Pytania ogólne v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
- SaperHeart
- Piłkarz
- Posty: 710
- Lokalizacja: Adeptus Geriatricus
Re: Pytania ogólne v 2.0
1) Jak się tyczy sytuacja reakcji na szarże "flee" ? tzn. mam oddział np. 5 Goblin Wolf Riders, który jest oddalony od przeciwnika o 7", np. klocek Maruderów. Przeciwnik szarżuje, a Ja deklaruje ucieczkę. W jakim przypadku Maruderzy złapią Gobliny ? Dajmy na to, że na uceiczkę rzuciłem 5, a kolega 6.
a) tak jak to było w 7 edycji, oddział zawsze pali szarżę i leci o największą kostkę rzutu 2K6.
b) oddział łapie gobliny, ponieważ uzyskał większy rezultak rzutu. (6>5)
c) oddział by złapał Gobliny jakby były w zasięgu rzutu, tzn. 6<7
d) inna sytuacja (proszę o wyjaśnienie).
2) Czy MR (1-3) chroni przeciwko obrażenią zadanym z MF ?
Pytam, ponieważ gram VC, gdzie jedyną deklaracją na szarże jest stanie, a wczoraj pograłem sobie for fun O&G i nie mogłem znaleźć konkretnego zapisu do tej sytuacji...
a) tak jak to było w 7 edycji, oddział zawsze pali szarżę i leci o największą kostkę rzutu 2K6.
b) oddział łapie gobliny, ponieważ uzyskał większy rezultak rzutu. (6>5)
c) oddział by złapał Gobliny jakby były w zasięgu rzutu, tzn. 6<7
d) inna sytuacja (proszę o wyjaśnienie).
2) Czy MR (1-3) chroni przeciwko obrażenią zadanym z MF ?
Pytam, ponieważ gram VC, gdzie jedyną deklaracją na szarże jest stanie, a wczoraj pograłem sobie for fun O&G i nie mogłem znaleźć konkretnego zapisu do tej sytuacji...
1) Gdy deklarujesz flee uciekasz od razu, a nie po rzucie na szarżę.Hardy pisze:1) Jak się tyczy sytuacja reakcji na szarże "flee" ? tzn. mam oddział np. 5 Goblin Wolf Riders, który jest oddalony od przeciwnika o 7", np. klocek Maruderów. Przeciwnik szarżuje, a Ja deklaruje ucieczkę. W jakim przypadku Maruderzy złapią Gobliny ? Dajmy na to, że na uceiczkę rzuciłem 5, a kolega 6.
a) tak jak to było w 7 edycji, oddział zawsze pali szarżę i leci o największą kostkę rzutu 2K6.
b) oddział łapie gobliny, ponieważ uzyskał większy rezultak rzutu. (6>5)
c) oddział by złapał Gobliny jakby były w zasięgu rzutu, tzn. 6<7
d) inna sytuacja (proszę o wyjaśnienie).
2) Czy MR (1-3) chroni przeciwko obrażenią zadanym z MF ?
Pytam, ponieważ gram VC, gdzie jedyną deklaracją na szarże jest stanie, a wczoraj pograłem sobie for fun O&G i nie mogłem znaleźć konkretnego zapisu do tej sytuacji...
2) Nie
- SaperHeart
- Piłkarz
- Posty: 710
- Lokalizacja: Adeptus Geriatricus
Jeśli nie ma zasięgu to pali szarżę.Hardy pisze:I wtedy Przeciwnik ma spaloną szarże ?
- SaperHeart
- Piłkarz
- Posty: 710
- Lokalizacja: Adeptus Geriatricus
jak to ?
Pokolei:
1) Przeciwnik deklaruje szarże na mój oddział
2) Ja deklaruje ucieczkę i rzucam na odległośc ucieczki
3) co w tym momencie robi jednostka przeciwnika ?
Pokolei:
1) Przeciwnik deklaruje szarże na mój oddział
2) Ja deklaruje ucieczkę i rzucam na odległośc ucieczki
3) co w tym momencie robi jednostka przeciwnika ?
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2013, o 11:50 przez SaperHeart, łącznie zmieniany 1 raz.
W przykładzie podanym przez Ciebie wygląda to tak, że Twój oddział jest w sumie oddalony po ucieczce o 12" (7" początkowa odległość i 5" rzut na ucieczkę), natomiast przeciwnik uzyskał w sumie zasięg szarży na 10" (bazowy ruch marudersów 4" + 6" rzut na szarżę). Szarża jest palona, i przeciwnik rusza się o największą kostkę rzutu 2k6.Hardy pisze:I wtedy Przeciwnik ma spaloną szarże ?

- SaperHeart
- Piłkarz
- Posty: 710
- Lokalizacja: Adeptus Geriatricus
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
Kiedy kończy się gra ?
Tzn. wiem że gram zazwyczaj trwa 6 tur albo aż sędzia krzyknie time-stop
Ew. kończy się jak jeden z graczy się podda.
Jednak w kilku hipotetycznych sytuacjach:
1. w 3 turze zniszczę 100% oddziałów przeciwnika ale np. gram Chaos Dwarfami, mam Kadaaia i ew. gramy na stole gdzie są 2 magiczne tereny (portal i nawiedzony domek) i przeciwnik chce żebym rozegrał jeszcze sam 3 tury bo może coś mi się stanie ?
2. gramy na scenariusz z rezerwami i przeciwnikowi 75% armii zostało w rezerwach a 25% rozstrzelałem w swojej pierwszej turze. na stole nie ma nikogo i przeciwnik nie chce wychodzić rezerwami. Koniec gry ? czy ew. gramy 6 tur bez niego ?
jak to rozegrać w kwestii punktów?
Tzn. wiem że gram zazwyczaj trwa 6 tur albo aż sędzia krzyknie time-stop

Ew. kończy się jak jeden z graczy się podda.
Jednak w kilku hipotetycznych sytuacjach:
1. w 3 turze zniszczę 100% oddziałów przeciwnika ale np. gram Chaos Dwarfami, mam Kadaaia i ew. gramy na stole gdzie są 2 magiczne tereny (portal i nawiedzony domek) i przeciwnik chce żebym rozegrał jeszcze sam 3 tury bo może coś mi się stanie ?
2. gramy na scenariusz z rezerwami i przeciwnikowi 75% armii zostało w rezerwach a 25% rozstrzelałem w swojej pierwszej turze. na stole nie ma nikogo i przeciwnik nie chce wychodzić rezerwami. Koniec gry ? czy ew. gramy 6 tur bez niego ?
jak to rozegrać w kwestii punktów?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
1. Od premiery 8 ed już nie.
2. Nie, wszystko ma klapki na oczach i widzi tylko przed siebie, o ile nie ma zapisu że jest inaczej.
2. Nie, wszystko ma klapki na oczach i widzi tylko przed siebie, o ile nie ma zapisu że jest inaczej.
Ach te uroki bycia ciągle głodnymMad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.

Zobacz opis scenariusza. Jest tam wyraźnie napisane kiedy kończy się rozgrywka.White Lion pisze:Kiedy kończy się gra ?
Maneaters z zasadą sniper
Najpierw deklarujemy który model w co strzela. Gdy zadeklarujemy wszystkie cele, wykonujemy strzały w dowolnej kolejności.
Czy powyższe uściślenie odnosi się odnosi się tylko do strzałów "snajperskich" czy wszystkich strzałów wykonywanych przez meaneterów-snajperów?
Najpierw deklarujemy który model w co strzela. Gdy zadeklarujemy wszystkie cele, wykonujemy strzały w dowolnej kolejności.
Czy powyższe uściślenie odnosi się odnosi się tylko do strzałów "snajperskich" czy wszystkich strzałów wykonywanych przez meaneterów-snajperów?
"Mam sto rąk, sto sztyletów... gdy chcę, sto ran zadam."
Cały unit najpierw deklaruje, w co strzela, a potem dopiero rzucasz kostkami.Kamil.Sz pisze:Maneaters z zasadą sniper
Najpierw deklarujemy który model w co strzela. Gdy zadeklarujemy wszystkie cele, wykonujemy strzały w dowolnej kolejności.
Czy powyższe uściślenie odnosi się odnosi się tylko do strzałów "snajperskich" czy wszystkich strzałów wykonywanych przez meaneterów-snajperów?
Release the Przemcio!
a jaka zasada ci na to pozwala skoro strzelasz jako caly unit bez zasady sniper?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
opis zasady poison zdaje sie to wyjasnia, musisz legalnie trafic i liczy sie tylko natural dice
kombinowalem kiedys z tym kombo z poisonami na 5+ na nocnikach
ale to nie takie super jest
kombinowalem kiedys z tym kombo z poisonami na 5+ na nocnikach

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Wszyscy dostają +1 do M.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()