Pytania ogólne v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Re: Pytania ogólne v 2.0

Post autor: panterq »

@Bartoslavski

Wypada doczytać zasady.

@Eltaron

Tak, liczysz wszystkie modyfikatory.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

o.O
Edit: sorry...

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Jankiel pisze:Jeżeli jakikolwiek character DE (poza assassinami i hagami) dołączy się do witch elves, to na koniec każdej tury trzeba za niego rzucić kostką. Na 4-6 nic się nie dzieje, na 1-3 dostaje d6 hitów z S3.

Czy jeżeli witchki będą miały flaming, to character będzie mógł korzystać z warda na 2+ np. od dragonhelma?
Nie, te hity nie są płonące ani żadne inne.

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2658
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

to może jeszcze save'a nie ma? To raczej stompy nie są, gdzie jest wyraźnie napisane, że zdolności i inne takie nie przechodzą, są to normalne hity powodowane przez zasadę WE... Więc dlaczego nie miałyby być płonące? Chyba że dwie zasady razem nie mogą się skumulować?

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

to może jeszcze save'a nie ma? To raczej stompy nie są, gdzie jest wyraźnie napisane, że zdolności i inne takie nie przechodzą
Save jest. Nie jest napisane, że rany są bez save`a.
Chodzi bardziej o to, że to nie jest atak ani w CC, ani w strzelaniu, ani z magii. Flaming Attack dotyczy konkretnych ataków z konkretnych modeli - jest to zdolność jednostki do atakowania ogniem, zarówno w CC jak i przy strzelaniu.
Opis zasady nie mówi, że jednostka atakuje własnych bohaterów, a tylko że bohater dostaje uderzenia. Kontekstowo najpewniej da się to wywnioskować, ale póki FAq tego nie doprecyzuje, to po prostu zwykłe uderzenia - takie jak od terenu czy z innych źródeł.
Zauważ, że jednostka Witchów może w czasie "wypłacania" tych hitów mieć np. zwiększoną siłę jakimś efektem(czarem np.) - a zasada mówi wprost o k6 z S3(niezależnie od aktualnie posiadanej) - więc wszelkie "bonusy" jakie jednostka Witchów ma, nie kumulują się, więc flaming nie powinien działać.

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Hej, mam pytanie. Czy bohater na koniu-troop type war beast ma look outa w oddziale kawalerii? jeśli tak to dlaczego mimo innego trooptypu Sprawa dotyczy : dr, heralda na steedzie, CO.
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

ponieważ tak jest napisane w Rule Booku -> opis war beast w RB
stosujemy zasady do typu Cavalry wówczas, więc tak taki heros ma LoS w zwykłej Kawalerii

analogicznie bohater na monstrous beastcie to zasady do typu monstrous cavalry
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
negro
Wałkarz
Posty: 59

Post autor: negro »

czy mozna meduze wsadzic do Witchów z kotłem ?? i gdzie bedzie stała?

Raltariki
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43

Post autor: Raltariki »

Magiczny Portal (Sorcerous Portal) - wg instrukcji odpala zaklęcie w fazie magii po wylosowaniu kostek mocy i rozproszenia. Czy to znaczy, że jeśli w bitwie nie ma Czarodziejów (lub nie chcą/nie mogą akurat rzucać zaklęć w danej turze), to Portal nie zadziała?

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Kostki magii generuje się zawsze.

Raltariki
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43

Post autor: Raltariki »

M.T. pisze:Kostki magii generuje się zawsze.
To muszę spytać: w jakim celu generuje się kostki magii, kiedy nie ma komu z nich skorzystać?

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Raltariki pisze:
M.T. pisze:Kostki magii generuje się zawsze.
To muszę spytać: w jakim celu generuje się kostki magii, kiedy nie ma komu z nich skorzystać?
W celu rzucania bound spellów i/lub rozpraszania RiPów.
Obrazek

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

czy mozna meduze wsadzic do Witchów z kotłem ?? i gdzie bedzie stała?
Nie można. Meduza to osobna jednostka(sztuk 1 jako monstrous infantry), lub w Bloodwrack Shrine(który jest rydwanem) - niezależnie od opcji, żadna nie może być dołączona do oddziału.
W opisie kotła Witchów(który jest rydwanem) masz wprost napisane, że kocioł może być dołączony do Witchów.
Zerknij do army booka.

Raltariki
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43

Post autor: Raltariki »

Dobrze, ale przecież zdarzają się bitwy, w których kostki magii/rozproszenia zupełnie nie mają zastosowania. RiPy nie spadają z kosmosu, magiczne przedmioty nie rosną na drzewach. Z kolegą, z którym gram najczęściej, zwykle wystawiamy tylko po jednej postaci - bo tak lubimy, inwestujemy więcej w "mięso armatnie". Swoje armie znamy nawzajem na wylot, wystarczy kilka sekund dodawania punktów w pamięci i już wiadomo, że przeciwnik nie ukrywa niczego w rękawie. Przecież w takiej sytuacji nie będę rzucał na Wiatry Magii, żeby, no nie wiem, popatrzeć sobie z pożądaniem na kostki.
Ale rozumiem, że Magiczny Portal ma odpalić i tak. :) W takim razie pytanie dodatkowe - będzie aktywowany w każdej fazie magii, czyli zakładając sześcioturową bitwę, rzuci dwanaście zaklęć?

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Dobrze, ale przecież zdarzają się bitwy, w których kostki magii/rozproszenia zupełnie nie mają zastosowania.
Ale to nie zwalnia graczy od przeprowadzenia tury magii - najwyżej będzie bardzo krótka :wink:
Ale rozumiem, że Magiczny Portal ma odpalić i tak. :) W takim razie pytanie dodatkowe - będzie aktywowany w każdej fazie magii, czyli zakładając sześcioturową bitwę, rzuci dwanaście zaklęć?
Dokładnie. I bez możliwości dispela. :wink:

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Raltariki pisze:Dobrze, ale przecież zdarzają się bitwy, w których kostki magii/rozproszenia zupełnie nie mają zastosowania. RiPy nie spadają z kosmosu, magiczne przedmioty nie rosną na drzewach. Z kolegą, z którym gram najczęściej, zwykle wystawiamy tylko po jednej postaci - bo tak lubimy, inwestujemy więcej w "mięso armatnie". Swoje armie znamy nawzajem na wylot, wystarczy kilka sekund dodawania punktów w pamięci i już wiadomo, że przeciwnik nie ukrywa niczego w rękawie. Przecież w takiej sytuacji nie będę rzucał na Wiatry Magii, żeby, no nie wiem, popatrzeć sobie z pożądaniem na kostki.
Ale rozumiem, że Magiczny Portal ma odpalić i tak. :) W takim razie pytanie dodatkowe - będzie aktywowany w każdej fazie magii, czyli zakładając sześcioturową bitwę, rzuci dwanaście zaklęć?
Owszem, zdarzają się. Ale faza magii to faza magii, zgodnie z zasadami musi być, tylko że jest czasem pomijana bo tak jest wygodniej. Nie kombinuj bo nie ma po co - jeśli macie efekty który działają w fazie magii, to rozpatrujecie te efekty. Tak jest na przykład z rozpiską Demonów Khorne'a - nie rzucają zaklęć, ale rzucają na wiatry magii bo to generuje jakiś losowy efekt.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

Asmodai pisze:
czy mozna meduze wsadzic do Witchów z kotłem ?? i gdzie bedzie stała?
Nie można. Meduza to osobna jednostka(sztuk 1 jako monstrous infantry), lub w Bloodwrack Shrine(który jest rydwanem) - niezależnie od opcji, żadna nie może być dołączona do oddziału.
W opisie kotła Witchów(który jest rydwanem) masz wprost napisane, że kocioł może być dołączony do Witchów.
Zerknij do army booka.
W opcji z Bloodwrack Shrine akurat może dołączać do oddziałów. Zasada "Will of the Gods".

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

Model posiada WS0. Na jakich wynikach trafia w CC?
\/\

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1002
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

NIe atakuje.
PiotrB pisze:Oczami wyobraźni widzę te tłumy i uśmiechniętego Sola podającego kiełbaskę ...eh ...bezcenne :)

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

c4h10 pisze:Model posiada WS0. Na jakich wynikach trafia w CC?
Nie atakuje i jest trafiany automatycznie.

Zablokowany