
Zona13

serdecznie zapraszają na
PRE-MISTRZOSTWA ŁODZI w WH40K oraz WFB EDYCJA II
Termin:
WH40K : 2013-08-31
WFB : 2013-09-01
Miejsce: Zona13
Wpisowe: 5 zł
Limit Miejsc:
WFB - 40
WH40K - 40
Zgłoszenia: Pełne zgłoszenia z rozpiskami itd proszę przesyłać na maile podane w Regach.
Ramy Czasowe
Zapisy - 9:00-9:30
Bitwa 1 – 9:30-12:30
Bitwa 2 – 12:45-15:45
Przerwa obiadowa – 15:45-16:15
Bitwa 3 – 16:15-19:15
TURNIEJ WFB
Format WFB: 2222p, single (TK, BOCh, WE, O&G 2350p), Używamy SLOS.
Wpisowe: 5zł
Limit Miejsc na tą chwilę 40 miejsc
Zgłoszenia: zgłoszenia zawierające id ligowe, imię, nazwisko oraz rozpiskę w formacie txt, html lub pdf przesłać należy na adres: cecil123@o2.pl Przesłanie zgłoszenia w terminie do 30 sierpnia do godz. 23.59 premiowane będzie 3 DP.
Sprawy porządkowe
turniej zaliczany do ligi ogólnopolskiej: http://ranking.wfb-pol.org
nie ma wymogu pomalowanych armii
zakaz proxowania
rozgrywamy 3 bitwy, pierwsze parowanie losowe, dalsze z wykorzystaniem systemu szwajcarskiego
Zasady kompozycji
limit rozpiski: 2222p (TK, BOCh, WE i O&G 2350p)
zakaz wystawiania bohaterów imiennych
dopuszczone wszystkie obecne oficjalne podręczniki GW oraz Chaos Dwarfy
dozwolone maksymalnie 4 maszyny wojenne i/lub modele strzelające wzornikiem
Zasady magii
bohaterom przysługuje zasada Look Out Sir od czarów: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th
w fazie magii gracz może użyć maksymalnie 12 kości do rzucania/rozpraszania czarów
do rzucenia czaru użyć można maksymalnie 5 kości (w przypadku domen Cienia i Śmierci limit ten wynosi max. 4 kości na czar)
w jednej fazie magii można użyć maksymalnie 2 kości nie pochodzących z rzutu na wiatry magii (z magicznych przedmiotów, zdolności, kości przeniesionych, uzyskanych z atrybutu lub czaru)
Specyficzne ograniczenia armii:
K'daii destroyer liczy się jako 2 maszyny wojenne
armia może zawierać maksymalnie 3 jednostki (i/lub bohaterów) eteryczne
Hellpit abomination 0-1
Scenariusze
Bitwa 1 - Blood And Glory
Wystawienie: jak w podręczniku
Punkty odporności: generał 2p, sztandary po 1p
Gra kończy się gdy odporność jednej z armii spadnie do 3 lub mniej punktów.
Zwycięzca otrzymuje 20pkt od których odejmuje się jeden pkt. za każdy stracony w trakcie bitwy własny pkt. odporności (min. do wyniku 16:4).
Jeżeli żaden gracz nie zostanie złamany w trakcie gry, bitwa kończy się remisem a obaj gracze otrzymują po 10pkt zwycięstwa. Następnie wynik ten jest modyfikowany o różnicę pkt. odporności straconych przez obu graczy. Wynik jest modyfikowany o różnicę na korzyść gracza, który tracił mniej punktów odporności.
Przykład: Gracz A stracił 4 pkt odporności, gracz B stracił 1 pkt odporności. Rożnica wynosi 3. Wynik bitwy to 13:7 na korzyść gracza B (10+3).
Modyfikacja nie może dać wyniku lepszego niż 15:5.
Bitwa 2 - Meeting Engagement (bez rezerw)
Bitwa 3 - Battleline
Punktacja:
- progi punktowe co 190p
zabicie generała: 100p
zabicie BSB: 100p
zdobyty sztandar: 25p
zasada underdog: 50p
za oddział sprowadzony do 25% pierwotnego stanu liczebnego przeciwnik otrzymuje połowę punktów
za uciekający oddział przeciwnik otrzymuje połowę punktów
za uciekający oddział sprowadzony do 25% pierwotnej liczebności przeciwnik otrzymuje całe punkty
nie sportowe zagrania, wałowanie, oszukiwanie, chamstwo przy stole będą karane WP
1. Przemek.S
2. Hoops
3. Azurix
4. Marvin
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
DODATKOWA PUNKTACJA WSPÓLNA DLA TURNIEJU WFB i WH40
Na turnieju WFB ani na turnieju WH40k nie ma wymogu pomalowanej armii, aczkolwiek będzie przeprowadzona:
OCENA MODELARSKA
Malowanie (0-6pktp)
Poziom 0 "Aby było...." (0pkt)
Cała armia tak pomalowana na standardowe 3 kolory tak aby była dopuszczona
Poziom 1 "Może być" (2pkt)
Cała armia tak pomalowana lepiej niż standardowe 3 kolory , tzn figurki maja położone więcej kolorów, widać zastosowana jednej z technik malowania
Poziom 2 "Very nice" (4pkt)
Cała armia jest wycieniowana lub ma dobre detale, ogólnie mówiąc armia jest ładna i starannie zrobiona.
Poziom 3 "Wa Wa Wee Wa" (6pkt)
Armia wyróżnia się na tle innych, ogólnie bardzo ładna armia, super detale, malarz włożył w nią naprawdę dużo czasu lub pieniędzy

Schemat armii (0-2pkt)
- Przynajmniej 90% modeli zachowuje schemat i spójny charakter armii (+1pkt)
- Wszystkie modele zachowują schemat i spójny charakter armii (+1pkt)
!UWAGA: W przypadku sojuszników nie muszą mieć takiego samego schematu co główna armia ale aby dostać punkt muszą został spełnione warunki zarówno w głównej jak i sojuszniczej armii. W przypadku jednostek które flufową nie muszą mieć schematu jak aspekty u eldarów Nie wymagane jest malowanie ich w schemacie aczkolwiek będziemy sprawdzać czy pasują do spójności armii (np podstawki takie jak w pozostałych jednostkach itp).
Rozróżnienie oddziałów (0-2pkt)
- Nie można rozróżnić wszystkich oddziałów w armii (0pkt)
- Gracz nie posiada dwóch takich samych oddziałów przez co nie musiał ich rozróżniać (1pkt)
- Bez problemu można rozróżnić wszystkie oddziały w armii (2pkt)
Podstawki (0-2pkt)
- Każda podstawka posiada posypkę (0pkt)
- Większość podstawek ma zrobiona więcej niż standardową posypkę (czyli jest rzeźbiona, ma dodatkowe elementy sceniczne, kilka różnych posypek itp).(1pkt)
- Wszystkie podstawki mają zrobiona więcej niż standardową posypkę.(2pkt)
WOW (0-4pkt)
- Punkty WOW są przydzielane niezależnie od innych kategorii. Mogą być przyznane za jakąś bardzo dobra konwersje, model, który zdecydowanie się wyróżnia, jakieś klimatyczne dodatki w armii itp. Ogólnie za coś fajnego, wyjątkowego i klimatycznego itp.
Detachmenty są oceniane oddzielnie. Ostateczna ocena modelarska armii wykorzystującej detachment sojuszniczy jest równa średniej arytmetycznej ocen poszczególnych detachmentów (zaokrąglając w górę)
PUNKTY KARNE DLA GRACZY
- nie posiadanie własnej miarki, kostek, używanych w rozpisce wzorników - 3DP;
- przesłanie/posiadanie rozpiski w niewłaściwym formacie - 3DP;
- za każde pełne (zakończone) 3 minut spóźnienia w oddaniu wyników, gracze będą otrzymywać karę w wymiarze - 1 punktu do punktacji turniejowej. Przy przekroczeniu 15 minut wyniki nie będą już przyjmowane i obaj gracze otrzymają za daną bitwę 0 punktów. Turniej ma dość napięte ramy czasowe, dlatego ten punkt będzie przestrzegany z cała stanowczością.
- Sędzia ma prawo przyznać punkty karne dla gracza za nieuczciwą grę lub inne zachowanie, które może negatywnie wpływać na przebieg turnieju.
Niedopuszczalne jest uczestnictwo w rozgrywkach osób postronnych, które podpowiadają, lub przeszkadzają grającym. Osoby takie mogą zostać usunięte z terenu imprezy lub ukarane przez sędziego punktami karnymi (jeśli biorą udział w turnieju). Podobnie może zostać ukarany gracz, któremu podpowiadano.
W przypadku zmian regulaminu Mistrzostw Łodzi, powyższe regulaminy zostaną uaktualnione
SERDECZNIE ZAPRASZAMY
