Pytania ogólne v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania ogólne v 2.0
hej, nie wiem czy jest sens zakładać nowy temat o tym, może ktoś z was wie i będzie tak uprzejmy odpowiedzieć na parę pytań związanych z pewnym przedmiotem magicznym w armii beastmenów. Mianowicie chodzi mi o HERDSTONE SHARD:
"after deployment zones agreed upon but before armies are deployed place an appropiate terrain piece in your deployment zone. At start od your magic phase each friendly wizard within 6" of the herdstone generate an extra powers dice."
sama idea działania przedmiotu jest dla mnie zrozumiała, jednak chodzi mi o kilka szczegółów które nie są opisane w księdze armii:
- co to za teren
- jakich jest wielkości
- czy można go poruszać lub zniszczyć
- czy ma jakieś specjalne zasady oprócz tego że generuje kostki
- ogólnie interesuje mnie wszystko co związane z tym przedmiotem i co trzeba wiedzieć żeby nim grać i nie wałować
z góry dzięki za odpowiedź
"after deployment zones agreed upon but before armies are deployed place an appropiate terrain piece in your deployment zone. At start od your magic phase each friendly wizard within 6" of the herdstone generate an extra powers dice."
sama idea działania przedmiotu jest dla mnie zrozumiała, jednak chodzi mi o kilka szczegółów które nie są opisane w księdze armii:
- co to za teren
- jakich jest wielkości
- czy można go poruszać lub zniszczyć
- czy ma jakieś specjalne zasady oprócz tego że generuje kostki
- ogólnie interesuje mnie wszystko co związane z tym przedmiotem i co trzeba wiedzieć żeby nim grać i nie wałować
z góry dzięki za odpowiedź
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 3#p1038693
tu masz panow pasacych kozy co sie znaja na zawodzie najszybciej tam uzyskasz odp
tu masz panow pasacych kozy co sie znaja na zawodzie najszybciej tam uzyskasz odp
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
FAQ
jak maszyna nie zda beaka to nie mozeszQ: If a unit charges into combat and, on the turn it charges, the last
of the enemy unit it is fighting are removed as casualties due to
Daemonic Instability, the Unstable special rule, Cornered Rats or as
a result of a War Machine failing its Break test, does the charging
unit get to make an Overrun move? (p58).
A: No.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Laik misiu. Niektórym nie wypada zadawać takich lamerskich pytań. Masz napisane bezpośrednio w rulebooku w zasadach domku, w sekcji Garrisoning a building. Strona 126.Laik pisze:war beast może wchodzić do domku?
Tak, może.
pozdrawiam
Furion
powiem więcej!Laik pisze:ja jestem tylko laikiem:-D, nigdy nie mialem potrzeby sprawdzac...
dzieki:-)
Nie każdy ma RB
xYz
Czy jednostka z zasadą lot, a więc rzucająca 3 K6 z zasady szybki krok, po włączonej sztormówie, dalej korzysta z szybkiego kroku?
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
-
- Chuck Norris
- Posty: 606
Pytania jakie wyszło podczas ostatniej bitwy.
Mamy 3 oddziały Skavenslaves, Skaven Hero oraz Squig Herd przeciwnika. Squigi walczą ze Slave'ami, a samotny bohater stoi w odległości do 6" od obu oddziałów. W wyniku walki Squigi przegrywają, nie zdają testu liderki i rzucamy 10" cali zasięgu na Squigs Go Wild. Zasięg łapie zarówno oddział Slave'ów z którymi walczyli oraz samotnego bohatera skavenów. Rozdzielam obrażenia slave'om oraz bohaterowi. Bohater skavenów w wyniku tego ginie. Znikają również Squigi i pozostaje tylko oddział slave'ów. Pytanie czy teraz slave'y muszą zdawać test paniki z powodu rozbicia przyjacielskiego oddziału w 6" (skaven hero)?
Pytanie dotyczy też analogicznej, odwrotnej sytuacji, kiedy to by slave'y ginęły i zabiły orkowego bohatera zgodnie z zasadą Cornered Rats. Czy wtedy samotne już squigi musiałyby testować panikę?
Mamy 3 oddziały Skavenslaves, Skaven Hero oraz Squig Herd przeciwnika. Squigi walczą ze Slave'ami, a samotny bohater stoi w odległości do 6" od obu oddziałów. W wyniku walki Squigi przegrywają, nie zdają testu liderki i rzucamy 10" cali zasięgu na Squigs Go Wild. Zasięg łapie zarówno oddział Slave'ów z którymi walczyli oraz samotnego bohatera skavenów. Rozdzielam obrażenia slave'om oraz bohaterowi. Bohater skavenów w wyniku tego ginie. Znikają również Squigi i pozostaje tylko oddział slave'ów. Pytanie czy teraz slave'y muszą zdawać test paniki z powodu rozbicia przyjacielskiego oddziału w 6" (skaven hero)?
Pytanie dotyczy też analogicznej, odwrotnej sytuacji, kiedy to by slave'y ginęły i zabiły orkowego bohatera zgodnie z zasadą Cornered Rats. Czy wtedy samotne już squigi musiałyby testować panikę?
opis flyMarkuene pisze:Czy jednostka z zasadą lot, a więc rzucająca 3 K6 z zasady szybki krok, po włączonej sztormówie, dalej korzysta z szybkiego kroku?
Pierwszy paragraf mówi o poruszaniu się na piechotę przy locie albo ruchu po ziemi z zasadą swiftstride.
FAQ/Errata nic tu nie dodaje.
Ot tylko wartość M masz mniejszą, bo nie lecisz
@crazygandalf
skoro w wyniku akcji w 6" zginął oddział to testujesz o ile coś nie jest odporne na panikę/psychologię
oddziały w walce nie testują
w ogóle w tym dziale o panice jest to wszystko opisane
squigi są immune to psychology
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
-
- Chuck Norris
- Posty: 606
No właśnie do tego się odnoszę, bo nie wiem czy te slave'y w momencie śmierci bohatera są dalej traktowane jako w walce ze squigami, czy już jako wolny oddział. Co za tym idzie, czy są zobowiązane wykonać test paniki.misha pisze:@crazygandalf
skoro w wyniku akcji w 6" zginął oddział to testujesz o ile coś nie jest odporne na panikę/psychologię
oddziały w walce nie testują
w ogóle w tym dziale o panice jest to wszystko opisane
Czytając opis do zasady Squigs go Wild mamy na końcu zapis: "After damage is resolved, the Squig Herd is removed in its entirely". Z kolei czytając opis do paniki jest napisane, że jeśli sprzymierzony oddział zginie w 6" to test wykonuje się niezwłocznie. Kiedy więc "damage os resolved"? Jaka jest kolejność?
OPCJA A:
1. Squigi szaleją
2. Ginie bohater, obrażenia są więc już rozstrzygnięte, czyli zgodnie z zasadą Squigs go Wild squigów już nie ma
3. Skoro bohater zginął w 6" to samotne slave'y wykonują test paniki.
OPCJA B:
1. Squigi szaleją
2. Ginie bohater w 6", więc slave'y powinny niezwłocznie wykonać test paniki, ale są jeszcze w walce ze squigami, więc jednak testu nie będzie.
3. Squigi są usuwane z pola bitwy.
Squigi, fakt, są ITP. Generalnie chodziło o analogię sytuacji, można zastąpić na potrzeby przykładu innym oddziałem.
Potrzebuję rozstrzygnąć jeden problem - jeśli jest to gdzieś w RB jasno opisane - po prostu wskażcie miejsce. Ja w każdym razie nie znalazłem...
Sytuacja:
---[A]----9"-------5"--[C]
Oddziały A i B są z tej samej armii - oddział C to przeciwnik.
[C] - deklaruje szarżę na - jego sumaryczny ruch w szarży to 18"
- deklaruje Flee - jego rzut 2d6 na uciekanie to 12"
Pytania:
1. Czy oddział ginie automatycznie (jego "uciekanie" jest mniejsze niż odległość szarży) czy też uda mu się schować za oddział [A]?
2. Czy oddział [C] automatycznie wpada w oddział [A] - bo ma go w zasięgu swojej szarży (zasada "Pursuit into a new enemy", RB str. 58) czy też automatycznie "pali szarżę"? (oczywiście mógłby zadeklarować "redirect" ale nie rozpatrujmy takiego przypadku)
3. Czy jeśli oddział zadeklarował Flee... schował się za oddział [A] - a oddział [A] również zadeklarował Flee - oddział może zostać złapany, bo nadal znajduje się w zasięgu pierwotnej szarży oddziału [C]?
Mam nadzieję, że wszystko jest zrozumiałe
Sytuacja:
---[A]----9"-------5"--[C]
Oddziały A i B są z tej samej armii - oddział C to przeciwnik.
[C] - deklaruje szarżę na - jego sumaryczny ruch w szarży to 18"
- deklaruje Flee - jego rzut 2d6 na uciekanie to 12"
Pytania:
1. Czy oddział ginie automatycznie (jego "uciekanie" jest mniejsze niż odległość szarży) czy też uda mu się schować za oddział [A]?
2. Czy oddział [C] automatycznie wpada w oddział [A] - bo ma go w zasięgu swojej szarży (zasada "Pursuit into a new enemy", RB str. 58) czy też automatycznie "pali szarżę"? (oczywiście mógłby zadeklarować "redirect" ale nie rozpatrujmy takiego przypadku)
3. Czy jeśli oddział zadeklarował Flee... schował się za oddział [A] - a oddział [A] również zadeklarował Flee - oddział może zostać złapany, bo nadal znajduje się w zasięgu pierwotnej szarży oddziału [C]?
Mam nadzieję, że wszystko jest zrozumiałe
1. Po reakcji flee najpierw uciekasz oddziałem , ty w tym czasie jeszcze nie powinieneś rzucać kostkami na zasięg. Po ucieczce oddziału mierzysz do niego zasię i sprawdzasz czy szarża jest możliwa. W twoim wypadku nie jest bo ododział [A] blokuje drogę szarży, więc odział uciekł.
2.Jeżeli nie zadeklarujesz redirect'a (lub go nie zdasz) to palisz szarżę. Nie możesz wpaść z szarży w oddział, w który nie deklarowałeś szarży.
3. Jeżeli zdałeś redirect'a i szarżujesz w oddział [A] i ten też da flee, po czym schowa się za to palisz automatycznie szarżę.
2.Jeżeli nie zadeklarujesz redirect'a (lub go nie zdasz) to palisz szarżę. Nie możesz wpaść z szarży w oddział, w który nie deklarowałeś szarży.
3. Jeżeli zdałeś redirect'a i szarżujesz w oddział [A] i ten też da flee, po czym schowa się za to palisz automatycznie szarżę.
Czy BSB stojący w sojuszniczym oddziale innej armii, daje mu przerzuty LD będąc częścią tego oddziału?
Sojuszniczym jednostkom w 12" BSB nie daje przerzutów, chyba że to ta sama armia.
Sojuszniczym jednostkom w 12" BSB nie daje przerzutów, chyba że to ta sama armia.
Może głupie pytanie, lecz się nie orientuję do końca.
Jak jest w imperium gościu z lusterkiem, czy jakoś tak, to czy przy podwyższeniu T modelowi walczącemu z nim w pojedynku przez czar, bądź obniżenie imperialiście T/S przez jakiś czar, czy lustro bierze normalną, niemodyfikowaną statystykę, czy po modyfikacji?
Jak jest w imperium gościu z lusterkiem, czy jakoś tak, to czy przy podwyższeniu T modelowi walczącemu z nim w pojedynku przez czar, bądź obniżenie imperialiście T/S przez jakiś czar, czy lustro bierze normalną, niemodyfikowaną statystykę, czy po modyfikacji?
z tego co pamiętam w opisie hortsmana masz że zamieniasz wartości z profilu
czary są bonusami, więc wydaje mi się, że nie podlegają zamianie
czary są bonusami, więc wydaje mi się, że nie podlegają zamianie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A