Pytania ogólne v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Pytania ogólne v 2.0

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Może ktoś na szybko wrzucić pełen, podręcznikowy, opis charmed shield? Chodzi mi o dokładny zapis z RB bo nie mam pod ręką, a jest mi potrzebny.

Thank you from the mountain.
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Rakso_The_Slayer pisze:Może ktoś na szybko wrzucić pełen, podręcznikowy, opis charmed shield? Chodzi mi o dokładny zapis z RB bo nie mam pod ręką, a jest mi potrzebny.

Thank you from the mountain.
Shield, One use only, The first hit suffered by the bearer of the Charmed Shield is discounted on a roll of 2+
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Bercik
Chuck Norris
Posty: 494
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bercik »

Czy jeśli gram Lizardmenami, mam z magów tylko Slaana z Focused Rumination, i na wiatry magii rzuciłem 12 to wogóle nie mogę czarować w tej turze? Cytat z uściśleń:
Limit 12 kości w jednym momencie w fazie magii
Mag nie może rzucić czaru, jeśli tym samym przekroczyłby maksymalną ilość 12 kości (w jednym momencie fazy magii) dzięki zasadzie specjalnej pozwalającej dorzucać kości (np. „dorzucający” dodatkową kość do czaru Dragon Mage). W takiej sytuacji gracz musi albo uwolnić wpierw stosowne miejsce w puli rzucając inne czary, albo też nie skorzystać ze zdolności maga, jeśli jej użycie jest opcjonalne.
Podaj wording Focused Rumination.

Awatar użytkownika
DarkAngel
Oszukista
Posty: 820
Lokalizacja: Wataha - Racibórz/Wrocław

Post autor: DarkAngel »

W pierwszym czarze nie dorzucasz

Do odpowiedzi dodajemy źródło albo nie odpowiadamy wcale.
-Furion-
"Nie może być kompromisu między wolnością a nadzorem ze strony rządu. Zgoda choćby na niewielki nadzór jest rezygnacją z zasady niezbywalnych praw jednostki i podstawieniem na jej miejsce zasady nieograniczonej, arbitralnej władzy rządu." - Ayn Rand

Awatar użytkownika
Bercik
Chuck Norris
Posty: 494
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bercik »

Tylko że nie możesz dobrowolnie nie dorzucać

Awatar użytkownika
DarkAngel
Oszukista
Posty: 820
Lokalizacja: Wataha - Racibórz/Wrocław

Post autor: DarkAngel »

Ale max 12 PD naraz też wynika z zasad euro... W każdym razie IMO jak masz 12 kości i Slanna z Rumination to pierwszy czar rzucasz bez dorzutu.
"Nie może być kompromisu między wolnością a nadzorem ze strony rządu. Zgoda choćby na niewielki nadzór jest rezygnacją z zasady niezbywalnych praw jednostki i podstawieniem na jej miejsce zasady nieograniczonej, arbitralnej władzy rządu." - Ayn Rand

Awatar użytkownika
Bercik
Chuck Norris
Posty: 494
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bercik »

* Euro, nie ma to nic do rzeczy. To o czym pisze wynika z polskich uściśleń sędziowskich, i tego że moc Slaana nie jest opcjonalna.

Edit by Furion

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Kurczę, zamist cytuj missclicknąłem w edytuj :roll:

Bercik, jeżeli dorzut jest obowiązkowy, to nie możesz rzucać żadnych czarów. Musisz najpierw coś rzucić innym czarodziejem, co nie dorzuca obowiązkowo kostek. Zasada max 12 kości naraz znajduje się w podręczniku głównym.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Aldean pisze:First spell generated is always flaming sword...( pytanie odnośnie dragon mage oczywiscie)

czy to znaczy ze moge zamienic go na sygnature?

pozdrawiam
self quote ;]
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

nie mozesz. Juz masz go wygenerowanego. Tylko wylosowane czary mozesz zamienic na sygnaturki.

Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Leoh »

pytanie o szarze z gorki.
Trzeba zszarzowac z gorki wieksza iloscia oddzialu (zejsc fizycznie z gorki) czy wystarczy przebywac na gorce i szarzowac na oddzial u podnóża górki aby dostac bonus +1 (nie schodzac z gorki ale szarzujac w obrebie gorki)?

EDIT:
THE HIGH GROUND
+1 Combat Result if the unit charged downhill.
The added momentum gained when charging downhill is a significant advantage. Therefore, if your unit charged and the majority of the models in your unit began the turn higher up than the enemy unit that was charged, you receive +1 combat result. This might seem like an odd way to phrase it, but allows the rule to cover most situations.

z opisu zdaje sie wynikac ze obie sytuacje dodaja +1 do CR.

Awatar użytkownika
Sokół
Mudżahedin
Posty: 307
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sokół »

Pytania dwa:

1. Ze sztandaru Gleaming Pendant mogę przerzucić tylko pierwszy jaki się nadarzy w grze nieudany test Ld? (przed korzystaniem z przerzutu BSB?). Po nie udanym przerzucie z tego sztandaru można przerzucić jeszcze raz z BSBka?

2. Jak jest z przyłączaniem się postaci do jednostek, jeżeli np. Black Orc przyłącza się do oddziału, który ma frenzy to on też zyskuje frenzy? Ale chyba traci już swoją Odporność na psychologię?
Ostatnio zmieniony 9 maja 2013, o 06:26 przez Sokół, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Gokish
Księciunio
Posty: 8646
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Gokish »

Furion pisze:Kurczę, zamist cytuj missclicknąłem w edytuj :roll:

Bercik, jeżeli dorzut jest obowiązkowy, to nie możesz rzucać żadnych czarów. Musisz najpierw coś rzucić innym czarodziejem, co nie dorzuca obowiązkowo kostek. Zasada max 12 kości naraz znajduje się w podręczniku głównym.

pozdrawiam
Furion


to jeszcze dodatkowe pytanie
When the Slann casts a spell, a "free" power dice is added to the attempt. This can cause an irresistible force or a miscast as normal, and can cause the Mage-Priest to roll more dice than normally allowed.

Czyli rozumiem jak rzucę 6/6 na magię i nie mam innego maga do zrzucania kostek to nie mogę rzucać czarów żabką tak?
Drugie pytanie. Dorzut wykonuje do dwóch pierwszych czarów rzucanych przez Żabę?
LICZNIK: W/D/L od 2012
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW :D
Fumijako pisze: Przepraszam bardzo, ale mag Khorna na dysku jest rzeczą , którą nie nazwałbym , że jest dla słabych

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

co się dzieje jak jednostka w domku dostaje zasadę Radnom movment?
Wydaje mi się że musi wyjść, ale czy na pewno?

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Kanadian - jednostka z Random Movement nie ma obowiązku wykonywania ruchu. Czemu więc musiałaby wychodzić z domku?
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@Rakso
czyli jak wypuszcze fanatykow czy Manglera w random to moge im powiedziec, ze oni sobie beda stac gdzie stoja i nie ruszac ich?
Wydaje mi sie ze co innego jest w opisie Random Movement i/lub w opisie Compulsory Movement phase
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

.
Ostatnio zmieniony 9 maja 2013, o 12:31 przez Rakso_The_Slayer, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Szajbus
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43

Post autor: Szajbus »

Jednostka z Random Movement nie ma obowiązku wykonać ruchu. (74 str Rulebook)
Other Compulsory Movement (25 str Rulebook) wspomina że szczegółowe zasady ruchu są opisane przy jednostkach z Random Movement w Army Book'ach.
Stad Manglery musza się ruszyć (zasada Gone Crazy), a już np. Steam Tank nie musi.
"...and are always moved inthe Compulsory Moves sub-phase" tyczy się w którym momencie fazy ruchów musimy wykonać ruch, a nie ze musimy wykonać ruch.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

a no wlasnie :) zafiksowalem sie na fanolach i spolce
dziekuję za przypomnienie gdzie to siedzialo w RB
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Da Big Stabba !
Pseudoklimaciarz
Posty: 29

Post autor: Da Big Stabba ! »

witam,

mam krótkie pytanko. Czy jest możliwość zagrania na zasady euro/etc ustalając limit pkt na 1500 ? jezeli tak to jak sie maja do tego specjalne zasady ? np +200 pkt u orków ? robimy proporcjonalnie ?

Zablokowany