Pytania ogólne v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Rild
Plewa
Posty: 7

Re: Pytania ogólne v 2.0

Post autor: Rild »

Czy po szybkiej reorganizacji można szarżować? Podręcznik wprost zabrania jedynie marszu, do tego szybka reorganizacja i szarża są same z siebie obciążone testem Zdolności Przywódczych i rzutem na zasięg szarży, więc próbujący wykonać taki manewr jest i tak dwa razy "ukarany", zatem wygląda na to, że można. Z drugiej strony - w podręczniku jest napisane, iż jednostka "nie jest aż tak szybka", żeby maszerować - czy to się przenosi też na szarże? Zawsze uważałem, że jeśli podręcznik nie mówi wprost, że czegoś nie wolno, to znaczy, że wolno - jaka zasada jest przyjęta na turniejach i ogólnie, w "szerokim świecie"?

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

O matko. Zobacz sobie w Rule Booku kiedy następują Deklaracje Szarż i czy będzie to w Remaining Moves (Pozostałe Ruchy) , bo wtedy wykonuje się Reorganizację i nie wcześniej #-o
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Rild
Plewa
Posty: 7

Post autor: Rild »

Fakt. Dziękuję.

Jak już tak dobrze mi idzie: co się dzieje, kiedy Fanatyk Nocnych Goblinów wpadnie na machinę wojenną? Tzn. do rzutów na zranienie bierze się wytrzymałość machiny czy obsługi?

Awatar użytkownika
Myzu
Mudżahedin
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań, Strefa zero

Post autor: Myzu »

Taka sytuacja:
:mrgreen: - bestie nurgla
:roll: - lord bretonski
:shock: - pegaz
:twisted: - skull cannon

Uklad:
:roll: :mrgreen:
:shock: :mrgreen:
:twisted: :mrgreen:
:twisted:


3 bestie zostaly zaszarzowane przez 2 oddzialy: pegazy (zostal 1 po wczesniejszej fazie combatu) oraz samotnego lorda.
W nastepnej turze na bok pegaza wpada skullcannon i z impaktow go zabija.


1. Czy skullcannon wypada z takiej walki i na poczet CR liczymy tylko rany jakie wbil?
2. Czy skullcannon moze overrunowac (zakladajac ze caly multi kombat zakonczyl sie zwyciestwem demonow)?
3. Jesli tak, to kiedy robi overrun:
a.) od razu
b.) po zakonczeniu calego multi kombatu

Watpliwosc, ktora sie pojawila jest taka, ze w przypadku rozgrywania dwoch walk, jesli w wyniku pierwszej wykonamy overrun do drugiej, to mamy gratis dodatkowa faze walki i nasz zwycieski oddzial walczy tez w drugim kombacie. Czy to sie aplikuje do opisanego przypadku?




------------------------------------------------------------------------
Druga sprawa:
Mamy oddzial z 2 bohaterami w srodku. Czy jesli wszystkie modele za wyjatkiem owych bohaterow zostana zabite
a.) w wyniku strzelania
b.) w walce wrecz
to czy bohaterowi caly czas sa jednym oddzialem?
Czy mozna ich rozdzielic (tak, by kazdy byl samodzielnym unitem i np. uciekajac z walki po porazce nie musiec sie zbierac ich potem na 1,1)?

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

1tak
2tak
3b

Awatar użytkownika
Myzu
Mudżahedin
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań, Strefa zero

Post autor: Myzu »

Dzieki :)

A moge jeszscze prosic o opinie w temacie bohaterow w oddziale?

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Myzu pisze:Dzieki :)

A moge jeszscze prosic o opinie w temacie bohaterow w oddziale?
Nie zauważyłem.
Druga sprawa:
Mamy oddzial z 2 bohaterami w srodku. Czy jesli wszystkie modele za wyjatkiem owych bohaterow zostana zabite
a.) w wyniku strzelania
b.) w walce wrecz
to czy bohaterowi caly czas sa jednym oddzialem?
Czy mozna ich rozdzielic (tak, by kazdy byl samodzielnym unitem i np. uciekajac z walki po porazce nie musiec sie zbierac ich potem na 1,1)?
FAQ GW. Bohaterowie w oddziale po zabiciu oddziału tworzą nowy oddział. Oznacza to, że:
po 1. testujesz panikę w 6" od zniszczonego oddziału "zwyklaków".
po 2. nie można ich rozdzielić - wszystkich bohaterów łączysz w jeden unit i heja.
po 3. Jeżeli ci bohaterowie będą uciekać od break'a / paniki - to zbierasz ich na normalnej wielkości LD, nie na 1.1. W końcu są nowym oddziałem.

pozdrawiam
Furion

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Rild pisze:Jak już tak dobrze mi idzie: co się dzieje, kiedy Fanatyk Nocnych Goblinów wpadnie na machinę wojenną? Tzn. do rzutów na zranienie bierze się wytrzymałość machiny czy obsługi?
wytrzymałość załogi bierze się tylko w Close Combat, patrz opis maszyn bojowych
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Jeżeli jakikolwiek character DE (poza assassinami i hagami) dołączy się do witch elves, to na koniec każdej tury trzeba za niego rzucić kostką. Na 4-6 nic się nie dzieje, na 1-3 dostaje d6 hitów z S3.

Czy jeżeli witchki będą miały flaming, to character będzie mógł korzystać z warda na 2+ np. od dragonhelma?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Wojtuś
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3830
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Wojtuś »

Na ile rani zerówka z metalu white lionów?
Czy jaak vauls unmaking zniszczy warda/sejwa, to liczy się to do ranienia/wardowania?
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2658
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

vauls niszczy po ranieniu.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Wojtuś pisze:Na ile rani zerówka z metalu white lionów?
Rani na 5+, bo Cloak daje +2 do Save'a, ale TYLKO na Niemagiczne Strzelanie, a nie ogólnie na Pociski, pomijając już fakt, że każdy Czar jest Magiczny ;)
Wojtuś pisze:Czy jaak vauls unmaking zniszczy warda/sejwa, to liczy się to do ranienia/wardowania?
Tak jak Pająk :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Jankiel pisze:Jeżeli jakikolwiek character DE (poza assassinami i hagami) dołączy się do witch elves, to na koniec każdej tury trzeba za niego rzucić kostką. Na 4-6 nic się nie dzieje, na 1-3 dostaje d6 hitów z S3.

Czy jeżeli witchki będą miały flaming, to character będzie mógł korzystać z warda na 2+ np. od dragonhelma?
Słowo w słowo wording musisz podać, bez tego nie ujedziemy.

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Jeżeli jakikolwiek character DE (poza assassinami i hagami) dołączy się do witch elves, to na koniec każdej tury trzeba za niego rzucić kostką. Na 4-6 nic się nie dzieje, na 1-3 dostaje d6 hitów z S3.

Czy jeżeli witchki będą miały flaming, to character będzie mógł korzystać z warda na 2+ np. od dragonhelma?
IMO nie powinien mieć. W opisie dragonhelm masz, że masz 2+warda od "ataków" więc hełm broni od strzelania czarów lub ataków wroga w CC.
Hity dostajesz pod koniec tury - nie jest to atak.

Opis zdolności witchów:
Madness of Khaine: At the end of each of your turns, roll a d6 for each of your characters that is in a unit of witch elves(do not roll for Khainite Assasins, Shadowblade, Death Hags or Hellebron -they`ve learnt how to survive in such company). On a score of 4+ nothing happens.. On a score of 3 or less, that character immediately suffers D6 S3 hits as the Witch Elves loose all control and turn on their ally.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2013, o 11:24 przez Asmodai, łącznie zmieniany 1 raz.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

każdy hit jest w gruncie rzeczy atakiem
bardziej temat chyba dotyczy tego czy Wiedzmy wykonując te hity korzystają z flamming attacks, bo nie jest to pewnie jakoś sensownie napisane

tak samo animozje
oddział może mieć flammingi i Black Ork tłumi bunt, modeli jest mało i 1 hit idzie na herosa z DragonHelmem czy gemem, czy te hity są ogniste czy nie :P
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

A hity z terenu, np. z wildwood? Atak lasu?
bardziej temat chyba dotyczy tego czy Wiedzmy wykonując te hity korzystają z flamming attacks, bo nie jest to pewnie jakoś sensownie napisane
Popieram pytanie.
Nie ma jakiegoś FAqa do DE?

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Asmodai pisze:Popieram pytanie. Nie ma jakiegoś FAqa do DE?
Jeszcze nie wydali FAQa. Nie zapominaj, że GW to "Ślimoki" :lol:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Jeszcze nie wydali FAQa. Nie zapominaj, że GW to "Ślimoki" :lol:
Nie zapominam - wszystko co wydają prędzej czy później wymaga FAqa lub erraty :lol2:

Elt
Mudżahedin
Posty: 211

Post autor: Elt »

czy dla armaty(iron blaster) strzelającej kartaczem przysługują modyfikacje redukujące bs?( strzelanie po ruchu, daleki dystans, soft cover)?
Obrazek

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2013, o 16:14 przez Hoax, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany