Skaven, 1680 (help)
Skaven, 1680 (help)
Witajcie,
ciągniemy dalej kampanię i tym razem challenge'a rzucił mi generał bretońców, wietrząc łatwe punkty.
W 5 edycji radziłem sobie z puszkami świetnie, teraz nie umiem. :/ Mój najlepszy wynik vs lance to 16:4 dla nich... Mam wrażenie, że jak staję naprzeciw rycerstwa to półkule mi się rozjeżdżają i brak mi totalnie pomysłu.
Proszę zatem o wyrozumiałość, bo ten stan mnie dotyka również podczas spisywania armii, choć w mniejszym stopniu. Rady mile widziane.
Da Plan
Napirzać z czego się da zanim dojadą. Opóźniać scoutami, próbować wbiec między lance NR (używając terenu). Jak podejdą bliżej, to próbować szczęścia ucieczkach - kontrszarżach. Giant raty do wyciągania / odginania szarż (wietrzę errantry war). Night runners do biegania / zajmowania terenu (ew. na fasty, stąd jeden oddział ma AddHWeap). Nie miałem pomysłu na oddział do HtH (a na monki + PCB brakło punktów) więc wsadziłem ogry.
Jest mały problem. Z racji wybranego eventu bretońce wysłali na mnie assasina (pośmialbym się z tego, ale to nie jest wesołe ) i przed bitwą na 4+ jeden z moich charakterów dostanie d3 woundy... Dlatego nie brałem BSB. Jezzaile celowo 9 + 5 (żeby spanikować pierwsze trza ubic 3), ale jeśli uważacie że to zły pomysł, to się je rozdzieli na 2 x 7 czy coś...
Generał celowo ma flaila żeby nie truć klanbraci. Dobór przedmiotów u inżynierów taki a nie inny z braku pomysłu. Może death globes i płaszcz się sprawdzą... Spodziewam się też kilku pegazów i herosa na pegazie, więc może taki jednorazowy fajerwerk ja warpstorm scroll. Naprawdę, nie mam idei... Nie cierpię grać przeciw Bretonni
Trochę punktów zostało i mogę coś pokombinować jeszcze.
Da Horde
T'Rottis (Plague Priest) @ 124 Pts
General; Flail Warpstone Amulet, Bands of Power
Warlock Engineer @ 135 Pts
Technoarcana, Storm Daemon, Warpstone Charm
Warlock Engineer @ 135 Pts
Technoarcana, Death Globes, Tenebrous Cloak
2 x 25 Clanrats @ 200 Pts
Standard; Musician Ratling Gun
2 x 21 Clanrat Slaves @ 46 Pts
Musician
2 x 6 Giant Rat Pack @ 30 Pts
2 x 3 Poison Wind Globadiers @ 30 Pts
Poison Wind Globe
6 Night Runners @ 42 Pts
2ndWeapon
6 Night Runners @ 30 Pts
3 Gutter Runners Tunnelling Team @ 51 Pts
Tunnelling Team; Poisoned AddHand Weapons
9 Warplock Jezzail teams @ 180 Pts
6 Warplock Jezzail teams @ 120 Pts
4 Ironguts @ 247 Pts
Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard; Musician
War Banner
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4
Models in Army: 151
Total Army Cost: 1676
ciągniemy dalej kampanię i tym razem challenge'a rzucił mi generał bretońców, wietrząc łatwe punkty.
W 5 edycji radziłem sobie z puszkami świetnie, teraz nie umiem. :/ Mój najlepszy wynik vs lance to 16:4 dla nich... Mam wrażenie, że jak staję naprzeciw rycerstwa to półkule mi się rozjeżdżają i brak mi totalnie pomysłu.
Proszę zatem o wyrozumiałość, bo ten stan mnie dotyka również podczas spisywania armii, choć w mniejszym stopniu. Rady mile widziane.
Da Plan
Napirzać z czego się da zanim dojadą. Opóźniać scoutami, próbować wbiec między lance NR (używając terenu). Jak podejdą bliżej, to próbować szczęścia ucieczkach - kontrszarżach. Giant raty do wyciągania / odginania szarż (wietrzę errantry war). Night runners do biegania / zajmowania terenu (ew. na fasty, stąd jeden oddział ma AddHWeap). Nie miałem pomysłu na oddział do HtH (a na monki + PCB brakło punktów) więc wsadziłem ogry.
Jest mały problem. Z racji wybranego eventu bretońce wysłali na mnie assasina (pośmialbym się z tego, ale to nie jest wesołe ) i przed bitwą na 4+ jeden z moich charakterów dostanie d3 woundy... Dlatego nie brałem BSB. Jezzaile celowo 9 + 5 (żeby spanikować pierwsze trza ubic 3), ale jeśli uważacie że to zły pomysł, to się je rozdzieli na 2 x 7 czy coś...
Generał celowo ma flaila żeby nie truć klanbraci. Dobór przedmiotów u inżynierów taki a nie inny z braku pomysłu. Może death globes i płaszcz się sprawdzą... Spodziewam się też kilku pegazów i herosa na pegazie, więc może taki jednorazowy fajerwerk ja warpstorm scroll. Naprawdę, nie mam idei... Nie cierpię grać przeciw Bretonni
Trochę punktów zostało i mogę coś pokombinować jeszcze.
Da Horde
T'Rottis (Plague Priest) @ 124 Pts
General; Flail Warpstone Amulet, Bands of Power
Warlock Engineer @ 135 Pts
Technoarcana, Storm Daemon, Warpstone Charm
Warlock Engineer @ 135 Pts
Technoarcana, Death Globes, Tenebrous Cloak
2 x 25 Clanrats @ 200 Pts
Standard; Musician Ratling Gun
2 x 21 Clanrat Slaves @ 46 Pts
Musician
2 x 6 Giant Rat Pack @ 30 Pts
2 x 3 Poison Wind Globadiers @ 30 Pts
Poison Wind Globe
6 Night Runners @ 42 Pts
2ndWeapon
6 Night Runners @ 30 Pts
3 Gutter Runners Tunnelling Team @ 51 Pts
Tunnelling Team; Poisoned AddHand Weapons
9 Warplock Jezzail teams @ 180 Pts
6 Warplock Jezzail teams @ 120 Pts
4 Ironguts @ 247 Pts
Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard; Musician
War Banner
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4
Models in Army: 151
Total Army Cost: 1676
3 * elepstrycy.. trochę dżezajli, daruj sobie wykopywaczk(ewentualnie w skałcie tylko i tak będziesz wystawiał) i i night runnerów IMO (skirmishem nie da się odgiąć szarży nie lataczowi).. Ogry to nie taki zły pomysł.. latarka jakoś bretkę specjalnie nie boli. Giantami łatwo odegniesz jak errantry war.
Ogólnie postaraj się mieć domek, wtedy pozamiatane.
Ogólnie postaraj się mieć domek, wtedy pozamiatane.
Może rzeczywiście pójść na technikum. Mam duże szanse że któryś charakter zejdzie, a mając 3 to nie będzie tak bolało jak mi maga zdejmie. Pomyślępingus pisze:3 * elepstrycy.. trochę dżezajli,
daruj sobie wykopywaczk(ewentualnie w skałcie tylko i tak będziesz wystawiał)
Na zdjęciem "tunneling apgrejda" myślałem i chyba tak zrobię.
Edit: Zonk. Jak się zdejmie TT to minimalna liczebność wynosi 5 i wtedy 70 pkt a nie 51...
Wiem. Napisałem, że mają zajmować teren (zaskakująco często wygryzają dla mnie te 100 pkt albo blokują), ew. atakować fasty (dają radę) albo biegać między lancami (wykorzystując teren jak się uda...).pingus pisze:i night runnerów IMO (skirmishem nie da się odgiąć szarży nie lataczowi)..
Pomyślałem o latarze i raz - dwa poszła z rozpiski. Ogry dają radę, przetesowałem na kilku armiach. Czasem biorą coś od frontu i zjadają.pingus pisze:Ogry to nie taki zły pomysł.. latarka jakoś bretkę specjalnie nie boli.
No dość na to liczę. Dlatego dwa oddziały, i takie malutkie.pingus pisze:Giantami łatwo odegniesz jak errantry war.
Bardzo chciałbym. Leleksptrycy do środka i jazda.pingus pisze:Ogólnie postaraj się mieć domek, wtedy pozamiatane.
Dzięki za głos w dyskusji. Podbudowałeś mnie trochę.
na bretonie zamiast ogrow bym wystawil giganta.
ik-ik. tuneling team zostaw, zawsze to jeden trebusz mniej
ik-ik. tuneling team zostaw, zawsze to jeden trebusz mniej
-
- Falubaz
- Posty: 1152
Szkoda że będzie max 1 .Ale wykopywaczkę weź żeby zjeśc łuczników bo jak ich pozostawisz samych sobie to ogry mogą troche przetrzebic .Nie słuchaj kuby - gigant dla brety to dosc łatwe punkty (jakas salwa łuczników , jakaś lanca z herosem i gigant do piachu idzie) .
Życzę powodzenia
Życzę powodzenia
Tunelling zostaje, ze względu na koszt, łuczników, trebusze itp.
Nad gigusiem się łamię, bo ogry mają większą siłę przebicia i chyba wyższą przeżywalność, natomiast gigant z tym swoim zestawem stubbornów itp. byłby całkiem niezłym wspaciem. Ostatnio uratował mnie przed masakrą terroryzując oddział z generałem, który został dogoniony przez gutterów (i wyszło wspomniane 16:4). Będę jeszcze myślał.
Żeby tylko dobiec elektrykami do domku... "Run, Forrest, run!"
Dzięki za życzenia powodzenia, będzie mi potrzebne.
Nad gigusiem się łamię, bo ogry mają większą siłę przebicia i chyba wyższą przeżywalność, natomiast gigant z tym swoim zestawem stubbornów itp. byłby całkiem niezłym wspaciem. Ostatnio uratował mnie przed masakrą terroryzując oddział z generałem, który został dogoniony przez gutterów (i wyszło wspomniane 16:4). Będę jeszcze myślał.
Żeby tylko dobiec elektrykami do domku... "Run, Forrest, run!"
Dzięki za życzenia powodzenia, będzie mi potrzebne.
chyba nie umiesz grac skirmishempingus pisze:(skirmishem nie da się odgiąć szarży nie lataczowi)
generalnie majac taka liczbe 'odginaczy' (slavy, giant raty, nawet NR) nie wiem jak moglbys ta bitwe przegrac
i za cholere nie wlaz do domku samotnym magiem jesli przeciwnik ma trebusza
jesli jest chlopstwo, wez 5 gutterow. punktow malo, a poradza sobie duzo pewniej niz 3
tenebrous cloak bez sensu - przeciez i tak idziesz w oddziale chyba?
Gobos pisze:generalnie majac taka liczbe 'odginaczy' (slavy, giant raty, nawet NR) nie wiem jak moglbys ta bitwe przegrac
Byś zobaczył byś wiedział. Uwierz mi, że mogę. To jest jakaś blokada na zwojach czy co.
Ale będę robił co w mojej żeby wykorzystać potencjał.
Nie wejdę, słowo. Muszę tylko dovzytać zasady budynków (jak to jest z hitami itp.). Aha, a nie widział ktoś gdzies w podręczniku charakterystyk budynków? Ostatnio przypaliłem z latary w budynek i straciliśmy kwadrans na szukanie jak bardzo go naruszyłem. Bezskutecznie. :/Gobos pisze:i za cholere nie wlaz do domku samotnym magiem jesli przeciwnik ma trebusza
O ile się nie mylę, to niestety chyba ratlingów ani jezzaili nie mogę wprowadzić do budynku...
Musiałbym w tym momencie skądś wyszarpać 24 pkt. Jeden jezzail mniej? A tak miało byc pieknie...Gobos pisze:jesli jest chlopstwo, wez 5 gutterow. punktow malo, a poradza sobie duzo pewniej niz 3
Myślałem, żeby w razie czego (jak już się zewrę z bretońcami w boju śmiertelnym) się ulotnić i do flanek zapodawać globy. A tenebrous chroniłby mnie przez strzałąmi chłopów, trebuszem, moimi własnymi błyskawicami i globem. W obecnym kształcie i tak wyleciał.Gobos pisze:tenebrous cloak bez sensu - przeciez i tak idziesz w oddziale chyba?
No jak pisałem: w dwóch ostatnich edycjam mam niejaki problem z Bretonią. Gram w piątek, więc do tego czasu będę jeszcze ciężko móżdżył.
Dzięki za rady, pozdrawiam
Krzysiek
Bitwa odbyła się wczoraj i ... wyczyściłem w 5 rundzie stół, tracąc jedne giant raty, slavów (tych mniejszych ) i gutter runnerów. Aha, i generał sam się wysmażył...
Ostatecznie zagrałem czymś takim. Generał dotał taki a nie inny przedmiot, bo jakbym go stracił to by tak bardzo nie bolało, a jakby przetrzymał i dał radę bounda odpalić, to może by nieco pegazję poszczerbił.
Ogólnie poszło OK, a rządziła magia (w pierszwej rundzie błyskawice zdmuchnęły lancę 7 errantów) i strzelanie. Ogry nawet nie weszły do walki, a kloc klanów z 2 magami wziął szarżę 4 errantów z generałem i, nie ponoszać strat, odbił ich.
Aha, pisałem, że night runnersi mają przeszkadzać i/lub zajmować ćwiartki. Otóż ta szósteczka tylko z bronią zaszarżowała na uciekającą lancę errantów z generałem (tę co się od klanów odbiła) i dogoniła. Cuda się zdarzają!
Warlock Engineer @ 135 Pts
General; technoarcana
Warpstorm Scroll
Warlock Engineer @ 135 Pts
technoarcana
Warpstone Amulet, Death Globes
Warlock Engineer @ 130 Pts
technoarcana
Storm Daemon, Warpstone Charm
24 Clanrats @ 195 Pts S, M
Ratling Gun
25 Clanrats @ 195 Pts S, M
Ratling Gun
20 Clanrat Slaves @ 44 Pts
Musician
21 Clanrat Slaves @ 46 Pts
Musician
2 x 6 Giant Rat Pack @ 30 Pts
2 Poison Wind Globadiers @ 20 Pts
3 Poison Wind Globadiers @ 30 Pts
6 Night Runners @ 42 Pts
2ndWeapon
6 Night Runners @ 30 Pts
5 Gutter Runners Tunnelling Team @ 85 Pts
Poisoned AddHand Weapons
9 Warplock Jezzail teams @ 180 Pts
5 Warplock Jezzail teams @ 100 Pts
4 Ironguts @ 247 Pts
Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; S, M
War Banner [25]
Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 149
Total Army Cost: 1679
Na marginesie, moje postępy w Mighty Empires nie spodobały się innym graczom i generałowie Chaosu, Mrocznych ELfów oraz wampiry ukuli przeciw mnie triumwirat. Już widziałem, jak im się oczka świecą, aby w jednej epickiej bitwie mnie ubić - mają wredne eventy - bonusy. Jeden wziął zabójcę, czyli d3 woundy bez sv na 4+, drugi coś co każe mi się wystawić, a oni mają pierwszą rundę. Do tego mieliby jakieś 350 pkt przewagi nade mną. Ale ja tych niegrzecznych chłopców ukarzę za tę arogancję pojedynczo, ik-ik.
Ostatecznie zagrałem czymś takim. Generał dotał taki a nie inny przedmiot, bo jakbym go stracił to by tak bardzo nie bolało, a jakby przetrzymał i dał radę bounda odpalić, to może by nieco pegazję poszczerbił.
Ogólnie poszło OK, a rządziła magia (w pierszwej rundzie błyskawice zdmuchnęły lancę 7 errantów) i strzelanie. Ogry nawet nie weszły do walki, a kloc klanów z 2 magami wziął szarżę 4 errantów z generałem i, nie ponoszać strat, odbił ich.
Aha, pisałem, że night runnersi mają przeszkadzać i/lub zajmować ćwiartki. Otóż ta szósteczka tylko z bronią zaszarżowała na uciekającą lancę errantów z generałem (tę co się od klanów odbiła) i dogoniła. Cuda się zdarzają!
Warlock Engineer @ 135 Pts
General; technoarcana
Warpstorm Scroll
Warlock Engineer @ 135 Pts
technoarcana
Warpstone Amulet, Death Globes
Warlock Engineer @ 130 Pts
technoarcana
Storm Daemon, Warpstone Charm
24 Clanrats @ 195 Pts S, M
Ratling Gun
25 Clanrats @ 195 Pts S, M
Ratling Gun
20 Clanrat Slaves @ 44 Pts
Musician
21 Clanrat Slaves @ 46 Pts
Musician
2 x 6 Giant Rat Pack @ 30 Pts
2 Poison Wind Globadiers @ 20 Pts
3 Poison Wind Globadiers @ 30 Pts
6 Night Runners @ 42 Pts
2ndWeapon
6 Night Runners @ 30 Pts
5 Gutter Runners Tunnelling Team @ 85 Pts
Poisoned AddHand Weapons
9 Warplock Jezzail teams @ 180 Pts
5 Warplock Jezzail teams @ 100 Pts
4 Ironguts @ 247 Pts
Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; S, M
War Banner [25]
Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 149
Total Army Cost: 1679
Na marginesie, moje postępy w Mighty Empires nie spodobały się innym graczom i generałowie Chaosu, Mrocznych ELfów oraz wampiry ukuli przeciw mnie triumwirat. Już widziałem, jak im się oczka świecą, aby w jednej epickiej bitwie mnie ubić - mają wredne eventy - bonusy. Jeden wziął zabójcę, czyli d3 woundy bez sv na 4+, drugi coś co każe mi się wystawić, a oni mają pierwszą rundę. Do tego mieliby jakieś 350 pkt przewagi nade mną. Ale ja tych niegrzecznych chłopców ukarzę za tę arogancję pojedynczo, ik-ik.
moge Ci pokazac - ze da siepingus pisze:Nie mnie to oceniac, dla mnie prawie zawsze mozna zrobic taktyczna na skirmish.Gobos pisze: chyba nie umiesz grac skirmishem
defacto szybki skirmish jest najlepsza jednostka do odginania szarz
pomogę Ci:
skirmish umiejacy uciekac
na brete:
min 2x oddzialy night runnerow za 25p
min 2x slave
i 3 rtg - skrzetnie chowane przed ostrzalem
10 jazzaili, 3x elektryk, dzialko DoW, albo gigant
powinno dawac rade
Oczywiście masz rację, że tak się da, tylko uważam, że to już nie jest odginanie, bo odginanie to doprowadzanie do CC w płaszczyźnie której chcesz (moim zdaniem).zafael pisze: moge Ci pokazac - ze da sie
defacto szybki skirmish jest najlepsza jednostka do odginania szarz
pomogę Ci:
skirmish umiejacy uciekac
uciekanie tak by przeciwnik pojechał tak jak my chcemy to tez odginanie...pingus pisze:Oczywiście masz rację, że tak się da, tylko uważam, że to już nie jest odginanie, bo odginanie to doprowadzanie do CC w płaszczyźnie której chcesz (moim zdaniem).zafael pisze: moge Ci pokazac - ze da sie
defacto szybki skirmish jest najlepsza jednostka do odginania szarz
pomogę Ci:
skirmish umiejacy uciekac
nie wazne jak to zrobimy - wazne by przeciwnik jechał tak jak my chcemy