Pytania ogólne v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Re: Pytania ogólne v 2.0

Post autor: FAZIK »

misha pisze:@d
nie ma to znaczenia, ilość reformów jest dowolna
przeczytaj FAQ do fast cavalry
Nie o to pytałem.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
RedScorpion
Falubaz
Posty: 1161
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: RedScorpion »

lonit pisze:Casualty to nie rana. [-X
Ja też tak uważałem, ale na forum TK spotkałem się ze stwierdzeniem, że ktoś pytał Kudłatego i dostał odpowiedź, że po zadaniu rany też efekt działa. Dlatego szukam potwierdzenia od kogoś z LS.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

FAZIK pisze:
misha pisze:@d
nie ma to znaczenia, ilość reformów jest dowolna
przeczytaj FAQ do fast cavalry
Nie o to pytałem.
owszem o to, w takiej sytuacji, zaawsze ale to zaawsze możesz zrobić jakiś reform i przejechać zahaczając o oddział i postawić oddział za oddziałem przeciwnika w zasięgu 2xM, więc twoja kmina w tym konkretnym przypadku nie ma sensu. Z powodu tej strefy 1" hexy nie muszą skracać swojego zasięgu ruchu.

Fasta po prostu przestawiasz w zasięgu 2xM, nie robisz żadnego miliona reformów, żeby udowodnić jak tam dojechałeś.

inne przypadki to rzut granatem zaczepno obronnym :) bo w dziale OnG nie przekonałeś Shina do swojej teorii, to ja się nie wypowiadam.

@casualty
przecież w RB jest jasno napisane, w dziale "remove casualty", że usuwamy modele, otrzymane rany na oddziale powodują usunięcie modeli, może Kudłaty podpowie skąd taka interpretacja.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
RedScorpion
Falubaz
Posty: 1161
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: RedScorpion »

misha pisze: @casualty
przecież w RB jest jasno napisane, w dziale "remove casualty", że usuwamy modele, otrzymane rany na oddziale powodują usunięcie modeli, może Kudłaty podpowie skąd taka interpretacja.
ale np. zadanie 1 rany oddziałowi irongutów nie usuwa modelu, moim zdaniem efekt wtedy nie działa a zdania na forum TK są podzielone. Dlatego poprosiłem właśnie o 100% potwierdzenie jak ma być.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

@Red Scorpion
Zadając pytania w tym dziale cytujemy podręcznik, a nie to co ktoś powiedział, że kudłaty powiedział.


Proszę wkleić odpowiednie cytaty.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

misha pisze:inne przypadki to rzut granatem zaczepno obronnym :) bo w dziale OnG nie przekonałeś Shina do swojej teorii, to ja się nie wypowiadam.
Jak najbardziej. Tylko że to nie jest moja teoria, a granie w zgodzie z opisanymi zasadami (jest tylko jedna odpowiedz dla A,B i C - staną 1" od klocka). Co zresztą potwierdza post PSz z odpowiedziami LS ;).
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
RedScorpion
Falubaz
Posty: 1161
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: RedScorpion »

"When casualties occur, models are removed from the back rank of the unit..." - cytat z RB

"In addition any unit that suffers one or more casualties from a shooting attack by a Screaming Skull Catapult ..." - cytat z AB

Moim zdaniem zarówno klopa TK jak i helka, która ma podobny zapis, muszą zabić jakiś model żeby wywołać test paniki. Jak już pisałem, na forum TK pojawiły się jednak głosy, że na turnieju zostało zasędziowane inaczej itd. Proszę o jasne określenie jak to ma działać żeby była jedna wykładnia.
Jeśli to aktywacji efektu potrzebne jest zabicie modelu to proszę też o informację czy zabicie np. smoka wywołuje test paniki u bohatera go dosiadającego.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

RedScorpion pisze:"When casualties occur, models are removed from the back rank of the unit..." - cytat z RB

"In addition any unit that suffers one or more casualties from a shooting attack by a Screaming Skull Catapult ..." - cytat z AB

1 - Moim zdaniem zarówno klopa TK jak i helka, która ma podobny zapis, muszą zabić jakiś model żeby wywołać test paniki. Jak już pisałem, na forum TK pojawiły się jednak głosy, że na turnieju zostało zasędziowane inaczej itd. Proszę o jasne określenie jak to ma działać żeby była jedna wykładnia.
2 - Jeśli to aktywacji efektu potrzebne jest zabicie modelu to proszę też o informację czy zabicie np. smoka wywołuje test paniki u bohatera go dosiadającego.
1 - zgadza się. z zapisów jasno wynika, że konieczne jest zabicie modelu, a nie załadowanie wounda
2 - strona 105 shooting at ridden monsters. Na potrzeby strzelania są traktowani jako jeden model, tym samym trzeba zabić cały jeden model aby wywołać test paniki. Zabicie wierzchowca jest niewystarczające.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
RedScorpion
Falubaz
Posty: 1161
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: RedScorpion »

Dzięki.

Awatar użytkownika
Sokół
Mudżahedin
Posty: 307
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sokół »

Siemka mam dwa pytania:

1. Jeśli oddział jest objęty czarem, który pozwala mu przerzucać nieudane rzuty na trafienie i ma jednocześnie Hate'a, to ten Hate się liczy jakoś?

2. Czy w poniższej sytuacji oddział zielony może zaszarżować na oddział czerwony? Poruszając się najpierw do przodu, potem robiąc wheela w prawo i dokańczając szarżę. Wydaje się proste, ale wolę się upewnić.

Obrazek

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

1. Nie możesz 2 raz przerzucać jednej kości
2. jeśli oddział zielony jest w bocznej strefie oddziału czerwonego i podczas takiej szarży nie zrobi wheela większego niż 90 to może
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

1. Nie przerzucasz przerzutów, więc się nie liczy.
2. Może tak jak myślisz, wchodząc we flankę, jeśli oczywiście patrzy w dobrą stronę (czyli w górę obrazka ;) )
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Sokół
Mudżahedin
Posty: 307
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sokół »

Dzięki, mam już czyste sumienie :)

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Furion pisze: 2 - strona 105 shooting at ridden monsters. Na potrzeby strzelania są traktowani jako jeden model, tym samym trzeba zabić cały jeden model aby wywołać test paniki. Zabicie wierzchowca jest niewystarczające.
sa traktowani jako pojedynczy cel na potrzeby strzelania. Nie model. Str 105.

Jako model pojedynczy sa traktowani normalnie, poza mozliwoscia obierania atakowania zarowno potwora jak i jezdzca.

Spawn
Chuck Norris
Posty: 478

Post autor: Spawn »

Nie kumam uściślenia dot besti nurgla:

Jak rozpatrujemy pojedynek z bestią nurgla, która jest wielowoundowym modelem R&F?
Rany z pojedynku idą na oddział. Jeżeli challengujący zada ranę zabijającą model, to ginie bestia w challenge’u. Jeżeli oddział zada ranę zabijającą model, to ginie bestia poza challengem.

Załóżmy że bestie które mają 3 rany wbite biją sie z oddziałem z bohaterem. Bohater idzie do pojedynku z bestią, ale nic nie robi. Potem oddział zadaje jedną rane, przez co ginie bestia poza challengem. Czyli nagle bohater jest w pojedynku ze zdrową 4W bestią, mimo że przed chwilą sie bił z ledwo żywą, tak? Rozumiem że woundy nie mogą zostać na wielu bestiach, bo za każdym razem ktoś by sobie wyzywał nową zdrową bestia na pojedynek. Ale np w przypadku championów MC jest możliwe rozdzielanie woundów na niego i na oddział.

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Przecież żadne rany zadawane spoza challenge'u nie mogą wejść w challenge... Według mnie wtedy traktujemy bestię walczącą w challenge'u jako model osobny niż inne bestie R&F. Od momentu rzucenia i przyjęcia challenge'u rany zadawane oddziałowi nie przenoszą się na bestię walczącą w pojedynku i odwrotnie. Inaczej nie miałoby to sensu.

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Czy rany zadawane z magicznych przedmiotów z sekcji Arcane (jak np. Feedback scroll, albo Forbidden Rod) są magicznymi atakami?

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

FAQ twierdzi że cholera wie, bo nie atakuje ale woundy zadaje :P.
Q: What are ‘magical attacks’? (p68)
A: All attacks made by spells and magic items are considered to be magical attacks, as are all attacks that are specifically noted as being magical attacks. Shots fired from magical items are also considered to be magical attacks, unless their description specifically states otherwise. Hits inflicted by rolls on the Miscast table are treated as magical attacks.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

A jak twierdzi społeczność? :D

Awatar użytkownika
sly
Chuck Norris
Posty: 459

Post autor: sly »

czy zionięcie z Dragonhide banner jest magiczne?
Oya, Oya, Oya !!!

Zablokowany