Pytania ogólne v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania ogólne v 2.0
Czy unity z Random move mogą robić reformy i swifty???
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...
Nie, nie mogą. Special rules, random movement.
Mieliśmy z kolegą taką sytuacje dzisiaj:
Gdzie :
- cold one chariot
- hydra
- pedant na pegazie.
Chariot byl na tylach hydry, hydra była na boku pedanta przeciwnika i moj pedant face to face z jego bohaterem. Przegralem walke i uciekalem (hydra i pedantem) nie zostalem zagoniony, obie jednostki uciekaly od chariotu.
Przeciwnik zadecydowal ze chariotem goni hydre, a pedanta pedantem. Ucieklem obydwiema jednostki, ale wyszlo ze jego pedant goniac mojego wpada w hydre. I teraz pytanie: czy cos takiego jest mozliwe? Co robi pedant przeciwnika? Szarzuje na uciekajaca hydre (która znowu ucieka - czyli ucieka 2 razy w tej samej turze)? Czy poniewaz nie zagonil mojego pedanta to zatrzymuje sie cal przed hydrą (nie dalby rady zmiescic sie cal od hydry i cal od pedanta)?




Gdzie :



Chariot byl na tylach hydry, hydra była na boku pedanta przeciwnika i moj pedant face to face z jego bohaterem. Przegralem walke i uciekalem (hydra i pedantem) nie zostalem zagoniony, obie jednostki uciekaly od chariotu.
Przeciwnik zadecydowal ze chariotem goni hydre, a pedanta pedantem. Ucieklem obydwiema jednostki, ale wyszlo ze jego pedant goniac mojego wpada w hydre. I teraz pytanie: czy cos takiego jest mozliwe? Co robi pedant przeciwnika? Szarzuje na uciekajaca hydre (która znowu ucieka - czyli ucieka 2 razy w tej samej turze)? Czy poniewaz nie zagonil mojego pedanta to zatrzymuje sie cal przed hydrą (nie dalby rady zmiescic sie cal od hydry i cal od pedanta)?

Ale może już np. w walce.Furion pisze:Nie, nie mogą. Special rules, random movement.
@Dreef
Zagonić możesz tylko tego co goniłeś, jeśli się okaże, że przy przesuwaniu gonionych i goniących ktoś na siebie wpada to po prostu zatrzymuje się cal przed.
Ale jest napisane w rulebooku że jeżeli oddział ścigający wpada w inny oddział przeciwnika to powinien przeprowadzić normalną szarżę. Także zagonić innego oddziału nie można, ale można(?!) przeprowadzić kolejną szarżę na uciekający oddziałLidder pisze:Ale może już np. w walce.Furion pisze:Nie, nie mogą. Special rules, random movement.
@Dreef
Zagonić możesz tylko tego co goniłeś, jeśli się okaże, że przy przesuwaniu gonionych i goniących ktoś na siebie wpada to po prostu zatrzymuje się cal przed.

Janus do Kasi: "To jest maska. 20:0. Ale taka lekka..."
zovacz str 60, multi walki i ruchy goniących, prawy dolny róg paragraf
zatrzymujesz się 1" od jednostki ktora rzuciła wystarczająco dużo żeby uciec z tej walki
zatrzymujesz się 1" od jednostki ktora rzuciła wystarczająco dużo żeby uciec z tej walki
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
pytań kilka:
1. przeciwnik rzuca czar pozostający w grze. ja nie dispeluję, czar wchodzi. po niesprzyjających okolicznościach dla przeciwnika, wyzbywa się on reszty kostek. czy mogę teraz zdispelować ten czar, którego wcześniej wpuściłem??
2. zatrute ataki na Maneaterach. jak rozpatrywać gdy trafiam na 7+ ??
3. jeśli w fazie walki wręcz są 2 walki i 2 x ta sama inicjatywa jednostek walczących, która jest rozgrywana pierwsza?? rzut kostką, decyduje ten którego jest tura?
4. jeśli chcę maszerować a w promieniu 8' jest uciekająca jednostka wroga, muszę zdawać ZP?
5. czy przysługuje zasada "Uwaga Panie" na czar, który wyznacza linię prostą na 4K6 i dotknięte muszą zdawać inicjatywę??
6. do jednostki dołącza się 2 lub więcej bohaterów. co się dzieje gdy wszystkie modele z jednostki (poza bohaterami) zostaną zabite? czy 2 bohaterów nadal tworzy oddział?? czy zaczynają działać osobno?
1. przeciwnik rzuca czar pozostający w grze. ja nie dispeluję, czar wchodzi. po niesprzyjających okolicznościach dla przeciwnika, wyzbywa się on reszty kostek. czy mogę teraz zdispelować ten czar, którego wcześniej wpuściłem??
2. zatrute ataki na Maneaterach. jak rozpatrywać gdy trafiam na 7+ ??
3. jeśli w fazie walki wręcz są 2 walki i 2 x ta sama inicjatywa jednostek walczących, która jest rozgrywana pierwsza?? rzut kostką, decyduje ten którego jest tura?
4. jeśli chcę maszerować a w promieniu 8' jest uciekająca jednostka wroga, muszę zdawać ZP?
5. czy przysługuje zasada "Uwaga Panie" na czar, który wyznacza linię prostą na 4K6 i dotknięte muszą zdawać inicjatywę??
6. do jednostki dołącza się 2 lub więcej bohaterów. co się dzieje gdy wszystkie modele z jednostki (poza bohaterami) zostaną zabite? czy 2 bohaterów nadal tworzy oddział?? czy zaczynają działać osobno?
Oya, Oya, Oya !!!
1) nie
2) poisony nie dzialaja
3) bija jednoczesnie. dla ulatwienia pierwszy uderza ten ktorego jest tura.
4) nie
5) tak
6) tworza nowy oddzial. wszystkie czary ktore byly na oddziale przepadaja.
nie mam RB wiec nie podaje stron gdzie sie to znajduje
ale one tam sa.
czesc odpowiedzi znajdziesz w FAQ do RB.
po niektore odpowiedzi zajrzyj do uscislen LS.
--- edit ---
poprawiona czworka.
zle przeczytalem pytanie.
2) poisony nie dzialaja
3) bija jednoczesnie. dla ulatwienia pierwszy uderza ten ktorego jest tura.
4) nie
5) tak
6) tworza nowy oddzial. wszystkie czary ktore byly na oddziale przepadaja.
nie mam RB wiec nie podaje stron gdzie sie to znajduje

czesc odpowiedzi znajdziesz w FAQ do RB.
po niektore odpowiedzi zajrzyj do uscislen LS.
--- edit ---
poprawiona czworka.
zle przeczytalem pytanie.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2013, o 23:05 przez Morsereg, łącznie zmieniany 1 raz.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
jeśli chodzi o kolejność rozgrywania walk to decyduje gracz którego jest tura, twoja tura to wybierasz najpierw walkę oddziałów A i B a później C i D, przeciwnikowi może lepiej by było inaczej bo np overrun chcesz zrobić itd3. jeśli w fazie walki wręcz są 2 walki i 2 x ta sama inicjatywa jednostek walczących, która jest rozgrywana pierwsza?? rzut kostką, decyduje ten którego jest tura?
jest w RB w dziale Close Combat
No i Lidder ma rację, uciekające jednostki nie mają znaczenia przy maszerowaniu "non-fleeing" musi być.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
W którym momencie zaczęła obowiązywać zasada że jak się zdejmie bohatera z potworka to nie ma za niego punktów dopóki nie zejdzie potworek? Przy przejściu z VII na VIII czy w jakimś FAQ/uściśleniu?
Ludvik pisze:Wystawianie np. Black Knightów jako Blood Knightów uważam za osobistą obrazę
7/8
podręcznik, awarding victory points.
podręcznik, awarding victory points.
nie, rozdaje swoje LD nadal, jeśli masz tam sztandar +1 LD to rozdaje 8 LD bo jest w tym oddziale
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Unmodified Leadership to najwyższe Ld w odziale zgodnie z FAQ, jeśli oddział ma sztandar +1Ld to nadal się liczy, ale nie możesz skorzystać z niczego poza oddziałem.
Nie musisz korzystać z Ld generała jeśli ma niższe. Errata to poprawia względem RB. Ld generała nie jest obowiązkowe jeśli oddział ma wyższe.
Nie musisz korzystać z Ld generała jeśli ma niższe. Errata to poprawia względem RB. Ld generała nie jest obowiązkowe jeśli oddział ma wyższe.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A