Pytania ogólne v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
n000wy
Warzywo
Posty: 13

Re: Pytania ogólne v 2.0

Post autor: n000wy »

hej, nie wiem czy jest sens zakładać nowy temat o tym, może ktoś z was wie i będzie tak uprzejmy odpowiedzieć na parę pytań związanych z pewnym przedmiotem magicznym w armii beastmenów. Mianowicie chodzi mi o HERDSTONE SHARD:

"after deployment zones agreed upon but before armies are deployed place an appropiate terrain piece in your deployment zone. At start od your magic phase each friendly wizard within 6" of the herdstone generate an extra powers dice."

sama idea działania przedmiotu jest dla mnie zrozumiała, jednak chodzi mi o kilka szczegółów które nie są opisane w księdze armii:
- co to za teren
- jakich jest wielkości
- czy można go poruszać lub zniszczyć
- czy ma jakieś specjalne zasady oprócz tego że generuje kostki
- ogólnie interesuje mnie wszystko co związane z tym przedmiotem i co trzeba wiedzieć żeby nim grać i nie wałować :)

z góry dzięki za odpowiedź

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 3#p1038693
tu masz panow pasacych kozy co sie znaja na zawodzie :) najszybciej tam uzyskasz odp
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Chcialbym sie upewnic, gdzies na tym forum ktos pisal, ze po maszynach nie mozna overrunowac, czy to prawda? W erracie tego nie widzialem, stad zastanawiam sie czy to jest wymysl na euro czy cos przeoczylem?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

FAQ
Q: If a unit charges into combat and, on the turn it charges, the last
of the enemy unit it is fighting are removed as casualties due to
Daemonic Instability, the Unstable special rule, Cornered Rats or as
a result of a War Machine failing its Break test, does the charging
unit get to make an Overrun move? (p58).
A: No.
jak maszyna nie zda beaka to nie mozesz
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

:evil: no nic, dzieki, to moj helblaster zylby do dzis :D

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

war beast może wchodzić do domku?
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Laik pisze:war beast może wchodzić do domku?
Laik misiu. Niektórym nie wypada zadawać takich lamerskich pytań. Masz napisane bezpośrednio w rulebooku w zasadach domku, w sekcji Garrisoning a building. Strona 126.

Tak, może.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

ja jestem tylko laikiem:-D, nigdy nie mialem potrzeby sprawdzac...
dzieki:-)
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Gremlin
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

Laik pisze:ja jestem tylko laikiem:-D, nigdy nie mialem potrzeby sprawdzac...
dzieki:-)
powiem więcej!
Nie każdy ma RB :P
xYz

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Czy jednostka z zasadą lot, a więc rzucająca 3 K6 z zasady szybki krok, po włączonej sztormówie, dalej korzysta z szybkiego kroku?
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

Pytania jakie wyszło podczas ostatniej bitwy.
Mamy 3 oddziały Skavenslaves, Skaven Hero oraz Squig Herd przeciwnika. Squigi walczą ze Slave'ami, a samotny bohater stoi w odległości do 6" od obu oddziałów. W wyniku walki Squigi przegrywają, nie zdają testu liderki i rzucamy 10" cali zasięgu na Squigs Go Wild. Zasięg łapie zarówno oddział Slave'ów z którymi walczyli oraz samotnego bohatera skavenów. Rozdzielam obrażenia slave'om oraz bohaterowi. Bohater skavenów w wyniku tego ginie. Znikają również Squigi i pozostaje tylko oddział slave'ów. Pytanie czy teraz slave'y muszą zdawać test paniki z powodu rozbicia przyjacielskiego oddziału w 6" (skaven hero)?
Pytanie dotyczy też analogicznej, odwrotnej sytuacji, kiedy to by slave'y ginęły i zabiły orkowego bohatera zgodnie z zasadą Cornered Rats. Czy wtedy samotne już squigi musiałyby testować panikę?
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Markuene pisze:Czy jednostka z zasadą lot, a więc rzucająca 3 K6 z zasady szybki krok, po włączonej sztormówie, dalej korzysta z szybkiego kroku?
opis fly
Pierwszy paragraf mówi o poruszaniu się na piechotę przy locie albo ruchu po ziemi z zasadą swiftstride.
FAQ/Errata nic tu nie dodaje.
Ot tylko wartość M masz mniejszą, bo nie lecisz

@crazygandalf
skoro w wyniku akcji w 6" zginął oddział to testujesz o ile coś nie jest odporne na panikę/psychologię
oddziały w walce nie testują

w ogóle w tym dziale o panice jest to wszystko opisane

squigi są immune to psychology
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

misha pisze:@crazygandalf
skoro w wyniku akcji w 6" zginął oddział to testujesz o ile coś nie jest odporne na panikę/psychologię
oddziały w walce nie testują

w ogóle w tym dziale o panice jest to wszystko opisane
No właśnie do tego się odnoszę, bo nie wiem czy te slave'y w momencie śmierci bohatera są dalej traktowane jako w walce ze squigami, czy już jako wolny oddział. Co za tym idzie, czy są zobowiązane wykonać test paniki.
Czytając opis do zasady Squigs go Wild mamy na końcu zapis: "After damage is resolved, the Squig Herd is removed in its entirely". Z kolei czytając opis do paniki jest napisane, że jeśli sprzymierzony oddział zginie w 6" to test wykonuje się niezwłocznie. Kiedy więc "damage os resolved"? Jaka jest kolejność?
OPCJA A:
1. Squigi szaleją
2. Ginie bohater, obrażenia są więc już rozstrzygnięte, czyli zgodnie z zasadą Squigs go Wild squigów już nie ma
3. Skoro bohater zginął w 6" to samotne slave'y wykonują test paniki.

OPCJA B:
1. Squigi szaleją
2. Ginie bohater w 6", więc slave'y powinny niezwłocznie wykonać test paniki, ale są jeszcze w walce ze squigami, więc jednak testu nie będzie.
3. Squigi są usuwane z pola bitwy.

Squigi, fakt, są ITP. Generalnie chodziło o analogię sytuacji, można zastąpić na potrzeby przykładu innym oddziałem.
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

Awatar użytkownika
oczko
Falubaz
Posty: 1407
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: oczko »

w opisanej przez Ciebie sytuacji wybuch następuje już po breaku squigów, wręcz w jego wyniku więć slavy są już po za combatem
Obrazek

Bastor
Chuck Norris
Posty: 451

Post autor: Bastor »

Potrzebuję rozstrzygnąć jeden problem - jeśli jest to gdzieś w RB jasno opisane - po prostu wskażcie miejsce. Ja w każdym razie nie znalazłem...

Sytuacja:

---[A]----9"-------5"--[C]
Oddziały A i B są z tej samej armii - oddział C to przeciwnik.

[C] - deklaruje szarżę na - jego sumaryczny ruch w szarży to 18"
- deklaruje Flee - jego rzut 2d6 na uciekanie to 12"

Pytania:
1. Czy oddział ginie automatycznie (jego "uciekanie" jest mniejsze niż odległość szarży) czy też uda mu się schować za oddział [A]?
2. Czy oddział [C] automatycznie wpada w oddział [A] - bo ma go w zasięgu swojej szarży (zasada "Pursuit into a new enemy", RB str. 58) czy też automatycznie "pali szarżę"? (oczywiście mógłby zadeklarować "redirect" ale nie rozpatrujmy takiego przypadku)
3. Czy jeśli oddział zadeklarował Flee... schował się za oddział [A] - a oddział [A] również zadeklarował Flee - oddział może zostać złapany, bo nadal znajduje się w zasięgu pierwotnej szarży oddziału [C]?

Mam nadzieję, że wszystko jest zrozumiałe :)

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

1. Po reakcji flee najpierw uciekasz oddziałem , ty w tym czasie jeszcze nie powinieneś rzucać kostkami na zasięg. Po ucieczce oddziału mierzysz do niego zasię i sprawdzasz czy szarża jest możliwa. W twoim wypadku nie jest bo ododział [A] blokuje drogę szarży, więc odział uciekł.

2.Jeżeli nie zadeklarujesz redirect'a (lub go nie zdasz) to palisz szarżę. Nie możesz wpaść z szarży w oddział, w który nie deklarowałeś szarży.

3. Jeżeli zdałeś redirect'a i szarżujesz w oddział [A] i ten też da flee, po czym schowa się za to palisz automatycznie szarżę.

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

oczko pisze:w opisanej przez Ciebie sytuacji wybuch następuje już po breaku squigów, wręcz w jego wyniku więć slavy są już po za combatem
OK, dzięki. Tak też rozegraliśmy. :D
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Czy BSB stojący w sojuszniczym oddziale innej armii, daje mu przerzuty LD będąc częścią tego oddziału?

Sojuszniczym jednostkom w 12" BSB nie daje przerzutów, chyba że to ta sama armia.
Obrazek

Awatar użytkownika
Fumijako
Falubaz
Posty: 1171
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Fumijako »

Może głupie pytanie, lecz się nie orientuję do końca.
Jak jest w imperium gościu z lusterkiem, czy jakoś tak, to czy przy podwyższeniu T modelowi walczącemu z nim w pojedynku przez czar, bądź obniżenie imperialiście T/S przez jakiś czar, czy lustro bierze normalną, niemodyfikowaną statystykę, czy po modyfikacji?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

z tego co pamiętam w opisie hortsmana masz że zamieniasz wartości z profilu
czary są bonusami, więc wydaje mi się, że nie podlegają zamianie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Zablokowany