Pytania ogólne v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania ogólne v 2.0
Takie szybkie pytanie bo nie mogę teraz sprawdzić w RB a utrzymuje mnie to w niepewności.
Która zasada jest ważniejsza - maksymalizacji liczby modeli w walce czy zasada że 2 szarżujące oddziały powinny zetknąć się z jak najbliższą liczbą modeli każdy?
Czyli czy szarżując jednostką 5 R&F (X) i monsterkiem (Y) na inny oddział 5R&F (Z) zetknę się z:
a) X 5 modeli corner to corner i Y 2 modele corner to corner. Czyli wszystkie modele walczą, ale podział nie jest równy (5 do 2).
b) X 4 modele corner to corner i Y 3 modele corner to corner. Czyli wykluczyliśmy 1 model z X z walki, ale podział jest równy (4 do 3)
c) Pół na pół czyli olać modele, corner to corner - dostawiasz tak żeby pół jednostki Z było pokryte X a pół Y.
d) Nie wiesz co piszesz, RB wypalił Ci mózg i jest jeszcze inaczej.
Która zasada jest ważniejsza - maksymalizacji liczby modeli w walce czy zasada że 2 szarżujące oddziały powinny zetknąć się z jak najbliższą liczbą modeli każdy?
Czyli czy szarżując jednostką 5 R&F (X) i monsterkiem (Y) na inny oddział 5R&F (Z) zetknę się z:
a) X 5 modeli corner to corner i Y 2 modele corner to corner. Czyli wszystkie modele walczą, ale podział nie jest równy (5 do 2).
b) X 4 modele corner to corner i Y 3 modele corner to corner. Czyli wykluczyliśmy 1 model z X z walki, ale podział jest równy (4 do 3)
c) Pół na pół czyli olać modele, corner to corner - dostawiasz tak żeby pół jednostki Z było pokryte X a pół Y.
d) Nie wiesz co piszesz, RB wypalił Ci mózg i jest jeszcze inaczej.
Life's a game with save and load features disabled.
maxymalizacja modeli.
Gniewko pisze:
Zarost zarostem, ale kolory inne - u mnie kudły jednolicie czarne, u Jagala ciemny łeb, a zarost (tu cytując Kubę) "z jakimiś idiotycznymi rudawymi akcentami", co w połączeniu z niebieskimi oczami jest bzdurne i podniecające zarazem.
Moim zdaniem wariant "A" bo o ile dobrze sobie to wyobraziłem, bo wprowadziłeś jak najwięcej modeli do walki, monster jest jeden więc on może tylko rogiem się nawet stykać, byleby i Twoich i wroga modeli jak najwięcej walczyło, tym bardziej ze to Twoja tura
Muszą się stykać wszystkie modele obu stron konfliktu. Obojętnie w jakiej formacji, byle wszystkie.
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!
Też się skłaniam ku odpowiedzi A. Chociaż oznacza to że szarżując jednostkami o różnych podstawkach, im mniejsza podstawka tym więcej takich modeli w styku. Czyli w większości wypadków darmowy CR dla przeciwnika
. Kolejny minus dla monsterków ...

Nie jest to możliwe w przeważającej liczbie sytuacji. Właściwie to praktycznie zawsze kiedy to 2 szarżujące jednostki są szersze niż obiekt szarżowany nie jest możliwe do zrobienia to co napisałeś.WojtuśŚ pisze:Muszą się stykać wszystkie modele obu stron konfliktu. Obojętnie w jakiej formacji, byle wszystkie.
Life's a game with save and load features disabled.
Eledrin, WojtuŚS i reszta chętnych do udzielania odpowiedzi bez podawania źródeł:
Jak nie jesteście czegoś pewni, to nie piszcie. Jak jesteście, to koniecznie podajcie źródło. Howgh!
dziękuję za uwagę
co do pytania, to najpierw maksymalizujemy ilość walczących modeli. Jeżeli można zachować ten wymóg równocześnie wprowadzając możliwie równą ilość modeli z każdej szarżującej jednostki do walki, to należy to zrobić.
Źródło: Podręcznik, sekcja ruch, szarże, moving chargers oraz multiple charges at unit.
pozdrawiam
Furion
Jak nie jesteście czegoś pewni, to nie piszcie. Jak jesteście, to koniecznie podajcie źródło. Howgh!
dziękuję za uwagę

Źródło: Podręcznik, sekcja ruch, szarże, moving chargers oraz multiple charges at unit.
pozdrawiam
Furion
@Fazik chodziło o podana sytuację.
W podręczniku napisane jest, że priorytetem jest maksymalizacja oraz że akceptowalne jest posiadanie nierównej liczby modeli w oddziałach o ile nie wpływa to na liczbę walczących ludkow.
A pod obrazkiem napisane jest, że należy dostawić możliwie równa liczbę goblinkow. Str. 23 duzy
Jest więc tylko o ludkach szarzujacego, a nie szarzowanego. Więc wspomniany monster może się stykać tylko z jednym c2c.
W podręczniku napisane jest, że priorytetem jest maksymalizacja oraz że akceptowalne jest posiadanie nierównej liczby modeli w oddziałach o ile nie wpływa to na liczbę walczących ludkow.
A pod obrazkiem napisane jest, że należy dostawić możliwie równa liczbę goblinkow. Str. 23 duzy
Jest więc tylko o ludkach szarzujacego, a nie szarzowanego. Więc wspomniany monster może się stykać tylko z jednym c2c.
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!
PSz pisze:mam szybkie pytanie
sytuacja
deklaruje w oddział A robi flee
robie redirecta w B on flee tak ze A znów jest bliżej
czy jak rzuce odpowiednio to moge złapać zarówno A i B?
Złapać możesz tylko to na co szarżowałeś, inne rzeczy musisz omijać i blokują ci szarże (czyli po redirecice oddział A)
nie korzystalem z trickster shard'a bedac w oddziale wiec niech mi ktos podpowie jak to powinno byc rozliczane
jak wsadze bohatera w oddzial i styka sie on z X modelami, to bez wzgledu na liczbe hitow X razy musze przerzucic wardy ze wzgledu na przedmiot?
rany ida w oddzial, wiec zastanwiam sie jak okreslic ze to akurat te modele w styku z bohaterem maja przerzucac
np Lorda w kawie styka sie z 2 modelami, oddzial dostaje 5 ran, przerzucam 2 wardy tylko?
jak wsadze bohatera w oddzial i styka sie on z X modelami, to bez wzgledu na liczbe hitow X razy musze przerzucic wardy ze wzgledu na przedmiot?
rany ida w oddzial, wiec zastanwiam sie jak okreslic ze to akurat te modele w styku z bohaterem maja przerzucac
np Lorda w kawie styka sie z 2 modelami, oddzial dostaje 5 ran, przerzucam 2 wardy tylko?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Przecież to przeciwnik wybiera które modele uderza, a ty rozdzielasz trafienia tylko podczas strzelania, gdy oddział liczy mniej niż 5 modeli R&F. Dodatkowo, może deklarować ataki tylko w modele B2B, więc imho Re-Rolle przy Wardach dotyczą wszystkich zranieńManfred pisze:hity przydzielasz na które modele chcesz
więc bierzesz te z tyłu żeby nie przerzucać

Ostatnio zmieniony 21 kwie 2013, o 12:20 przez Azurix, łącznie zmieniany 1 raz.
przeczytaj opis przedmiotu najpierw, dotyczy wszystkiego, a nie tylko w CCAzurix pisze:Ale z tego co kojarzę, to Other Trickster's Shard działa jedynie w B2B, a tak jesteś tylko w CC

cytat?Niltag pisze:Przezucasz wszyskie 5

na jakiej podstawie mam przerzucic wszystko, ze niby wszystkie rany dostal 1 model?
glownie mi chodzi o Flag of Blood Keep, wiec to bardziej kwestia strzelania mnie interesuje i magii
wiec jesli np mam 5 kawalerii i hero styka sie z 1 modelem na brzegu, a hitow oddzial dostal 9
to moge tak przydzielic rany, ze ten w styku oberwie tylko 1 i ten 1 ward musialbym przerzucic w przypadku zdania
jakos mi to nie idzie

tak to powinno byc?
w przypadku walki w CC ok, przeciwnik moze zadeklarowac ze konkretne ataki ida w konkretny model R&F w B2B (moj) ktory styka sie z posiadaczem przedmiotu
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
z czego wynika, ze tylko w CC? jakos nie z opisu przedmiotu, chcialbym to poprawnie rozegrac, a nie liczyc na fakt, ze kto glosniej krzyczy ten ma racje i tak sedzia uzna
argument/cytat plis
argument/cytat plis

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
A gdzie jest napisane, że działa tylko w CC ? Bo ja przy opisie przedmiotu nie widzę takiego zapisu
"Nie może być kompromisu między wolnością a nadzorem ze strony rządu. Zgoda choćby na niewielki nadzór jest rezygnacją z zasady niezbywalnych praw jednostki i podstawieniem na jej miejsce zasady nieograniczonej, arbitralnej władzy rządu." - Ayn Rand