Pytania ogólne v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
-
- Kretozord
- Posty: 1758
Re: Pytania ogólne v 2.0
Mam to non stop i gram tak jak z dostawieniem do tyłu przy niepełnym ostatnim ranku. Nie mam przy sobie RB i moge trochę zmyslac pojęcia, ale to sie chyba nazywa dostawieniem wirtualnym. Model kawalerzysty może sie stykac tylko po rogu żeby była maksymalizacja obrońców. Biją wszystkie "wystające" zza kawalerii modele które wirtualnie stykają sie z napastnikiem.
- Paraszczak
- Falubaz
- Posty: 1088
- Lokalizacja: Kraków
1. Oznacza to, że według Twojej wykładni oddział Hoppersów NIGDY w ciągu całej gry nie zrobi reformy. Zakładam, że nie to było zamysłem. Reform na RM Skirmish to nie jest niewyobrażalny manewr oraz w mojej ocenie nie prowadzi do żadnych nadużyć.Furion pisze:Przymus jest mocniejszy od przyzwolenia. Hoppersi nie robią reformów.
2. W przypadku Hoppersów przymus nie wyklucza przyzwolenia. Robię pivot i RM (bo muszę) ale w trakcie zwijam się w 2 ranki (bo mogę). Jedno nie wyklucza drugiego więc stosowanie gradacji w tym przypadku mija się z celem. Zakaz Reformów na Hoppersach powinien obowiązywać w przypadku, gdy rzut na zasięg doprowadzi ich do Szarży.
+1 Paraszczak 
dopiero jak uda ci sie rzucic wystarczająco na szarze to nie mozesz sie reformować, bo podlega to zasadom szarży, mam podobne zdanie

dopiero jak uda ci sie rzucic wystarczająco na szarze to nie mozesz sie reformować, bo podlega to zasadom szarży, mam podobne zdanie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Oznacza to że zrobią dokładnie tyle reform co inne modele mające RM. Czyli po/w walce.Paraszczak pisze:1. Oznacza to, że według Twojej wykładni oddział Hoppersów NIGDY w ciągu całej gry nie zrobi reformy.
@misha
a kiedy podczas tej szarży się zwijają?
Life's a game with save and load features disabled.
Jeśli dołączę postać do oddziału o innym typie jednostki i strzelają do mnie (nie chodzi o szablon), to postać zawsze dostanie jedno trafienie? Czy rozdzielam jak mi się podoba i dopiero jak nie mam już komu przydzielić to dostanie postać?
Jak masz 5+ modeli RnF, to hity wchodzą w zwyklaków.Duinhir pisze:Jeśli dołączę postać do oddziału o innym typie jednostki i strzelają do mnie (nie chodzi o szablon), to postać zawsze dostanie jedno trafienie? Czy rozdzielam jak mi się podoba i dopiero jak nie mam już komu przydzielić to dostanie postać?

Skąd ta pewność? W rulebooku masz, że postać dostaje jak jest mniej niż 5 RnF models lub jest inny typ jednostki.
Moje pytanie było co jak jest 50 szkieletów i licz na koniu i oddział dostaje 5 strzał. 4 idą w oddział, a jeden w licza, czy sam je przydzielam według uznania?
Moje pytanie było co jak jest 50 szkieletów i licz na koniu i oddział dostaje 5 strzał. 4 idą w oddział, a jeden w licza, czy sam je przydzielam według uznania?
Przy innym typie jednostek nie dostajesz look out sir! Więc kula armatnia jak przeleci przez te szkiele i zahaczy o licza to on dostaje hita bez los'a. Przy normalnym shootingu gdzie masz randomize on dostanie tylko wtedy jak ilość modeli rnf spadnie poniżej 5.
- W życiu nie zobaczysz dwóch rzeczy: pierwszego stołu i cycków.
-
- Chuck Norris
- Posty: 484
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
A to nie jest tak, że inny troop tape powoduje, że można sobie targetować jedno albo drugie??
nie ma czegos takiego jak randomize w tej edycji.KayolPixel pisze:Przy innym typie jednostek nie dostajesz look out sir! Więc kula armatnia jak przeleci przez te szkiele i zahaczy o licza to on dostaje hita bez los'a. Przy normalnym shootingu gdzie masz randomize on dostanie tylko wtedy jak ilość modeli rnf spadnie poniżej 5.
reszta tez jest bledna.
@Duihnir w wypadku gdy masz oddzial z herosem o innym trooptype to przydzielasz hity w taki sam sposob jak gdyby bylo mniej niz 5 r&f modeli w oddziale.
Czyli, dla jasności, 5 strzał w oddział 30 łuczników z liczem na koniu --> Mówię, że wszystko leci w oddział.
W przypadku template to wiadomo, dostaje bez look out sir.
W przypadku template to wiadomo, dostaje bez look out sir.
Czytam, czytam i okazuje się że nie ma takiej zasady. Chyba mamy inne RBDydu pisze:Zgodnie z zasadą skirmish, w momencie kiedy rzucą za zasięg i okazuje się, że dochodzą, ale jeszcze przed ruchem samych modeli.

Jest że zwijają się w momencie deklaracji szarży, której nie deklarują bo nie mogą, bo mają RM.
Life's a game with save and load features disabled.
ale mają RM, więc warunek szarży jest w opisie zasady RM
po co komplikować sobie życie
dolewając oliwy do ognia by podgrzać tę niezwykle ważną kwestię: a co jeśli to hoppersi szarżują na inny skirmish? kto sie kiedy zwija? o rany jak się zwinie i nie ma zasięgu to spalona czy jednak dochodzi
po co komplikować sobie życie

dolewając oliwy do ognia by podgrzać tę niezwykle ważną kwestię: a co jeśli to hoppersi szarżują na inny skirmish? kto sie kiedy zwija? o rany jak się zwinie i nie ma zasięgu to spalona czy jednak dochodzi

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Właściwie to po to aby używać zasad, które mają jednostki. Jak mają 2 to musisz używać 2 razem, a nie naprzemiennie, kiedy bardziej która pasuje.misha pisze:ale mają RM, więc warunek szarży jest w opisie zasady RM
po co komplikować sobie życie![]()
Dokładnie. Wciąż czekam aż ktoś to rozwiąże :>.misha pisze:dolewając oliwy do ognia by podgrzać tę niezwykle ważną kwestię: a co jeśli to hoppersi szarżują na inny skirmish? kto sie kiedy zwija? o rany jak się zwinie i nie ma zasięgu to spalona czy jednak dochodzi
Life's a game with save and load features disabled.
- Paraszczak
- Falubaz
- Posty: 1088
- Lokalizacja: Kraków
Ja tak robię bardzo często. Mam kostkę Warriorów z magiem MR4 i po bokach dokładam 2 Pegazy. Pestkowanie wyłapuję na save 1+ (2 hity z każdej salwy i nie pozwalam strzelać kilkoma oddziałami na raz) bo szkoda mięsa a i Pegazy dostają odporność na Magię.Shino pisze:tak.
choc rownie dobrze moglbys powiedziec, ze chcesz zeby jeden hit lecial w liczke (gdyby byla bardziej pancernym herosem to mialoby to sens)
wychodzi mniej więcej tak:
1-19 Hitów w 20 Modeli - ty wybierasz w co wchodzi.
20 hitów w 20 Modeli - Każdy model dostaje po 1 Hicie.
21-39 - każdy model dostaje po Hicie a resztę wybierasz rozdając po 1 na kolejne modele.
40 hitów w 20 Modeli - każdy po 2 Hity.
I tak dalej i tak dalej.
Tak też mi się wydawało, ale wolałem się upewnić, by potem nie stracić głupio bohatera.