Skaveny 2500

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Karol J
Chuck Norris
Posty: 492

Skaveny 2500

Post autor: Karol J »

4 elektryków z full equipem prócz pistoletów ( 5 DSów, storm deamon, eye of the horned rat) - generał ma 2xDS

3x21 slaves

5x24 + 2x23 clanraty (muzyk, sztandar, ratlingi)

3x4 i 3 jezzalie

2 latarki

Co o tym sądzicie ? Armia mocno defensywna - 4 elektryków + Storm Demon, 7 ratlingów, 15 jezzalie i 2 latarki. Na 2250 wypada 3 jezzalie i 23 clanratów.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

ciekawe :).. fajna horda na stole.
choc nie wiem czy nie przydali by sie jacys wykopywacze...
Obrazek

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9566
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Słabe. Jak na szczury 8)

Awatar użytkownika
Torin
Wałkarz
Posty: 59
Lokalizacja: K-ce

Post autor: Torin »

... jakaś taka oklepana i mało ciekawa, powodzenia w szukaniu człowieka który bedzie z tobą grał, ewentualnie do wystrzelania przez maszyny:)

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Ta po prostu NUDNA.

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

Moje szczury przypuszczalnie by to rozjechały jak ostatnie gówno ;).
Jezzaile zrób w grupki po 5, 4 to nawet same potrafią się spanikowac.
Kopacze są niezbędni na maszynki, takie klopy zrobią ci jesien sredniowiecza, wystarczy po jednym celnym strzale w klocek.
No i armia na 4 elektrykach w związku z nowymi miscastami nie ma juz racji bytu ;)
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Karol J
Chuck Norris
Posty: 492

Post autor: Karol J »

Kiedyś, co prawda była to jeszcze stara edycja, miałem małą armię szczurków na tak 1200-1500 pkt. Zanim ją sprzedałem (a zrobiłem to tylko bo nie chciało mi się ich malować) pojechałem na 3 lokale i zająłem 2x3 i raz 4 miejsce czyli całkiem nieźle. Moje rozpiski wtedy składały się z 3 lub 2 (jeśli było ograniczenie herosów) elektryków, 2-3 regimentów slave'ów i reszte dopychałem clanratami z ratlingami (4 czy 6 unitów się mieściło, nie pamiętam). Czasami raz chyba wziałem 2x3 kopaczki. Sprawdzało się to naprawdę bardzo dobrze mimo, że wszyscy mówili że ma małe szanse. Ta rozpiska jest podobna, tylko na duże punkty.

W starciu z innymi skavenami wykopywaczki mnie napewno bolą najbardziej, to już wiem z mojego skromnego doświadczenia tą armią, jednak da rade jakoś to przeżyć.

4 nie 5 jezzalie brałem dlatego, że przy tak liczebnej armii wolałem nie ryzykować panik jeśli mi ich wystrzelają co nie jest takim dużym problemem. Bo zakładam, że jezzalie mają US1 czy się mylę ?

Awatar użytkownika
Dastor
Masakrator
Posty: 2637
Lokalizacja: Warszawa- Cobra Kai

Post autor: Dastor »

Mylisz się:)

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Mają 2 i nie mogą wchodzić do domków.

Karol J
Chuck Norris
Posty: 492

Post autor: Karol J »

A no to w takim razie można nawet do 5 dociągnąć. Przytnie się coś albo zrobi z tego 3x5.

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2438
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Daj 2 unity jezzaili duże i 2x kopaczy.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

Karol J pisze:Kiedyś, co prawda była to jeszcze stara edycja, miałem małą armię szczurków na tak 1200-1500 pkt.
Między graniem na 0 - 1999 a graniem powyżej 2000 jest dla skavenów gigantyczna różnica. Do 1999 samograj, nie ma niczego co mogłoby się przeciwstawic. Solidnej ilości artylerii. mocnej magii, potworów, itp. Powyżej 2000 robią się schody.

Co do tych jezzaili i musu wykopywaczek zgadzam się całkowicie z przedmówcami.

Poza tym:
1. Same slavy wiosny nie robią. Przydałoby się jeszcze pare oddziałów przeszkadzajek, również po to, żeby mieć 100% pewność kontroli rozstawiania
- giant raty pięknie odginają szarże jeśli przeciwnik prze do przodu, albo błyskawicznie dobiegają do defensu (po to by zginąć i dać jedną kolejkę spokoju)
- paczki po 5 najtków. - zasłaniają, obcinają ruch, biegają po tyłach i zajmuja ćwiartki, a czasem nawet coś utłuką, np. zbyt pewnego siebie maga.
- globardierzy po 4 - zasłaniają, nie wzbudzają paniki, jak trzeba potrafią nawet jakiegooś superpancernego gostka zlikwidować.

2. Mało tej magii wbrew pozorom. 3 elektryków walnie lepszy piorun, 1 slabszy albo będą na zmianę żarli spaczeń. Statystycznie dwóch powinno abić się samych przez 6 kolejek. Tzincze, khorny, lizaki. khemri, haje, wciągają to nosem i przebijają się przez dość mizerny defens magiczny. Krasie olewają czary i rozwalają całą armię z maszyn w 3 kolejki. Szybki chaos wpada i zjada. A przy takiej rozpisce jeśli jakiś smok doleci (albo cokolwiej z terrorem)można przestać grać. Nawet armie z dużym fearem przejdą przez to jak przez masło.

Konkluzja, "dużo" jest dobrze, "za dużo" jest po prostu za duzo. Armia mało stacjonarna, zklocowana w jednym miejscu, przekszadzająca sobie nawzajem. Paniki idą łańcuszkowo. Trzeba czasem też postawić na jakość, seer nie śmierdzi (przynajmniej bardzo) elitarne jednostki (wykopywaczki) więcej naszkodzą niż kolejny klocek clanów.

Nie zgadzam się że "nuda". Na pewno taka masa na stole robi imponujące wrażenie, nie tylko na przeciwniku ale i na samym graczu. Tylko skuteczności może braknąć.

Niestety zastosowanie się do powyższych porad spowoduje powstanie ultrastandardowej rozpiski skaveńskiej - czyli nuda. Ale z jakiegoś powodu standard stał się standardem - bo jest najskuteczniejszy
pozdrawiam

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

W wywiadzie dla e-zina Skavenblight Alessio wyraźnie przyznaje się ze zasady dla Ratlingów czy też Warplightning Warlocków to poważny błąd z jego strony, i zasady te są zdecydowanie zbytmocne jak na koszt punktowy.
Opierając całą armię właśnie na ratlingach i warlockach sprawiasz,że swoje ewentualne zwycięstwa zawdzięczasz właśnie błędowi designera.

Satysfakcja? Z tego że Alessio się rąbnął i stworzył złe,niezbalansowane zasady?
Chwalisz się wygranymi? Zastanów się kto tak naprawdę wygrywa...

Weź parkę ratlingów, parkę warlocków, ale ich umieszczenie wyrównaj słabszymi jednostkami. Armia którą proponujesz to wykorzystywanie błędu w przepisach. Nudne i niesmaczne.

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

... i bardzo slabe
Obrazek

ODPOWIEDZ