Pivot modeli pojedynczych - raz jeszcze

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Ej panowie - ale w RB wyraźnie napisali, że złamana jednostka nie ginie z powodu przebiegnięcia przez te które ją brejkują. Po prostu ucieka, a tamci gonią, ew. zatrzymują się 1'' za, jeśli nie rzucili więcej, a wychodzi, że wpadają w tę jednostkę.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Istotnie, trzeba coś z tym zrobić.

Jeśli chodzi o oddział uciekający z walki, to wszystkie one wykonują manewr turn, nie pivot (s40). Należy wnosić, że ten turn ignoruje to oddziały wroga w BtB. Generalnie wydaje mi się, że manewr turn wygląda tak - podnosimy figurkę i stawiamy ją odwróconą do tyłu, ignorując ew. teren i inne modele - inaczej manewr ten byłby niemożliwy do wykonania dla każdego regimentu.

Jeśli chodzi o pivot to uważam, że nie jest on wykonany w kosmosie. Jeśli wprowadzimy zasadę, że pivot ignoruje teren/regimenty, to też się zaczną robić wąty w przeciwnym kierunku - zahaczanie rożkiem nie będzie np. przeszkadzało w szarżach. Zastanowimy się na LS co z tym zrobić.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Jeśli chodzi o oddział uciekający z walki, to wszystkie one wykonują manewr turn, nie pivot (s40).
Drugi akapit tego działu każe nam natomiast zrobić pivota całym oddziałem. Które jest ważniejsze?

Pivot w przypadku oddziałów jest chyba prostszy i prowadzi do mniejszej ilości problemów (szczególnie w przypadku kawalerii szarżowanej od boku).
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Jankiel pisze:
Jeśli chodzi o oddział uciekający z walki, to wszystkie one wykonują manewr turn, nie pivot (s40).
Drugi akapit tego działu każe nam natomiast zrobić pivota całym oddziałem. Które jest ważniejsze?

Pivot w przypadku oddziałów jest chyba prostszy i prowadzi do mniejszej ilości problemów (szczególnie w przypadku kawalerii szarżowanej od boku).
Ej....
Trochę historii...

Jedy Knight pisze:
On p 40 it says to execute this as per a turn manoeuvre.
Turn, p 13....

To execute a turn manoeuvre, all the models remain in place, but are turned around though 90 or 180 to face their side or rear....


Can I have my cookie now?


mageith pisze:
Overhamsteren pisze:p 40 it says to as per a turn manoeuvre

p 40 it says to Pivot the unit on the spot
The rule appears to says both. But I think Jedy's interpretation will prevail. Why? Because it works and to pivot a long line interpretation doesn't.
Gav Thorpe pisze:
Nubee pisze:Both partyes might be right. As Overhamsteren and Jedy pointed out. Again, its time to wait for the FAQ's.

-Stian-
Yes, the 'pivot' reference in this section is misleading. Often a pivot is a quick way of representing a turn and doesn't make too much difference. The matter will be dealt with in the FAQ and essentially says that the rule is to turn and then flee, to avoid all kinds of situations where the pivot would change distances, interfere with other units, etc. Pivot is simply a convention to speed things up when approriate (like rolling dice together).

GAV

Errata;

Page 40. The Move Surviving Fleeing Troops section,
second paragraph, will be changed as follows:
‘Even though the fleeing troops move in a
disorganized mob, for the purposes of moving the
fleeing units it is sometimes (JJ)convenient to keep them
in formation, simply pivoting the unit on the spot to
face the direction in which it is fleeing and then
moving it the distance indicated by the dice roll.’

To tyle jeśli chodzi o kwestię czy uciekające jednostki wykonują pivot czy turn.

Polhammera odradzam, szczególnie w przypadku kawalerii szarżowanej od boku.



Sugerowałbym, by LS przybiła sobie motto na swoim forum, by przed omówieniem dowolnej kwestii uściślenia zasad mieli to przed oczyma…

„Because it works.”

Ewentualnie dłuższą wersję;

Jeśli dwie interpretacje zasad zdają się być równie uprawnione, należy wybrać tę która sprawdza się jeśli chodzi o mechanikę gry.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Przeważnie polhammer works, a nie rulebook.
No przytoczone przez ciebie cytaty niewiele wyjaśniają.
Bo turn kawalerii zmienia dużo (z 6 całowego oddziału robi się 12 calowy, czasem nawet zginie nawet nie z ucieczki, a na skutek zmiany formacji). Pivot też idealny nie jest, szczególnie w przypadku linii strzelców.

Ja na przykład zawsze uciekam oddziałem bez wykonywania żadnego z tych manewrów - jadę sobie bokiem, albo tyłem i nie robię żadnych turnów czy pivotów. Żaden z moich przeciwników nigdy nie protestował. Nigdy nie doszło też do żadnej głupiej sytuacji.


Ale wracając do meritum - czekam na uściślenie doptyczące pivotowania modeli pojedynczych.
Jeśli chodzi o oddział uciekający z walki, to wszystkie one wykonują manewr turn, nie pivot (s40).
Za to monstery, kiedy mają się ruszać nie wykonują turna, tylko pivota. Dodatkowo, w rulebooku napisane jest "as per turn maneouvre" a nie po prostu "turn". To, że modele pojedyncze robią jedynie pivoty, ale w walce wręcz wyjątkowo turn też jest troszkę naciąganą interpretacją, bo ciężko rozsądzić, czy ważniejsze jest "w hth wszyscy robią turn" czy "monstery robią jedynie pivoty".
Zwłaszcza, że w przypadku lataczy przyjęliście "latacze zawsze szarżują po prostej" zamiast zasady "kazdy szarżujący ma prawo do jednego wheela/pivota"
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Jankiel pisze:
Ja na przykład zawsze uciekam oddziałem bez wykonywania żadnego z tych manewrów - jadę sobie bokiem, albo tyłem i nie robię żadnych turnów czy pivotów. Żaden z moich przeciwników nigdy nie protestował. Nigdy nie doszło też do żadnej głupiej sytuacji.


Ale wracając do meritum - czekam na uściślenie doptyczące pivotowania modeli pojedynczych.

Ależ Kubo, ty robiłeś „turn” nie wiedząc o tym…. ,
Niczym Monsieur Jourdain który mówił prozą nie wiedząc o tym… :P :P

Owszem, te cytaty wyjaśniają bo;
Jedy Knight pisze:
On p 40 it says to execute this as per a turn manoeuvre.
Turn, p 13....

To execute a turn manoeuvre, all the models remain in place, but are turned around though 90 or 180 to face their side or rear....


Can I have my cookie now?
Pivot długiej linii to “Samo Zło”, bo jak pisał Gav (akurat całkiem sensownie);

Gav Thorpe pisze:
The matter will be dealt with in the FAQ and essentially says that the rule is to turn and then flee, to avoid all kinds of situations where the pivot would change distances, interfere with other units, etc. Pivot is simply a convention to speed things up when approriate (like rolling dice together).

GAV
Jeśli zrobienie Turna w waszym rozumieniu miałoby powodować zmianą odległości z 6 na 12 cali, to należy wykonać „Turn Jankielowy”, czyli „wziąć i przesunąć jak stało” bez zmiany formacji, długości i odległości.
Jednostki pościgowe obracają się „frontem do wroga” za którym biegną.
Wtedy nie ma problemów

Natomiast rzeczywiście, do pojedynczego modelu ma to jedynie pośrednie odniesienie.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Jankiel pisze:Ale zauważ, że turn modeli, które mają prostokątne podstawki także może się skończyć "samym złem"
Odnosi się do postu który skasowałem, przerobiłem i wkleiłem powyżej – gubiłem się co jest cytatem a co nie.

Ogólnie – Lepiej wykonać „Turn Jankielowy”. Rydwanem, długim Gigantem, długą kawalerią od boku, linią strzelców.

Na Euro miałem dwa przypadki – Kawalerii i linii strzelców.
Zażądałem wykonania „Turnu Jankielowego” w obu przypadkach.
Na próbę dyskusji – machnąłem ręką i powiedziałem – „It’s complicated”
Zadziałało.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Gav Thorpe napisał....
Obiecanki-macanki. Sądzę, że nie będzie nam dane zobaczyć FAQa. Coś uściślimy, kierując się w maksymalnym stopniu tym, by sie przyjemnie grało. Faktycznie turn prowadzi do problemów z kawalerią, więc lepszy jest pivot regimentu (oczywiście "powietrzny"). Czas przebudzić LS ze snu.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Wszystko prowadzi do problemów w okreslonych przypadkach.
Chciałbym tylko, żebyście uściślając jedną rzecz, nie doprowadzali do powstania kilku kolejnych absurdów.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

ODPOWIEDZ