greg i balaar, bir-ik jest na pomoc małą, badź na czar pozostający w grze [w domenie tzeentha to 2 czary na 6] oraz na generowanie dodartkowych kości.
Oddział tzeenthowców z tarczami ma Warda 5+ w Walce wręcz [ulepszone parowanie], 6+ [5+ z Balaarem z odpą na magię (1)] oraz 4+ na ataki w fazie strzelania [sztandar 5+ + piętno tzeentha]. strzelając w nich przeciwnicy mają -1 do trafienia [kiedy jest Balaar]
oddział wojowników Nurgla z wielkimi broniami ma regeneracje 5+ i zatrute ataki dzieki festusowi w jednostce.
Festus rzuca swoją klątwe trądu lub regenerację, jeśli wylosuje, na rycerzy Khorna. jeśli balaar wylosuje regenerację, tez rzuca to na rycerzy Khorna.
Oddziały rycerzy to główna i niezbyt mobilna jednostka walcząca. Mają szał, wiec atakuja "na hama", trolle atakuja kawalerię, co dzięki ich plunięciu z S5, ignorujacym pancerz i trafiającym automatycznie jest cóż, no.... Mocne. dodatkowo tratują z S5 [trafienie automatyczne? czy Throgg ma thunderstomp? To w końcu bohater.]
A grasanci i ołtarze sa do wypełniania luk/blokowania przeciwnika, grasanci diżeki pancerzu 5+ i wardzie 5+ w walce wręcz świetnie się do tego nadają, ale jeszcze lepiej ołtarze z pancerzem 4+ i wardem 3+.
W porównaniu z poprzednią rozpą strach budzi mniej jednostek, ale ze względu na "uwaga panie" tylko jak bohater kawalerysta jest w oddziale kawalerii, postanowiłem to zmienić [bo by mi magowie od dział padali]. w poprzedniej armii stawiałem na oddział tzeenthowców z Dragiem i Festusem, ulepszani przez Ołtarze [4 rzuty, regeneracja 5+, zatrute ataki], ale kolejnym powodem, dla którego to zmieniłem, było wzmocnienie magii [ ten elitarny oddział za łatwo by padł
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)