demon w domku :)

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

IMO nie może wejść do domku

powód:
RB (strona 72 w małym); dzial Characters sekcja Movemenet pisze: Characters that are larger than this (having a unit strength of more than 1), or that are mounted on a cavalry steed or a monster, follow the movement rules for monsters

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Charki pisze:IMO nie może wejść do domku

powód:
RB (strona 72 w małym); dzial Characters sekcja Movemenet pisze: Characters that are larger than this (having a unit strength of more than 1), or that are mounted on a cavalry steed or a monster, follow the movement rules for monsters
kolejny raz:
a jak porusza sie pojedynczy ogr i dlaczego nie przeszkadza mu to w byciu piechotą?

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Bo ogr jest piechotą.

Poztym "Ogr" nie ma RB specjalnego działu poświęconego sobie, oraz osobnego akapitu określającego że jeśli ma US>1 porusza sie jak monster.

Ogry mogą tworzyć oddzialy ogrów, a jak wiadomo monstery nie mogą formować się w oddziałuy liczniejsze niz jeden model.

I na samym początku rb w klasyfikacji na rozne typy jednostek ogr jest wpisany w "Infantry", nie wspominając ze w tej samej klasyfikacji dla jest napisane ze "some character folow some rules for monsters"

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

zakaz włażenia do domków nie jest zasada ruchu, tylko zasada specjalna domków.

Zakaz włażenia jest w sekcji "domki", a nie w sekcji "ruch".

Nie mowiac o tym że demon tylko niektorym zasadom potworków podlega.

O kant dupy roztrzaść :P

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Przecież wszyscy dobrze wiedzą, że chodzi o metodę szarży i pivotów przy tym zapisie o "some rules for monsters".

Domek nie ma nic do tego.

MOŻE.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

ksuM pisze:Przecież wszyscy dobrze wiedzą, że chodzi o metodę szarży i pivotów przy tym zapisie o "some rules for monsters".
przeciez wszyscy dobrze wiedza, ze to o czym piszesz jest dokladnie opisane w sekcji characters i nie musi byc to tak ogromny bohater jak demon/slann/treeman/shaggoth zeby miec zasady ruchu jak dla monsterow pod wzgledem poivotu i metod szarzy. Jest to dolkadnie opisane w sekcji charactyers. Tak wi3ec trzeba zalozyc, ze ci characterzy maja wiecej zasad dla monsterow

NIE MOZE (tez potrafie pisac wielkimi literami.. ale czy o to tu chodzi? :roll: )

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

szafa@poznan pisze:zakaz włażenia do domków nie jest zasada ruchu, tylko zasada specjalna domków.

Zakaz włażenia jest w sekcji "domki", a nie w sekcji "ruch".

Nie mowiac o tym że demon tylko niektorym zasadom potworków podlega.

O kant dupy roztrzaść :P
czlowieku, w jaki sposob chcesz wejsc do domku, jesli nie ruszajac sie? moze wchodzic piechota. demon podczas ruchu jest traktowany jak monster - jasniej juz sie chyba nie da?
Jesteś Aspołecznie Nastawionym Kutafonem, Inspirującym Ekstatyczne Lamenty Tłumu, Oraz Imbecylem Demonstrującym Ignorancję, Ogarniającym Tylko Alfabet.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Shino pisze:strona bodajze 13(ew. w przedziale miedyz 8 a 13 nie pamietam :/ ). Co tam masz napisane?

tam nie ma nic do uscislenia ale jest, ze some characters such as mighty deamon of chaos foolowes [some] rules for monsters.

some doszlo w erracie. Nadal jednak chodzi o zasady ruchu dla demona wiec do domku wejsc nie moze.
YYYY ?? Masz jakąś inną Erratę i inny podręcznik jak ja ?? Bo tak siedzę, wpatruję się i nie widzę tego some ani w jednym ani w drugim. Może to wynik siedzenia po nocach cały tydzień, ale niech inni sprawdzą czy tam to jest i mi powiedzą na której stronie.

Uważam Shino, że nie masz racji.
1. Demon porusza się jak potwór, ale potworem sam z siebie nie jest.
2. Skoro nie jest potworem, a jest na podstawce 40x40 to powinien być traktowany podobnie jak wszystko co jest na podstawkach 40x40
3. Wszystko co jest na podstawkach 40x40 mm w świetle RB jest traktowane jak infantry (piechota). Więc Demon też się tu zalicza.
4. W zasadach domków mamy, że piechota czy też bohaterowie którzy są liczeni jak piechota mogą do nich wchodzić.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Gobos pisze:
szafa@poznan pisze:zakaz włażenia do domków nie jest zasada ruchu, tylko zasada specjalna domków.

Zakaz włażenia jest w sekcji "domki", a nie w sekcji "ruch".

Nie mowiac o tym że demon tylko niektorym zasadom potworków podlega.

O kant dupy roztrzaść :P
czlowieku, w jaki sposob chcesz wejsc do domku, jesli nie ruszajac sie? moze wchodzic piechota. demon podczas ruchu jest traktowany jak monster - jasniej juz sie chyba nie da?
Mylisz się - podczas ruchu stosuje zasady poruszania się monsterów, ale monsterem się nie staje. A to różnica.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Scimitar pisze:
Shino pisze: YYYY ?? Masz jakąś inną Erratę i inny podręcznik jak ja ?? Bo tak siedzę, wpatruję się i nie widzę tego some ani w jednym ani w drugim. Może to wynik siedzenia po nocach cały tydzień, ale niech inni sprawdzą czy tam to jest i mi powiedzą na której stronie
moze mam inny podrecznik... moze inna errate, ale dla mnie jest dokladnie napisane, ze jest some... jakby nie bylo to demony nie mogly by sie dolaczac do oddzialow :)

http://us.games-workshop.com/errata/ass ... v7_faq.pdf lewy gorny rog w mojej innej erracie ;)

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

no dokladnie tak jak Scimi napisal... przytocze po raz n-ty przyklad ogra, bo chyba nie wszyscy zrozumieli.. i pisza mi tu o oddzialach,

- jest se oddzial ogrow
- w wyniku zawirowan na stole zostaje sobie 1 ogr z oddzialu
- jak ów ogr sie porusza? otoz porusza sie jak monster, ale nim nie jest, bo jasno jest okreslone ze ogry sa infantry wiec moga wchodzic do domku...

a czym demon rozni sie od ogra w kwestii zasad, oprocz tego ze lata? odp brzmi: niczym...

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

thurion pisze: a czym demon rozni sie od ogra w kwestii zasad, oprocz tego ze lata? odp brzmi: niczym...
jest wielki...jest zly...i straszny
no i DEMON-to brzmi dumnie :twisted:

a tak serio-zgadzam sie z Toba i Scimim

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

thurion pisze: - jest se oddzial ogrow
- w wyniku zawirowan na stole zostaje sobie 1 ogr z oddzialu
- jak ów ogr sie porusza? otoz porusza sie jak monster, ale nim nie jest, bo jasno jest okreslone ze ogry sa infantry wiec moga wchodzic do domku...

a czym demon rozni sie od ogra w kwestii zasad, oprocz tego ze lata? odp brzmi: niczym...
primo tym, ze jest characterem. characterzy tacy jak deamonic prince of chaos maja zasady monsterow czego tu nie rozumiec?
i gdzie jest naisane, ze ogr porsza sie jak monster?

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

A jak ma się poruszać?

Albo jak US1 i 360 los, albo jak monster.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Shino pisze:
Scimitar pisze: YYYY ?? Masz jakąś inną Erratę i inny podręcznik jak ja ?? Bo tak siedzę, wpatruję się i nie widzę tego some ani w jednym ani w drugim. Może to wynik siedzenia po nocach cały tydzień, ale niech inni sprawdzą czy tam to jest i mi powiedzą na której stronie
moze mam inny podrecznik... moze inna errate, ale dla mnie jest dokladnie napisane, ze jest some... jakby nie bylo to demony nie mogly by sie dolaczac do oddzialow :)

http://us.games-workshop.com/errata/ass ... v7_faq.pdf lewy gorny rog w mojej innej erracie ;)
A to o tę 7mą stronę chodzi :) No i co to ma do rzeczy ?? Gdzie w RB napisali tobie, że DP ma zasady monsterów ?? Napisali, że stosuje niektóre (stąd nawet te SOME się pojawiło). W rozdzialiku CHARACTERS napisali tobie jakie zasady mieli na myśli. Jeżeli uważasz, że some oznacza jakieś inne, to oświeć mnie jakie i gdzie wymienili te inne zasady, w tym te zabraniające wchodzić do domków.
sorki za zgryźliwy ton, ale już od paru dni piszę magisterkę nocami i już nieco podmęczony jestem.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

moim zdaniem ( z którym nikt się nie liczy bo mam za mało postów :P) to w rulebooku autor pisząć mighty chaos deamons miał na myśli greater demony a nie demon princów , a teraz sorrka ale zadam pytanie na które bardzo bym chciał znać odpowieć .

A więc skoro poruszamy temat domków i wchodzących do nich rzeczy to dlaczego spawn chaosu jest uznany jako monster a nie jako infrantry ? na podstawie jakich przepisów , zasad itd jest uznany za monstera ?

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Jasiuuu pisze: A więc skoro poruszamy temat domków i wchodzących do nich rzeczy to dlaczego spawn chaosu jest uznany jako monster a nie jako infrantry ? na podstawie jakich przepisów , zasad itd jest uznany za monstera ?
takich z powodu ktorych orzel jest tez monsterem mimo ze jest na 40x40... po prostu jest monsterem :) to juz nie jest nigdzie okreslone i nie ma zadnych analogii.. wiec jest to jakas tam decyzja i tyle, ja sie akurat z tym ze spawn nie moze wchodzic do domku zgadzam, rozni sie od reszty chocby random movementem
Shino pisze: zego tu nie rozumiec?
twojego rozumowania.. twoim zdaniem ogr heros, jakis bruiser np nie jest juz infantry z tego wzgledu ze jest charakterem? wiec oddzial ogrow z herosem moze wejsc do domku, ale juz sam heros nie bo porusza sie jak monster?
Shino pisze: i gdzie jest naisane, ze ogr porsza sie jak monster?
a jak sie ma poruszac? jak US1 ? czyli jak skirmisher?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

jak normalny unit. co z tego, ze ma tlyko 1 model... z czego wynika, ze nagle sie porusza jak monster/skirmish?

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Shino pisze:
thurion pisze:
Shino pisze:niestety ruleswise slann i demon maja dokladnie te same zasady ruchu :) jeden i drugi ma "some rules for the monsters" tak wiec skoro jeden nie moze wejsc do domku to drugi tez nie. jesli jeden moze to i drugi moze.

Jak dla mnie te some rules of monsters to wszystkie nie koligujace z zasadami characyterow. tak wiec oprocz dolaczania do oddzialow w zasadzie wszystko co dotyczy monsterow :)
a dla mnie jakis zapisek 'some' rules for monsters bez konretnych odniesien to fluffowe pierdzenie... slann to large target na monsterowej podstawce, jezeli nie widisz roznicy to gratuluje ;)

edit:
bede wdzieczny jak poruszysz ten temat na LS, z linkiem do tego tematu


pzdr
idac twoim tokiem myslenia. Slann to character a nie monster... moze co najwqyzej "follow some rules for monsters" czyli w sumie takie puste zdanie. Slann jest piechota... ;)
Bravo. Prawie jest tak, jak ironizujesz.
Miło jest pisać bez cytatów, lub z niepełnymi, nieprecyzyjnymi cytatami.
Pozwolę sobie zacytować wersję angielską Polskich Uściśleń, z tego co wiem nadal obowiązują.

Jedy Knight pisze:

g) Monsters: Because the rulebook description of monsters is very unclear:
1) Characters are never monsters. Truly large characters only follow some of the rules
for monsters – namely movement rules (see errata). Because of this, Greater Daemons,
Ancient Treemen and Shaggoth Champions are not considered monsters.
.)
Slann nie jest piechotą I nie wejdzie do domku.
Twierdzenie, że wejdzie jest tyleż efektowne, co … bezpodstawne.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

JJ nieeeeeee :wink: lepiej wszystkich ich zakwalifikowac do wora z monsterami!!
pomysl jaki fajny jest wtedy collar of zorga 8)

ODPOWIEDZ