Pytania ogólne v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
SaperHeart
Piłkarz
Posty: 710
Lokalizacja: Adeptus Geriatricus

Re: Pytania ogólne v 2.0

Post autor: SaperHeart »

1) Jak się tyczy sytuacja reakcji na szarże "flee" ? tzn. mam oddział np. 5 Goblin Wolf Riders, który jest oddalony od przeciwnika o 7", np. klocek Maruderów. Przeciwnik szarżuje, a Ja deklaruje ucieczkę. W jakim przypadku Maruderzy złapią Gobliny ? Dajmy na to, że na uceiczkę rzuciłem 5, a kolega 6.

a) tak jak to było w 7 edycji, oddział zawsze pali szarżę i leci o największą kostkę rzutu 2K6.
b) oddział łapie gobliny, ponieważ uzyskał większy rezultak rzutu. (6>5)
c) oddział by złapał Gobliny jakby były w zasięgu rzutu, tzn. 6<7
d) inna sytuacja (proszę o wyjaśnienie).

2) Czy MR (1-3) chroni przeciwko obrażenią zadanym z MF ?

Pytam, ponieważ gram VC, gdzie jedyną deklaracją na szarże jest stanie, a wczoraj pograłem sobie for fun O&G i nie mogłem znaleźć konkretnego zapisu do tej sytuacji...
...Who dares wins...
Obrazek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Hardy pisze:1) Jak się tyczy sytuacja reakcji na szarże "flee" ? tzn. mam oddział np. 5 Goblin Wolf Riders, który jest oddalony od przeciwnika o 7", np. klocek Maruderów. Przeciwnik szarżuje, a Ja deklaruje ucieczkę. W jakim przypadku Maruderzy złapią Gobliny ? Dajmy na to, że na uceiczkę rzuciłem 5, a kolega 6.

a) tak jak to było w 7 edycji, oddział zawsze pali szarżę i leci o największą kostkę rzutu 2K6.
b) oddział łapie gobliny, ponieważ uzyskał większy rezultak rzutu. (6>5)
c) oddział by złapał Gobliny jakby były w zasięgu rzutu, tzn. 6<7
d) inna sytuacja (proszę o wyjaśnienie).

2) Czy MR (1-3) chroni przeciwko obrażenią zadanym z MF ?

Pytam, ponieważ gram VC, gdzie jedyną deklaracją na szarże jest stanie, a wczoraj pograłem sobie for fun O&G i nie mogłem znaleźć konkretnego zapisu do tej sytuacji...
1) Gdy deklarujesz flee uciekasz od razu, a nie po rzucie na szarżę.
2) Nie

Awatar użytkownika
SaperHeart
Piłkarz
Posty: 710
Lokalizacja: Adeptus Geriatricus

Post autor: SaperHeart »

I wtedy Przeciwnik ma spaloną szarże ?
...Who dares wins...
Obrazek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Hardy pisze:I wtedy Przeciwnik ma spaloną szarże ?
Jeśli nie ma zasięgu to pali szarżę.

Awatar użytkownika
SaperHeart
Piłkarz
Posty: 710
Lokalizacja: Adeptus Geriatricus

Post autor: SaperHeart »

jak to ?
Pokolei:
1) Przeciwnik deklaruje szarże na mój oddział
2) Ja deklaruje ucieczkę i rzucam na odległośc ucieczki
3) co w tym momencie robi jednostka przeciwnika ?
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2013, o 11:50 przez SaperHeart, łącznie zmieniany 1 raz.
...Who dares wins...
Obrazek

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Hardy pisze:I wtedy Przeciwnik ma spaloną szarże ?
W przykładzie podanym przez Ciebie wygląda to tak, że Twój oddział jest w sumie oddalony po ucieczce o 12" (7" początkowa odległość i 5" rzut na ucieczkę), natomiast przeciwnik uzyskał w sumie zasięg szarży na 10" (bazowy ruch marudersów 4" + 6" rzut na szarżę). Szarża jest palona, i przeciwnik rusza się o największą kostkę rzutu 2k6.
Obrazek

Awatar użytkownika
SaperHeart
Piłkarz
Posty: 710
Lokalizacja: Adeptus Geriatricus

Post autor: SaperHeart »

Czyli dobrze rozumiem ;) Oddział szarżujący ma w tym momencie tylko dwa wyjścia: zdając Ld może zmienić cel szarży lub spróbować złapać mój oddział.
...Who dares wins...
Obrazek

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

Kiedy kończy się gra ?

Tzn. wiem że gram zazwyczaj trwa 6 tur albo aż sędzia krzyknie time-stop :)
Ew. kończy się jak jeden z graczy się podda.

Jednak w kilku hipotetycznych sytuacjach:

1. w 3 turze zniszczę 100% oddziałów przeciwnika ale np. gram Chaos Dwarfami, mam Kadaaia i ew. gramy na stole gdzie są 2 magiczne tereny (portal i nawiedzony domek) i przeciwnik chce żebym rozegrał jeszcze sam 3 tury bo może coś mi się stanie ?

2. gramy na scenariusz z rezerwami i przeciwnikowi 75% armii zostało w rezerwach a 25% rozstrzelałem w swojej pierwszej turze. na stole nie ma nikogo i przeciwnik nie chce wychodzić rezerwami. Koniec gry ? czy ew. gramy 6 tur bez niego ?

jak to rozegrać w kwestii punktów?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
Sokół
Mudżahedin
Posty: 307
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sokół »

1. Nie ma już zasady -1 do strzelania do pojedynczych postaci i +1 do large target?
2. Postacie widzą 360 stopni?

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

1. Od premiery 8 ed już nie.
2. Nie, wszystko ma klapki na oczach i widzi tylko przed siebie, o ile nie ma zapisu że jest inaczej.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

White Lion pisze:Kiedy kończy się gra ?
Zobacz opis scenariusza. Jest tam wyraźnie napisane kiedy kończy się rozgrywka.

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

Maneaters z zasadą sniper
Najpierw deklarujemy który model w co strzela. Gdy zadeklarujemy wszystkie cele, wykonujemy strzały w dowolnej kolejności.

Czy powyższe uściślenie odnosi się odnosi się tylko do strzałów "snajperskich" czy wszystkich strzałów wykonywanych przez meaneterów-snajperów?
"Mam sto rąk, sto sztyletów... gdy chcę, sto ran zadam."

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Kamil.Sz pisze:Maneaters z zasadą sniper
Najpierw deklarujemy który model w co strzela. Gdy zadeklarujemy wszystkie cele, wykonujemy strzały w dowolnej kolejności.

Czy powyższe uściślenie odnosi się odnosi się tylko do strzałów "snajperskich" czy wszystkich strzałów wykonywanych przez meaneterów-snajperów?
Cały unit najpierw deklaruje, w co strzela, a potem dopiero rzucasz kostkami.
Release the Przemcio!

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

Nie chodzi mi o strzelanie częścią oddziału tylko nie korzystając ze strzału snajperskiego celować w różne cele.
"Mam sto rąk, sto sztyletów... gdy chcę, sto ran zadam."

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

a jaka zasada ci na to pozwala skoro strzelasz jako caly unit bez zasady sniper?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Gucio
Chuck Norris
Posty: 443

Post autor: Gucio »

Może chodzi mu o to że strzela do paru różnych oddziałów a nie modeli...

Pytanie: w O&G możliwe jest osiągnięcie poisona na 5+ dzięki bannerowi oraz czarowi z małego waaagh.
Co się dzieje w takim przypadku jeśli mając te poisony trafiam na 6+? 5tki się marnują?

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Tak, żeby poison działał, to musisz trafić.
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

opis zasady poison zdaje sie to wyjasnia, musisz legalnie trafic i liczy sie tylko natural dice
kombinowalem kiedys z tym kombo z poisonami na 5+ na nocnikach :) ale to nie takie super jest
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Eledrin
Wałkarz
Posty: 97
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eledrin »

Taka sprawa, czy jeżeli oddział ma banner of swiftness i dołączy do nich bohater, to wszyscy w tym oddziale mają +1 to movement czy on nie i ich spowalnia?

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Wszyscy dostają +1 do M.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Zablokowany