Pytania ogólne v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Re: Pytania ogólne v 2.0

Post autor: White Lion »

hexy nie mają nieokreślonego zasięgu.
przecież jasno mają napisane że hity idą w oddział nad którym przejadą a więc mają precyzyjnie określony zasięg 0.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

przecież jasno mają napisane że hity idą w oddział nad którym przejadą a więc mają precyzyjnie określony zasięg 0.
No, jak dla Ciebie to takie jasne, to zacytuj, gdzie ten zasięg to 0.

ślivek
Kretozord
Posty: 1669

Post autor: ślivek »

Dobra Asmodai ma rację jest to zasięg specjalny tutaj racja nie zauważyłem tego zapisu w nawiasie.
Nie mniej wciąż nie są shooting a to traktowałem jako clue dyskusji.
Jak najbardziej są wardy od zasięgowych i w ogóle to dzięki bo teraz już faktycznie na 100% widać z uściśleń że wszystko co dziwne jest ranged a nie jakieś unusual.
B2B to na pewno nie jest bo nigdzie tak nie ma napisane że w styku czy coś. Nie jest to też normalny zasięg bo nie ma podanych cali wprost.
Obrazek

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

Asmodai nie ma racji.

Specjalny atak hexów nie jest atakiem zasięgowym (ranged attack) ponieważ żeby go wykonać jednostka/model muszą być w styku z przeciwnikiem (przejechać przez niego). Ranged attack to taki, który model może wykonać na jakąśtam odległość od samego siebie. Przy hexach nie ma takiej możliwości, hexwraith musi dojechać w bezpośredni kontakt z atakowanym modelem. Skoro atak nie może być wykonany na odległość to nie może być atakiem zasięgowym. Nie ma żadego "specjalnego zasięgu" a to błędne założenie się tutaj pojawia. Więc ochrona przed atakiem zasięgowym działać nie może.

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Specjalny atak hexów nie jest atakiem zasięgowym (ranged attack) ponieważ żeby go wykonać jednostka/model muszą być w styku z przeciwnikiem
Nawet, jeśli atak ten wykonany jest w styku z wrogiem
Cóż...to dalej jest ranged.

BTW - zasięg 0....to też zasięg, więc też będzie Ranged.

Tak na marginesie, ataki hexów są podobne do działania niektórych czarów/efektów z wzornikiem, lub vortexów, nie widzę w nich nic "unusual".
O ile zmieścimy w wyobraźni kształt i rozmiar wzornika zależny od formacji hexów.

Jest też opcja - olać uściślenie i rozstrzygnąć to zgodnie z FAQ do RB ze str.7:
Q: When hits, other than from shooting and close combat attacks, are
inflicted upon a unit how are these hits resolved? (p42)
A: As per the ‘Resolving Unusual Attacks’ box. Note that all
hits resolved in this way will count as shooting attacks for
working out who is hit.
Tylko to kwalifikuje go jak shooting...i wtedy można podyskutować, czy jest Look out od tego.
Ostatnio zmieniony 31 gru 2013, o 12:55 przez Asmodai, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Mam takie pytanie, czy wykonując dwoma jednostkami szarze na jeden oddział przeciwnika o większym froncie, maxymalizując walczących oznacza to ze podstawki moich jednostek musza byc w styku z jak największą ilością modeli przeciwnika czy ogólnie z jak największą ilością modeli wroga? Sytuacja ponizej:


SYT A

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

___ 8) 8)


CZY


SYT B

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

_____ 8) _____ 8)


W sytuacji A dwa moje modele stykają się rogiem podstawki z tym samym modelem, co oznacza jednego przeciwnka w walce mniej, ale maksymalna ilosc wzgledem szerokosci podstawki. Moze byc sytuacja A?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@asmodai
Wez przeczytaj to faq jeszcze raz albo i dwa razy. one sa shooting na potrzeby okreslenia kto zostal trafiony. A nie ze sa typu shooting.nie pisz bzdur bo to miesza nowym graczom.

Nie sa shooting i nie ma od nich look outa.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

Cóż...to dalej jest ranged.
Nie jest. Atak banshee może być też wykonany na odległość więc słusznie jest uznany za ranged (mimo że można go również użyć na model w bezpośrednim kontakcie). Atak hexów nie może być wykonany na jakąkolwiek odległość a tylko w bezpośrednim kontakcie z atakowanym modelem więc atakiem zasięgowym być nie może.
BTW - zasięg 0....to też zasięg, więc też będzie Ranged.
Zaprzeczasz sam sobie. Chwilę wcześniej polemizowałeś ze stwierdzeniem o zasięgu 0. Ja w ogóle się do tego nie odnoszę bo nie ma po co. Skoro atak można wykonać tylko w bezpośrednim kontakcie to nie może być uznany za zasęgowy bo nie ma żadnego zasięgu (powtarzam się już).
Tak na marginesie, ataki hexów są podobne do działania niektórych czarów/efektów z wzornikiem, lub vortexów, nie widzę w nich nic "unusual".
Błędem jest zatem to, że traktujesz je jako zasięgowe mimo że nie mają żadnej możliwości oddziaływania na jakikolwiek zasięg. Hexy muszą dosłownie przejechać przez atakowaną jednostkę, nie przelecieć nad nią czy obok.

A co do zacytowanego Faqu:
Note that all
hits resolved in this way will count as shooting attacks for
working out who is hit.
Czyli tylko dla potrzeb ustalenia kto został trafiony, a nie dla pozostalych aspektów. Zupełnie niezasadnie rozszerzasz interpretację, mimo że faq dość jasno stawia granicę.

Podsumowując - próbujesz stosować regulacje o atakach zasięgowych do ataku, że tak to ujmę, niezasięgowego/bezpośredniego. To zasadniczy błąd.

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

na potrzeby okreslenia kto zostal trafiony
misha, a czy w tym wypadku to ten Look out by nie działał czasem?
Zaprzeczasz sam sobie. Chwilę wcześniej polemizowałeś ze stwierdzeniem o zasięgu 0.
Nie zaprzeczam - polemizuję nadal, bo zasięg Hexów określony wprost nie jest.
Tylko faktem jest, że 0 to też jakaś wartość zasięgu - jeśli nawet ktoś określa zasięg jako 0, to jest to zasięg 0.

Dobra - zamykam moje interpretacje. Co z uściśleniem? Jest na tyle szerokie, że hexy się pod to łapią.

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

Jeśli już idziesz w jałowe rozważania o zasięgu 0, to ataki wykonywane w close combacie mają ten sam "zasięg" i idąc tą logiką są atakami zasięgowymi. To oczywisty absurd, zatem atak o "zasięgu 0" atakiem zasięgowym nie jest. Zasygnalizuję również, że supporty mają teoretycznie zasięg większy niż 0, są wszak wykonywane bez ezpośredniego kontaktu podstawek walczących, a mimo to nie uznaje sie ich za "ranged attacks".

Hexy pod wspomniane uściślene oczywiście się nie łapią, gdyż uściślenie dotyczy ataków zasięgowych którym żaden atak hexów nie jest (co powtarzam po raz n-ty - jak mi się wydaje podając logiczne uzasadnienie - a kontrargumentów jak na razie nie zobaczyłem - jedynie arbitralne stwierdzenia że jest).

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Assur, Banshee krzyczaca w swój kombat tez jest w styku z wrogiem a jednak jest ranged attack.
Imho wszystko, co nie jest wypłacane w fazie walki jest ranged attack.
Obrazek

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

Assur, Banshee krzyczaca w swój kombat tez jest w styku z wrogiem a jednak jest ranged attack.
Jak wspomniłem wczesniej, krzyk przede wszystkim działa na odległość, stąd jest ranged attakiem. gdyby działał tylko w styku nie byłby ranged (były nawet kiedyś w 7ed takie duchy krzyczące tylko w wstyku opublikowane w white dwarfie).
Imho wszystko, co nie jest wypłacane w fazie walki jest ranged attack.
Sugerujesz, że hity manglera/fanatyka są ranged atakami i np flag of blood keep daje od tego warda? Ja bym się z tym nie zgodził - jak przy hexach wymagaja dojścia w styk z jdnostką otrzymująca trafienia więc o jakim zasięgowym ataku mówimy?

Taki mniej więcej "uproszczony" tok przyjmowały uściślenia gdy zakazywały krzyków do walki jednostkom w tej walce nieuczestniczącym (rozumowanie było takie że skoro krzyk jest w shooting phase to jest to shooting attack, a tych do walki kierować nie można) - mimo ze zwracałem uwagę że krzyki to atak specjalny a nie strzelecki. I później wydany faq pokazał że jest inaczej niż stało w uściśleniach - można krzyczeć do "cudzych" combatów. Chodzi mi o to, że to trochę bardziej złożone zagadnienie i takie proste analogie jak Twoja tu nie działają.

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Zero argumentów? A tak się staram wklejać te cytaty. To mnie zabolało :wink:
Ranged attacks – jak to rozumieć?
„Ranged attacks” rozumiemy jako wszystkie ataki (strzelanie, magia itd), które posiadają w opisie zasięg większy niż base-to-base (lub mają nieograniczony/specjalny zasięg / wzornik). Nawet, jeśli atak ten wykonany jest w styku z wrogiem (np. krzyk Banshee), traktowany jest on jako „ranged attack”. Breath weapons używane w walce wręcz nie są traktowane jako ataki zasięgowe.
To jest treść uściślenia.

Zobaczmy, czy się nie łapią.
„Ranged attacks” rozumiemy jako wszystkie ataki
lub mają nieograniczony/specjalny zasięg / wzornik
Wg.uściślenia - łapią się wszystkie ataki które nie są wykonywane w walce wręcz lub w base to base, i wszystkie, które mają specjalny zasięg lub nieograniczony. Nieograniczony rozumiem tutaj jako nieokreślony - jedyna moja dywagacja na jaka sobie pozwoliłem.

Teraz - wording spectral hunters.
If a unit of Hexwraiths moves through
one or more unengaged enemy units in the Remaining
Moves sub-phase, nominate one of those units. That
unit immediately suffers a Strength 5 hit per Hexwraith
(or Hellwraith) that has passed through it, distributed as
shooting attacks.
These hits are magical, have the Flaming Attacks special
rule, and no armour saves are allowed against them.
Jak wszyscy twierdzicie, że ataki wykonywane są w styku, ew. w kontakcie. Możecie wskazać, gdzie jest napisane, że ataki rozstrzyga się będąc na jednostce lub w styku z nią? Nie ma w opisie ataku żadnych informacji, od którego punktu liczy się zasięg ataku, czy dostawiamy do btb jak do kombata, czy wystarczy stykać się z podstawką. Co wiecej, uważam, że nie wolno się nawet zatrzymać na tej jednostce:

Powyżej jest zasada:
Hexwraiths and Hellwraiths can move
through unengaged units (whether friendly or enemy) during
the Remaining Moves sub-phase, but cannot end their
movement within 1 " of another unit
Wychodzi z tego, że najpierw ruszamy hexy, kończymy ruch, wybieramy jedną jednostkę wroga przez którą przeszły i dopiero wtedy aplikujemy trafienia.
Można zauważyć, że rozstrzygając atak jesteśmy na pewno w odległości większej niż 1" od celu - jakiej? Różnej. Dlatego napisałem ,że działanie hexów przypomina templatkę - wpierw ruszasz templatkę, potem sprawdzasz co zrobiła.

To jest mój argument za ranged - zasięg ataku hexów nie jest określony, i nie jest to atak w walce wręcz. Zgodnie z wordingiem, jest rozstrzygany jako shooting attack (stąd moje wątpliwości z look out - IMO powinien być - ale pewny nie jestem).
Na pewno nie jest to kombat - i tu wszyscy się zgadzamy.

Wątek o zasięgu 0 pomijam. Może kol.White Lion będzie chciał obronić swój zasięg 0. Ja bronię argumentu, że zasięg hexów określony nie jest, dlatego podpada pod uściślenie o ranged - które ataki o takim niedoprecyzowanym zasięgu traktuje jak ranged.
Zgodnie z FAQiem i RB(ramka unusual) - rozstrzygnąłbym to jako shooting(z look out i wardami) -ale rozpatrujemy to z uściśleniem. Stąd bronię tego ranged.

Aby nie było, że się upieram - zbieram VC - jeśli wyjdzie, że hexy bezkarnie(bez wardów) i bez look outa będą wpinać hity, to będę wniebowzięty. Co powiedzą inni gracze i sędziowie? Nie mam pojęcia.
Taki mniej więcej "uproszczony" tok przyjmowały uściślenia gdy zakazywały krzyków do walki jednostkom w tej walce nieuczestniczącym (rozumowanie było takie że skoro krzyk jest w shooting phase to jest to shooting attack, a tych do walki kierować nie można) - mimo ze zwracałem uwagę że krzyki to atak specjalny a nie strzelecki. I później wydany faq pokazał że jest inaczej niż stało w uściśleniach - można krzyczeć do "cudzych" combatów. Chodzi mi o to, że to trochę bardziej złożone zagadnienie i takie proste analogie jak Twoja tu nie działają.
Dobra -ale krzyki to nie shooting. Nikt nie zakazuje banshetkom krzyczeć w walkę wręcz. Chodzi o klasyfikację ataków jeśli chodzi o wardy, look out i inne - samej procedury "celowania" ataków - czyli w co można, to uściślenie nie rusza.
Ostatnio zmieniony 31 gru 2013, o 14:30 przez Asmodai, łącznie zmieniany 1 raz.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

bez kitu :mrgreen: nie szkoda ci czasu na takie pisanie? bo mi czytać takich długich postów się zbyt nie chce, a o każdym tym punkcie już pisane było
jakby ktokolwiek z LS miał coś do dodania co by obalało podane tutaj argumenty przeciwko dawaniu Look Outa i warda od ranged to by się dawno odezwał...
Asmodai pisze:
na potrzeby okreslenia kto zostal trafiony
misha, a czy w tym wypadku to ten Look out by nie działał czasem?
:D przeczytaj co jest na str 100 tam ktorejs o Look outach od single bohaterow.
jest on tylko od shooting attacks wliczająć w to BS'owe strzelanie, tadum tss tss

ustalliśmy, że magiczne pociśki czy krzyki nie są shooting, więc nie ma podstaw by ten LoS był
używa się zasad strzelania do określenia kto jest trafiony jedynie, patrz FAQ o unusual attacks bla bla 8)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

No, to rozwiałeś jedną wątpliwość - nie ma Look outa.

Masz rację - szkoda czasu na długie posty.
Argument o ranged podtrzymuję. Najwyżej sędziego będę wołał i się zdziwię :wink:

Awatar użytkownika
Kopyt
Kradziej
Posty: 922

Post autor: Kopyt »

Jak radzicie sobie z nieparzystą liczbą uczestników?? Ile ptk przyznajecie ?? średnią z pozostałych bitew ? Czy jest może jakieś inne rozwiązanie ??
Obrazek

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Standardowo osoba która dostaje baja "wygrywa" 13-7 albo 15-5.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

Imo tak: druzynowki Max, mastery 13:7 lokale 15:5

Wysłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Elt
Mudżahedin
Posty: 211

Post autor: Elt »

Hey, High elfy walczac z goblinami maja przezuty do wtrafienia, a co w przypadku gdy odział elfów dostał hex ze musi przerzucić wszystkie 6
Obrazek

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3080

Post autor: Morsereg »

DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Zablokowany