Pytania ogólne v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Re: Pytania ogólne v 2.0

Post autor: paulinka17 »

Mam to non stop i gram tak jak z dostawieniem do tyłu przy niepełnym ostatnim ranku. Nie mam przy sobie RB i moge trochę zmyslac pojęcia, ale to sie chyba nazywa dostawieniem wirtualnym. Model kawalerzysty może sie stykac tylko po rogu żeby była maksymalizacja obrońców. Biją wszystkie "wystające" zza kawalerii modele które wirtualnie stykają sie z napastnikiem.

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

Furion pisze:Przymus jest mocniejszy od przyzwolenia. Hoppersi nie robią reformów.
1. Oznacza to, że według Twojej wykładni oddział Hoppersów NIGDY w ciągu całej gry nie zrobi reformy. Zakładam, że nie to było zamysłem. Reform na RM Skirmish to nie jest niewyobrażalny manewr oraz w mojej ocenie nie prowadzi do żadnych nadużyć.

2. W przypadku Hoppersów przymus nie wyklucza przyzwolenia. Robię pivot i RM (bo muszę) ale w trakcie zwijam się w 2 ranki (bo mogę). Jedno nie wyklucza drugiego więc stosowanie gradacji w tym przypadku mija się z celem. Zakaz Reformów na Hoppersach powinien obowiązywać w przypadku, gdy rzut na zasięg doprowadzi ich do Szarży.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

+1 Paraszczak :)
dopiero jak uda ci sie rzucic wystarczająco na szarze to nie mozesz sie reformować, bo podlega to zasadom szarży, mam podobne zdanie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Paraszczak pisze:1. Oznacza to, że według Twojej wykładni oddział Hoppersów NIGDY w ciągu całej gry nie zrobi reformy.
Oznacza to że zrobią dokładnie tyle reform co inne modele mające RM. Czyli po/w walce.

@misha
a kiedy podczas tej szarży się zwijają?
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Zgodnie z zasadą skirmish, w momencie kiedy rzucą za zasięg i okazuje się, że dochodzą, ale jeszcze przed ruchem samych modeli.

Awatar użytkownika
Duinhir
Mudżahedin
Posty: 312
Lokalizacja: Gdańsk - Oliwa
Kontakt:

Post autor: Duinhir »

Jeśli dołączę postać do oddziału o innym typie jednostki i strzelają do mnie (nie chodzi o szablon), to postać zawsze dostanie jedno trafienie? Czy rozdzielam jak mi się podoba i dopiero jak nie mam już komu przydzielić to dostanie postać?

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Duinhir pisze:Jeśli dołączę postać do oddziału o innym typie jednostki i strzelają do mnie (nie chodzi o szablon), to postać zawsze dostanie jedno trafienie? Czy rozdzielam jak mi się podoba i dopiero jak nie mam już komu przydzielić to dostanie postać?
Jak masz 5+ modeli RnF, to hity wchodzą w zwyklaków.
Obrazek

Awatar użytkownika
Duinhir
Mudżahedin
Posty: 312
Lokalizacja: Gdańsk - Oliwa
Kontakt:

Post autor: Duinhir »

Skąd ta pewność? W rulebooku masz, że postać dostaje jak jest mniej niż 5 RnF models lub jest inny typ jednostki.

Moje pytanie było co jak jest 50 szkieletów i licz na koniu i oddział dostaje 5 strzał. 4 idą w oddział, a jeden w licza, czy sam je przydzielam według uznania?

Awatar użytkownika
Pixel
Wodzirej
Posty: 709

Post autor: Pixel »

Przy innym typie jednostek nie dostajesz look out sir! Więc kula armatnia jak przeleci przez te szkiele i zahaczy o licza to on dostaje hita bez los'a. Przy normalnym shootingu gdzie masz randomize on dostanie tylko wtedy jak ilość modeli rnf spadnie poniżej 5.
- W życiu nie zobaczysz dwóch rzeczy: pierwszego stołu i cycków.

JaSzczuras
Chuck Norris
Posty: 484
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: JaSzczuras »

A to nie jest tak, że inny troop tape powoduje, że można sobie targetować jedno albo drugie??

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

KayolPixel pisze:Przy innym typie jednostek nie dostajesz look out sir! Więc kula armatnia jak przeleci przez te szkiele i zahaczy o licza to on dostaje hita bez los'a. Przy normalnym shootingu gdzie masz randomize on dostanie tylko wtedy jak ilość modeli rnf spadnie poniżej 5.
nie ma czegos takiego jak randomize w tej edycji.

reszta tez jest bledna.

@Duihnir w wypadku gdy masz oddzial z herosem o innym trooptype to przydzielasz hity w taki sam sposob jak gdyby bylo mniej niz 5 r&f modeli w oddziale.

Awatar użytkownika
Duinhir
Mudżahedin
Posty: 312
Lokalizacja: Gdańsk - Oliwa
Kontakt:

Post autor: Duinhir »

Czyli, dla jasności, 5 strzał w oddział 30 łuczników z liczem na koniu --> Mówię, że wszystko leci w oddział.

W przypadku template to wiadomo, dostaje bez look out sir.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

tak.

choc rownie dobrze moglbys powiedziec, ze chcesz zeby jeden hit lecial w liczke (gdyby byla bardziej pancernym herosem to mialoby to sens ;) )

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Dydu pisze:Zgodnie z zasadą skirmish, w momencie kiedy rzucą za zasięg i okazuje się, że dochodzą, ale jeszcze przed ruchem samych modeli.
Czytam, czytam i okazuje się że nie ma takiej zasady. Chyba mamy inne RB :P.
Jest że zwijają się w momencie deklaracji szarży, której nie deklarują bo nie mogą, bo mają RM.
Life's a game with save and load features disabled.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

ale mają RM, więc warunek szarży jest w opisie zasady RM
po co komplikować sobie życie :)

dolewając oliwy do ognia by podgrzać tę niezwykle ważną kwestię: a co jeśli to hoppersi szarżują na inny skirmish? kto sie kiedy zwija? o rany jak się zwinie i nie ma zasięgu to spalona czy jednak dochodzi :D
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

misha pisze:ale mają RM, więc warunek szarży jest w opisie zasady RM
po co komplikować sobie życie :)
Właściwie to po to aby używać zasad, które mają jednostki. Jak mają 2 to musisz używać 2 razem, a nie naprzemiennie, kiedy bardziej która pasuje.
misha pisze:dolewając oliwy do ognia by podgrzać tę niezwykle ważną kwestię: a co jeśli to hoppersi szarżują na inny skirmish? kto sie kiedy zwija? o rany jak się zwinie i nie ma zasięgu to spalona czy jednak dochodzi :D
Dokładnie. Wciąż czekam aż ktoś to rozwiąże :>.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

Shino pisze:tak.

choc rownie dobrze moglbys powiedziec, ze chcesz zeby jeden hit lecial w liczke (gdyby byla bardziej pancernym herosem to mialoby to sens ;) )
Ja tak robię bardzo często. Mam kostkę Warriorów z magiem MR4 i po bokach dokładam 2 Pegazy. Pestkowanie wyłapuję na save 1+ (2 hity z każdej salwy i nie pozwalam strzelać kilkoma oddziałami na raz) bo szkoda mięsa a i Pegazy dostają odporność na Magię.

wychodzi mniej więcej tak:
1-19 Hitów w 20 Modeli - ty wybierasz w co wchodzi.
20 hitów w 20 Modeli - Każdy model dostaje po 1 Hicie.
21-39 - każdy model dostaje po Hicie a resztę wybierasz rozdając po 1 na kolejne modele.
40 hitów w 20 Modeli - każdy po 2 Hity.
I tak dalej i tak dalej.

Awatar użytkownika
Duinhir
Mudżahedin
Posty: 312
Lokalizacja: Gdańsk - Oliwa
Kontakt:

Post autor: Duinhir »

Tak też mi się wydawało, ale wolałem się upewnić, by potem nie stracić głupio bohatera.

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2938

Post autor: Golonka »

Czy stopa orcza może zostać odbita przez ogrzy banner?
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

jaki jest rodzajem czaru?
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Zablokowany