Przemiana wfb pod wpływem pojawienia się nowych mediów.

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jasif
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3016

Przemiana wfb pod wpływem pojawienia się nowych mediów.

Post autor: Jasif »

Witam!
Jak ktoś mnie jeszcze nie zna, to jestem Jasif, obecnie studiuję Master's Degree in Media Studies : New Media and Digital Culture na University of Amsterdam. Na niedzielę mam do napisania zaliczenie w formie postu na blogu.
Mam zamiar poddać analizie przemianę naszego hobby pod wpływem pojawienia się nowych mediów, głównie Internetu.
Zamierzam się skupić na Border Princes i jego znaczeniu dla rozwoju hobby i Polskiego środowiska, krótko wspominając również o Universal Battle, który przeniósł nasze hobby na trochę inny poziom, cyfrowy.
Jeśli ktoś ma ambicję być zacytowanym, albo po prostu chce pomóc battlowcowi na wygnaniu, to chętnie przeczytam, jak nowe technologie wpłynęły na zmianę charakterystyki naszego hobby. Sam doświadczyłem, jak od rozpisek na kartce z zeszytu przeszedłem do używania Army Buildera, potem porównywania rozpisek na Border Princes, zżynania rozp ETC graczy z innych krajów, etc. Teraz Army Booki można mieć w pdfie, tak samo jak FAQi, a wszystko na tablecie/iPhonie ze sobą podczas turnieju. Relacje live na forum, etc., etc., etc.
Interesuje mnie również, jak BP oddziałuje na to, jak wcześniej wyglądało wasze hobby - czy zachęca was, zniechęca, czy częściej malujecie, czy rzadziej, czy uczycie się malowania na przykład z zamieszczonych tutoriali i tak dalej.
Wszystkie opinie mile widziane :) Najciekawsze fragmenty użyję w swoim zaliczeniu, nieśmiertelna chwała jest w zasięgu ręki! :wink:
Najbardziej wartościowe byłyby dla mnie relacje starszych graczy, którzy pamiętają jeszcze zamierzchłe czasy 'przed Internetami' i jak wyglądała Polska scena wfb, zanim zaczęło się centralizowanie wszystkiego przy pomocy Border Princes.
Będę wdzięczny za pomoc :)
pozdrawiam!