Czemu WFB dąŻy do tego aby bitwa trwała jak najkrócej

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ice-T
Kretozord
Posty: 1620
Lokalizacja: 8 Bila

Czemu WFB dąŻy do tego aby bitwa trwała jak najkrócej

Post autor: Ice-T »

Witam

ostatnio zacząłem zastanawiać się nad tym dlaczego wszystko w rozgrywce zaczyna być nie ziemsko ułatwione niektóre rzeczy wyszły na + ale inne rarzą po oczach.

Przyznam szczerze że najbardziej chodzi mi o magię która jest uproszczona na maxa Dispellowanie czarów zaczyna być prostrze niż ich rzucanie podam prosty przykład kolegi:

Mamy Teclisa żyjacedo setki lat od malucha włada magią jak nikt inny magię ma w małym palcu i kolejny bochater rzebrak w ok. Altdorfu dostaje dwa scrole do ręki i minują go magiem imperialnym ich moce są prawie porównywalne dlaczego zwykły mag może z taka łatwością dispellować czary elfa który opanował wszystkie wiatry magi moim zdaniem tura magi pownna być bardziej rozbudowana o ile nie wspólna tak jak walki np mag rzuca czar a drugi odparowywuje jakaś reposta :D zależało by mi na tym by nie od tak pstryk wielki mag ulega jakiemuś pomiotowi

moim zdaniem powinni przebudować turę magi, jakieś zasady dla magów (arcy) że ich czary są rzucane z większa siłą bo mag magu nei równy a w świecie WFB zaczyna tak być

moze was coś razi nie słychanie jakiś kompletny brak i prostota

oczywiscie nie wspominam o tym że kiedyś strzelec musiał rzucić pierwsze czy jego broń wypaliła a potem czy trafił (bo to bardzo realistyczne ale przy porno shootingach krasiów byo by nie do zniesienia)

Nehan
Masakrator
Posty: 2299

Post autor: Nehan »

ostatnio zacząłem się zastanawiać, skąd się tylu analfabetów bierze.

Awatar użytkownika
raf
Oszukista
Posty: 852
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn

Post autor: raf »

moze was coś razi nie słychanie jakiś kompletny brak i prostota
razi...

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

Nehan już to zauważył - post do Worda i wklej go znowu ;)

OFC masz rację z tymi uproszeczeniami ale po prostu poprawia to mechanikę gry. Jak wiemy warhammer nie jest logiczny i nie mozna do niego przypiswywac "normalnych " rzeczy.
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
TomCio
Masakrator
Posty: 2720
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TomCio »

ostatnio zacząłem się zastanawiać, skąd się tylu analfabetów bierze.
Przychylam!

Co do tematu... I tak tego nie zmienią... i dobrze!
Obrazek
http://www.pajacyk.pl <klikać w pajaca, bo wp***dol! Obrazek
a goryl we mnie mówi mi..

Awatar użytkownika
Bruenor Battlehammer
Wodzirej
Posty: 700
Lokalizacja: Bendsburg

Post autor: Bruenor Battlehammer »

Jako grający krasnoludami uważam,że magia jest zbyteczna dla tego systemu i należy ją usunąć z WFB :twisted:

ZZZ
Wałkarz
Posty: 96
Lokalizacja: Puławy

Post autor: ZZZ »

Ice-T masz rację.

Myślę, że bierze się to z tego, że GW chce aby jak najwięcej osób grało w wfb. Jednak żeby to osiągnąć, zasady muszą być prostę i możliwe do opanowania także dla osób, powiedzmy, z mniejszym IQ.
Tracą na tym gracze z większym stażem.

Oczywiście można się spodziewać repliki w stylu: jak Ci nie pasują nasze proste zasady, to opracuj swoje i graj według nich z kumplami albo na lokalnych turniejach itp.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Bruenor Battlehammer pisze:Jako grający krasnoludami uważam,że magia jest zbyteczna dla tego systemu i należy ją usunąć z WFB :twisted:
moim zdaniem nie powinno byc broni palnej w WFB bo nie gram kraskami ani imperium :P.


a co do prostoty mechaniki gry jaka jest Warhammer (chyba FB czy tez RPG), to chyba takie zalozenie jest ogolne - zeby to bylo bardziej grywalne niz realistyczne.

wszystko jest uproszczone by szybko mozna bylo nauczyc sie zasad i grać oraz by sama gra nie ciagnela sie godzinami - tylko zajmowala 2-3h.

oczywiscie dla tych co chca grac dlugo sa bardzo duze pkt, ciekawe scenariusze (oblezenie itp).. - niestety nie przewidziano dla nich rozbudowanych zasad specjalnych itp.
Obrazek

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

po pierwsze i to najwazniejsze
jak cie to tak bardzo razi to po prostu pograj w inna gre;to hobby a nie imperatyw

zasady sa takie a nie inne
uproszczenie znacznie przyspiesza gre
nie wyobrazam sobie wszelakich modyfikatorow czy innych dupereli

takie aspekty sa domena systemow skirmishowych

ps. a co do przykladu-widac wlasnie jakie sa elfy...zwykly imperialny wsiok po 4 klasach w szkole magicznej jest rownie sprawny jak jakis elficki bubek :twisted:

Awatar użytkownika
TomCio
Masakrator
Posty: 2720
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TomCio »

Jako grający krasnoludami uważam,że magia jest zbyteczna dla tego systemu i należy ją usunąć z WFB
Popieram!
moim zdaniem nie powinno byc broni palnej w WFB bo nie gram kraskami ani imperium
Niema sprawy, mamy jeszcze katapulty, bolce i kusze. :wink:
Obrazek
http://www.pajacyk.pl <klikać w pajaca, bo wp***dol! Obrazek
a goryl we mnie mówi mi..

Awatar użytkownika
Aragorn007
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 105
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Aragorn007 »

Jagal pisze:OFC masz rację z tymi uproszeczeniami ale po prostu poprawia to mechanikę gry. Jak wiemy warhammer nie jest logiczny i nie mozna do niego przypiswywac "normalnych " rzeczy.
Zgadzam się z tym w zupełności. W:FB nigdy nie będzie w 100% realne. Ja na przykład nigdy nie widziałem na ulicy krasnoluda :mrgreen:

Awatar użytkownika
KOOBA.84
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166
Lokalizacja: Poznan,Strefa Zero

Post autor: KOOBA.84 »

Sadzisz e przebiek fazy magii jest nierealistyczny?? Dobre :) A jaki bys inny system zaproponowal? Taki zeby nie naruzal balansu gry.

Jest mnostwo rzeczy ktore w WFB sa uproszczone. Od tak razacych jak pozbawienie w 7 ed walczacych klockow psychologii (jak to mozlwe ze zolnierz nie panikuje na widok szarzy z boku/tylu - ewidentne uproszczenie, mcdonaldyzacja zasad wrecz), rozbijanie sie o przeszkody, to ze oddzialy nie moga zmienic broni podczas walki, to ze lance sa wielorazowego uzytku, to ze kon i jezdziec to jedno cialo... itd. Mozna wymieniac do wieczora. Akurat magia mnie tu razi najmniej (jesli w ogole), a chore zasady to miala w poprzedniej edycji (idzie sobie 4 magow, 3 zostaje w lesie i generuje "moc" a czwarty smiga po polu bitwy z naladownymi bateryjkami i sieje smierc).
bo tak. :lol:

Awatar użytkownika
SoCiu
Wodzirej
Posty: 733
Lokalizacja: Rebelia - Łomianki

Post autor: SoCiu »

IMHO,obecna ilość zasad w Warhammerze zupełnie wystarczy.Średnia bitwa trwa około 2-3h więc jest to idealny czas żeby się nagrać,co by było gdyby każda partia trwała nie 3h a 6h?Beznadzieja,nikt by tej gry nie ruszył bo często nie ma się tak dużo czasu.Wyobraź sobie sprawną kampanię gdzie każda bitwa trwa 6h,paranoja.Faktem jest ze pare zasad w Łorhamerze jest lekko mówiąc niedopracowana,ale jako cały system prezentuje się OK.

Awatar użytkownika
Nilgar
Kretozord
Posty: 1502
Lokalizacja: Caledor
Kontakt:

Post autor: Nilgar »

jeden prosty system już niby mają, czy był to hit? chyba nie, a o jego chwilowej popularności zdecydowała jedynie popularność filmu

trudno powiedzieć czy GW do czegoś dąży, bo to wskazywałoby na jakieś głębiej przemyślane działania, a sporo akcji i pomysłów tej firmy świadczy raczej o czymś zgoła przecwinym :?

Awatar użytkownika
Lunn
Masakrator
Posty: 2066
Lokalizacja: W-w

Post autor: Lunn »

Jest tak, a nie inaczej, żeby gra była dynamiczna. Wolę tak niż sytuację, w której żeby rzucić i rozproszyć czar potrzebuję piętnaście minut turlania, myślenia i patrzenia do tabelek. Bez przesady, jak tak to może jeszcze wprowadźmy specjalne zasady walki wręcz jak w WFRP i inne podobne temu, niepotrzebne pierdoły.
moze was coś razi nie słychanie jakiś kompletny brak
znaków interpunkcyjnych i znajomości zasad ortografii w twoim poscie? owszem.

Tomash
Spaministrator
Posty: 7885
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

Ice-T, a po polsku umiesz to napisać? Może chociaż spróbuj?
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

ja uwazam, ze za uzywanie dispel scrolli powinny byc WP wlepiane.
100% nienawisci !

lith
Oszukista
Posty: 872

Post autor: lith »

Myślę, że bierze się to z tego, że GW chce aby jak najwięcej osób grało w wfb. Jednak żeby to osiągnąć, zasady muszą być prostę i możliwe do opanowania także dla osób, powiedzmy, z mniejszym IQ.
Szachy maja jeszcze prostsze zasady. Brydz rowniez. Prostota zasad pozwala sie koncentrowac na taktyce zamiast na liczeniu pierwistka z modyfikatora ujemnego do trafienia. A magia jest bardzo grywalna, w sam raz do takiego duzego systemu bitewnego. Chociaz karty to tez bylo fajne rozwiazanie.

ZZZ
Wałkarz
Posty: 96
Lokalizacja: Puławy

Post autor: ZZZ »

lith pisze:
Myślę, że bierze się to z tego, że GW chce aby jak najwięcej osób grało w wfb. Jednak żeby to osiągnąć, zasady muszą być prostę i możliwe do opanowania także dla osób, powiedzmy, z mniejszym IQ.
Szachy maja jeszcze prostsze zasady. Brydz rowniez. Prostota zasad pozwala sie koncentrowac na taktyce zamiast na liczeniu pierwistka z modyfikatora ujemnego do trafienia. A magia jest bardzo grywalna, w sam raz do takiego duzego systemu bitewnego. Chociaz karty to tez bylo fajne rozwiazanie.
I właśnie dlatego w szachy lub brydża gra nieporównywalnie więcej osób ;)

A tak serio, to masz rację, że ważne są proste zasady aby można się było skupić na taktyce. Jednak ile więcej możliwości TAKTYCZNYCH pojawia się gdy zasady są nieco bardziej rozbudowane.

A co do czasu 2 - 3 godzin grania, to przecież bitwa w wfb to nie wyścig z czasem, lecz przyjemność ->każda przyjemność powinna trwać jak najdłużej :D (oprócz bitew turniejowych of course)

Awatar użytkownika
Celedor
Kretozord
Posty: 1534
Lokalizacja: Komorów

Post autor: Celedor »

W przykladzie ktory podales ze: zaklecie Teclisa opiera sie jakiemus kmiotkowi ludzi... No coz tylko zauwaz ze jesli on rozprasza zaklecie srolem to nie jest do tego uzywana jego moc lecz moc samego zwoju ktory mogl byc napisany przez maga ,ktory chociaz troche dorownuje moca Teclisowi... :roll:

ODPOWIEDZ