Kila pytan poczatkujacego :P
Moderator: Gremlin
Re: Kila pytan poczatkujacego :P
Przejrzałem pytania w tym wątku odnośnie czaru Tree Singing (czar nr 1 z lora WE) i wyszło mi tak:
- wersje z obrażeniami nie można rzucać na wroga będącego w walce wręcz (bo nie jest jawnie napisane, że czar można rzucać do walki wręcz)
- obie wersje (obrażenia i przesuwanie lasu) można rzucać z walki (zgodnie z RB s. 31)
Czy w takim razie cel czaru (wróg/las) musi leżeć w forward arcu i nie musi być LOSu ?
- wersje z obrażeniami nie można rzucać na wroga będącego w walce wręcz (bo nie jest jawnie napisane, że czar można rzucać do walki wręcz)
- obie wersje (obrażenia i przesuwanie lasu) można rzucać z walki (zgodnie z RB s. 31)
Czy w takim razie cel czaru (wróg/las) musi leżeć w forward arcu i nie musi być LOSu ?
KB działa tylko na infantry/cavalery/war beast. Maszyna nie jest żadnym z nich, wiec nie działa na nią kb.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
Ktoś by coś odpisał ?ironhead pisze:Przejrzałem pytania w tym wątku odnośnie czaru Tree Singing (czar nr 1 z lora WE) i wyszło mi tak:
- wersje z obrażeniami nie można rzucać na wroga będącego w walce wręcz (bo nie jest jawnie napisane, że czar można rzucać do walki wręcz)
- obie wersje (obrażenia i przesuwanie lasu) można rzucać z walki (zgodnie z RB s. 31)
Czy w takim razie cel czaru (wróg/las) musi leżeć w forward arcu i nie musi być LOSu ?
Chyba, że odpowiedź jest zbyt oczywista, aby cokolwiek pisać ?
Jest w uściśleniach. Jeśli czar nie ma napisane w swoim opisie, że cel musi być w LoS to nie musi.ironhead pisze: Czy w takim razie cel czaru (wróg/las) musi leżeć w forward arcu i nie musi być LOSu ?
edit. Heptun, skąd Ci wyszło, że las musi być w LoS aby go przesuwać?
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
Faktycznie wg RB jak nie ma napisane to nie musi być LoS - troszkę nagiąłem zasady.Macias pisze:Jest w uściśleniach. Jeśli czar nie ma napisane w swoim opisie, że cel musi być w LoS to nie musi.ironhead pisze: Czy w takim razie cel czaru (wróg/las) musi leżeć w forward arcu i nie musi być LOSu ?
edit. Heptun, skąd Ci wyszło, że las musi być w LoS aby go przesuwać?
Ok, to grając na uściślenia:
Heptun, skąd Tobie wyszło, że las musi być w arcu ?
Las również nie musi leżeć w forward arcu, bo opis czaru na to nie wskazuje.Czary ze starych ksiąg armii - jakie zasady?
Czary ze starych ksiąg armii NIE PODLEGAJĄ zasadom z rulebooka odnośnie doboru celów.
Heptun, skąd Tobie wyszło, że las musi być w arcu ?
RB str.31
"Some spells printed in older warhammer armies books do not have a type - their text will contain any casting restrictions that apply."
Na tej podstawie można stwierdzić, że skoro nie jest napisane, ze cel musi być w LoS to nie musi.
"Some spells printed in older warhammer armies books do not have a type - their text will contain any casting restrictions that apply."
Na tej podstawie można stwierdzić, że skoro nie jest napisane, ze cel musi być w LoS to nie musi.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
gdzie to niby jest napisane? bo ja czytam to samo i nie widzę takiego wniosku,Heptun pisze:Wg RB str. 31 wybór celu czaru jak nie jest nigdzie doprecyzowany to powinien m.in.
- znajdować się w przedniej strefie czarodzieja;
natomiast czytam ostatnie zdanie z paragrafu które brzmi, że czary wydrukowane w starych AB nie mają typu i ich ograniczenia powinny być podane w ich opisie
EDIT: Macias szybszy
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
A dlaczego miałby mieć? Jeśli nie jest napisane, że ma to nie ma, a nie odwrotnie. Gdyby było odwrotnie, to przy każdej jednostce musiałaby być lista zasad, których NIE MA.
Nie zrozum mnie źle, ale moja obawa wzięła się z tego żę dopiero zaczynam zabawę z WE i idąc analogicznym tokiem myślenia(w porównaniu do inych tego typu jednostek u innych armii) wnioskowałem że może być coś nie tak i że treeman ma impacty, a napisane mogło to być w nie wiem czym i obowiązywać.
Tak czy inaczej jak nie ma to nie ma. A szkoda.
Tak czy inaczej jak nie ma to nie ma. A szkoda.

