Nie o to pytałem.misha pisze:@d
nie ma to znaczenia, ilość reformów jest dowolna
przeczytaj FAQ do fast cavalry
Pytania ogólne v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania ogólne v 2.0
Life's a game with save and load features disabled.
- RedScorpion
- Falubaz
- Posty: 1161
- Lokalizacja: Pszczyna
Ja też tak uważałem, ale na forum TK spotkałem się ze stwierdzeniem, że ktoś pytał Kudłatego i dostał odpowiedź, że po zadaniu rany też efekt działa. Dlatego szukam potwierdzenia od kogoś z LS.lonit pisze:Casualty to nie rana.
owszem o to, w takiej sytuacji, zaawsze ale to zaawsze możesz zrobić jakiś reform i przejechać zahaczając o oddział i postawić oddział za oddziałem przeciwnika w zasięgu 2xM, więc twoja kmina w tym konkretnym przypadku nie ma sensu. Z powodu tej strefy 1" hexy nie muszą skracać swojego zasięgu ruchu.FAZIK pisze:Nie o to pytałem.misha pisze:@d
nie ma to znaczenia, ilość reformów jest dowolna
przeczytaj FAQ do fast cavalry
Fasta po prostu przestawiasz w zasięgu 2xM, nie robisz żadnego miliona reformów, żeby udowodnić jak tam dojechałeś.
inne przypadki to rzut granatem zaczepno obronnym

@casualty
przecież w RB jest jasno napisane, w dziale "remove casualty", że usuwamy modele, otrzymane rany na oddziale powodują usunięcie modeli, może Kudłaty podpowie skąd taka interpretacja.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- RedScorpion
- Falubaz
- Posty: 1161
- Lokalizacja: Pszczyna
ale np. zadanie 1 rany oddziałowi irongutów nie usuwa modelu, moim zdaniem efekt wtedy nie działa a zdania na forum TK są podzielone. Dlatego poprosiłem właśnie o 100% potwierdzenie jak ma być.misha pisze: @casualty
przecież w RB jest jasno napisane, w dziale "remove casualty", że usuwamy modele, otrzymane rany na oddziale powodują usunięcie modeli, może Kudłaty podpowie skąd taka interpretacja.
@Red Scorpion
Zadając pytania w tym dziale cytujemy podręcznik, a nie to co ktoś powiedział, że kudłaty powiedział.
Proszę wkleić odpowiednie cytaty.
pozdrawiam
Furion
Zadając pytania w tym dziale cytujemy podręcznik, a nie to co ktoś powiedział, że kudłaty powiedział.
Proszę wkleić odpowiednie cytaty.
pozdrawiam
Furion
Jak najbardziej. Tylko że to nie jest moja teoria, a granie w zgodzie z opisanymi zasadami (jest tylko jedna odpowiedz dla A,B i C - staną 1" od klocka). Co zresztą potwierdza post PSz z odpowiedziami LSmisha pisze:inne przypadki to rzut granatem zaczepno obronnymbo w dziale OnG nie przekonałeś Shina do swojej teorii, to ja się nie wypowiadam.

Life's a game with save and load features disabled.
- RedScorpion
- Falubaz
- Posty: 1161
- Lokalizacja: Pszczyna
"When casualties occur, models are removed from the back rank of the unit..." - cytat z RB
"In addition any unit that suffers one or more casualties from a shooting attack by a Screaming Skull Catapult ..." - cytat z AB
Moim zdaniem zarówno klopa TK jak i helka, która ma podobny zapis, muszą zabić jakiś model żeby wywołać test paniki. Jak już pisałem, na forum TK pojawiły się jednak głosy, że na turnieju zostało zasędziowane inaczej itd. Proszę o jasne określenie jak to ma działać żeby była jedna wykładnia.
Jeśli to aktywacji efektu potrzebne jest zabicie modelu to proszę też o informację czy zabicie np. smoka wywołuje test paniki u bohatera go dosiadającego.
"In addition any unit that suffers one or more casualties from a shooting attack by a Screaming Skull Catapult ..." - cytat z AB
Moim zdaniem zarówno klopa TK jak i helka, która ma podobny zapis, muszą zabić jakiś model żeby wywołać test paniki. Jak już pisałem, na forum TK pojawiły się jednak głosy, że na turnieju zostało zasędziowane inaczej itd. Proszę o jasne określenie jak to ma działać żeby była jedna wykładnia.
Jeśli to aktywacji efektu potrzebne jest zabicie modelu to proszę też o informację czy zabicie np. smoka wywołuje test paniki u bohatera go dosiadającego.
1 - zgadza się. z zapisów jasno wynika, że konieczne jest zabicie modelu, a nie załadowanie woundaRedScorpion pisze:"When casualties occur, models are removed from the back rank of the unit..." - cytat z RB
"In addition any unit that suffers one or more casualties from a shooting attack by a Screaming Skull Catapult ..." - cytat z AB
1 - Moim zdaniem zarówno klopa TK jak i helka, która ma podobny zapis, muszą zabić jakiś model żeby wywołać test paniki. Jak już pisałem, na forum TK pojawiły się jednak głosy, że na turnieju zostało zasędziowane inaczej itd. Proszę o jasne określenie jak to ma działać żeby była jedna wykładnia.
2 - Jeśli to aktywacji efektu potrzebne jest zabicie modelu to proszę też o informację czy zabicie np. smoka wywołuje test paniki u bohatera go dosiadającego.
2 - strona 105 shooting at ridden monsters. Na potrzeby strzelania są traktowani jako jeden model, tym samym trzeba zabić cały jeden model aby wywołać test paniki. Zabicie wierzchowca jest niewystarczające.
pozdrawiam
Furion
Siemka mam dwa pytania:
1. Jeśli oddział jest objęty czarem, który pozwala mu przerzucać nieudane rzuty na trafienie i ma jednocześnie Hate'a, to ten Hate się liczy jakoś?
2. Czy w poniższej sytuacji oddział zielony może zaszarżować na oddział czerwony? Poruszając się najpierw do przodu, potem robiąc wheela w prawo i dokańczając szarżę. Wydaje się proste, ale wolę się upewnić.

1. Jeśli oddział jest objęty czarem, który pozwala mu przerzucać nieudane rzuty na trafienie i ma jednocześnie Hate'a, to ten Hate się liczy jakoś?
2. Czy w poniższej sytuacji oddział zielony może zaszarżować na oddział czerwony? Poruszając się najpierw do przodu, potem robiąc wheela w prawo i dokańczając szarżę. Wydaje się proste, ale wolę się upewnić.

1. Nie możesz 2 raz przerzucać jednej kości
2. jeśli oddział zielony jest w bocznej strefie oddziału czerwonego i podczas takiej szarży nie zrobi wheela większego niż 90 to może
2. jeśli oddział zielony jest w bocznej strefie oddziału czerwonego i podczas takiej szarży nie zrobi wheela większego niż 90 to może
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
sa traktowani jako pojedynczy cel na potrzeby strzelania. Nie model. Str 105.Furion pisze: 2 - strona 105 shooting at ridden monsters. Na potrzeby strzelania są traktowani jako jeden model, tym samym trzeba zabić cały jeden model aby wywołać test paniki. Zabicie wierzchowca jest niewystarczające.
Jako model pojedynczy sa traktowani normalnie, poza mozliwoscia obierania atakowania zarowno potwora jak i jezdzca.
Nie kumam uściślenia dot besti nurgla:
Jak rozpatrujemy pojedynek z bestią nurgla, która jest wielowoundowym modelem R&F?
Rany z pojedynku idą na oddział. Jeżeli challengujący zada ranę zabijającą model, to ginie bestia w challenge’u. Jeżeli oddział zada ranę zabijającą model, to ginie bestia poza challengem.
Załóżmy że bestie które mają 3 rany wbite biją sie z oddziałem z bohaterem. Bohater idzie do pojedynku z bestią, ale nic nie robi. Potem oddział zadaje jedną rane, przez co ginie bestia poza challengem. Czyli nagle bohater jest w pojedynku ze zdrową 4W bestią, mimo że przed chwilą sie bił z ledwo żywą, tak? Rozumiem że woundy nie mogą zostać na wielu bestiach, bo za każdym razem ktoś by sobie wyzywał nową zdrową bestia na pojedynek. Ale np w przypadku championów MC jest możliwe rozdzielanie woundów na niego i na oddział.
Jak rozpatrujemy pojedynek z bestią nurgla, która jest wielowoundowym modelem R&F?
Rany z pojedynku idą na oddział. Jeżeli challengujący zada ranę zabijającą model, to ginie bestia w challenge’u. Jeżeli oddział zada ranę zabijającą model, to ginie bestia poza challengem.
Załóżmy że bestie które mają 3 rany wbite biją sie z oddziałem z bohaterem. Bohater idzie do pojedynku z bestią, ale nic nie robi. Potem oddział zadaje jedną rane, przez co ginie bestia poza challengem. Czyli nagle bohater jest w pojedynku ze zdrową 4W bestią, mimo że przed chwilą sie bił z ledwo żywą, tak? Rozumiem że woundy nie mogą zostać na wielu bestiach, bo za każdym razem ktoś by sobie wyzywał nową zdrową bestia na pojedynek. Ale np w przypadku championów MC jest możliwe rozdzielanie woundów na niego i na oddział.
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Przecież żadne rany zadawane spoza challenge'u nie mogą wejść w challenge... Według mnie wtedy traktujemy bestię walczącą w challenge'u jako model osobny niż inne bestie R&F. Od momentu rzucenia i przyjęcia challenge'u rany zadawane oddziałowi nie przenoszą się na bestię walczącą w pojedynku i odwrotnie. Inaczej nie miałoby to sensu.
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Czy rany zadawane z magicznych przedmiotów z sekcji Arcane (jak np. Feedback scroll, albo Forbidden Rod) są magicznymi atakami?
FAQ twierdzi że cholera wie, bo nie atakuje ale woundy zadaje
.

Q: What are ‘magical attacks’? (p68)
A: All attacks made by spells and magic items are considered to be magical attacks, as are all attacks that are specifically noted as being magical attacks. Shots fired from magical items are also considered to be magical attacks, unless their description specifically states otherwise. Hits inflicted by rolls on the Miscast table are treated as magical attacks.
Life's a game with save and load features disabled.