Pare pytań od. zasad.

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sirriel
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 37

Pare pytań od. zasad.

Post autor: Sirriel »

1. Czy mogę łączyć rydwany beastmenów w oddziały?
2. Czy przeciwko magicznym atakom można zdawać armor save'a? Np. odrażenia od czarów (ja tam myśle że przed magią nie broni się tarczą...)
3. Skirmishers- Jaki musi być min i max odstęp między modelami? Jak jest na turniejach?
4. Jak działa zasada "Move Or Fire" jeśli koleś jest konno?
5. Ile strzałów mają Pistoliersi, ich champion, Outridersi i ich champion?
6. Jeżeli Skirmisherzy wyjdą za pole bitwy goniąc (pursue) to jak w nast. turze wejdą to mogą się ruszyć ich zwykły Mv czy ten podwojony?

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

Wiesz, nie żebym się czepiał, ale to dość podstawowe pytania na które znalazł byś odpowiedz w rule booku.
Skoro zadajesz te pytania to pewnie RB nie masz (bo nie chce mi się wierzyć ze masz i nie chce Ci się tam zajrzeć), ale wtedy kiepsko widzę Twoja zabawę z battlem.

Ogólnie to dosyć przydatna książeczka i warto ja mieć.

I na prawdę ciężko CI będzie znaleźć kogoś komu będzie się chciało na forum tłumaczyć Ci zasady rydwanów (które mogą być łączone w unity tylko w armii TK), podstawowe zasady armor save (które bez problemu możesz stosować w przypadku magicznych ataków - chyba ze opis tychże mówi inaczej), elementarne zasady skirmisherów (których wystawia się wg dokładnego opisu w RB 1 cal od siebie). Nikomu nie będzie się chciało pisać że koleś, na koniu czy nie jak się ruszy, a ma zasadę move-or-fire to strzelić nie może, czy też tłumaczyć że jak wracasz na stół to nie możesz szarżować i marszować.
A już na pewno nikomu nie będzie się chciało sprawdzać ile strzałów maja pistoliersi (no chyba że znajdziesz jakiegoś chętnego gracza imperium).

Więc lepiej nie zadawaj takich pytań bo i tak nikt Ci nie odpowie.
Poczytaj Rulebooka.

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

Christos ma rację, dorwij i poczytaj podręcznik główny.
A już na pewno nikomu nie będzie się chciało sprawdzać ile strzałów maja pistoliersi (no chyba że znajdziesz jakiegoś chętnego gracza imperium).
Na to pytanie akurat możnaby odpowiedzieć, bo tego typu prośby pochodzą często od nOObów którzy zastanawiają się dopiero nad wyborem armii i nie zainwestowali jeszcze w żaden podręcznik armijny.
Pistoliers - 2 strzały, ich szef - 4 strzały.
Outriders - 3 strzały, ich szef - tak samo, chyba, że dostanie inną broń.

Maciek

Kacper
Mudżahedin
Posty: 331
Lokalizacja: Wrocław...no dobra - Zakrzyce Małe

Post autor: Kacper »

No... to Christos wszystko ci wyjaśnił:P Poza tym, że skirmisherów wystawia do 1 cala, mogą się stykać, bo i tak nikt się nie będzie czepiał, a jak będzie, to mu powiedz, że zrobiłeś po pół attometra odstępu i niech się nie czepia jak jest ślepy.

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

@kacper

mogą sie stykać w tej edycji.

Awatar użytkownika
Sirriel
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 37

Post autor: Sirriel »

Oki dzięki właśnie o to mi chodziło :) Zeby 10 skorimsherów nie zajmowało 20 na 20 cali ;) Ale jeszcze jedno... Jaką siłę oddzialu mają Tzeentch Screamers? 2 czy 3? a może jeden? Teoretyczne to jednostki latające (1), a może latająca kawaleria (2) ale najbardziej przemawia do mnie że potwór na podstawce ogra (3).

Awatar użytkownika
Zox
Chuck Norris
Posty: 384
Lokalizacja: Kult / Warszawa Ursus

Post autor: Zox »

jeden, przemawia army book Chaosu
<truepunk> powinni robic dwa niezalezne turnieje, dla pijacych i dla niepijacych
<truepunk> sorry, ale jak ja mam wygrac z zawodnikiem ktory cala noc spal i ani piwa nie wypil, jak ja ledwo stoje?
Obrazek

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Ja mam pytanie na ktore nie moge znalesc odpowiedzi w RB, czy podczas gdy zdarzy sie powiedzmy taka sytuacja koles na orle szarzuje na wolno stojacego herosa i dochodzi do walki, taka walka liczona jest jako pojedynek? Chodzi mianowicie o to, ze dajmy w 2 turze kiedy orzel pozostal przy jednej ranie zabierze mu sie dwie to czy jest liczona nadwyzka ran do CR? Czy trzeba umownie wyzywac do pojedynku mimo ze nie ma oddzialow zadnych czy wowczas ta zasada przepada jako ze w tej sytuacji nie jest mozliwe wyzwanie do pojedynku?

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

musisz rzucic wyzwanie, ktorego przeciwnik nie moze odmowic.
niby formalnosc - ale rzeczy typu wlasnie nadwyzka W, niektore itemy itd wymagaja jej

Awatar użytkownika
Nordri
Chuck Norris
Posty: 575
Lokalizacja: Greifenhagen

Post autor: Nordri »

Żeby nie zakładać nowego tematu - co się dzieje z polem widzenia w jednostce latającej o dużych podstawkach (pegasus knight, fell baty), gdy zostanie tylko jeden model? Dalej ma 360 stopni jak skirmisherzy czy stosuje się zasady pojedynczego potworzyska?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

skoro nadal ma zasade skirmidh to ma ja z calym dobrodziejstwem inwentarza w tym z 360 los ;]

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

szafa@poznan pisze:@kacper

mogą sie stykać w tej edycji.
A w poprzedniej nie mogli ?? Też było do 1'' od siebie.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
pingus
Oszukista
Posty: 878
Lokalizacja: W-wski Kult

Post autor: pingus »

Scimitar pisze:
szafa@poznan pisze:@kacper

mogą sie stykać w tej edycji.
A w poprzedniej nie mogli ?? Też było do 1'' od siebie.
Ale nie mogli się stykać podstawkami b2b.
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ