Pytania ogólne v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Re: Pytania ogólne v 2.0

Post autor: Przemcio »

Czy unity z Random move mogą robić reformy i swifty???
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Nie, nie mogą. Special rules, random movement.

Awatar użytkownika
Goglem
Wodzirej
Posty: 773
Lokalizacja: Koszali, Klub Zad Trola

Post autor: Goglem »

Kiedy pivotuje się canona, w movement phase czy shooting ?
(chodzi o zapis w dziale z canonem ze pivotuje się w movement phase co jest sprzeczne z zapiskiem stronę wczesniej traktującym o war machinach )

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

errata to zmienia.
obracasz w strone wroga przed oddaniem strzalu.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Dreef
Falubaz
Posty: 1300
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dreef »

Mieliśmy z kolegą taką sytuacje dzisiaj:

:D
:)
:( :(

Gdzie :
:D - cold one chariot
:) - hydra
:( - pedant na pegazie.

Chariot byl na tylach hydry, hydra była na boku pedanta przeciwnika i moj pedant face to face z jego bohaterem. Przegralem walke i uciekalem (hydra i pedantem) nie zostalem zagoniony, obie jednostki uciekaly od chariotu.
Przeciwnik zadecydowal ze chariotem goni hydre, a pedanta pedantem. Ucieklem obydwiema jednostki, ale wyszlo ze jego pedant goniac mojego wpada w hydre. I teraz pytanie: czy cos takiego jest mozliwe? Co robi pedant przeciwnika? Szarzuje na uciekajaca hydre (która znowu ucieka - czyli ucieka 2 razy w tej samej turze)? Czy poniewaz nie zagonil mojego pedanta to zatrzymuje sie cal przed hydrą (nie dalby rady zmiescic sie cal od hydry i cal od pedanta)?
Obrazek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Furion pisze:Nie, nie mogą. Special rules, random movement.
Ale może już np. w walce.

@Dreef
Zagonić możesz tylko tego co goniłeś, jeśli się okaże, że przy przesuwaniu gonionych i goniących ktoś na siebie wpada to po prostu zatrzymuje się cal przed.

Awatar użytkownika
AlMalik
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 137

Post autor: AlMalik »

Lidder pisze:
Furion pisze:Nie, nie mogą. Special rules, random movement.
Ale może już np. w walce.

@Dreef
Zagonić możesz tylko tego co goniłeś, jeśli się okaże, że przy przesuwaniu gonionych i goniących ktoś na siebie wpada to po prostu zatrzymuje się cal przed.
Ale jest napisane w rulebooku że jeżeli oddział ścigający wpada w inny oddział przeciwnika to powinien przeprowadzić normalną szarżę. Także zagonić innego oddziału nie można, ale można(?!) przeprowadzić kolejną szarżę na uciekający oddział :)
Janus do Kasi: "To jest maska. 20:0. Ale taka lekka..."

Dreef
Falubaz
Posty: 1300
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dreef »

To jak w końcu? ;) wpada czy sie zatrzymuje?
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

zovacz str 60, multi walki i ruchy goniących, prawy dolny róg paragraf

zatrzymujesz się 1" od jednostki ktora rzuciła wystarczająco dużo żeby uciec z tej walki
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Dreef
Falubaz
Posty: 1300
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dreef »

Dzięki misha już wszystki jasne ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
sly
Chuck Norris
Posty: 459

Post autor: sly »

pytań kilka:
1. przeciwnik rzuca czar pozostający w grze. ja nie dispeluję, czar wchodzi. po niesprzyjających okolicznościach dla przeciwnika, wyzbywa się on reszty kostek. czy mogę teraz zdispelować ten czar, którego wcześniej wpuściłem??
2. zatrute ataki na Maneaterach. jak rozpatrywać gdy trafiam na 7+ ??
3. jeśli w fazie walki wręcz są 2 walki i 2 x ta sama inicjatywa jednostek walczących, która jest rozgrywana pierwsza?? rzut kostką, decyduje ten którego jest tura?
4. jeśli chcę maszerować a w promieniu 8' jest uciekająca jednostka wroga, muszę zdawać ZP?
5. czy przysługuje zasada "Uwaga Panie" na czar, który wyznacza linię prostą na 4K6 i dotknięte muszą zdawać inicjatywę??
6. do jednostki dołącza się 2 lub więcej bohaterów. co się dzieje gdy wszystkie modele z jednostki (poza bohaterami) zostaną zabite? czy 2 bohaterów nadal tworzy oddział?? czy zaczynają działać osobno?
Oya, Oya, Oya !!!

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

1) nie
2) poisony nie dzialaja
3) bija jednoczesnie. dla ulatwienia pierwszy uderza ten ktorego jest tura.
4) nie
5) tak
6) tworza nowy oddzial. wszystkie czary ktore byly na oddziale przepadaja.

nie mam RB wiec nie podaje stron gdzie sie to znajduje ;) ale one tam sa.
czesc odpowiedzi znajdziesz w FAQ do RB.
po niektore odpowiedzi zajrzyj do uscislen LS.

--- edit ---
poprawiona czworka.
zle przeczytalem pytanie.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2013, o 23:05 przez Morsereg, łącznie zmieniany 1 raz.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

4. nie

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

3. jeśli w fazie walki wręcz są 2 walki i 2 x ta sama inicjatywa jednostek walczących, która jest rozgrywana pierwsza?? rzut kostką, decyduje ten którego jest tura?
jeśli chodzi o kolejność rozgrywania walk to decyduje gracz którego jest tura, twoja tura to wybierasz najpierw walkę oddziałów A i B a później C i D, przeciwnikowi może lepiej by było inaczej bo np overrun chcesz zrobić itd
jest w RB w dziale Close Combat

No i Lidder ma rację, uciekające jednostki nie mają znaczenia przy maszerowaniu "non-fleeing" musi być.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Havelock
Kradziej
Posty: 919
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Havelock »

W którym momencie zaczęła obowiązywać zasada że jak się zdejmie bohatera z potworka to nie ma za niego punktów dopóki nie zejdzie potworek? Przy przejściu z VII na VIII czy w jakimś FAQ/uściśleniu?
Ludvik pisze:Wystawianie np. Black Knightów jako Blood Knightów uważam za osobistą obrazę

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

7/8

podręcznik, awarding victory points.

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Czy ja dobrze myślę, że jak mam generała z Ld7 i wsadzę go do oddziału z Ld9 to zaczyna rozdawać Ld9 dopóki jest w oddziale?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

nie, rozdaje swoje LD nadal, jeśli masz tam sztandar +1 LD to rozdaje 8 LD bo jest w tym oddziale
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

misha pisze:nie, rozdaje swoje LD nadal, jeśli masz tam sztandar +1 LD to rozdaje 8 LD bo jest w tym oddziale
A co z zasadą, że niemodyfikowane Ld charaktera = najwyższe Ld w oddziale?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Unmodified Leadership to najwyższe Ld w odziale zgodnie z FAQ, jeśli oddział ma sztandar +1Ld to nadal się liczy, ale nie możesz skorzystać z niczego poza oddziałem.

Nie musisz korzystać z Ld generała jeśli ma niższe. Errata to poprawia względem RB. Ld generała nie jest obowiązkowe jeśli oddział ma wyższe.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Zablokowany