Pytania ogólne v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Re: Pytania ogólne v 2.0

Post autor: White Lion »

do Combat Reform mamy:

RB str 14
Reform
... A unit of troops can change the direction in which it is facing and rearrange its formation all at once by means of a manoeuvre called a reform....
... Keeping the centre point of the unit the same, arrange the unit into a new formation of as many ranks as you please, facing whichever direction you wish. Remember that none of the models in the unit can move more than twice their Movement rate...

RB str 55 (uwzględniając erratę)
Combat Reform, Reforming From Victory.
A combat reform is essentially a standard reform (page 14), save for the fact that the centre point of the reformed unit does not have to stay in the same place.
The most common usage of a combat reform is to allow the unit to turn to face its enemy (if attacked in the flank or rear), although it can also be used to bring more models into the fight by increasing the unit's frontage.
There are two special restrictions on a combat reform, however — it cannot be used to get a model (friend or foe) out of base contact with the enemy if it was in contact before the reform was made and the unit may not reform in such a way as to contact a different facing on any enemy unit it is in contact with.
The model can be in base contact with a different enemy at the end of the reform if you wish.

Uściślenia:
Ograniczenia Combat Reform:
- Za pomocą Combat Reform nie można wyłączyd żadnych modeli z walki - dotyczy to również już w walkę zaangażowanych modeli Rank-and-File.
- Nie można reformowad oddziałów w walce tak, by po reformie stykały się ze sobą bokami lub tyłami.
- Po wykonaniu manewru Combat Reform położenie jednostek musi spełniad zasadę 1” apart, z wyjątkiem jednostek z którymi walczą. Jeżeli spełnienie tego warunku jest niemożliwe, to dana jednostka nie może wykonad combat reform.
- Robiąc Combat Reform nie ma obowiązku zachowania środka oddziału.


Moje zrozumienie powyższych odbiega trochę od przyjętych możliwości CR choć zaznaczę nie mam problemu z tym że gramy inaczej niż ja to rozumiem:

Wg mnie CR jest to manewr pozwalający jednostce dowolną kombinację z pośród ruchów:
- 7edycyjny "turn"
- przestawianie modeli w ramach zmiany ilości szeregów
- przestawianie CMG i bohaterów w jednostce

I w moim zrozumieniu przesunięcie jakie pokazałeś nie jest zgodne z zasadami.
Dla mnie zgodne jest coś takiego:

przed reformem:
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
................................................................ :? :? :? :? :?
................................................................ :? :? :? :? :?
................................................................ :? :? :? :? :?
................................................................ :? :? :? :? :?

po reformie:
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
............................................. :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?
............................................. :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?

czyli CR pozwala tutaj na zabranie np. 10 modeli z 3 i 4tego szeregu i dostawienie ich w całości po lewej stronie jednostki omijając zasadę zwykłego reforma o zachowaniu środka która zmuszała by oddział do równomiernego dołożenia przestawianych modeli po obu stronach oddziału.


Jestem świadomy tego że tak się nie gra i że dozwolone są przesunięcia oddziału w bok takie jak pokazałeś u siebie w przykładzie.
Nie wiem jednak czy mają one jakiekolwiek poparcie w zasadach czy są tylko obowiązującą ich interpretacją tak samo jak zabronienie pojedyńczym modelom robienia combat reform.
Ostatnio zmieniony 2 maja 2013, o 12:33 przez White Lion, łącznie zmieniany 1 raz.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Nie rozumiem.
Wcześniej odpisałeś Danrakhowi że to legalne, a ja przedstawiłem to samo tylko wyolbrzymiłem sliding.
Sądziłem że jest tak jak ty narysowałeś powyżej z tym że nie uważam że trza symetrycznie zwiekszać front.

przed reformem:

X X X X X X X X X
................. O O O O O
................. O O O O O
................. O O O O O
po reformie:

X X X X X X X X X
........ O O O O O O
........ O O O O O O
........ O O O O O O

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

może zbyt dużo się opisałem.

w skrócie o powyższym:

To jest legalne - w sensie tak się gra i tak sędziuje większość znanych mi sędziów lokalnych (na masterach nie bywam).

Próbowałem tylko przedstawić to że nie wiem dlaczego to jest legalne.
Tzn. według tego jak ja rozumiem zacytowane zasady to sliding nie powinien być legalny.

Jeżeli ktoś zna jakąś zasadę którą pominąłem lub potrafi mi wytłumaczyć dlaczego sliding jest legalny to byłbym wdzięczny choć uznając to jako "obowiązującą interpretację" też jakoś przeżyję :)
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

White Lion pisze:(...)
Jestem świadomy tego że tak się nie gra i że dozwolone są przesunięcia oddziału w bok takie jak pokazałeś u siebie w przykładzie.
Nie wiem jednak czy mają one jakiekolwiek poparcie w zasadach czy są tylko obowiązującą ich interpretacją tak samo jak zabronienie pojedyńczym modelom robienia combat reform.
Tak się nie gra, ponieważ w zasadach napisane jest co innego. Nowa formacja może być taka sama jak stara. Nie ma żadnego przymusu zmiany formacji w inną. Dodatkowo nie trzeba zachowywać środka oddziału.

Ergo tak się gra, bo tak jest w rulebooku.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

White Lion +1

Odnośnie sytuacji z WL i Trolami, też interpretuje uściślenia i RB, tak że równocześnie patrzymy czy przesunięcie atakujących i broniących zmienia ilość oddziałów w walce i przesuwamy tych, którzy usuwają mniej.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

Furion pisze:...
Furion
ok czyli po prostu ja źle interpretuję sens zasad Combat Reform.

"Sliding" oddziałów jest legalny (z zachowaniem ograniczeń z Uściśleń) i wynika to ogólnie z zasad (które przytoczyłem).

"Sliding" pojedynczych modeli jest nielegalny i też wynika to ogólnie z zasad.

tak ?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

PSz pisze:Odnośnie pytania Danrakha.
Oznacza to że unitami można slidować a potworami nie?

Czy można tak?
:lol2: orc
:oops: hero
:mrgreen: szkiel
:arrow: pusta przestrzeń

przed
:lol2: :lol2: :oops: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2:
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

PO
:lol2: :lol2: :oops: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2:
:arrow: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Założmy jeszcze że front jest na 30 modeli ;)
nie mozna. Robiac taki reform wylaczasz czesc orkow z walki, a nie mozesz tego zrobic. Jedynie moglbys rozciagnac twoj oddzial tak, zeby sie stykal od prawdego boku oddzialu orkow do herosa. Sliding mozna zrobic tka, zeby nie wylaczyc modelu przeciwnika z walki.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

White Lion pisze: "Sliding" pojedynczych modeli jest nielegalny i też wynika to ogólnie z zasad.

tak ?
zależy w jakiej sytuacji. Nie możesz wyłączyć tych konkretnych modeli RnF które są już zaangażowane w walkę.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

paulinka17 pisze:Czekam na głos lidera, shino i tomka. Dobrze, że odpisałeś o tym rydwanie bo ja tego nie kleiłem przy stole.
/Proorytetem w combacie jest niewylaczanie oddzialow z walki w wyniku sciagania strat. Potem priorytetem jest niewyciaganie modeli z wali poprzez sciaganie strat.

Stad tez Inaczej powinno byc to rozegrane. co ciekawe uscislenie, ktore jest w odkumencie i ktore zacytowal furion nie przeszlo wiekszoscia glosow w glosowaniu:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=29&t=36923

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

tak tak nie wstrzymuje wstrzymuje

Takie frazesy to sobie możesz wypisywać na ar forum.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Ja sie nie wstrzymywalem. Zgodzilem sie, ze to bylo zgodne z raw, ale nie z tym jak powinno sie grac.

Nie zmienia to faktu, ze nie zdejmowalo sie nigdy modeli z walki maja mozliwosc zdejmowania modeloi poza walka.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Shino pisze: Nie zmienia to faktu, ze nie zdejmowalo sie nigdy modeli z walki maja mozliwosc zdejmowania modeloi poza walka.
To zależy czy ktoś czytał podręcznik do 8mej edycji czy nie.

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Annoyance of Netlings - In challenge, any enemy attempting to strike a character with AoN will only hit on 6s.

Przeciwnik ma Sword of Striking, trafia na 5 czy 6?

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

W twojej turze na 6+, w turze przeciwnika na 5+
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
mnp21
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mnp21 »

Być może pytanie już padło, ale wyszukiwaniem nic nie wskórałem, więc spytam o taką błahą rzecz, mianowicie...

Jeżeli w oddziale są postacie, to czy jako część marszu tym odziałem można zmienić pozycję postaci w tym oddziale (oczywiście aby pozycja był ciągle legalna... czyli postać możliwie do 1 rzędu...)?

W FAQ napisane jest wyraźnie że można, ale "...as a part of a normal movement.". No a jak z marszem?
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Shino pisze:Ja sie nie wstrzymywalem. Zgodzilem sie, ze to bylo zgodne z raw, ale nie z tym jak powinno sie grac.

Nie zmienia to faktu, ze nie zdejmowalo sie nigdy modeli z walki maja mozliwosc zdejmowania modeloi poza walka.
Zdecydowanie się z tym zgadzam. W cc ściaganie modeli po obu stronach - tak
ale nie pomijamy zasady maksymalizacji modeli walczących a tym bardziej nie wyłączamy oddziałów z combatu bo to może prowadzić to chorych sytuacji.
Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Zasada maksymalizacji modeli walczących dotyczy tylko szarży.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

no jakos tak wychodzi, bo w rozdziale multi combat - shrinking unit nie ma nic o maksymalizacji ilosc walczacych, natomiast jest wspomniane ze zasady usuwania poleglych z walk 1:1 rowniez sie tu aplikuja, wiec jak masz 1 szereg to lewo prawo jak z shootingu

tak moim zdaniem :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Czy ataki z cuszerow które są magiczne (góra-dół)mogą być płonące z czaru nr 2 -z fire?
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

No tak. Niby dlaczego miałyby nie być? Tam jest jasno napisane co robi ten czar, więc nie wiem o co wam tam chodzi.


To tak, jakby pytać: "Czy Banner +1 do LD daje +1 do LD czy nie daje".

Zablokowany