Pivot modeli pojedynczych - raz jeszcze
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Ej panowie - ale w RB wyraźnie napisali, że złamana jednostka nie ginie z powodu przebiegnięcia przez te które ją brejkują. Po prostu ucieka, a tamci gonią, ew. zatrzymują się 1'' za, jeśli nie rzucili więcej, a wychodzi, że wpadają w tę jednostkę.
Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Istotnie, trzeba coś z tym zrobić.
Jeśli chodzi o oddział uciekający z walki, to wszystkie one wykonują manewr turn, nie pivot (s40). Należy wnosić, że ten turn ignoruje to oddziały wroga w BtB. Generalnie wydaje mi się, że manewr turn wygląda tak - podnosimy figurkę i stawiamy ją odwróconą do tyłu, ignorując ew. teren i inne modele - inaczej manewr ten byłby niemożliwy do wykonania dla każdego regimentu.
Jeśli chodzi o pivot to uważam, że nie jest on wykonany w kosmosie. Jeśli wprowadzimy zasadę, że pivot ignoruje teren/regimenty, to też się zaczną robić wąty w przeciwnym kierunku - zahaczanie rożkiem nie będzie np. przeszkadzało w szarżach. Zastanowimy się na LS co z tym zrobić.
Jeśli chodzi o oddział uciekający z walki, to wszystkie one wykonują manewr turn, nie pivot (s40). Należy wnosić, że ten turn ignoruje to oddziały wroga w BtB. Generalnie wydaje mi się, że manewr turn wygląda tak - podnosimy figurkę i stawiamy ją odwróconą do tyłu, ignorując ew. teren i inne modele - inaczej manewr ten byłby niemożliwy do wykonania dla każdego regimentu.
Jeśli chodzi o pivot to uważam, że nie jest on wykonany w kosmosie. Jeśli wprowadzimy zasadę, że pivot ignoruje teren/regimenty, to też się zaczną robić wąty w przeciwnym kierunku - zahaczanie rożkiem nie będzie np. przeszkadzało w szarżach. Zastanowimy się na LS co z tym zrobić.
Drugi akapit tego działu każe nam natomiast zrobić pivota całym oddziałem. Które jest ważniejsze?Jeśli chodzi o oddział uciekający z walki, to wszystkie one wykonują manewr turn, nie pivot (s40).
Pivot w przypadku oddziałów jest chyba prostszy i prowadzi do mniejszej ilości problemów (szczególnie w przypadku kawalerii szarżowanej od boku).
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Ej....Jankiel pisze:Drugi akapit tego działu każe nam natomiast zrobić pivota całym oddziałem. Które jest ważniejsze?Jeśli chodzi o oddział uciekający z walki, to wszystkie one wykonują manewr turn, nie pivot (s40).
Pivot w przypadku oddziałów jest chyba prostszy i prowadzi do mniejszej ilości problemów (szczególnie w przypadku kawalerii szarżowanej od boku).
Trochę historii...
Jedy Knight pisze:
On p 40 it says to execute this as per a turn manoeuvre.
Turn, p 13....
To execute a turn manoeuvre, all the models remain in place, but are turned around though 90 or 180 to face their side or rear....
Can I have my cookie now?
mageith pisze:The rule appears to says both. But I think Jedy's interpretation will prevail. Why? Because it works and to pivot a long line interpretation doesn't.Overhamsteren pisze:p 40 it says to as per a turn manoeuvre
p 40 it says to Pivot the unit on the spot
Gav Thorpe pisze:Yes, the 'pivot' reference in this section is misleading. Often a pivot is a quick way of representing a turn and doesn't make too much difference. The matter will be dealt with in the FAQ and essentially says that the rule is to turn and then flee, to avoid all kinds of situations where the pivot would change distances, interfere with other units, etc. Pivot is simply a convention to speed things up when approriate (like rolling dice together).Nubee pisze:Both partyes might be right. As Overhamsteren and Jedy pointed out. Again, its time to wait for the FAQ's.
-Stian-
GAV
Errata;
Page 40. The Move Surviving Fleeing Troops section,
second paragraph, will be changed as follows:
‘Even though the fleeing troops move in a
disorganized mob, for the purposes of moving the
fleeing units it is sometimes (JJ)convenient to keep them
in formation, simply pivoting the unit on the spot to
face the direction in which it is fleeing and then
moving it the distance indicated by the dice roll.’
To tyle jeśli chodzi o kwestię czy uciekające jednostki wykonują pivot czy turn.
Polhammera odradzam, szczególnie w przypadku kawalerii szarżowanej od boku.
Sugerowałbym, by LS przybiła sobie motto na swoim forum, by przed omówieniem dowolnej kwestii uściślenia zasad mieli to przed oczyma…
„Because it works.”
Ewentualnie dłuższą wersję;
Jeśli dwie interpretacje zasad zdają się być równie uprawnione, należy wybrać tę która sprawdza się jeśli chodzi o mechanikę gry.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
Przeważnie polhammer works, a nie rulebook.
No przytoczone przez ciebie cytaty niewiele wyjaśniają.
Bo turn kawalerii zmienia dużo (z 6 całowego oddziału robi się 12 calowy, czasem nawet zginie nawet nie z ucieczki, a na skutek zmiany formacji). Pivot też idealny nie jest, szczególnie w przypadku linii strzelców.
Ja na przykład zawsze uciekam oddziałem bez wykonywania żadnego z tych manewrów - jadę sobie bokiem, albo tyłem i nie robię żadnych turnów czy pivotów. Żaden z moich przeciwników nigdy nie protestował. Nigdy nie doszło też do żadnej głupiej sytuacji.
Ale wracając do meritum - czekam na uściślenie doptyczące pivotowania modeli pojedynczych.
Zwłaszcza, że w przypadku lataczy przyjęliście "latacze zawsze szarżują po prostej" zamiast zasady "kazdy szarżujący ma prawo do jednego wheela/pivota"
No przytoczone przez ciebie cytaty niewiele wyjaśniają.
Bo turn kawalerii zmienia dużo (z 6 całowego oddziału robi się 12 calowy, czasem nawet zginie nawet nie z ucieczki, a na skutek zmiany formacji). Pivot też idealny nie jest, szczególnie w przypadku linii strzelców.
Ja na przykład zawsze uciekam oddziałem bez wykonywania żadnego z tych manewrów - jadę sobie bokiem, albo tyłem i nie robię żadnych turnów czy pivotów. Żaden z moich przeciwników nigdy nie protestował. Nigdy nie doszło też do żadnej głupiej sytuacji.
Ale wracając do meritum - czekam na uściślenie doptyczące pivotowania modeli pojedynczych.
Za to monstery, kiedy mają się ruszać nie wykonują turna, tylko pivota. Dodatkowo, w rulebooku napisane jest "as per turn maneouvre" a nie po prostu "turn". To, że modele pojedyncze robią jedynie pivoty, ale w walce wręcz wyjątkowo turn też jest troszkę naciąganą interpretacją, bo ciężko rozsądzić, czy ważniejsze jest "w hth wszyscy robią turn" czy "monstery robią jedynie pivoty".Jeśli chodzi o oddział uciekający z walki, to wszystkie one wykonują manewr turn, nie pivot (s40).
Zwłaszcza, że w przypadku lataczy przyjęliście "latacze zawsze szarżują po prostej" zamiast zasady "kazdy szarżujący ma prawo do jednego wheela/pivota"
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Jankiel pisze:
Ja na przykład zawsze uciekam oddziałem bez wykonywania żadnego z tych manewrów - jadę sobie bokiem, albo tyłem i nie robię żadnych turnów czy pivotów. Żaden z moich przeciwników nigdy nie protestował. Nigdy nie doszło też do żadnej głupiej sytuacji.
Ale wracając do meritum - czekam na uściślenie doptyczące pivotowania modeli pojedynczych.
Ależ Kubo, ty robiłeś „turn” nie wiedząc o tym…. ,
Niczym Monsieur Jourdain który mówił prozą nie wiedząc o tym…


Owszem, te cytaty wyjaśniają bo;
Pivot długiej linii to “Samo Zło”, bo jak pisał Gav (akurat całkiem sensownie);Jedy Knight pisze:
On p 40 it says to execute this as per a turn manoeuvre.
Turn, p 13....
To execute a turn manoeuvre, all the models remain in place, but are turned around though 90 or 180 to face their side or rear....
Can I have my cookie now?
Jeśli zrobienie Turna w waszym rozumieniu miałoby powodować zmianą odległości z 6 na 12 cali, to należy wykonać „Turn Jankielowy”, czyli „wziąć i przesunąć jak stało” bez zmiany formacji, długości i odległości.Gav Thorpe pisze:
The matter will be dealt with in the FAQ and essentially says that the rule is to turn and then flee, to avoid all kinds of situations where the pivot would change distances, interfere with other units, etc. Pivot is simply a convention to speed things up when approriate (like rolling dice together).
GAV
Jednostki pościgowe obracają się „frontem do wroga” za którym biegną.
Wtedy nie ma problemów
Natomiast rzeczywiście, do pojedynczego modelu ma to jedynie pośrednie odniesienie.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Odnosi się do postu który skasowałem, przerobiłem i wkleiłem powyżej – gubiłem się co jest cytatem a co nie.Jankiel pisze:Ale zauważ, że turn modeli, które mają prostokątne podstawki także może się skończyć "samym złem"
Ogólnie – Lepiej wykonać „Turn Jankielowy”. Rydwanem, długim Gigantem, długą kawalerią od boku, linią strzelców.
Na Euro miałem dwa przypadki – Kawalerii i linii strzelców.
Zażądałem wykonania „Turnu Jankielowego” w obu przypadkach.
Na próbę dyskusji – machnąłem ręką i powiedziałem – „It’s complicated”
Zadziałało.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Obiecanki-macanki. Sądzę, że nie będzie nam dane zobaczyć FAQa. Coś uściślimy, kierując się w maksymalnym stopniu tym, by sie przyjemnie grało. Faktycznie turn prowadzi do problemów z kawalerią, więc lepszy jest pivot regimentu (oczywiście "powietrzny"). Czas przebudzić LS ze snu.Gav Thorpe napisał....
Wszystko prowadzi do problemów w okreslonych przypadkach.
Chciałbym tylko, żebyście uściślając jedną rzecz, nie doprowadzali do powstania kilku kolejnych absurdów.
Chciałbym tylko, żebyście uściślając jedną rzecz, nie doprowadzali do powstania kilku kolejnych absurdów.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.